Spring naar bijdragen

Verandering


Peet

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Hoi Peet,

 

Ik heb een en ander ook gelezen, waar je het nu over hebt.

Inmiddels heb ik daar ook alweer een nuancering op gezien, waarin iemand aangeeft dat dat niet de boodschap was die overgebracht moest worden.

Net zoals jij dat doet.

Verder zijn we gelukkig niet allemaal gelijk in onze opvattingen en manieren van reageren.

Soms moet of kan het wat forser, soms andersom.

Gewoon lekker blijven wie je bent; ik lees je graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peet, het is maar een woord.

En jij weet dat jouw leerschool niet gemakkelijk was.

Voel je fier en trots met hoe je het nu doet.

En blijf vooral jezelf en delen hoe jij wilt.

Hoe een ander het ervaart is vaak niet hoe jij het bedoelt misschien,

maar zo gauw als je een ander raakt, verandert er daar ook wat.

in eerste instantie is dan misschien niet fijn voor de ander.

En ik weet nog wel van toen ik nog dronk en worstelde, dat ik

mijn exgenoot ook een betweter vond. het leek nl een aanval op mij

als hij iets vertelde. Hij was gewoon iets verder in hetzelfde proces en op

zijn eigen manier. Maar omdat ik in mijn hart wel wist dat ik ook de kant

van stoppen uit moest (als ik niet ten gronde wilde gaan), verzette ik me

er tegen. Ik moest wel, want ik moest immers bepalen wanneer het mijn tijd was.

En hij stond te dicht bij me, om het gewoon als voorbeeld te zien en me er aan

op te trekken. Als ik er nu op terugkijk weet ik dat hij totaal geen betweter is,

en er nooit een zal worden ook. Maar dat kan ik alleen zien omdat ikzelf nu

verder ben. En beiden hebben we geen garanties. Ook dit is een momentopname.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peet in alles wat ik de afgelopen dagen gelezen heb ( was even niet online en verbaas me enorm wat er hier allemaal gebeurd)  vind ik je enorm eerlijk en oprecht. Respect!! Ik durf dus niet te schrijven dat het met mij ontzettend goed gaat. Dat gaat echt niet vanzelf...daar moet je wel wat voor doen! 

Hoef ik je niet uit te leggen. Ik vind het alleen heel jammer dat sommige mensen denken dat het "ons" dan allemaal komt aangewaaid.

Zoals Lady Jane het verwoord zo kan ik het niet....maar bedoel hetzelfde! Blijf schrijven...mij helpt het enorm.

 

Liefs Daantje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

 

Ook ik vind het heerlijk om te constateren dat er echt gelezen , gesteund en begrepen  wordt.

Het doet me gewoon goed, dit vooral omdat ikzelf niet veel mensen om me heen heb om over dit onderwerp te praten.

Ben blij dat mijn verhaal jou helpt in het laten staan van dat glas, net zoals het mij helpt door jou ook te lezen..

Lees ook dat je overweegt om het op te gaan schrijven, neem er je tijd voor en doe het vooral voor jezelf om tot bepaalde inzichten te komen.

Je zal zien dat wanneer je gaat zitten het verbazingwekkend is wat er allemaal naar boven komt, ik heb ook geprobeerd het alleen in grote lijnen te houden , als ik echt alles was gaan schrijven was het nog wel een paar velletjes langer geweest.

En tuurlijk gaat het je lukken, en dan kom ik op jou draadje ook gluren J

Ik begrijp ook aan andere stukjes dat jij in Spanje woont?

Lijkt me ook best wel moeilijk, vooral omdat daar de wijn ook best wel rijkelijk vloeit bij het eten en ook als een sociaal iets gezien wordt.

Hoe ga je daarmee om?woont je familie er ook? Kan je er daar ook met anderen over praten?

Prachtig land trouwens, we gingen vroeger al vaak naar het binnenland op vakantie daar,(met mn ouders en zussen) en ben er toen ouder was ook nog een paar maal naar terug geweest om te kijken hoe het was.

Nooitmeer blijf vooral zo doorgaan zoals je nu doet,zorg er maar voor dat ze met een overschot aan Rioja  of Cerveza blijven zitten .. J

 

Hoi Peet! Zie nu pas je stukje aan mij. Dank je!

Ik woon idd in Spanje, met mijn gezin (niet met andere familieleden). De wijn vloeit hier rijkelijk, bier ook trouwens.

Soms al om 10 uur 's ochtends in een café, alsof dat normaal is (is het mss ook wel hier??).

Gelukkig wonen we in de bergen, afgelegen. Maar toch hebben we veel contacten, etentjes, feestjes

en ja dan is er volop drank en drinkt iedereen. We wonen met een ander gezin, waarvan beide volwassen

dagelijks drinken. Dus altijd om me heen die drank. 

Praten erover doe ik niet veel, hoewel als iemand er iets van zegt/ vraagt als ik een alcoholvrij biertje neem,

zeg ik dat het zo een gewoonte is om elke dag te drinken en dat ik dat niet wil. Ik ga er verder niet op in hoe moeilijk

ik  het ermee heb of zoiets. 

 

Jij bent nog supersterk, lees ik. Mooi is dat. Dat was ik ook de 1ste 1,5 maand. Sindsdien twijfel ik of ik niet af en toe

zal drinken. Tot nu toe heb ik 2 keer gedronken (1 keer 2 en 1 keer 3 biertjes) en dat is nu bijna 2 weken geleden. 

Ben dus niet meteen doorgeslagen. Heb meer moeite om het blowen te laten. Dat heb ik inmiddels alweer

10 keer gedaan (laatste keer was 3 dagen geleden) en levert me heel veel strijd en gepieker op. Ik wil het niet, maar

doe het toch (je kent het wel). Pfffff. Vermoeiend!!

 

Hoe lang ben jij nu gestopt? Hoe kan je nou langere tijd sterk blijven? Ik kan altijd pas stoppen na een periode dat het 'te veel'

is geweest voor mezelf. Moet ik dan eerst nóg erger in die verslavingscirkel terechtkomen wil ik het kunnen volhouden?

Of is het niet erg en blijf ik lekker zo doormodderen (zoals vorig jaar bijvoorbeeld: een keer 4 weken gestopt, een keer 6 weken

gestopt en nog een keer 4 weken gestopt). Sorry trouwens, dat ik zo op jouw draadje over mezelf zit te kletsen!! 

 

Groetjes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

gelukkig dan dat het voor jou zo simpel is

en blijft Peet.

Voor mij, ik dronk niet om de gezelligheid of lekkerte.

ik dronk vanuit stress, problemen, omstandigheden.

En die zijn er nog steeds.

maar zonder drank kan ik er anders mee omgaan.

het helpt me wel om over indirekte dingen en mensen

te schrijven en vooral lezen. dat houdt mij dan weer

van de drank af.

En het is ook gewoon een gewoonte geworden voor me,

dat zou idd minder kunnen, want drank zelf speelt al lang

geen rol meer in mijn leven gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Peet,

 

Leuk om weer een keer van je te horen.

En te horen dat het goed gaat met je.

 

Ik ben blij voor je dat jij zo'n hele duidelijke manier van aanpakken kunt volgen.

Een beetje " geen gezeur, gewoon gaan".

 

Laat maar weer eens wat van je horen over een tijdje.

Ook jouw geluid is waardevol voor mij en wellicht voor anderen.

 

Succes Peet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wow Peet

wat een mooi jaar dat van jou nu!

Gefeliciteerd nog :rose::present::rose:

en fijn te lezen dat het je zo goed gaat.

In de steiner theorie is 7 een belangrijk getal

en leven we ons leven in fasen van 7 jaren.

Jij bent nu 7 x 7! Best een omwentelingsjaar dus

en wie weet zit je nu op de helft ;)  dus let the good/best

part continue!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...