Spring naar bijdragen

Zaterdag 3 mei

Aanbevolen berichten

Moggûh,

gisteravond uit eten geweest bij een supertent...kon haast niet kiezen maar wat is koos, is voor herhaling vatbaar. Wel jammer dat er van de 6 desserts maar 1 op de kaart stond zonder drank.

Naast het heerlijke eten, hebben we ook een heel open gesprek gevoerd over mijn nietdrinken. Ook maar alles verteld over de hulp van VNN en ze bleven maar vragen. En misschien dat er bij 1 nu ook de knop omgaat en hulp gaat aanvragen..ik hoop het echt want alleen redt ze het niet...

Hier ook een strak blauwe lucht en windstil, wat een genot! Maar wel ijs op het dak trouwens. Kan me nu al verheugen op t rondje met het hondje na de koffie.

Koffie it izzzzzzzzzz....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een onderwerp zo vroeg op de morgen....toch was het wel mijn belangrijkste onderwerp van de dag...jaren lang

Ik stond ermee op en ging ermee naar bed bijna letterlijk en figuurlijk

En met mij vele anderen.

Gewoon elke dag drinken omdat er altijd wel een reden voor is

En is er geen reden dan zoeken we een reden.

Ik hoefde nooit ver te zoeken..het feit dat ik alles nuchter onder ogen moest komen of ondergaan was al een reden om aan drank te denken.

En denken was niet genoeg.

En met mij vele anderen

Probleem te groot om aan tepakken,geen kracht meer voor hebben

Wetende dat het beter is om te stoppen,maar wetende dat het ook zo makkelijk is het te verzachten

Met mij zoveel anderen

Wat ik niet wist is

Dat ik sterker ben als ik me zwak voel

Dat ik hulp mag vragen

Dat ik het recht heb om te leven

Dat ik veel aan mezelf mag werken

Dat ik het waard ben

Dat de enge huisarts minder eng is

Dat ik de hoofdpersoon ben in mijn leven

Dat de zon ook straalt voor mij

Dat de maan en de sterren me ook weltrusten wensen

Dat ik verdriet mag hebben

Dat ik mijn emoties mag tonen

Dat ik het kleine zie

Met mij zoveel anderen

Wat krijg ik er eigenlijk veel voor terug,incl mezelf

Omdat ik het ene belangrijke onderwerp alcohol laat staan

Met mij zoveel anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne,

Ik vind het zelf ook idioot vroeg, en zonde van de tijd,

Mijn collega's, die tenslotte ook vroeg op moeten, gaan ook later naar bed dan ik.

Had idd. gehoopt, dat ik veel fitter zou zijn, nu ik niet meer drink,

Maar nee, helaas.

Nu heb ik altijd wel 9 uur slaap per nacht nodig gehad, dus 20.15 en 5.15 klopt dan wel,

En van stress wordt ook ook altijd doodmoe (4 voor rekenen, 21 mei, nog een praktijkexamen)

Fijn Kurkdroog

Heel belangrijk dat je er goed over kan praten, en misschien heb je er nog iemand mee geholpen ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is mooi gezegd Huttula. 

Ondanks dat ik niet drink, houdt het mij wel een groot gedeelte van dag (nog) bezig. Niet dat ik wíl drinken maar wel dat ik veel met het uitpluizen ben van situaties waarin een trekmoment de kop opsteekt. Veel zaken zijn bij mij nou eenmaal gerelateerd aan drank en dat heeft tijd nodig (denk ik...?). Zoveel als ik eerder bezig was met druk maken over in huis halen en hebben en wanneer kunnen drinken etc, ben ik nu bezig om te beseffen waarom en wanneer. 

Ben nu weer superblij en trots over gisteravond hoor maar zou ook wel eens gewoon de boel de boel willen laten en niet alles willen/moeten analyseren...hoop dat dat in rustiger vaarwater gaat komen over een tijdje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos, 

nog ruim twee weken om te oefenen dus...is er niet iemand waarmee je samen kan oefenen? Vaak blijven er dan gedachten aan vast die een soort ezelsbruggetje kunnen worden. Slapen is hier heel wisselend....nouja, het slapen zelf is heel goed maar de tijdstippen wisselen nog al. Wel altijd rond 7 uur wakker en dan wil ik er ook wel uit. Soms duik ik op tijd het bed in, soms pak ik de eerste uurtjes al op de bank en mis ik alles na half 9 op tv. Soms rol ik pas om  half 2 het bed in. Blijkbaar hebben mijn lichaam en geest het op deze manier nodig dus ik geef er gewoon aan toe. Tot nu toe voel ik me er goed bij en dat is het belangrijkst op dit moment.

Lekker naar buiten Bolletje. "wat je niet ziet, is er niet" gaat niet op maar je hebt er dan op dat moment geen last van :-) En t is prachtig buitenetenklaarmakenweer. Wanneer kreeg je nou iemand te eten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kurk,

Het praktijkexamen gaat wel lukken in mijn eentje, krijg daar nog een gesprek over.

Het rekenen hoef ik hopelijk niet over te doen, een voldoende zou pas noodzakelijk zijn in 2015, maar ik moet er voor de zekerheid nog even over bellen

Mogge Jane,

Ik wacht nog even met de koffie, tot na de ochtendgym, dan heb ik het verdient ;) ,

Dag Jopie en Suiker,

Ook een goede dag voor jullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol,

Denk maar hoe prachtig het er straks uit gaat zien, dat houdt de moed er in  he,

Jopie,

Ja, weet dat ik slecht ben in rekenen, alhoewel ik ooit mijn middenstand (A.O.V.) heb gehaald, al was dat dan met bloed zweet en tranen.

Wist dat ik het slecht had gemaakt, zeker omdat ik ik ook al geen tijd meer had voor de laatste 4 vragen

Maar had gedacht aan een 5, of in het gunstigste geval een 5.6, dan had ik het nog gehaald.

Maar een 4....., dat is echt slecht he!

Oke jongens, ochtendgym op t.v.,

Ben er even niet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...