Spring naar bijdragen

Donderdag 6 februari


Yvonne

Aanbevolen berichten

Living on the edge... :face-icon-small-shocked: op prime-time de buurtsuper in voor het avondeten maar ik heb niet "gezondigd". Wist gelukkig precies wat ik wilde halen. Beetje irritatiegevoel wat ik anders wegdronk. Probeer er de vinger op te leggen maar kan het niet plaatsen. Denk dat ik tijd voor mezelf heb gemist vandaag.

 

Maaaaarrrr...het wordt dus krieltjes, snijbonen, in stukjes ipv gesneden, roerbakken en kipfiletblokjes uit de marinade. Peet en Lady Jane, van jullie klinkt het ook lekker! Ik heb nog nooit couscous gemaakt zelf...ooit eens gegeten in voorheen Joegoslavië maar das al heul lang geleden. Kinderen worden ook ouder en gaan ook steeds meer smaken waarderen, dat vind ik zo leuk. Tenminste eer van mijn werk in de keuken. Heb ze zelfs al zover dat ze eens in de twee weken een volwaardige maaltijd op tafel zetten. Is tevens een stukje veiligheid inbouwen voor mezelf. 

Nou, ik trek me terug naar mijn keukentje, tv aan met masterchef oid, glas water. Iedereen eet smakelijk en hou de avond ook vol om niet te drinken! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Met mij gaat het niet zo goed, dus ik heb wat van me afgeschreven op mijn eigen draadje bij wie is wie, sta je toch niet zo open en bloot te kijk. ivm. eventuele herkenbaarheid. Hoewel me dat eigenlijk niet eens zo veel kan schelen.

Toen het forum nog in z'n oude vorm was, dacht ik altijd dat er heel veel meelezers waren. Echt in de orde van grote van 1000.

Maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn, dus zal het met de herkenbaarheid waar sommigen zo bang voor zijn wel meevallen.

Er zijn uiteindelijk 17 miljoen Nederlanders en maar een heel klein deel komt hier eens kijken, schat ik. De kans dat daar een bekende bij is, is bijna te verwaarlozen.

Stil hier vandaag

Misschien moet ik mezelf maar weer eens  op het dagpact zetten als stok achter de deur, want het gaat weer de verkeerde kant op, terwijl ik uit ervaring weet dat als ik een tijdje niets drink, het helemaal niet zo moeilijk is.

Nu is het zo dat ik gisteren me had voorgenomen niets te drinken na de dag ervoor 2 flessen te hebben soldaat gemaakt, en dan vlak voor sluitingstijd naar de winkel snel en er met 2 fl. wijn uitkom en niets anders en dat op een klein dorp. De flessen waren leeg toen ik naar bed ging .

Vanmiddag is de groentewinkel dicht en over een half uur de andere ook, dus dat moet lukken. Durf trouwens daar toch niet weer

hetzelfde te halen als gisteren. Wel de SRV man langs laten gaan. Is eigenaar van diezelfde winkel.

Dan is er nog de buurman in geval van erge trek, maar heb me voorgenomen dat niet meer te doen. Om allerlei redenen en gevoel van eigenwaarde.

Zo heel verhaal, maar hopenlijk helpt het dit en het stuk op wie is wie eens van me af te schrijven, want al doende komt er wat lijn in de brij waar ik me momenteel in bevind.

Valt me ineens in dat het naar de fles grijpen ook de weg van de minste weerstand is als ik dingen moet doen waar ik tegenop zien.

En dan heb ik het niet over hh werk, maar zaken regelen, wat dan weer onvrede geeft en een trigger is om lekker te gaan drinken en uitstelgedrag te vertonen.

Ik stop even want sla nog steeds de toetsen mis, ook al heb ik met typen een brace om. Mijn hand had al veel artrose schade en er dan bovenop vallen (wat waarschijnlijk gebeurd is) maakt het ook niet beter. Daardoor staan mijn vingers n u scheef en krom en moet ik steeds corrigeren. Heb me er bij neergelegd dat dit blijvens is. Zal mijn tijd wel uitduren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje,

ik neem altijd een Vit.B comples en heb ook een tijd Vit. B1 (thiamine) geslikt. Dit is niet overal verkrijgbaar, wel bij de apotheek en de Tuinen. Ik had al zo'n vermoeden dat het dat kon zijn bij jou.

Maar toen ik in het ziekenhuis lag, een jaar geleden al weer, met mijn gebroken pols, bleek tot mijn verbazing dat ik toch een Vit.B1 tekort had. Kreeg daar injecties voor en een potje mee naar huis.

Dit ondanks dat ik net als jij toch al veel minder was gaan drinken, lijkt dus lang na te werken.

Doordat de lever zoveel werk heeft aan het alc. afbreken, kan hij minder voedingsstoffen opnemen en ook geen voedingdsupplementen.

Als ik me goed herinner maakt het lichaam zelf geen vit B1 aan en moet het dus vanuit de voeding komen.

Te weing geeft idd vermoeiheidsklachten. Wie weet hoe je ervan opknapt, maar koop dan Thiamine, de Vit. B complex kun je er nog bij nemen tot je je beter voelt.

Het vreemde is dat bij een test (een jaar of 5 geleden)op dermatologie bleek dat ik teveel Vit.B in mijn bloed had. De dermatoloog dacht waarschijnlijk dat ik dat slikt vanwege haaruitval en heb hem maar in die waan gelaten. Hij zei dat dat niet goed was.

Ik wist niet dat dat kon, maar heb later ergens gelezen dat dat wel kan bij de goedkope chemische vitamines. Maar ja, wie heeft er geld voor die hele dure. Misschien degene die door niet roken en drinken geld in de knip houdt? ;)

Dat programma lijkt me interessant, vooral omdat het breder klinkt dan specifiek op alc. gericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond mensen.

Zo zeg de hele dag zitten naaien. maar nu zijn ook alle ambu. jassen weer gemaakt. Wat een werk zeg.

Verder hebben ze bij ons zo'n 600 kg. hondenbrokken weg gekieperd. Zoooooo jammer want ze kunnen onze vrijwilligers zo blij maken met hondenbrokken die we over hebben. Maar "NEE"zegt het bestuur, "daar beginnen we niet aan misschien kunnen we het zelf gebruiken voor de honden hier". . Nu is het ver over de datum, (einddatum 2007) en moet het weg gegooid worden. Zucht. :blush::face-icon-small-shocked: :face-icon-small-shocked: :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey goeie avond Peet,

 

Ja het geeft altijd een heel goed gevoel als ik daar ben geweest en een hoop gedaan heb, alleen het loopt bij ons zo vaak zo raar. We hebben vrijwilligers die veel dieren hebben en het niet breed. Die mensen werken zich echt helemaal uit de naad bij ons, maar worden heel vaak overgeslagen met zulk soort dingen. Daar kan ik moeilijk tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Peet ze zeggen dat al het voer dat over de datum is, niet meer gebruikt mag worden. als er een dier ziek wordt, kunnen de mensen hun de schuld geven, maar droog voer kan 8 jaar over tijd zijn en dan is het nog goed, alleen de smaak wordt minder. Maar we gaan het gewoon anders doen, delen het zelf uit aan de vrijwilligers. Ach toe maar.

Hé hoe is het vandaag met jou gegaan?

 

Goeie avond Lieselot

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...