Spring naar bijdragen

Maandag 21 April 2014


Aanbevolen berichten

Juist Hut. je moet het zelf doen, dat kan niemand anders voor je. Maar er zijn zoveel momenten dat het Wijfie wel lukt.

 

Wijfie het valt me op dat, wanneer jij moet optreden, dat daar vaak de momenten zijn dat je gaat drinken.

Heb je dan het gevoel dat je je eigenlijk wilt ontspannen na zo'n optrede? Zie je er dan weer tegenop om naar huis te gaan? Wat doet jou op dat moment besluiten om te gaan drinken?

Tja en je wilt dat optreden niet opgeven. Ik denk dat dat wel eens het beste zou kunnen zijn voor je als je dat wel doet. Tenminste een tijdje totdat je weer wat sterker in je schoenen staat. Hoe hebben de mede muzikanten nu gereageerd op jouw drinken, want de vorige keer was je daar best heel erg van over de flos. Wat zou jij nu het beste kunnen  doen om niet meer toe te geven aan die trek??????

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er na het stranden van mijn huwelijk tegen vrienden en kennissen openhartig geweest over mijn alcoholverslaving. Ze wisten ervan.

Dit deed ik toen meer ter bescherming voor mezelf, zodat ik niet meer ging drinken als ik bij ander was of als ik bezoek had.

Pfff dat werkte dus niet, mensen zagen mij vaak niet als alcoholist omdat ik bijna nooit dronken was. Werd nog gewoon bier aangeboden.

 

Maar het bleef idd mijn eigen keus om hier aan toe te geven. Niemand legt mij gedwongen aan infuus met alcohol. Ik nam zelf al die slokken.

Heb nog lang gedacht dat ik wel kon blijven drinken, maar dan "gewoon", net als vele anderen. Ben ervan overtuigd dat dit geen optie is voor mij.

 

Heb veel verloren, maar heb ook nog weer veel te winnen. Sta nog onder aan de ladder, maar ga hopelijk langzaam omhoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 ding wil ik nog wel kwijt en dasr heb je gelijk in Bolletje.

Er zijn zoveel goeie momenten dat wijfie het wel lukt.

En dat zijn nou net de momenten waar je kracht uit moet /kunt halen wil je de finish droog halen

Dat gevoel van overwinnen en sterker worden is ook een heel fijn gevoel,..dat raad ik iedereen aan.

Eigenlijk lag mijn leven best in puin...maar ik had 2 dingen onder controle...alcohol en tabak.,

Dat heeft mij zo sterk gemaakt...van loser naar winnaar.

Ik was eindelijk weer een de baas over mezelf :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Wijfie daar hoef je echt niet blij om te zijn. Waar je wel blij om kan zijn zijn de keren dat het wel goed is gegaan, en daar kan je kracht uit putten.

ik hoop alleen dat die momenten hoe langer hoe meer zullen gaan komen, dat maakt je sterker.

Wat mij ook erg goed geholpen heeft is s'ochtends zodra ik wakker werd, denken, vandaag drink ik niet, en dat heel vaak achter elkaar denken. 

Joh ik hoop echt zo voor jou dat het je een keer gaat lukken om  heel lang niet meer te drinken. Dan kan je trots zijn op jezelf, en hoe langer je droog staat, des te krachtiger je wordt. Dan denk je, het zou toch zonde zijn om te gaan drinken en heel die periode dat ik droog gestaan heb weg te gaan gooien, voor een paar uurtjes nep plezier. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie het laat me niet los

Wijfie

Ervaren Forummer

  • photo-thumb-114.jpg?_r=1385220788
  • Forumdeelnemers
  • bullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.png
  • 8451 berichten
  • Geslacht:Vrouw

Geplaatst Gisteren, 21:35

Gisteren is het helemaal mis gegaan.

Leuk optreden gehad, maar op de terugweg hadden we nog wel trek om iets te drinken in

een kroegje, plaats ik nou gewoon fris neem, maar ineens ging het mis.

toen ik thuis kwam heb ik het in mijn stomme kop gehaald om met het openbaar vervoer naar mijn

oude stad te gaan, uiteraard reuze "gezellig", maar veel teveel gedronken, met het gevolg dat ik

mijn telefoontje krijt ben geraak, hartstikke zonde, dat ding was niet goedkoop.

Ik baal als en stekker van mezelf, ik zou vanmiddag gezellig gaan spelen, heb ik af moeten zeggen.

Had ik verdorie maar met die andere mannen mee naar huis gereden, dan was het niet gebeurd.

Heb mezelf weer over laten halen, erg zwak.

Niet blij dus met mezelf!

Maar vroeg naar bed en morgen maar kijken of mijn telefoontje gevonden is, maar weet niet meer

waar ik allemaal ben geweest en de kans is altijd klein om zoiets terug te vinden.

Ik moest dit delen, had het ook voor me kunnen houden, maar is niet eerlijk...

 

 

 

 

want ergens heb je niet in de gaten lijkt het wel

hoe erg het is wat er steeds gebeurt.

Je schrijft nu dat het minder erg is omdat je alles nog weet.

maar gisteren las ik dit van je, zie hierboven dus.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, sorry van mijn berichtje.

Ik had ff niet gedacht dat er zoveel op gereageerd is.

De visite is weg.

Ik had t heel zwaar, de emoties, t verdriet van de afgelopen jaren.

Pff....

T is goed, niet gedronken!!!

Nu naar buiten, wandelen en flink doorademen.

Sorry, was niet de bedoeling om.jullue ongerust te maken!!!

Nog n week dan vakantie....ff rust!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld mij ook droog af. Heb trek (in eten) en neem nog even een boterham met pindakaas  :) , dan een warme douche en dan m'n bed in.

Beetje saaie dag vandaag: het regent al de hele dag, en het is heel nat en modderig buiten, weinig buiten geweest, waardoor ik een beetje loom ben.

Hopelijk is het morgen wat droger en kan ik wat actievere dingen doen. Daar voel ik me beter bij.

 

Slaap lekker allemaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie ik ben blij dat je het nu weer weet

gisteren niet dus, en ik ging aan mijn eigen

geheugen twijfelen en las dus terug.

Het is niet aan mij om jou te bekritiseren ofzo

dat realiseer ik me ook best. We hebben elk

zo ons eigen pad te gaan. En soms is dat

moeilijk, voor jou, voor ons die lezen en

waarschijnlijk ook op het thuisfront.

Het is voor niemand een gemakkelijk proces he.

 

Kun jij ook van meepraten Tine

en wij allemaal hier denk ik wel.

 

slaap lekker frummers :moon: :moon: :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...