Spring naar bijdragen

Dinsdag 7 januari 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Fijn om hier even te schrijven.

Dag 10 voor mij. Nog steeds moeilijk.

De gewonen dagelijkse dingen confronteren me.

Kind vanmorgen weer voor het eerst naar school gebracht na de vakantie.

Sinds lange tijd met een helder hoofd en we waren op tijd......

Wat heb ik haar allemaal aangedaan?

Ik schaam me zo.

Maar ik schaam me nog meer dat ik nog steeds trek heb en veel moeite heb om de drank te laten staan.

Het voelt als een gevecht.

Jen, wat erg dat je hondje weg is!

Ik ben een grote dierenfreak en kan ook niet zonder mijn dieren.

Heb je hem overal aangemeld?

Delen op Facebook, Amivedi , asiels ?

Een dier van mij is 5 weken zoek geweest en toch terug gevonden!

De hoop niet opgeven hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen kanjers. :sun:  Als het een beetje mee zit, gooi ik vandaag m'n achterdeur open en ga buiten een beetje aan de gang. Bladeren opruimen enz.

 

Goeie morgen Maxi en welkom op ons forum.

Jezelf schuldgevoelens aanpraten heeft geen nut dat wekt alleen de trek aan en daarmee maak je het jezelf erg moeilijk. Probeer je te richten op het fijne leven wat je tegemoet komt met je kindje. En realiseer je dat je dochtertje hier niet om gevraagd heeft. Ga leuke dingen met haar doen, geef haar alle aandacht die ze nodig heeft dan doe je positieve dingen, en wordt het makkelijker voor je. Zorg dat je maag vol zit, dat neemt de trek weg en doe veel dingen zodat je je concentreert op andere dingen. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

 

Voor mij geen alcohol vandaag. Ik heb een nieuwe scooter gekocht en die kan ik vandaag halen. Ga ik toch zeker niet doen met een stuk in mijn kraag.

 

Voor wie tegen deze dag opzien omdat het een moeilijke dag dreigt te worden: Verwen jezelf. Ga iets leuks doen. Nog beter: Ga iets voor een ander doen. Je man/vrouw/kind/buurman-vrouw of wat dan ook. Kom hier een beetje. Maar...drink niet. Dat lost niets op. Integendeel een probleem erbij. Maar focus je ook niet op niet drinken. Ga iets DOEN!!!  Dat is het allerbeste.

 

Een mooie dag iedereen en sterkte voor wie het nodig heeft.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Ik heb net mijn verhaal geschreven bij wie is wie. Lang verhaal hoor, maar het lukte niet met minder woorden.

Vanaf 2 januari heb ik nu geen alcohol meer gehad. Ik doe iedere dag 1 euro in de pot als beloning voor mezelf en ook afgesproken dat als het een dag niet lukt, de pot weer leeg gaat en ik opnieuw moet beginnen met sparen. Hopelijk een extra stok achter de deur, want ik wil al heel lang een witgouden ketting en die zijn erg duur.

Iedereen veel succes vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag wat gedronken.

Heel weinig. Het viel me tegen, niet alleen de smaak, maar nog meer van mezelf, dus heb ik het verder door de gootsteen gespoeld.

 

x Ietje

Niet erg verstandig Ietjefietje.

Hoogst onverstandig.

Goed om alles weer aan te wakkeren.

Als je wilt stoppen is dit niet de weg.

 

Groet.

 

P.S het was niet lekker heb ik eerder gehoord,

en toch hangt men weer aan de fles.

Meestal gaat het om de roes en niet om de lekkerte

in ons geval.

Je kan zo terug bij af zijn.

 

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jart,

 

Ik heb je gelezen.

Je was eerder gestopt en alles was niet meer gezellig.

 

blèèèèèèh !!

 

Dat is ook wel een beetje zo, maar...het is een kort termijn effect.

vaak zijn de drama's daarna groter.

En zo gezellig is je verhaal nu ook weer niet.

Het is niet alom heerlijkheid wat ik lees.

 

Later komen er andere en wellicht leukere dingen op je pad.

Het leven gaat 'gewoon' door met alle up's en down's  die inherent aan het leven zijn.

Nuchter dit aangaan geeft een zekere groei en zelfrespect.

 

Als ik voor mezelf spreek is het leven beter.( meer kwaliteit)

 

Deze koppeling 'drank gezelligheid' moet eruit.

 

Sterkte Jart en ga er voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietjefietje fout is een groot woord.

Je had geloof ik ook een deal met je man

als ik het goed heb.

 

We dealen met een vijand Ietje en je zit er weer aan vast voor je het weet.

 

Dus niet erg handig. Zoiets.

bewerkt door Ludwig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje stel je eens voor dat je het traject weer helemaal opnieuw moet gaan afleggen. en dat traject schijnt toch iedere keer weer moeilijker te zijn.

Stel je eens voor wat het voor je kind weer betekent om een dronken moeder mee te maken.

Denk niet dat ze dat niet merkt want een kind is vaak heel erg gericht op moeders houding.

Kom de volgende keer voordat het weer gebeurt hier en probeer er over te schrijven. Das minder link dan toch die smaak van alc.weer te proeven. Dat neem je toch weer in je herinnering mee, al is het alleen maar die behoefte om toch verder te gaan. ;)  Heel gevaarlijk meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, goed dat je de rest weg hebt gegooid.

Hou het vanaf nu maar weer lekker helder. Heb je je psych al gesproken?

Misschien voorlopig niks in huis hebben als je alleen bent?

De oude overtuigingen kunnen in het begin nog hardnekkig zijn, maar ze helpen je echt niet.

Kop op!

Hanneke, wat leuk dat je een nieuwe scooter hebt. Nu hoef je niet meer zo ver te fietsen?

Gisteren het nieuwe jaar op het werk weer goed begonnen met een nieuwjaarsontbijt.

En een chocoladeverrassing nog op mijn bureau, de collega's hadden er af kunnen blijven.

Manlief was benieuwd hoe die er dan uitzag.

Tsja, ik kon hem nog wel een stukje ervan laten zien hi. Dat net bij de thee ook nog lekker smaakte.

Hoofdpijn is overgegaan in loopneus. Dat is toch beter.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hobby die niet teveel herrie maakt oppakken, zodat je er 's avonds mee bezig kunt? Heb ik ook gedaan en ik ben nog steeds blij dat ik alle uren die ik tot voor kort stil op een stoel zat met bier in mijn hand nu nuttig besteed kunnen worden. Zingen is dan misschien niet de beste, maar schilderen kan een hele nuttige zijn voor je. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...