Aicha Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Koffie en thee staan klaar! en voor iedereen vast wat lekkers klaargezet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 1 april 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Een hele goede ochtend frummers! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Goedemorgen, ik ga eens lekker voor dat ontbijt van Aicha zitten.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 1 april 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 (bewerkt) Ben al een tijdje niet in een bijzonder goede stemming. Komt misschien door mijn gebroken schouder of omdat ik al voor de zoveelste keer een misstap met de drank had gemaakt. Vooral ook zo erg moe, moe en nog eens moe. Vandaar dat ik niet zo heel veel op het forum aanwezig ben. Maar ik lees wel mee hoor. Alle frummers een van mij. 1 april 2014 bewerkt door Aicha RUNNER reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 1 april 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Goedemorgen Eline, goed uitgeslapen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 He Aicha, ja goed geslapen wel weer raar gedroomd, jammer dat jij niet zo lekker in je vel zit, is dat de hele tijd of bij vlagen? Maar veel de zon opzoeken en en het forum.....is er iets wat iemand voor je zou kunnen doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 1 april 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 (bewerkt) Hè ik droom de laatste tijd ook vaak rare dingen. Denk dat ik gewoon een beetje depressief ben. Al zo vaak de fout in gegaan met de drank. In het begin heb ik totaal geen trek als ik gestopt ben en staat de gedachte aan drank me al tegen. Maar na verloop van tijd raakt al de ellende van de drank weer op de achtergrond en dan begint het weer met eentje voor de "gezelligheid". Dan het bekende verhaal van ach vorige week ging het ook goed met 1 glaasje en kan ik er nu dus ook wel weer 1 nemen. En dan gaat het weer snel bergafwaarts! En het stomme is dat ik weet dat ik er niet 1 kan drinken. Ik ben nogal impulsief van karakter en dan heb ik soms voor dat ik het weet al weer wat te drinken aangenomen of gehaald. Maar ik denk dat de grootste frustratie ligt bij het feit dat ik door die gebroken schouder bijna niets kan. Mijn huis wordt steeds een grotere puinzooi en ik kan er weinig tot niets aan doen. Zelf de hond uitlaten gaat moeizaam met slechts een linkerarm. En lang achter de computer zitten mag ik ook niet. Bah, bah, bah. 1 april 2014 bewerkt door Aicha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Tja het zit je dan wel even tegen en dat kan nog wel eens een trigger zijn, hoelang is je schouder nog een probleem? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RUNNER Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Goedemorgen allemaal! Aicha, ik was laatst ook depri en dat was ook toen ik weer begonnen was... misschien toch het gevoel van mislukking en daar gaan we weer (of de angst daarvoor), terwijl ik me daarvoor zo goed voelde omdat ik gestopt was. Als dat het is, dan zal het weer snel over gaan, des te langer je weer gestopt bent. Een gebroken schouder (au!) en weinig kunnen doen is ook lastig, maar als je goed in je vel zit, zou je dat misschien toch wel goed aan moeten kunnen. Alles rustig doen: wat kan, dat kan en wat niet kan, dat kan niet Maar, ik zou er ook niet aan moeten denken hoor, je word toch heel erg beperkt in je doen en laten. Ik wens je veel sterkte! Heel veel succes Ietje, je kán het!! En ook voor alle anderen: veel succes, fijne dag, lekker ontbijten etc etc Vandaag schijnt de zon hier Dat ziet er beter uit dan gisteren!! Aicha reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RUNNER Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Akelei, onze berichten kruisten elkaar: Jij ook veel sterkte. Wie weet wordt het wel een goede dag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Appeltje Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Goedemorgen! Een voor Aicha en Akelei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 1 april 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Bedankt voor jullie lieve reacties. Die schouder kan nog zo'n 6 weken duren voor dat ik er weer echt iets fatsoenlijks mee kan doen. Akelei er niets zo vervelend als je zelf in de weg zitten. En inderdaad maar doen wat ik kan doen en verder maar veel lezen of voor de buis hangen (helemaal niets voor mij). En lekker veel knuffelen met m'n hondje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 1 april 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Sowhat heb jij een eigen paard? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 (bewerkt) Aicha en Akkie probeer inderdaad toch iedere dag iets te doen, dan wordt je niet helemaal de diepte in gezogen. En in de zon, dan krijg je toch wat vitaminen. Is het geen voorjaarsdip? kan zo maar hoor ook al kun je het niet helemaal droog houden. En misschien kunnen jullie privé wat contact met elkaar hebben. Dan voel je je niet zo alleen. Een dip is niet prettig maar je kan er wel overheen komen. Tja en verder is het zo ontzettend belangrijk dat je, als je die kracht hebt, voor het drinken van het eerste glas, hier op het forum komt. Goeie morgen mensen 1 april 2014 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 goeiemorgen frummers geen strandweer dus de oude ledematen mogen rusten. meiden moe zijn is frustrerend en depri/depressief zijn ligt op de loer voor mensen met drankproblemen. Neem jezelf serieus en kijk naar wat wel mogelijk is, buiten drinken! Er zijn heus lichtpuntjes ook al zie je ze soms even niet. En anders maar even niet maar drinken maakt het leven donkerder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Appeltje Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Drank maakt zeker depressief, ik heb het zelf ook zo ervaren. Ben nu anti depressiva aan het afbouwen, ik heb ze gelukkig maar een half jaartje geslikt. Mijn nieuwe huisarts was het met die pillen absoluut niet eens, die dacht eerder aan 'gewone' rouw (mijn vader is vorig jaar overleden), maar ik weet wel beter, rouw is vreselijk, maar depressief was ik door de drank. Anyway, minstens een uur daglicht schijnt wonderen te doen, dus lekker een uurtje naar buiten, als dat lukt natuurlijk. En laten we vooral TROTS zijn op kleine dingen, als: een brief verstuurd, een rekening betaald, de was gedaan, aardig gedaan tegen de brommerige buurman, de boeken op tijd terug naar de bieb, een gezonde appel gegeten. En grote dingen: een dag niet gedronken. Succes vandaag! RUNNER en dribbeltje reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Goedemorgen, Ja, drank maakt depressief. Het kan ook nog nawerken als je even niet drinkt. Ik heb een zware depressie gehad toen ik een half jaar nuchter was. Zo erg is het nooit meer teruggekomen. Ik maak een strikt onderscheid tussen een depressie en een dip. Het laatste kan heel vervelend zijn. Maar een echte depressie is toch nog wel wat anders. Om uit een dip te komen helpt inderdaad kleine dingetjes te doen. Daar dan ook blij mee zijn en niet denken dat het niets voorstelt. Ik wens ieder die het nodig heeft sterkte toe. En maak er het beste van. En vooral niet drinken. Dat maakt het alleen maar erger en moeilijker. Hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 goedemorgen / middag... wat een weertje he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 (bewerkt) Nog net een goedemorgen Ik wens een ieder veel sterkte die het nodig heeft. En voor iedereen een goede dag gewenst. Geniet van de relatieve warmte, vorig jaar was het hier winter. Ik kom zelf de deur niet snel uit, maar geniet wel van het weer. 1 april 2014 bewerkt door Suikertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Ik krijg gelukkig vanmiddag hulp bij de computer. Kan ik met mijn laptop hopelijk ook draadloos internetten. Schijnt niet moeilijk te zijn om dat te realiseren, maar ja... Weet ook niet waarom ik dit schrijf, misschien omdat ik op telefoon wacht van psych en dokter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dribbeltje Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Dagpact; Miranda MijnGerrit Wijfie Agnieta Dribbeltje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Suikertje hier mag bijna alles geschreven worden hoor, zeker de dagelijkse beslommeringen. Zie je op tegen het tel. gesprek? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 ja, dan moet ik letterlijk met de billen bloot bolletje. Het gaat niet alleen en eigenlijk niet eens om de drank, maar om andere grote problemen. Ik weet dat het afkeurenswaardig is, maar drink alleen nog maar als ik de deur uit moet. Dit om mijn angsten te verdoven. Maar daarom heb ik ook stevige hulp. Gelukkig kan ik mijn hondje nog wel uit laten zonder, anders was het niet best. Vertel al veel vind ik, maar je vaagt het ook zo aardig, dank je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Oei Suikertje dat is erg voor je, je mist zo'n hoop dan hé? Ik hoop voor je dat je vanmiddag tijdens het tel. gesprek toch wat duidelijkheid krijgt over een event. aanpak van je angsten. Dat geeft misschien toch een stuk hoop voor je. Wil je vanmiddag even vertellen of het gesprek je wat rustiger heeft gemaakt? Alleen als je zelf wilt hoor, je bent niets verplicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Als ik jouw verhaal lees en van nog vele anderen die het gelukt zijn om daadwerkelijk te stoppen met drinken, dan ben ik trots op jullie. Het moet geweldig zijn. Ik hou jou en jullie wel op de hoogte, komt nog wel hulp thuis hier vanmiddag. Weet niet of het vandaag nog wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden