Spring naar bijdragen

Zaterdag 1 maart 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Yes Kurk. Ik heb er zin in!

De afgelopen winters heb ik wel doorgereden mits het niet glad was.

Volle kuip, handvatverwarming aan en electrische sokken. Je ziet dan alleen de die hards onderweg.

De laatste winter niet; 's ochtends brak op en dan op de motor leek me geen goed idee ...

Ik laat wel weten of het opladen lukt en of ik inderdaad morgen heb gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aggie,

 

Fijn dat je er even was. Ik heb je gelezen en huiver inderdaad.

Overigens wel een duidelijk verhaal. Je weet precies waar het knelt.

Alleen nog niet wat er knelt.

Ik hoop dat je het binnenkort kunt opbrengen om weer te stoppen om verder aan jezelf te kunnen werken.

Ik denk aan je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta, ik heb niet de juiste woorden om je te helpen, alleen wil ik je wel laten weten dat ik je lees en dat ik oprecht hoop dat je nu aan de bel gaat trekken bij iemand die je wel kan helpen.

 

Gerrit, ik reed de winter ook door voor woonwerkverkeer maar deze winter niet. Mooi gevoel he, als die hard dan door te rijden :-D 

Is ook een goede reden om de drank te laten staan he, elk moment de motor te kunnen pakken zonder je af te vragen of je überhaupt mág rijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dylan, dit is inderdaad een hele mooie. Met Van the Man.

Het is een prachtig nummer, dat inderdaad een beetje jankerig gebracht moet worden.

Hij is brak, heeft gevochten en wil gewoon naar huis.

Pere Ubu of David Thomas trok dat ver ver door. Ik ga vanavond verder zoeken.

Nu terug naar de plintjes, bijna klaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ervaar dat het niet zoveel uitmaakt wat ik tegen je zeg, Agnieta. Goed is het toch niet, ook niet als ik mijn excuses aanbied. Ik vind dat wel jammer, en eigenlijk kwetste het me zelfs. Maar dat vind ik dan weer absurd, me laten kwetsen uit machteloosheid. 

De waarheid is dat ik je in geen enkel opzicht behulpzaam kan zijn. Ik hoop dat er iemand is dis dat wel kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Schrijf hier eigenlijk haast niet meer, lees zo nu en dan wel mee.

Nu kon ik het even niet laten te reageren, ook ik heb gedronken en heb dat geschreven op 'mijn' draadje. Ook daar beschreef ik dat ik als enige de verantwoordelijkheid daarvoor moet nemen en dat ik mezelf al voldoende verwijt, schuldig voel en dat ik het mezelf alleen maar moeilijker maak. Wat doe ik dan nog hier als ik ' alles' al denk te weten maar dat dat me kennelijk niet weerhoud te drinken.

Het toch willen stoppen, echter zijn er teveel zwakke momenten waarbij ik toch naar die fles grijp. Nog beter leren (her) kennen van mijn vele valkuilen en weer opstaan! Hopen op steun, (h)erkenning. Ook al zijn de meesten van jullie al wel weken/ maanden/ jaren gestopt en gaat dit vaak zonder al teveel moeite MEER en is er in jullie levens veel goeds voor in de plaats gekomen, dat wil nog niet zeggen dat het ons uiteindelijk niet gaat lukken want dat is wel wat we willen anders waren we hier niet. Denk ik? Ik denk dat een ieder van jullie wel momenten heeft gekend van vallen en weer opstaan! Dat vallen doen we alleen, en opstaan hopelijk samen met jullie!

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbeltje,

 

Je bent niet de enige. Lees de draden van de afgelopen dagen maar.

En wat te denken van frummers die ik in oudere draden ben tegengekomen gedurende een paar dagen of weken.

En nu helemaal niet meer.

Jij bent er nog. Ik ben de afgelopen vijf jaar alleen maar aan het vallen en opstaan geweest, soms letterlijk.

 

Go Dribbel gogogo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo vanmiddag dus even bij mijn neefje geweest, mijn zus bood op een gegeven moment een drankje aan maar heb volgehouden ook geen likeurtje! maaaaarrr nu heb ik het wel moeilijk want tja het is weekend ik hoop dat dit op een gegeven moment minder word :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voor mezelf, Peet. Ik heb dingen/zaken die ik wil bereiken en die ik absoluut niet zal gaan bereiken als ik wel drink. Alleen maar uitstel en afstel. Geen keuzes met een nuchtere kijk op de stand van zaken.

En ja, ik moet nu de confrontatie aan en dat valt lang niet altijd mee maar dat zal ik toch een keer moeten als ik verder wil met mijn leven.

t Gaat absoluut niet makkelijk en ik hoef het gelukkig ook niet alleen te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar Doni. Is bij mij ook nog steeds het moment dat het door mij heen schiet...He, gezellig, weekend...wijntje...of uit gewoonte. En dan tegelijkertijd zet ik het ook van mij af want gezelligheid hangt voor mij niet meer samen met drank. Ik zie het meer als dat ik het gezellig wilde máken. Ik vond het helemaal niet gezellig maar met een borrel erin kon ik dat gevoel wegdrukken en doen alsof. Met als gevolg dat het uiteindelijk mét drank ook niet meer gezellig was omdat niemand verder dronk hier en ze mij niet meer gezellig vonden  :P  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Doni,

 

De weg naar het Forum weer gevonden. En belangrijker, een aanbod afgeslagen. Goed zo.

Vandaag kies je ervoor om niet te drinken. Morgen is er weer een dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja zijn moeilijke momenten he het gekke is dat het nu meer is dan afgelopen dagen (raar eigenlijk) en na het eten gaat het alweer een stuk makkelijker want dan gaan we vaak een filmpje kijken en thee'tje erbij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, bij mij wel Doni. Ik moet een dagboekje bijhouden van mijn verslavingszorg en in het begin had ik per dag soms wel twee vakjes nodig. En nu sla ik wel eens een dag over. Heb t ook veel te druk met aan andere dingen denken, dat scheelt misschien ook wel. 't Is niet zo dat ik niet aan denk hoor maar het is geen trekmoment (meer). Koppel het voor mezelf wel altijd terug. Ga er niet zomaar aan voorbij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...