Spring naar bijdragen

Zondag 19-1-2014

Dylan

Aanbevolen berichten

dat geldt dan voor jou Agnieta

toch heb ik ook van jou wel eens gelezen

dat je het door het forum kon beperken

en daar later blij om was.

Misschien dat voor nu de andere hulpbronnen

veiliger of vertrouwder zijn?

Maar wij reageren natuurlijk nu op maxi, kennen haar

nog niet zo goed, en raden haar aan wat we denken dat helpend is.

Hopelijk geldt dat voor Maxi nu ook, dat ze kan stoppen voor nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij heeft het (nu) wel gewerkt.

Ik voel me waardeloos en ik zocht steun...

Dank jullie wel voor de reacties.

Ik ben gestopt nu.

Voor mij is er altijd een break tussen vóór en ná het avondeten.

Nu heb ik gegeten, 4 glazen water gedronken en uitgebreid gedoucht.

Ik heb mezelf weer gevonden.

Als ik na het avondeten doorga is het hek van de dam.

Ook moet ik straks met mijn man mee naar bed gaan.

Want als ik alleen blijf zitten gaat het weer fout.

Ben te labiel vandaag.

Stof tot nadenken.....

Ben niet de sterke vrouw waar mijn hele omgeving mij voor houdt!!!

Over een paar dagen heb ik een afspraak met de huisarts ingepland staan.

Ik ga hulp vragen.

Het lukt me niet.

En ik heb zoveel te verliezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maxi, succes en super dat je het forum toch opzoekt terwijl je aan het drinken bent!

Rotgevoel die zenuwen voor iets wat je te wachten staat.

Daantje, wat attent van je!

Ik ben inmiddels begonnen in het boek van Jan Geurtz, de verslaving voorbij. Merk dat ik dan alweer het eea wil goed praten, het valt bij mij wel mee toch?! Het valt helemaal niet mee, verre van dat, anders ging het me wel makkelijker af. Het verbaast me toch dat ik vaak lees dat het wel meevalt , dat stoppen en dat er alleen maar goede dingen voor terugkomen. Heb ik zeker het juiste knopje niet of nog niet gevonden.......en is er nog hoop! Weekenden zijn toch wel moeilijker, de verleidingen zijn groter. En zelfs op zondag kan je makkelijk naar de winkel, aan de andere kan geeft dat me ook weer een rustig gevoel. Als ik echt wil dan kan het ook!

Bedankt Bolletje, en eh, zeiden ze toevallig ook tot wanneer dat gaat duren, die buien?

Ga zo homeland kijken, heerlijke serie! Bakje koffie en een heel pak koeken erbij omdat, tja......IK MOET iets hebben, zo voelt het en het is minder schadelijk dan drank zegt men! Ga niet weer opnieuw beginnen!

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maxi er zijn niet zo heel veel mensen waarbij het lukt om toch, na een paar glaasjes, te stoppen. Geweldig hoor, heel knap.

Weet je ook dat er Antabus en Refusal bestaat? Dan kan je gewoon niet drinken. We hebben een draadje waarin het allemaal beschreven staat. Bij Thema's. Mocht het nu zo zijn dat het moeilijk voor je wordt, zou je eens kunnen overwegen om dit met je huisarts te bespreken.

Maar voorlopig heb je dit heel goed gedaan. Een grote bos :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey die Drip,

Nee dat zeiden ze er niet bij, maar ik denk dat dat voor iedereen verschillend is. maar dat je een beter leven er voor terug krijgt is zeker, maar er moet eerst rotzooi opgeruimd worden, die je jarenlang hebt opgespaard. Dat moet er uit.

En daarbij ontzeg je je een stofje dat je jarenlang gebruikt hebt. Dat geeft ook de nodige stress. Wat dat betreft zijn volwassenen niet anders als kleine kinderen.

Die gaan zeuren als ze zin hebben in een snoepje en dat niet krijgen. Wij krijgen het moeilijk of kunnen weinig hebben.

Het zal misschien over gaan als alle troep uit je lichaam is en ik geloof dat dat nog wel een tijdje kan duren.

Geestelijk blijf je langer afhankelijk maar je zal ook merken dat het naarmate de tijd verstrekt, die trekmomenten minder heftig worden. Echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Dribbeltje, ik dacht ook altijd dat het bij mij wel mee viel......

Voor mij is dat gewoon ontkenning.

Net weer zitten lezen...

Alcohol voor een vrouw is schadelijk vanaf 15 standaard glazen per week.

En dan met 2 dagen van die week alcoholvrij.

Aiai..... Ik drink/dronk zeker het dubbele en dan hele volle glazen en geen alcohol vrije dagen ertussen.

Wie hou ik voor de gek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...