Spring naar bijdragen

Vrijdag; a new day without alcohol!


Lieselot

Aanbevolen berichten

iemand nog iets leuks te vertellen.....

 

gisteren een broodje hamburger gemaakt.

zoals ik ben, perfect broodje alles erop, gewoon jammie.

even naar beneden nog iets pakken en denk.......huh..

had de kamerdeur toch dicht gedaan......

nee hoor...

en ja hoor, kom boven en daar zit tommy met schaamte in zijn ogen,

maar toch heftig linkend om zijn bek met zijn ogen, diep in schaamte naar beneden.

je begrijpt, broodje in zijn geheel, gone with the wind, geen kruimeltje meer in

een tijdsbestek van enige seconden.

hondje is 11 nu, dus kan ook niet meer kwaad worden, leer het nooit

hondje tommy is altijd in jachtmodus voor eten hihi

hoe een hond toch kan weten, dat hij iets gedaan heeft wat niet mag, maar zijn instinct,

staat toch altijd op overleven, dus voedsel is voedsel, hoe lekker het baasje het ook mag vinden :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom voel ik me toch vaak zo genegeerd op dit dagdraadje, behalve een enkeling die wel eens reageert. Doe vast iets niet goed hier, had al een keer eerder genoemd dat ik hier niet zo goed in was/ ben, de ditjes en datjes dus neem nu voorgoed afscheid op dit draadje want ga me alleen maar slechter voelen hierdoor. Net als op het schoolplein tussen een vaste club moeders die precies weten wat ze moeten zeggen en ik niet dus hou ik me afzijdig maar als ik dan wat probeer dan word je ook niet opgenomen. Wat kunnen mensen toch onaardig zijn. Ik ga het mezelf niet meer aan doen!

Succes allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn nieuwe ik loopt ook wel eens tegen een teleurstelling aan, mijn vrouw zij net in de supermarkt dat ze het leven saai vind worden. Op mijn vraag wat daar de oorzaak van was, werd volmondig jij gezegd. Tja wat moet ik daar nu weer mee.........stoppen met alcohol sinds eind vorig jaar en drastisch minderen van snoepen om mijn overtollige kilo kwijt te raken, veranderen mij in een saaie pief............... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbeltje,wat jammer dat je je zo voelt.

Ik gooi mezelf hier gewoon tussendoor zonder de verwachting dat iemand op mij reageert.

Het werkt voor mij therapeutisch om een beetje van me af te tikken.

En mijn nieuwsgierige kant vindt het fijn om de verhalen van de anderen te volgen.

In het verhaal van Stientje gisteren (ik dacht Stientje) kon ik me ook wel vinden.

Dit forum kost best wel tijd.

Ik ben verslavingsgevoelig, ook voor fora.

Toch steeds even inloggen om mee te lezen.

Het geeft me een fijn gevoel te lezen dat er meer mensen zijn met mijn probleem (en zoveel mensen!!!!).

En sommige leden hier raken me, het is zo herkenbaar voor me. (Ook jij Dribbeltje, ik lees je graag. Je helpt mij door jouw verhaal te doen)

Maar tegelijkertijd ben ik dus constant met mijn probleem bezig door hier te lezen.

Wanneer komt het moment om verder te gaan en er over heen te stappen?

Voor mij is het nog niet dat moment.

Maar ik moet wel alert blijven er niet in te blijven hangen.

Hottentot, ik vind jouw posts ook zorgelijk.

Drink jij nog steeds?

Of ben je gestopt?

Er klinkt zoveel eenzaamheid en verdriet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las geen vraag bij je Dribbeltje,

wel dat jij op anderen reageerde.

Logisch dat er dan niet gereageerd wordt lijkt me zo,

de meesten lezen pas later en als je op alles moet reageren heb

je hier een dagtaak.

Maar zoals je nu ziet reageren heel veel mensen op je als je het

moeilijk lijkt te hebben.

De betrokkenheid is er dus wel. Voel je niet genegeerd, maar schrijf gewoon

mee, je bent leuk om te lezen, en op je wie is wie reageerden er diversen al op je. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbeltje wel vol houden vnvd hè, niemand zijn bedoeling jou zo te laten voelen. Raar dat het ook in andere situaties gebeurd. Zeker klein dorp met weinig out of the box denkers? Je kan er om vragen bij ons; ik heb vandaag positieve aandacht nodig :-) dan is de verwachting duidelijk en logisch dat je dat soms nodig hebt en wil.

Ik blijf vanavond maar eens braaf thuis, sollicitatie brieven schrijven. Een aantal jaar in het buitenland gewoond en sinds kort terug bij moeder thuis, (en honden, vandaar de foto)wordt nu weer tijd voor serieus leven. Vanaf mijn 17de niet meer thuis gewoond. Wat een luxe als de was gedaan wordt en er een maaltijd klaar staat om 6uur! Lange tijd heb ik niet in dit kleine dorpje gewoond en heb nog steeds goed contact met vriendinnen groepje. Gesprekken zijn veranderd, hun hebben huisje boompje beestje. Geweldig en ben ook super trots op ze. Ik zelf kan mijn ei hier niet kwijt, bv open over dit onderwerp praten, is mogelijk maar kost mij teveel moeite om uit te leggen. Ik kies voor dit soort onderwerpen toch de mensen die out of the box denken en waarmee je niet alles in Jip en Janneke taal hoeft uit te leggen. Is dit ook herkenbaar voor jullie?

Dribbeltje, we're here for you!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbeltje als dit vaker voorkomt zou je misschien eens kunnen kijken of je dat zelf kan veranderen. Nu heb ik een beetje het gevoel dat wij verantwoordelijk zijn voor jouw rotgevoel hier. Maar zo werkt dat niet.

Wat je nu doet is het bijltje er bij neer leggen, iets wat ik zeker zelf ook ken. Vluchten als ik rot gevoelens krijg, b,v, om me niet meer te laten zien of vluchten in de alcohol. Ik heb geleerd dat dat niet de juiste manier is ik hoop dat jij jezelf ook de kans geeft om dit te leren.

 

Goh mensen ik heb hier toch een partij zitten bunkeren. Mijn broer lief is op bezoek geweest en heeft een grote bak spaghetti mee gebracht, heerlijk. Wat kan die vent lekker koken. :P

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat is naarmate ik ouder ben geworden wat minder Maxi, maar ik vind eten wel lekker. Koken is een van mijn grote hobby's geweest, en kookte altijd met heel veel liefde voor mijn manneke. Nu hij er niet meer is, is het exclusief koken wat minder maar ik kook nog wel bijna iedere dag voor mijzelf, en ook met veel aandacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond samen,

voor het eerst sinds mijn rondreis door Marokko meld ik mij hier weer. Ben wel al op de D&D v.d. rookmelder geweest.

Het niet-roken is goed gegaan en het AdB eigenlijk ook, als je daar tenminste mee bedoelt, je aan je eigen afspraken voor drankgebruik houdt.

In de groep was, behalve de reisleider, die heel subtiel af en toe rookte, niemand die rookte en wat drinken betreft was het ook  heel beschaafd en bescheiden een paar glazen bij het eten.

Het was een vrij zware reis omdat het zo'n vol programma was en ik ook nog eens een flinke verkoudheid en rugpijn had.

Dus dan laat je het wel uit je hoofd om het op een zuipen te zetten.

Toch ging het thuis weer de verkeerde kant op. Dat begon al door een fles taxfree te kopen.

Ja, ja ik weet het, maar het is zo'n ingebakken gewoonte en als je thuiskomt van een groepsreis, val je toch vaak in een gat.

Dat lost alc. niet op, maar zo werkt het bij mij en anderen vaak wel.

Maar aangezien ik heel langzaam heel lang drink, heeft dat eigenlijk geen effect wat betreft roes, dus dacht ik, na hier wat interessante discussies te hebben gelezen, dat ik er net zo goed (voorlopig) weer mee kon stoppen.

Dit is de 1e dag en het gaat best. Het stoppen gaat op zich niet meer met moeite, maar op de lan ge duur houd ik het niet vol.

Denk dat ik dat in de grond van mijn hart ook niet wil.

Ik hoop dat het nog eens net zo wordt als met niet meer willen roken. Wie weet.

Voorlopig zal ik weer wat vaker hier komen, dat houdt me wel op het rechte pad, blijkt uit resultaten behaald in het verleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieselot,

welkom hier en bedankt voor je belangstelling, maar ik kan je vraag niet beantwoorden. Zoals ik al zei: gewoonte en ook de thuiskomst, die is de laatste keren niet zo best geweest. Inbrekers en zo. Dan geeft alc. je toch een vals gevoel van houvast.

De reis heb ik een beetje beschreven op D_D voor rookverslaving. Ik kan niet zo makkelijk meer typen omdat ik bijna een jaar geleden )al weer' mijn pols gebroken heb en mijn vingers staan nu scheef.

Er is iets met mijn toetsenbord aan de hand.

Vanavond zal ik eens kijken of je je bij `wie is wie` hebt voorgesteld.

ook zo´n verslaving, voor het slapen gaan even naar het forum.

Nou ja, er zijn ergere verslavingen en het drukt me soms weer met mijn neus op de feiten.

Nu koken en naar Utopia kijken, nou de harmonie is daar ver te zoeken. Zou dat door het niet roken en drinken komen=

Er is hier een draadje voor aangemaakt met het idee eens te kijken hoe dat niet drinken zou uitpakken, maar daar zie je niet veel van en valt dus ook niets over te melden.

Prettige avond.<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...