Dylan Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 Nee Agnieta, wordt niets geschrapt. Het is eigenlijk vrij simpel. Na december is er een "werelddag" zodat elk jaar weer op zondag begint. (eens in de 4 jaar ook na juni een extra schrikkeldag) De tijd loopt overal gelijk, dus geen tijdzones. Elk kwartaal heeft zo precies 13 weken. Het zou alle kalenders en systemen wereldwijd moeten vervangen. Zal wel weer niets worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 Als zelfs de rechtbank toegeeft fouten gemaakt te hebben.. Excuus maakt maar gedane zaken nemen geen keer en ik kan er het er mee doen.(?) Wat moet ik dan? Wat en waar moet ik dan zijn? Ik ben er wanhopig van. Ik vrees dat het antwoord is: Nergens. Ooit zelf iets dergelijks meegemaakt. Rechtbank had alle stukken verstuurd naar iemand anders met dezelfde naam elders in Nederland. Gaven dat naderhand ook toe. Foutje.. bedankt. Maar er was nu eenmaal een vonnis en ik kon het er mee doen. In mijn geval was dat: betalen. Zelfs hoger beroep was niet mogelijk omdat daarvoor het bedrag nét onder het minimum lag. Ging om iets van 1100 gulden of zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 Bij civiele procedures is daarvoor een minimum bedrag van toepassing. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Afwezig Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 Inderdaad belachelijk, maar het is zo...: Civielrechtelijke procedure | Hoger beroepWie het niet eens is met de beslissing van de rechter kan meestal in hoger beroep bij het gerechtshof. Hij vraagt dan aan andere rechters nog eens naar de zaak te kijken. Als het gaat om een bedrag dat lager is dan €1.750 kan iemand niet in hoger beroep. Meestal is een vonnis 'uitvoerbaar bij voorraad'. Dat betekent dat de partij die heeft verloren moet doen wat in het vonnis staat, ook al gaat hij in hoger beroep. Als dat niet in het vonnis staat en een partij gaat in hoger beroep hoeft het vonnis niet te worden uitgevoerd totdat het gerechtshof over de zaak heeft beslist. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 Heb uiteindelijk ruim 800 euro moeten betalen. Inmiddels is het minimum bedrag trouwens al weer verhoogd: Wie het niet eens is met de beslissing van de (eerste) rechter - dit kan de kantonrechter of de civiele rechter bij de rechtbank zijn - kan meestal in hoger beroep bij het gerechtshof. De termijn voor het instellen van hoger beroep bedraagt gewoonlijk drie maanden. Bij een kort geding is het vier weken. Als het gaat om een bedrag dat lager is dan € 1.750 kan iemand niet in hoger beroep. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 Heb trouwens sinds gisteren weer een leuk "akkefietje" op mijn bord. Werd hier op het forum niet een paar maanden geleden de film "prisoners" door iemand aangeraden? Nu zijn er blijkbaar in Duitsland bedrijven die voor een prikkie oude filmrechten opkopen. Die worden vervolgens verspreid op het internet en dan gaan ze zitten wachten. Tenminste, ik neem aan dat het zo gebeurt. Zodra genoeg mensen hier gebruik van hebben gemaakt kan het feest beginnen en worden die aangeklaagd wegens het illegaal verspreiden van films. Ik ben dus blijkbaar ook het haasje en kreeg gisteren een deurwaarders schrijven. Of ik even € 732,50 wil overmaken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Afwezig Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 Dylan, dat is mooi balen! Wordt je nu aansprakelijk gesteld voor down- of uploaden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 In elk geval ook voor uploaden Willem, zo slim zijn ze wel. Maar dat is natuurlijk ook wat er meteen gebeurt bij programma's als b.v. bit-torrent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 Ben ik ook niet van plan Agnieta. Probleem is alleen dat "ze" formeel gewoon gelijk hebben volgens het recht zoals dat hier momenteel van toepassing is. Vraag is nu hoe hiermee om te gaan. Voor zover ik het nu kan nagaan is helemaal niets doen ook niet het beste plan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Afwezig Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 Lastig hoor, heb je een rechtsbijstand verzekering? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 iets leuks te vertellen...... hm... http://youtu.be/aaMOC35DXYg leuk fimpje ha ha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 500 euro "fiktive Lezenzgebühren", rest deurwaarderskosten. En nee, rechtsbijstandverzekering heb ik niet. Daar had ik na mijn eerder omschreven geval de buik wel van vol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 De 7e dag was de Sabbath. De zaterdag. De zondag is de eerste dag van de week sinds Christus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 Dat laatste wel. Er zit een formulier bij dat je ondertekend terug kunt sturen. Een soort vrijwaring dat je de benadeelde partij niet verder zult benadelen. Daar schijnen ze ook recht op te hebben. Wel wordt afgeraden om dit toegezonden formulier te gebruiken omdat daar je daarbij (uiteraard) ook zaken zou toegeven. Dat gaan we dus maar niet doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 Jeetje, balen Dylan. Nou ik klik niks meer aan hoor Toine, hi. Deed ik toch al bijna niet. Ietje, bagatelliseer je je drinken niet? Je dronk niet tot je dronken werd, maar alleen tot je je een beetje lekkerder voelde. Maar dan is er toch geen probleem? Het schijnt tegenwoordig vaker voor te komen dat kinderen moeite hebben met naar de w.c. gaan. Als dat lang duurt, of ze de boel op gaan houden, is er speciale therapie voor. Waar je allerlei tips ook krijgt. Is vast wel wat over te vinden op internet, hoe je hier mee om kunt gaan. Jopie ik vind je moedig! Een doorzetter ben je. En nu weekend, heerlijk. Al zal dat nog wel niet formeel zijn, qua dag en tijdstip en zo. Goed weekend allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 http://youtu.be/6tYnAf7PqV0 krijg ik zo een trek van...... blijft heerlijk om naar te kijken... voor kate... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 ben daar in het verleden ook niet vies van geweest..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 iemand nog iets leuks te melden........ Ads by Video PlayerAd Opt Deze video is niet beschikbaar. Aretha Franklin - I say a little prayer ( Official song ) HQ version Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 laters... sporten.. dooie boel hier... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 Hoi, Ik zit eigenlijk met een probleempje en weet zelf niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ik heb een hele lieve vriendin met hetzelfde probleem als ik. Ik heb haar in korte tijd heel erg goed leren kennen. Zo kan ik tussen de regels doorlezen hoe het echt met haar gaat en waar ze echt mee bezig is. Een aantal dagen biechtte ze op wat ik al een week wist. Het ging niet zo goed. We hebben samen afgesproken om niet te drinken. Zij werd ziek. Hallucinaties, trillen, misselijk e.d. Ze zegt dat ze maar een beetje drinkt en vervolgens overgaat op iets dat geen alcohol bevat, maar kun je zo ziek worden van een klein flesje wijn per dag? Goed, dat is niet de issue. Alhoewel, ik durf mijn vermoeden ook niet uit te spreken dat ik denk dat ze meer drinkt dan ze zegt.Vanmiddag zei ze dat ze naar een bepaalde winkel zou gaan. Toen wist ik alweer genoeg. Gelukkig hoefde ik haar dat niet te zeggen, want de volgende zin vertelde me inderdaad dat ze wijn ging halen. Met de beste wil van de wereld wilde ik haar er wel voor behoeden, maar dat kan ik niet. Ze wil het, dus zal ze het halen. Ze waarschuwde me zojuist dat als ze te vrolijk reageerde, dat de fles leeg was... Er is dan nog tijd genoeg om weer naar de winkel te gaan, maar ze zegt dat ze dan overgaat op iets zonder alcohol. Ik geloof haar niet. Maar hoe kan ik haar helpen en tegelijkertijd mezelf helpen? Want het klinkt wat dramatisch, maar nu zij zo snel de handdoek in de ring gooit heb ik ook zin om dat te doen... Hoe moet ik haar nu helpen? Ik moet echt de deur uit. Ik moet sporten. Ik zie nu pas dat ik te laat ben, oeps. Maar ik lees het later wel als jullie tips hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 Weet niet wat ik heb gedaan, maar zie op de ipad nu continu Toine in beeld in een hoek, op alle sites. Zal mijn mannie maar zeggen dat het gewoon een leuke forummer is, hi. Tja, Ietje, en de hele dag door drinken is ook niet alles. Ik hoop dat je het knopje weer kunt vinden, gun het je zo. Wijfie toch, hoe moet het nu verder. Is het niet tijd om hulp voor jezelf te zoeken, een psycholoog? Die kan je misschien helpen in je hoofd wat afstand te nemen van de situatie, om meer bij jezelf te blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 (bewerkt) Wijfie dit kun je echt niet alleen en je weet dat drinken je nog dieper de put in gaat helpen, dus wat Kate schrijft: zoek hulp meis. 31 januari 2014 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 Dank jullie wel voor de antwoorden. Voordeel is dat ze op anderhalf uur rijden van mij woont, dus voor wij samen in de kroeg belanden... Ik wil haar wel helpen, maar ik kan haar niet helpen. Telkens als ze wegglijdt dan weet ik weer dat ik hetzelfde kan doen en soms doe. Maakt me enerzijds ietwat alert, al doe ik het liefste mee. Wijfie, sterkte vanavond. Ik hoop dat je ergens de kracht kunt vinden. Ik heb er net weer 1,5u wandelen op zitten. Heeft mijn hoofd leeggemaakt. Jullie zitten continu op een ander deel van mijn computer, waardoor ik jullie steeds vergeet. Mocht dat vandaag weer gebeuren, dan wens ik jullie in ieder geval een fijne avond toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 Het went wel snel weer Wijfie. Ik heb soms mn dochter een maand of twee achter elkaar, dan weer een hele poos niet en dan moet ik ook erg omschakelen en ga mezelf weer aan lopen passen enzo. Met liefde trouwens. En als ze straks definitief de deur uit is ga ik haar heel erg missen. En zoiets is bij jou er ook natuurlijk, stel dat je j nu echt zou moeten missen, dan zou je maar wat graag terug naar deze situatie. maak er het beste van meis en wees blij dat hij er nog is. En ga wel uitzoeken hoe jij beter met jezelf om kunt gaan, want zoals het nu is, is het niet wat je wilt en wat je kunt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2014 Goeienavond allemaal. Mijn laatste avond alleen... Zou ik morgen ook de voordelen van alleen-zijn ontdekken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden