Spring naar bijdragen

Maandag 10 Februari


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

Ik zie het bij mezelf wel als een besluit, een weloverwogen rationele beslissing. Wel een beslissing die zeker in het begin de consequentie heeft dat je niet meer aan het gevoel van de drankzucht moet toegeven. (Maar wel dat gevoel toelaten, het is nou eenmaal zo dat ik verslaafd ben.) En ik had er vertrouwen in dat het over zou gaan. Ik had die ervaring al met het stoppen met roken. Ook die zucht is verdwenen.

 

Ik heb besloten niet meer te drinken omdat ik uit ervaring merkte dat ik best wel een een paar dagen niet kon drinken, maar als ik dan wel weer dronk, wat ik mezelf ook toestond ik altijd meer dronk dan ik me voornam. Best wel veel te veel. Het heeft bij mij toch zeker een half jaar geduurd tussen het moment dat ik toegaf een alcoholprobleem te hebben en dat ik die keus kon maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie ik heb nogal eens het gevoel dat je, wanneer je gedronken hebt komt met een mededeling dat het verkeerd is gegaan terwijl jouw laatste bericht veel duidelijker weergeeft hoe je je gevoeld hebt. Misschien proberen om deze dingen wat meer op te schrijven. Dan deel je die rot gevoelens. :lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb besloten niet meer te drinken omdat ik uit ervaring merkte dat ik best wel een een paar dagen niet kon drinken, maar als ik dan wel weer dronk, wat ik mezelf ook toestond ik altijd meer dronk dan ik me voornam. Best wel veel te veel. Het heeft bij mij toch zeker een half jaar geduurd tussen het moment dat ik toegaf een alcoholprobleem te hebben en dat ik die keus kon maken.

Herkenbaar Jaap.

En bedankt voor je verdere posts, ik heb er veel aan.

En ik moet die rationele beslissing ook gaan maken.

Akelei, precies, dat was ik, die na 4 glazen hier in paniek op het forum kwam.

Dus toch geen rustmoment hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad best lastig als je in die sleur van drinken, bijkomen, drinken, bijkomen zit om tijd te vinden om eens goed de balans op te maken. Je komt dan vaak niet verder dan, dit nooit weer, of vanavond even rustig aan. Tot je je weer een paar op hebt en er weer een hele andere werkelijkheid open is.

 

Wat dat betrefd heeft die periode van periodieke onthouding me wel wat opgeleverd. Een paar dagen niet drinken gaf me wel meer het besef dat er echt wat moest gebeuren. En zonder de roes was het praktisch onmogelijk daar mijn ogen voor te sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Punt 1; ik ben niet nuchter maar ook niet dronken,

 

Ik wordt op dit moment helemaal gek door mijn werk. Ik heb het goede nieuws per 1 april mag ik terijl ik eigelijk de diploma;s niet heb op de palliatieve eenheid werken. Een oude leidingevende en een medewerker hadden veel vertouwen in mij als persoon en wat ik zou kunnen als ik eens de kans heb van goede begeleidigng. Gevraagd voor werk wie gebeurt dat anno 2014, Maar tot doe tijd is zonder verantwoording allerlei bevoegheden afgenomen waardoor de verzorgende me wie ik werk gek wordt. Ik mag geen zwachtel af doen, ik mag geen steunkous afdoen, De betokkene verzorgende zijn boos op mij dag na dag terwijl ik niks anders kan en zij gaan niet naar de leidinggevende,.

 

Punt is ik ben emo en binnevetter en mijn ad interium manager gaat over lijken. Ik ben zo blij geraagd te zijn voor mijn nieuwe functie want het nooit een brief de deur uit gedaan. Maar nu worden elke dag en avond mijn collega's zo kwaad op mij terwijl ik zwart op wit heb dat ik dit onder x niet bekwaam ben ondanks dat ik woensdag mijn diploma kreeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vaak gevaarlijke dag 5 is droog voorbij en ik meld dit omdat ik op het dagpact sta. Was helemaal vergeten dat dat de bedoeling is, komt ook doordat er bijna niemand op staat en er al helemaal niemand zich heeft afgemeld sinds ik er weer op sta.

 

Jaap, zoals jij het beschrijft vergaat het mij het laatste jaar ook, maar het zal ook beter worden en vergeleken bij hoe het was is het al een wereld van verschil.

Was net met oude foto's bezig en zag wat een rode plofkop ik had, dat is toch al lang niet meer zo.

In Marokko zaten we, de groep, in een restaurant en niet elk rest. heeft een alc. vergunning. De reisleider nam dan 2 fl. rood en 1 wit mee en daar hadden we (114, niet iedereen dronk) genoeg aan. Maar ik keek soms toch wel stiekum of het wel gelijk verdeeld was.

Op een keer zei iemand dat het niet gaf als het op was omdat er geen alcoholisten bij waren. Zoiets.

Ik flapte er toen uit dat ik herstellend alcoholist was, niemand die het geloofde en men ging verder alsof het niet gezegd was.

Toch was ik blij dat ik kennelijk al zover ben dat mensen die mij niet kennen zo reageren. Dat is bij andere reizen wel eens anders geweest. Het is natuurlijk wel zo dat je op een terras in Marokko niet even een alc. versnapering bestelt, die zijn er gewoon niet.

Maar ik miste het ook niet.

Wilde dit toch even delen hier, het gaat vooruit, maar babysteps.

 

 

Welterusten allemaal :moon:  :clock:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...