Spring naar bijdragen

maandag 24 februari 2014

eline

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Iedereen een fijne nuchtere dag vandaag. Nou ja, in iedere geval voor mij broodje nuchter. Ik ben immers een Stopper.

Vandaag en morgen ga ik kaarsen maken in " mijn" klooster. Ik eet gelijk mee. Gezellig en ik hoef zelf niet te koken.

Tot de volgende keer!

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 

Nog geen koffie? Zullen we eens snel wat aan gaan doen dan. 

post-1140-0-59220500-1386047472_thumb.pngpost-1140-0-93417500-1387693255_thumb.jpg
Zo, paar minuutjes en we kunnen een bakje inschenken. 
Albert wens ik een goede reis... 
Eline welkom terug dan, je bent het weekend bezig geweest met overpeinzen als ik het goed begrijp. 
Gaan er grote veranderingen plaats vinden? 
Hanneke, jij een fijne dag in het klooster... 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen mensen. Schoonzus weer naar huis, en ik ga vandaag aan de poets want met bezoek doe je niet zoveel hé :blush:

Was erg gezellig, en het is altijd weer even stil als ze vertrekt. Maar we gaan er weer tegenaan.

Het is heel rustig gegaan met drinken en ze gaf gisteren eerlijk toe dat ze alcoholist was. Voor mij was dat een opluchting omdat ik dit al jaren zag.

Er iets aan doen wil ze (nog) niet maar die keuze moet ze zelf maken dat kan ik niet voor haar. Maar toegeven is misschien al de eerste stap. Wie weet. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgu Bol, 

Eerst een bakje voor je aan de poetgaat  he? 

Fijn dat jullie een leuk weekend hebben gehad. Goed dat schoonzus inziet dat ze een probleempje heeft.. en wie weet wat er volgt. 

Zag dat Jane gisteren ook naar de reünie van Veronica heeft gekeken...

Wat een mooie tijden waren dat  icon_yes.gif

Aak heeft haar bus, klinkt helemaal goed Aakie, nu lekker van gaan genieten he? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen iedereen, na een energydrink net op lust ik nog best een koffie, al was het om de smaak

Ben half uur geleden opgestaan en meteen de koelkast gaan leegruimen en schoonmaken. Dat was ik eigenlijk gisteren avond al van plan maar zo na 00.00 ken ik mezelf als ik dan dat soort klusjes ga doen lig ik tegen 4-en pas in bed. Daarom nu. Zo onder de douche alle koelkast onderdelen poetsen en afspoelen en daarna zelf douchen. Ik wil eigenlijk sporten maar ik moet ook nog rommel opruimen en de was draaien....Ik word zo chaotisch als ik blijf leven in de rommel in me huis. Toch maar doen dus.....

@Bolletje; ik ken eigenlijk geen echte alcoholist in mijn familie, Mijn vader drinkt stevig/te veel maar hij gaat nooit alle grenzen te buiten zoals ik wel eens doe. Dat je iemand zelfstandig tot het besluit laat komen en het zelf laat uiten is natuurlijk de beste oplossing. Maar ik zou uit het begaan zijn met iemand de neiging hebben preventief te handelen en het onderwerp alcoholisme eerder op tafel leggen. Maar idd als ik bij mezelf kijk werd ik ook alleen maar kwaad als mensen begonnen van wat jij drinkt vind je dat zelf niet veel, of zou je dat extra ......wel doen. Iedereen heeft idd zijn eigen tijdstip van eyeopener en dat kan je niet beïnvloeden zowat. Lijkt me idd een opluchting, want dan kan je het in elk geval er gewoon over hebben samen en is het onderwerp dus geen taboe meer.

@Albert

Beaucoup plaisir en France....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Erik,

Ik heb het onderwerp wel eens meer geopperd maar voelde gelijk zo'n weerstand bij mijn schoonzus. Ze reageerde nu ook weer met "Ik rook al niet, als ik in het ziekenhuis lig taal ik niet naar drank, het is het enigste dat ik nog heb enz". Het toegeven dat ze verslaafd is, is al een hele stap. Verder is het aan haar om er wel of niet iets aan te doen. Je komt tenslotte aan iets dat heel dierbaar is voor alci's. Ze mochten ook nooit aan mijn drank komen, dat was me heel erg dierbaar.

Haar man dronk ook veel te veel en is mede daardoor toch lichamelijk zo afgetakeld dat hij er aan overleden is, een paar maanden geleden.

Maar ze heeft het in ieder geval hier heel rustig aan gedaan met drinken, dat was erg fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag doktersafspraak, zonnetje schijnt maar ik vind het maar guur buiten, dus hup de sjaal en muts er maar weer bij.

Dan nog wat te eten verzinnen, potje thee en boek erbij, ik loop nu wel een paar uur op de tijd vooruit, weet niet zo goed wat nu te doen....

stofzuigen dan maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kreeg ik toch een lief berichtje.......vandaag mezelf eens keihard en kritisch bekeken, al die leugens, smoezen, ik zou meer nederig willen zijn voor alles wat wel loopt, geen arrogantie omdat het toch allemaal wel z'n gangetje gaat

Deemoed een woord wat ik nog van vroeger ken......Stapjevoor stapje wil ik proberen het drinken niet uit te stellen maar het uit te roeien, nu met de baclofen lijkt er wat ruimte en die ga/wil/moet ik benutten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...