Dylan Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 Eentje speciaal voor Agnieta dan nog en dan kijken of mijn auto er al weer een beetje zin in heeft gekregen.
Jen Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 ik ervaar dat het niet zoveel uitmaakt wat ik tegen je zeg, Agnieta. Goed is het toch niet, ook niet als ik mijn excuses aanbied. Ik vind dat wel jammer, en eigenlijk kwetste het me zelfs. Maar dat vind ik dan weer absurd, me laten kwetsen uit machteloosheid. De waarheid is dat ik je in geen enkel opzicht behulpzaam kan zijn. Ik hoop dat er iemand is dis dat wel kan.
dribbeltje Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 Dag allemaal, Schrijf hier eigenlijk haast niet meer, lees zo nu en dan wel mee. Nu kon ik het even niet laten te reageren, ook ik heb gedronken en heb dat geschreven op 'mijn' draadje. Ook daar beschreef ik dat ik als enige de verantwoordelijkheid daarvoor moet nemen en dat ik mezelf al voldoende verwijt, schuldig voel en dat ik het mezelf alleen maar moeilijker maak. Wat doe ik dan nog hier als ik ' alles' al denk te weten maar dat dat me kennelijk niet weerhoud te drinken. Het toch willen stoppen, echter zijn er teveel zwakke momenten waarbij ik toch naar die fles grijp. Nog beter leren (her) kennen van mijn vele valkuilen en weer opstaan! Hopen op steun, (h)erkenning. Ook al zijn de meesten van jullie al wel weken/ maanden/ jaren gestopt en gaat dit vaak zonder al teveel moeite MEER en is er in jullie levens veel goeds voor in de plaats gekomen, dat wil nog niet zeggen dat het ons uiteindelijk niet gaat lukken want dat is wel wat we willen anders waren we hier niet. Denk ik? Ik denk dat een ieder van jullie wel momenten heeft gekend van vallen en weer opstaan! Dat vallen doen we alleen, en opstaan hopelijk samen met jullie! Dribbeltje Jen reageerde hierop 1
Peet Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet Jen reageerde hierop 1
Peet Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet
Doni Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 zo vanmiddag dus even bij mijn neefje geweest, mijn zus bood op een gegeven moment een drankje aan maar heb volgehouden ook geen likeurtje! maaaaarrr nu heb ik het wel moeilijk want tja het is weekend ik hoop dat dit op een gegeven moment minder word
Kurkdroog Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 Ik voor mezelf, Peet. Ik heb dingen/zaken die ik wil bereiken en die ik absoluut niet zal gaan bereiken als ik wel drink. Alleen maar uitstel en afstel. Geen keuzes met een nuchtere kijk op de stand van zaken. En ja, ik moet nu de confrontatie aan en dat valt lang niet altijd mee maar dat zal ik toch een keer moeten als ik verder wil met mijn leven. t Gaat absoluut niet makkelijk en ik hoef het gelukkig ook niet alleen te doen. Peet reageerde hierop 1
Kurkdroog Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 Herkenbaar Doni. Is bij mij ook nog steeds het moment dat het door mij heen schiet...He, gezellig, weekend...wijntje...of uit gewoonte. En dan tegelijkertijd zet ik het ook van mij af want gezelligheid hangt voor mij niet meer samen met drank. Ik zie het meer als dat ik het gezellig wilde máken. Ik vond het helemaal niet gezellig maar met een borrel erin kon ik dat gevoel wegdrukken en doen alsof. Met als gevolg dat het uiteindelijk mét drank ook niet meer gezellig was omdat niemand verder dronk hier en ze mij niet meer gezellig vonden Jen reageerde hierop 1
Doni Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 ja zijn moeilijke momenten he het gekke is dat het nu meer is dan afgelopen dagen (raar eigenlijk) en na het eten gaat het alweer een stuk makkelijker want dan gaan we vaak een filmpje kijken en thee'tje erbij!
Kurkdroog Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 Klopt, zijn echt momenten die weer voorbij gaan. Associeerde ook heel veel momenten/gelegenheden met wijn drinken.
Doni Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 het zit nog wel vaak in mijn hoofd! word dit steeds minder (kan me het nu nog niet voorstellen)
Peet Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet
Kurkdroog Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 Ja, bij mij wel Doni. Ik moet een dagboekje bijhouden van mijn verslavingszorg en in het begin had ik per dag soms wel twee vakjes nodig. En nu sla ik wel eens een dag over. Heb t ook veel te druk met aan andere dingen denken, dat scheelt misschien ook wel. 't Is niet zo dat ik niet aan denk hoor maar het is geen trekmoment (meer). Koppel het voor mezelf wel altijd terug. Ga er niet zomaar aan voorbij.
Mai Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 Er was eens een gedicht Dat ging over een alcoholist Maar het sloeg kant nog wal Het bleek geen alcoholist Goede-avond allen Zomaar een ding De beste therapie is leven Omarm
dribbeltje Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 Hey Peet, Het niet drinken zie ik zeker niet als een straf, en misschien gebruik ik bijkomende problemen wel als excuus. Wie zal het zeggen. Kennelijk ben ik niet zo sterk als jij, nu nog niet, dat komt echt nog wel want ik doe het uiteindelijk voor mezelf, het helpt mij wel om te zeggen dat ik het voor mijn gezin doe! Ik drink nu niet en er zullen nog veel moeilijke momenten volgen. Ik wil wel eerlijk blijven op het forum. Het moet toch niet zo zijn dat als je weer de fout in bent gegaan je niet meer om steun mag vragen omdat het je domme eigen schuld is! Want dat weet ik ook wel! Het is een verslaving en die zijn nu eenmaal erg hardnekkig, och.....weer een excuus! Dribbeltje
Mai Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 (bewerkt) https://play.spotify.com/album/6MKrv53UWHtoH8PFH4HLWg Effe delen Daar waren geen sloten voor nodig Om er van te genieten 1 maart 2014 bewerkt door Mai
dribbeltje Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 Daar heb je gelijk aan, daar zal ik beter op letten. En dat onderschat ik ook zeker niet. Als het zo makkelijk zou zijn dan was dit forum er niet. Maar als er mensen zijn die even niet zo sterk zijn dan is de boodschap die jij geeft ook niet echt helpend, althans voor mij niet. Ik verwacht hier juist meer dan van de mensen die wel normaal met alcohol om kunnen gaan. Dribbeltje
dribbeltje Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 Ik denk dat we elkaar even niet begrijpen, jammer maar dat is soms zo. Ik bedoel het niet vervelend, kennelijk trek ik het me te persoonlijk aan. Dan pak ik het advies van MG op en dan pluis ik er uit waar ik wel verder mee kan. Ik vind het wel stoer dat mensen hun fouten toegeven, zelfs als het een fout is zoals weer drinken! Was ook weer een dom idee van mezelf om weer naar het dagdraadje te gaan en te reageren. Ik leer het ook nooit!
Peet Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Geplaatst 1 maart 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet Kurkdroog reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden