Spring naar bijdragen

Maandag 21 April 2014


Aanbevolen berichten

Ik heb bijvoorbeeld een maatje die ongeveer gelijk met mij gestopt was. Hij woont in het buitenland. Hij komt niet meer hier op het forum, maar we mailen nog steeds. In het begin had ik daar heel veel aan, we trokken elkaar vooruit! En nu houden we elkaar scherp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie ik heb toch heel vaak het gevoel dat je het buiten jezelf legt, zoiets van, ik kan er niets aan doen, het overkomt me. Maar jij bent degene die het besluit neemt om te gaan drinken, niemand anders, En het knopje gaat niet zomaar om, jij maakt die keuze, en ik heb ook het gevoel dat je wacht tot de juiste gelegenheid zich voordoet waarop je toegeeft. Alles ligt bij jezelf en bij niemand anders, en zolang je dat denkt neem je niet voor de volle 100% de verantwoording over je eigen drinken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gelegenheid maakt de dief?

Ik houd erg van uitdrukkingen, maar deze niet Wijfie.

Jij steelt toch niet, omdat het kan?

Ik moord niet omdat het kan?
Ik drink ook niet meer, terwijl ik gelegenheid zat heb.

Misschien van te voren een beter/goed plan maken

inschatten welke verleidingen je tegen kunt komen

en hoe je die gaat weerstaan.

Ik kan me voorstellen dat je zo niet een beter zelfvertrouwen krijgt,

ik weet nog hoe ikzelf heb geworsteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net schoonzoon,dochter en kleinkids op visite geweest.

Gezellig!

Want vaak bezoek krijg ik niet.

Morgen examen rekenen.

Zooo, geen zin in,

Moet eigenlijk nog leren ervoor.

Jakkes, wat heb ik toch een hekel aan rekenen.

Zou er trek van krijgen!

 

Maar wel mooi de paasdagen doorstaan.

Misschien een tip voor wijfie,

Ik stel me "moeilijke"dagen altijd levendig voor.

Wat ik dan ga doen om niet te drinken.

Zo heb ik mijn eigen 0% lievelingsbierje meegenomen,

Stelde me de verjaardag bij zusje voor, zonder drank, maar met een sapje, en het etentje, die er plotseling op mijn pad kwam, werd vergezeld met water, want had al genoeg calorieen binnen die dag.

We zijn lopend, naar het restaurant gegaan, en tot mijn genoegen, liep ik nu harder dan latex, en wilde nog een extra ommetje maken, terwijl hij daar geen zin meer in had.

Yes, mijn conditie gaat dus wel degelijk vooruit door niet meer te drinken

En latex heeft wel degelijk minder energie dan ik dacht.

Hmmm, leuke conclusie nu ik daar zo over nadenk, en het zo opschrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie,

 

Als je zegt: die rot drank leg je het ook weer buiten jezelf. Het is niet de drank.  Het is niet die ander. Jij bent het die drinkt. Die drinken wil. Wat zijn we als alcoholisten toch goed in smoezen!!! En dat is heel gevaarlijk. Zo blijf je drinken. De gelegenheid maakt de dief. Wat een flauwekul. Zo lust ik er nog wel eentje. Ik voel dat het me irriteert dat je zo'n gezegde gebruikt ivm je drinken. Je hebt altijd de keuze. Wel of niet stelen. Wel of niet drinken. Ik wil me wat dat betreft niet laten bepalen door de omstandigheden. Ik heb mijn eigen normen. En ik wil me nergens achter verschuilen. En ook achter niemand. Als ik drink dan weet ik dat ik drinken wil. Het is ook te gemakkelijk om te zeggen dat ik nou eenmaal een alcoholiste ben. Ik kan er voor kiezen op ieder moment het eerste glas te laten staan.

 

Ik wens je veel eerlijkheid en wijsheid toe!!

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...