Spring naar bijdragen

Donderdag 27 februari

An

Aanbevolen berichten

@MijnGerrit

Ik heb mijn vader eerder op de avond gemaild en hij heeft er zijn eigen versie van gemaakt. Ik moet er morgen tussenin gaan zitten om het mijn tekst te laten zijn en toch wat bondiger. Ach morgen denk ik weer helder, nu denk ik niet meer zo best (ondanks nuchterheid)

Je neemt me echt de woorden uit mijn mond. Ik heb het vaker gedacht van was ik nu maar Jane, dan kon ik iets moois schrijven en uiterst relevant reageren. Maar laten we ons zelf maar blijven :) Collega's is geen optie, mijn team komt uit Suriname, Antillen, Indonesië, India....2-3 Nederlanders maar ik ben de vraagbaak met hoe schrijf je dat...... Nederlands is verschrikkelijk van niveau bij ons. En het is een soort heksenketel waar niemand elkaar vertrouwd en men zoveel mogelijk kwaad over elkaar spreekt om aandacht van eigen functioneren af te leiden. Teambuilding is het grootste punt en de teamleider maakt iedereen bang en onzeker voor zijn baan en speelt iedereen tegen elkaar uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom blijf je daar eigenlijk, Erik?

Ik ben weg per 01-04. Maar ik ga weg in de zin van zelfde instelling blijvend. Qua praktijkopleider blijf ik met dezelfde van doen hebben. Leidinggevende en team veranderd. ipv een leidinggevende die me liever kwijt dan rijk is krijg ik een leidinggevende die mij gevraagd heeft voor die functie en dat zonder echte sollicitatie.

@MijnGerrit

Mijn nieuwe leidinggevende is mijn ex leidinggevende op mijn oude afdeling. De zorg is voor eigen personeel heel hard heb ik gemerkt op elke werkplek. Maar het vertrouwen dat zei uitspreekt is echt veelbelovend. En het team is allemaal niveau 4 en allemaal mensen die al jaren in de palliatieve zorg zitten. Ik kan zoveel leren van hoe zij omgaan met zorgen voor in de laatste maanden van iemands leven. En last but nog least; de goede zin die ik krijg in mijn nieuwe werk geeft 10x meer energie dan ik nu uit frustratie haal. Het is ook pas na het moment van zeggen dat je weggaat. De sfeer van hij gaat toch weg, hij telt niet meer mee in het team. Niet heel leuk maar zorgen doe ik niet voor het team, dat doe ik voor de bewoners; Iemand die met een trillende been en arm van de spanning (mentaal) naar bed breng. Kletsend en afleidend ligt ze in 10minuten uiterst rustig te slapen. Daar heb ik een aandeel in en daarom doe ik mijn werk zo goed mogelijk. Team leidinggevende.....allemaal bijzaak. 

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is moeilijk antwoord geven Erik.

Ik ga je niet schrijven dat je eea weg moet spoelen door de WC of dat je nu moet stoppen. Ik kan je ook de beste oplossing niet geven.....elk glas gaat je niet dichter bij het antwoord op moeilijke vragen brengen, dat kan ik wel schrijven. Je vergeet de vraag en het waarom van ook al weer niet doordrinken. En dan wordt je op een gegeven moment weer wakker. Succes met opstaan en het nemen van een beslissing rondom het nu doordrinken.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jen, je bent wel duidelijk en bondig. Kan ik nog wat van leren.

@ idd boos zijn, net als schuld en schamen. Niemand is boos, niemand hoeft zich hier ergens voor te schamen en schuld bestaat niet. Het zijn van die emoties waarbij ik dan denk; wat is het effect op productief een besluit nemen wat je nu met het volgende glas gaat doen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooie woorden

ach het zal wat

in de politiek kom je er best ver mee

met mooie daden is het wel wat anders.

ik ben moe van mijn avonddienst

ook met veel mooie woorden

zware gesprekken gehad

ik voel me daar echt machteloos in soms

en ben wel blij hoor als men wat heeft

aan mijn woorden, vooral als er daden

uit voort kunnen vloeien.

nasar bed gaan dus nu

ook een goede daad

voor mezelf.

Ag :heart:

je weet alles al he

lekker koese famke :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond mn eerste beloning al ! 

Zojuist een afspraak in een bar om eventueel op te treden. En ik was thank god nuchter, anders was dit met schaamte aan me voorbij gegaan. 

Kon dus een prima zaken gesprek voeren, en wie weet komt er ook werkelijk een deal uit. 

Een dronken seresnadkiub (even andersom lezen) willen ze niet, en terrecht..

Dus,we zullen zien. Als er geen deal komt, ook goed, Ik heb hoog ingezet met mn prijs. 

Nu nog even film kijken en dan lekker naar bed. 

Slaap lekker !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet ik niet Gerrit, het gaat om een flink bedrag. 

Hij heeft nog een andere dame die danst 4x zolang voor 4x minder cash.....of hij blufte, zo gaat dat in de zakenwereld. 

We zullen zien. Ik wil ook niet elke week in dezelfde toko werken, maar ook op andere plaatsen. 

ik denk dat hij een keer belt als zij uitvalt of afzegt. Dat is voor mij genoeg. 

Maar het blijft interessant, het hele zaken gebeuren. 

Alles goed met jou ? Hoe lang sta je nu droog ?

Niet ongerust worden van terugvallen van anderen, sommigen trekken in 1x clean. Die komen dan ook niet meer hier zoals je begrijpt....enkele uitzonderingen daargelaten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grootste tip....

Trek is medogenloos. Knappe wo/man die dat overleeft. Eenmaal trek dan wordt het echt lastig. 

Kunst is dus de trek voor te blijven. 

Hoe je dat doet is voor iedereen anders, 

Er zijn wel wat basis tips

HALT

Hungry,Angry, Lonely (de mijne) Tired

Dus goed eten, goed slapen, beetje bezig blijven, je emoties in de gaten houden, zijn al zaken die helpen trek te voorkomen of vermijden. 

Vaak is het een samenhang van allen. 

Als ik eenzaam ben dan word ik boos en dan eet ik niet en dan slaap ik dus ook niet.Hoppa

Dat is mijn volgorde. De jouwe is wellicht anders. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...