Spring naar bijdragen

Echt stoppen !


rast

Aanbevolen berichten

Lees nu ineens dat iemand de aa 'hotline' post! We leven niet meer in 1950 dat een AA-er aan het bed komt zitten met een fles jonge en ieder uur een druppie drank geeft om de afkick geleidelijk te laten verlopen.. Hebben we tegenwoordig dokters voor die daar uitstekende medicatie voor hebben incl schema, en hé misschien krijg je nog wel een medische check ook! Is dat ff mooi...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees nu ineens dat iemand de aa 'hotline' post! We leven niet meer in 1950 dat een AA-er aan het bed komt zitten met een fles jonge en ieder uur een druppie drank geeft om de afkick geleidelijk te laten verlopen.. Hebben we tegenwoordig dokters voor die daar uitstekende medicatie voor hebben incl schema, en hé misschien krijg je nog wel een medische check ook! Is dat ff mooi...

 

Hai, ja dat was ik. Voordeel van een hotline is dat iemand de telefoon opneemt en een luisterend oor biedt, dat kan m.i. zeker even lucht geven in een crisis.

 

 

Succes!

 

(zin mbt misbruik verwijderd)

bewerkt door Paddy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou niet weten waarom het verhaal niet zou kloppen eigenlijk. Dat advies zou ook zeker van de AA kunnen komen.. Die gingen in ieder geval vroeger echt met drank naar alcoholisten toe om zo af te bouwen, Google maar eens op aa afbeeldingen/tekeningen... Ook is aa ( hangt van de groep af) niet zo dol op verslavingszorg en zie je op sommige meetings dr lijst van medicijnen hangen die je niet mag nemen zoals ad, pammetjes maar ook neussprays, antihistaminemiddelen als zyrtec... Nee aa heeft, vinden ze zelf, als enige de wijsheid in pacht hand in hand met de hogere macht;)

@paddy. Kon je ook niet weten dat er zo'n advies zou komen. Lees van peet ook een hele andere ervaring.

bewerkt door Rickert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf vind dat we niet al te vlug moeten oordelen over iemand, of ie nu wel of niet helemaal de waarheid spreekt. Ikzelf heb zat gelogen en bedrogen toen ik nog dronk. En hier op het forum wordt ook niet altijd de waarheid verteld. Ik vind het moedig dat Rast toe geeft dat hij een probleem heeft en dat dat niet altijd zo gaat zoals we hier graag zien nou ja. Laten we hem a.u.b. met open armen ontvangen, en open staan voor hem. Daar heeft iedereen, ook hij, zeker recht op. Oordelen kunnen we altijd nog. Dit is niet prettig om zo hier binnen te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

So nee snap echt niet dat jullie me niet geloven ?? En dat jou zoon anders praat dan mij sowhat, is toch ook gewoon omdat iedereen anders is? Vind het jammer dat jullie zo reageren, had hier echt iets aan en voel me hier nu totaal niet welkom meer. Jammer, had nog wel wat hulp kunnen gebruiken de komende dagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hij adviseerde me niet echt om te drinken trouwens, maar als mijn afkickverschijnselen te erg waren en ik vanavond naar huis moest waar mijn ouders zijn die het nog niet wisten, leek het hem verstandig om toch een klein beetje te drinken zodat ik niet zo zou trillen maar is dus echt een waardeloos advies geweest want heb nu juist weer veel meer gedronken. Dacht trouwens wel dat de AA redelijk goed was om je te helpen, en het is ook meer zo dat ik met hem en mijn ouders dan mijn situatie duidelijker kon maken. Ook erg jammer trouwens dat sommige van jullie denken dat ik een forum misbruik waar iedereen heel zijn hart en ziel stort ( ik ook)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hij reageerde echt heel goed ! Was wel heel verdrietig maar ook heel begripvol, zei dat hij me altijd bij alles wou helpen. Zit nu dus thuis te wachten op iemand van de AA, maar heb er nu niet zoveel vertrouwen meer in naar jullie negatieve reacties over de AA, dacht dat die best veel kennis hadden. Ga trouwens zoiezo ook nog naar de dokter hoor maandag, maargoed eerst morgen maar eens zien te overleven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ene AA-er is de andere niet, wacht gewoon maar even af. Geef het in ieder geval een kans. En niet teveel in de put zitten hoor, hier kom je weer uit, mits je ervoor gaat, een ander kan het niet voor je doen. Maar zo te lezen heb je de eerste stappen tot herstel al gezet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn moeder is nu met de huisarts aan het bellen wat hun ervan denken, maar die AAer kwam wel goed op me over. Ga maandag ook naar een meeting, denk dat ik daar best veel aan kan hebben eigenlijk. Hij zei ook dat er mensen van mijn leeftijd bijzaten, dat vond ik ook wel prettig om te horen denk dat ik veel aan hun verhalen kan hebben. Voel me nu wel echt slecht maar ben heel blij dat ik eindelijk deze stap heb genomen

bewerkt door rast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rast we mogen hier geen schuttingtaal gebruiken dat vindt Tactive niet goed dus haal één woordje weg joh. Verder weet ik zeker dat je veel zal hebben aan de verhalen van leeftijdsgenoten. Je zal best heel veel herkennen. Das alleen maar goed voor je. Je zal zien dat het allemaal mee valt daar en dat je je na afloop goed zal voelen. Misschien houd je er iemand aan over waar je meer mee op gaat trekken.

laat je weten hoe het is gegaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer thuis, lees ik dat er een hele hoop is gebeurd met je Rast.

Je hebt belangrijke stappen gezet en kunt trots op jezelf zijn.

Als je nog drank in huis hebt, zou ik dat weggooien of aan je ouders

geven. Je moet niet de onrust van drank steeds voelen thuis en waarom

het jezelf nodeloos extra moeilijk maken.

Ik denk dat de AA veel voor je kan betekenen, mits het een groep is waar

jij je veilig voelt en serieus genomen.

Datzelfde geldt voor hier. De een spreekt je aan en de ander niet.

We zijn allemaal ervaringsdeskundigen (net als bij de AA) en hebben

allemaal onze eigen stokpaardjes en invullingen.

Wees selectief in wat jij je aantrekt of waar je naar "luistert".

Wat bij je past helpt je ook meestal. Fijn zoals je ouders reageren, die kennen

jou het best en zijn in principe altijd tot je beschikking als je ze nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Rast dat ken ik. Voor hoelang heb je dit gekregen?  Het maakt je wat rustiger en hopelijk kan je er een beetje goed op slapen. Ga dat dadelijk maar doen dan ben je morgen misschien wat meer uitgerust en kan je er tegenaan.

Zien we je morgen terug?

Ik ga afsluiten en duik er zo in.

Ik wens je een rustige nacht toe en tot morgen. :moon::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal ! Het heeft wel een beetje gewerkt denk ik, heb alleen bijna niet geslapen. Heb alleen maar een beetje vage gedachtes en dromen gehad, heel bizar. De echte drang naar drank is nu gelukkig ver verdwenen heb het nu alleen wel heel erg moeilijk met mezelf. Zit me heel erg druk te maken over hoe mijn sociale leven gaat veranderen, en of ik het echt moet bekennen aan iedereen. Hoe hebben jullie dat gedaan ? Ben zo bang dat ik als die alcoholist van het dorp ( waar mijn ouders wonen ) kom te staan, of dat mensen het juist knap vinden dat ik zo vroeg mijn probleem heb herkend. Ben me ook allemaal af aan het vragen of ik gewoon mijn drinkgedrag moet veranderen en of ik dat kan, of dat ik helemaal moet stoppen maar ik ben nog zo jong. Vraag me ook af hoe mensen erop gaan reageren en of ze snappen dat ik gewoon niet met drank om kan gaan, Ben ook benieuwd of ik al klaar ben om aan mijn vrienden te vertellen van mijn probleem voor carnaval (is over 2 weken) en dat ik daar gewoon echt niet aan mee kan doen met al die drank om me heen. haha vraag me wel een heleboel af vandaag, ben er ook continue mee bezig maar ben blij dat ik al zo ver ben gekomen. Direct lekker met mijn moeder wandelen in het bos, verder rustig aan vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leven is soms al moeilijk genoeg

als je het dag [er dag leeft Rast.

uur per uur soms in het begin.

Houd je stapjes klein, dan kun je ze overzien.

en wat anderen denken over je, daar zou ik niet mee

bezig zijn. Deed je vast ook minder toen je nog wel dronk.

Ikzelf heb in het begin moeilijke situaties vermeden en alleen

mijn naasten verteld dat ik niet meer wilde drinken.

Nu weten misschien 20 mensen het en die steunen me allemaal

en drinken zelf ook veel minder als ik erbij ben. Prima, ook voor hen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat ik het helemaal eerlijk ga vertellen tegen iedereen, maar zat te denken om misschien te zeggen dat ik last van mijn darmen en buik kreeg ofzo en dat mijn vele drinken daar mee te maken heeft en dat ik hierdoor een hele poos niks mag drinken. Ook zeg ik dan dat ik medicijnen heb waar ik zoiezo niet bij drinken, maar weet niet eens of dit wel kan ga ik zo even opzoeken. Daarna kan ik dan zeggen dat ik het drinken gewoon een beetje beu ben geraakt en dat ik het niet meer waard vind. Kan ook iets over mijn lever zeggen, maar dat is wel heel erg direct gerelateerd aan alcohol. Ben gewoon echt bang om aangekeken te worden op straat, ken veel mensen in dit dorp en merk ook dat mijn ouders daar ook wel bang voor zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rast het enigste en eerlijkste antwoord dat je kan geven is dat je het drinken erg beu bent en het leven veel meer waard vind om zonder alcohol te leven en met die medicatie mag je ook niet drinken. Dan ben je eerlijk, zonder smoezen. Dan hoef je ook niets te verbergen. Als je zegt dat je het niet meer waard vind om te drinken heb je kans dat ze toch gaan aandringen zo van "ach joh vat het een, doe niet zo flauw enz.

Ook zou ik in het begin het niet gaan opzoeken, hoe moeilijk dat is. Als ze vragen en de medicatie maakt je een beetje suf, kun je dat zeggen.

Carnaval is een hele moeilijke tijd voor mensen die willen stoppen, dus zou ik het niet gaan opzoeken. Misschien moeilijk maar als je toch voor de bijl gaat, is dat nog veel moeilijker.

Ja en al die gedachten en je een hele hoop dingen afvragen heeft eigenlijk geen nut maar het geeft wel aan hoe je bent. Iemand die heel erg invult maar eigenlijk aan het projecteren is. Die neg. kijk op jezelf gaat veranderen en daarvoor in de plaats komt trots, dat zal je merken. Als je maar vol houdt das belangrijk, anders bevestig je je kijk op jezelf als slappeling.

Ik zou wachten met het vertellen. Misschien valt het hun op als je aan de cola of zo zit, maar er is tijd genoeg om dat in de toekomst te verklappen hoor.

Ik kon mijn drinkgedrag niet veranderen, ik ben alcoholist, als ik één glaasje op heb, springen de stoppen in mijn hoofd door en ga ik tot ik er bij neer val of een black out heb. Maar vraag dat aan jezelf als je een tijd verder bent, eerst moet je nu sterker en gezond worden, dat is het belangrijkste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

Vandaag voor het eerst naar een AA meeting geweest, beviel me wel ! Dringt nu alleen wel echt tot me door dat minderen met alcohol over een tijdje echt geen optie is, moet gewoon stoppen. Dit doet me toch wel een beetje pijn, aangezien dit mijn sociale leven wel heel erg gaat aanpassen. Maargoed, ben allang blij dat ik van de drank af begin te komen. Voel me wel echt slecht, zo leeg van binnen heel de dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ontzettend goed van je Rast om gelijk te gaan ondernemen, en geweldig dat het je bevallen is. ja die leegte herken ik erg goed, maar als je je studie weer serieus gaat doen zal je zien dat het veel prettiger is, het dringt allemaal veel beter tot je door. Je zal de rest van je tijd moeten leren op te vullen maar daar zullen ze je zeker bij de AA mee gaan helpen. En dat slechte gevoel zal hoogstwaarschijnlijk over een paar dagen minder zijn, geloof me.

En minderen is maar voor heel weinig mensen weg gelegd, en dan  nog moeten deze mensen altijd alert blijven want alcohol is een gemeen goedje ;)  Ik kies voor algehele onthouding. Veel gemakkelijker voor mij.

Heb je ook hobby's?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja merk al wel dat het met de dag beter met me gaat, maar ook binnen elke dag heb ik zeker nog ups en downs. De nachten vind ik wel echt verschrikkelijk, hoop dat ik vannacht eindelijk een beetje kan slapen. Iemand van mijn AA groep van vandaag neemt me morgen al mee naar een nieuwe meeting waar ook wat leeftijdsgenoten van mij bijzitten, denk dat ik hier echt veel aan kan hebben ! Ben zo benieuwd hoe zij het op zo'n vroege leeftijd allemaal doorstaan hebben. Overmorgen maar eens al mijn moed bij elkaar schrapen om mijn vrienden, mijn broer en huisgenootjes over mijn situatie te vertellen. Maar goed eerst morgen maar weer eens doorstaan, alles stap voor stap, dat begin ik nu wel een beetje te leren !

bewerkt door rast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...