Spring naar bijdragen

Een nieuwe baclofen draad


Erwin

Aanbevolen berichten

Hey Miranda, dat zou super zijn ( e.mail BB), heb het ineens "out of the blue" ontzettend moeilijk sinds gisteren.  Probeer het wel te relativeren, want mijn 4de week droog is altijd al een probleem geweest dus daar zal ik doorheen moeten, maar een beetje support zou wel heel erg fijn zijn. Bedankt alvast :rose:  :rose:  :rose: . De rest van de dag staat erg vol gepland dus ik heb wel afleiding...maar toch....ben vreselijk onrustig ineens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Letje... :) Ik probeerde het maar positief te benaderen, wat ik heb gelezen op de vorige Baclofen-draad is dat de vermoeidheid overgaat. 

Aangezien jij al zo veel last hebt van vermoeidheid dacht ik dat het misschien niet verstandig zou zijn om met Baclofen te beginnen en eerst je onderzoeken af te wachten.

Maar ach...wie ben ik? :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daantje, ik wil idd terug sociaal kunnen drinken. Dat lukte me na 5 maanden hoge dosis baclofen. Toen ben ik gaan afbouwen en uiteindelijk gestopt met baclofen en was het effect weer weg.

Nu dus sinds een aantal weken weer terug aan de baclofen en het gaat weer goed. Laatste 10 dagen geen wijn meer aangeraakt en met gemak. Ik weet niet of het al gaat lukken om na 2 glaasjes te stoppen.

Ik vergeet wel eens de 2e pil in de middag.

Daarom mijn vraag, zijn er Baclofen-gebruikers die de dosis in 2 x per dag innemen?

Mag ook een pb zijn als je je bericht niet openbaar wilt posten.

Gr.

RR

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds vorige week baclofen 3x 10, de eerste avond sliep ik binnen een half uur en de dagen daarna wel wat moe maar niet onmogelijk,

So far so good, maar wat ik las over wilskracht is erg belangrijk, de combinatie maakt dat het mogelijk wat meer kans geeft om te blijven stoppen.

Ik wil zo graag!!!!! ( stoppen dus )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eline ben heel benieuwd hoe het met je gaat. Baclofen werkt!! ..voor mij in ieder geval...zit u op 3x 20mg. en het gaat echt heel goed. Natuurlijk heb ik ook trekmomenten, want het gaat allemaal niet vanzelf,  maar Baclofen maakt het wel mogelijk. De constante gedacht aan alcohol is weg.

Drie weekenden carnaval gevierd zonder alcohol en het toch ontzettend naar mijn zin gehad. 

 

Groetjes van een heel tevreden Baclofen-gebruikerster. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Heb besloten mijn leven weer op te pakken. Vorige keer de baclofen afgebouwd omdat ik vond dat baclofen en alcohol niet samen gingen. Ook vond ik de dosis van 50mg veel. Wat is nu erger? 50mg of 1 fles wijn + 10 bier pd. Hoop met jullie steun het nu langer vol te houden!

bewerkt door Arnold
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Arnold,

Mij lijkt me Baclofen nogmaals eens kans te geven en proberen de knop om te drinken om te draaien.

Is toch veel minder slecht. Laat je lever eens controleren.

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Ook baclofen gestopt en weer opnieuw begonnen.

Sinds kort lukt het me weer om na 2 wijntjes te stoppen. Ik trakteer mezelf dan op een kopje heerlijke thee met een lekker stuk chocolade. Daar begin ik steeds meer naar te verlangen, zodat ik na 2 wijn steeds minder behoefte heb.

50 mg baclofen is echt niet veel. Ik zit nu op 85 mg.

RR.

bewerkt door Redroos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Daantje, je voorlaatste bericht ging niet over baclofen, maar over de ban van personen. Dit is nu juist waarom deze draad dood gaat!

Oh oh, wanneer worden jullie eens wakker en gebruiken jullie deze goedbedoelde draad waarvoor hij bedoeld is!

Jammer, jammer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hela hou gaat het met iedereen?? Ben zelf even van de baclofen..ivm prive redenen...het gaat zozo..met de drankjes dan..gelukkig hou ik alles binnen de perken..dat is het voornaamste.

Hebben jullie van de week ook die collum bij een vandaag gezien over nieuw experiment geloof in het noorden/groningen. nu wel gericht op GHB verslaavden..er werd een regel over baclofen vermeld over gebruik van baclofen en alcohol problemen.. dat vond ik wel jammer..

Het is hier gelukkig heerlijk weer..heb mezelf gezet tot meer lichamelijk activiteit..dagelijks op het fietsje naar mijn werk..dit helpt mij enorm om van de drankjes af te blijven :P

wens iedereen een fijne dag/week/maand tot laters liefs trijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Trijsje,

Fijn van je te lezen.

Ik heb idd ook dat programma gezien. Een beetje achterhaald. Baclofen wordt toch ook al langer gebruikt om drugsverslaafden te helpen. Hét lijkt alsof ze het wiel weer opnieuw willen uitvinden. Het voordeel is dat er in elk geval een aantal mensen weer werk hebben.

Met of zonder baclofen, als je het binnen de perken weet te houden, m.a.w. ADB, super!

Gr.

RR

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo! Ik heb het boek 'het einde van mijn verslaving' van cardioloog Olivier Ameisen nu bijna uit en ik sta versteld! Hij heeft zichzelf genezen van alcoholisme met Baclofen en de onderzoeken zijn heel lovend! Ik begrijp niet helemaal wat er hier op tegen is en wat er is gebeurd in dit draadje maar ik vind dat alle 'verslaafden' van dit boek en medicijn moeten weten. Waarom verder lijden als er een uitweg is? Het boek is super interessant, er staan veel verwijzingen naar onderzoeken in en inmiddels wordt het middel veel vaker voorgeschreven in de verslavingszorg en er wordt ook steeds vaker in de media over bericht. Het enige is volgens mij dat het in Nederland nog in een veel te lage dosis wordt voorgeschreven. Mensen laten we niet ontmoedigd raken door kritiek! Dit kan voor heel veel mensen een oplossing zijn. Zegt het voort en lees het boek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu alle berichten gelezen en ik zie de dosis die de meeste van jullie gebruiken. Die Olivier Ameisen die het zelf ondervonden en onderzocht heeft gebruikte als onderhoudsdosis 120 tot 160 milligram per dag en op zijn hoogte punt 270 milligram per dag. Hij beschrijft ook slaperigheid als bijwerking maar die verdween bij hem na een dag of twee na ophoging en is volledig omkeerbaar. Bij hem heeft deze hoge dosis ook nooit tot spierzwakte geleid, schrijft hij. De dosis om volledige hunkering naar alcohol weg te nemen ligt individueel verschillend maar ligt over het algemeen volgens hem beduidend hoger dan nu wordt voorgeschreven (minimaal 75 milligram per dag).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit was op een congres in Amersfoort in 2010:

 

Het middel Baclofen wordt geboycot door verslavingsartsen, psychologen en therapeuten terwijl de spierverslapper veel succes heeft bij 88 procent van de mensen met een alcoholverslaving. Die harde beschuldiging kwam gisteren van de Franse cardioloog Olivier Ameisen. ,,Tien procent van de bevolking lijdt aan een alcoholverslaving. Het is zeer onethisch als verslavingsprofessionals alcoholisten dit middel onthouden. Ik denk dat velen bang zijn dat ze werkloos worden als de verslavingsindustrie van therapiëen, klinieken en medicijnen instort, nu blijkt dat alcohol, maar ook andere verslavingen, met Baclofen te genezen zijn.”

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn therapeute is anders nu ook heel enthousiast en promoot het ook naar andere hulpverleners en therapeuten toe.

Helaas is die Ameisen inmiddels overleden...

 

Mijn huisarts is echter nog niet om *

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tip Nancy, ik heb gisteren mijn psychiater gesproken en ik heb een afspraak op 5 juni. Nog een eindje weg. * Ik denk wel dat mijn psychiater het zal geven, hij is vrijgevestigd en ruimdenkend. Welke dosis gebruik jij? Groetjes.

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...