lidia Geplaatst 8 augustus 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2014 Sowhat, welkom hier, het is hier stil, maar ik denk dat als het nieuw leven wordt ingeblazen door de wederwaardigheden van een nieuwe strijder tegen de rookduivel, dat er wel weer meer zullen komen. Ik denk dat stoppen met roken zelfs meer van minuut tot minuut gaat en dus ook vaker een hart onder de riem kan en moet geven als dat nodig is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 9 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2014 Welkom sowhat... Stoppen met slcohol ging ook niet over 1 nacht rozen...stoppen met roken is hetzelfde Eerst de wil opkrikken Waarom wil ik stoppen...wat doet het met mijn lijf Heb ik er het er voor over...roken en diagnose. Hoe zie ik mezelf met roken over een aantal jaar Roken het voegd niks toe...en wat je er aan overhoud is het niet waard Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 9 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2014 Ik meldt me maar weer.....stoppen lukt wel maar de stop periode is steeds korter....ik zit nu op dag 6 en de trek valt meestal mee zo lang ik het niet ruik....ik ga weer door met stoppen nu.....vooral omdat ik niet wil blowen en dat gaat gebeuren als ik weer rook....been there done that... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 9 augustus 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2014 Lieve, lieve Sowhat, wat denk je zelf? Het is bekend dat roken een nog gemenere verslaving is dan alcohol. Hoewel roken steeds minder geaccepteerd wordt, is het nog steeds makkelijker verkrijgbaar en zullen mensen je minder vreemd aankijken als je ergens staat te roken dan als je aan een fles staat te lurken. Bovendien hebben anderen er ook eerder last van, niet alleen qua stank, maar meeroken is ook ongezond. Vroeger was dat niet bekend en hingen opa's met een bolknak in het hoofd boven de wieg om hun nieuwgeboren nazaat te bewonderen. Mijn moeder rookte dagelijks 1 sigaret bij het jeugdjournaal. 1 x p,jr, vloog ze naar Tunesië om haar dochter en kleinzoon te bezoeken en nam dan zo'n zwart busje sigaretten mee. Daar had ze precies genoeg aan. Maar het verschil is dat zij niet verslaafd was. Is dat wel het geval dan bestaat er niet zoiets als minderen. Misschien als aanloop tot stoppen, maar dat mag dan niet meer dan een week duren, anders zit je zo weer op je oude hoeveelheid. Voor ik verslaafd was rookte ik een pakje per jaar, max. , daarna was dat onmogelijk. Luister naar Huttela, die legt de kern heel goed uit. Ik heb nu nog een restje en de SRV man kwam door de straat, maar ik ben er niet naar toe gegaan, geen wijn een geen peuken en money in the pocket. Je bloedvaten zijn heel belangrijk, je bent slim genoeg om dat te snappen. Ik zou daar banger voor zijn dan voor longproblemen. Heb je deze draad al gelezen? Zo niet, dan kan ik je het boek Nederland stopt van harte aanbevelen. Ik heb er hier over geschreven. Veel sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2014 en wie weet heb je nog meer dan 40 jaar ZONDER voor de boeg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 10 augustus 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2014 Zo, eerste dag weer zonder roken. Valt mee, alleen, na bijv. een gedaan klusje of na een tel. gesprek, flitst het even door me heen. Niet eens tijdens het gesprek. Nu bel ik zeer weinig, dus dat valt ook mee. Ik verwacht dat de draad weer oppakken niet zo moeilijk zal worden als voor het eerst stoppen. Maar het had natuurlijk niet mogen gebeuren . Sowhat Op hoeveel zit je nu? Als je (bijna) elke dag even hier komt, zal dat geweldig helpen. Bij mij wel tenminste, maar toen waren er wat meer stoppers. Dan kun je je aan elkaar optrekken. Dus ERIK ????????????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 10 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2014 Goed bezig sowhat en lydia...ik kom jullie wel aanmoedigen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 10 augustus 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2014 Leuk Huttela, dank je, dat maakt het wat makkelijker. De dag is om en ik miste het af en toe, maar niet zo erg dat ik in de auto stapte om ze te halen. Ik geef mezelf op m'n kop, want ik snap niet hoe dit heeft kunnen gebeuren en dat het hier bij blijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 10 augustus 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2014 Sowhat Hoeveel morgen? Heb je dit draadje al gelezen? Staan tips in, ook van mij, waar je mss wat aan hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 11 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2014 Minderen is mij nooit gelukt. Ja, een paar uur en dan was er altijd wel een reden of oorzaak waardoor ik toch weer meer mocht roken. Ik heb maar één tip: gewoon stoppen. En die eerste dagen waarin je gek wordt van de trek voor lief nemen. Die trek wordt minder, echt. Stoppen met roken is niet leuk. Maar het is ook niet erg. Wees trots op elke keer dat je trek hebt en niet hebt toegegeven. Drink een glas water, poets je tanden bij een trekaanval, dat schijnt te helpen. En een trekaanval duurt over het algemeen niet langer dan tien minuten geloof ik , dan ebt hij weer weg. (Maar ja... als je vijf van die aanvallen per uur hebt ) In ieder geval: gewoon stoppen dus , sterkte en succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 11 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2014 Sowhat gewoon doen wat je denkt te moeten doen Minderen is zowiezo al bewust bezig wezen met roken of niet roken Zat zelf ook te denken aan dat snaaien van me...dat ik een afspraak met mezelf ga maken...om alleen aan tafel te eten....dan maak ik het mezelf ook niet makkelijk ...maar wel bewuster Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 11 augustus 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2014 Als Yvonne het kan, kan ieder een het !! 's Morgens vlak voor het opstaan is het het ergst, gaat door mijn hoofd, sta op, kun je een peuk roken. Dan : o, nee, ik rook niet meer. Zo komen er nog een paar momenten, maar zoals Yvonne zegt, gewoon niet doen. En ik, sufferd al helemaal niet. Ik heb voor het eerst van mijn leven spullen op marktplaats gezet, in het kader van ruimte in hoofd en huis scheppen. En daar heb ik reacties opgehad, zowel mails als tel. en morgen komen er 2 gegadigden. Dat brengt wat afleiding. Wie ook komt is mijn nieuwe "tuinman" , voor de 2e x en ik was heel blij en tevreden met hoe hij het had aangepakt. Hij is geen tuinman, net als mijn vorige, maar dat geeft niet, als hij maar een pad door de jungle kan kappen. Zo erg was het niet, maar ik zag er geen gat meer in, kan het niet en heb er ook geen zin in. Nooit gehad. Maar omdat er een begin was gemaakt heb ik deze week ook af en toe de klompen aangetrokken. Hij was langsgefietst en zag dat ik wat gedaan had. Dat is leuk. Mijn vorige was en is een vriend die het leuk vond, maar lichamelijk kan hij het eigenlijk niet, vooral nu hij verhuisd is van boven naar beneden en zelf een tuintje heeft. Toen ik het hem vertelde, klonk hij opgelucht, want hij had het gevoel dat hij me in de steek had gelaten. Ik betaalde hem er wel voor, dat zal hij wel missen, maar voor mij was het ook veel geld voor weinig. Deze man is sterk en niet bang voor de schep. Zo, nu heb ik ditjes en datjes ook eens gebruikt voor alle daagse dingen. Maar voor mij maakt het net het verschil om weg te zakken in een halve depri staat of me te verheugen op dingen die wel goed gaan. Doet mij (en mij niet alleen) toch minder snel naar fles en peuk grijpen. Volgend weekend krijg ik een ouder echtpaar in mijn B&B. Ze gaan in het stadje 4 km verderop naar een koperen bruiloft en het kan wel laat worden. Ik ben een nachtuil en heb aangeboden dat ik ze wel wilde komen halen. Dat had ik nooit kunnen zeggen als ik nog had gedronken. Ik weet dan ook zeker dat ik zaterdagnacht volkomen nuchter zal zijn. Want 1 of 2 glazen, dat gaat helaas niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 13 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2014 (bewerkt) Mijn sigaretten geopend op een telefooncel in de terminal van het vliegveld van Boedapest gezet. Niet gerookt nog steeds en morgen is dat dag 10. Trek heb ik alleen als ik sigarettengeur ruik of iemand zie roken. Op mijn werk is juist het praatje met cliënten tijdens een peuk fijn omdat dat vrijblijvender is dan een officieel gesprek en je leert een cliënt zo veel makkelijker en beter kennen. Zo stond ik tijdens mijn dienst een kwartier naast een roker op een tijdstip dat ik normaal zelf zou roken (rustig moment avonddienst) Dat was even zwaar maar vandaag had ik nog niet aan rook gedacht verder.....de eerste keren stoppen was erg zwaar, nu herken ik zoveel meer patronen en kan mijn gedachten stopzetten of afleiden bij trek.... Wens iedereen heel veel kracht en doorzetting toe met stoppen.....het kan. 13 augustus 2014 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 14 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2014 Als Yvonne het kan, kan ieder een het !! Oh lord.... sta ik als zo'n slapjanus te boek hier? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 14 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2014 Maar inderdaad... ik hou het inmiddels zo'n twee en een half jaar vol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 14 augustus 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2014 Nee, Yvonne, zo bedoel ik het natuurlijk niet, maar ik herinner me dat je zo kon genieten van je peukie. Naar mijn idee meer dan ik bijvoorbeeld. Sowhat? Stand van roken? Ik ben nu 4 of 5 dagen rookvrij, soms denk ik heel roekeloos..............ik ga gewoon een pakje halen. Gelukkig woon ik in een dorp waar ik bijna geen boodschappen doe en om dan alleen voor sigaretten te komen, dat vind ik ook niet kunnen. Ja, het kan wel , maar ik voel me daar niet goed bij. Dus dat houdt me tegen en dan spreek ik mezelf streng toe en is het over. De 1e gedachte na het wakker worden aan roken is gelukkig ook weer weg. Het zou toch te gek zijn dat ik mezelf dit weer aan ga doen.!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 14 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2014 Zeiden ze bij mij op het werk ook.. Als huttula het kan dan kan ik het ook Er waren een aantal mensen echt gestopt...viel ze wel tegen De mensen die zeiden oh gaat me makkelijk af.. rookten binnen no time weer En dan had je nog een aantal die niet rookten maar wel eenpakkie in tas hadden...daar kom ik niet aan hoor Ik keek ze vreemd aan..pakkie in tas en kom er niet aan..het zal wel Iedereen rookt weer behalve ik...terwijl ik nog wel de grootste excusen had om te gaan roken Had er nog niet raar van op gekeken als het was gebeurd Want ja...we waren wel hele goede vrienden..we konden niet zonder elkaar Stoppen met roken was de eerste belofte aan mezelf..iets wat ik echt heb waargemaakt..daar was/ben ik trots op Bloed,zweet en tranen heeft het me gekost..pakken ze me niet meer af Eerste stukje respect naar mezelf toe..omdat ik het waard ben Succes stoppers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 15 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2014 Ik zat je maar te plagen hoor Lidia En inderdaad, dat peukje als ik 's morgens vroeg uit de douche kwam, in de achtertuin, even búiten genieten van al het groen om me heen... stukje rust, stukje.... En om nou zonder peuk daar te gaan staan... is toch anders. Geldt trouwens voor zoveel peukmomenten, hihi. Maar dan vergeet ik dan ik nog veel meer peukmomenten had waarop ik dwangmatig zo'n ding moest opsteken, zelfs als ik na een lange dag eigenlijk al misselijk van al dat roken was.... Beter zo denk ik . En Sowhat, je gaat het gewoon redden hoor. Als ík het kan... kun jij het ook En Lidia.... jij kunt het ook, maar dan moet je geen achterdeurtje openhouden, echt niet.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 15 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2014 Oke 12 van de.....hoeveel waren het er...sowhat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2014 ik mag hopen 12 dagen rookvrij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 15 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2014 Halveren word vanzelf 1 peukie...en dan word het moeilijker halveren en aansteken.. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2014 standje ongeduld Sowhat I know en ik gun je ook gewoon die dagen hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 19 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2014 Knap sowhat, volhouden he? En hoe gaat het met de andere stoppers? Dacht dat er toch nog wel een paar meer waren???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 7 september 2014 Rapport Share Geplaatst 7 september 2014 Schiet niet erg op hier geloof ik? Geen stoppers momenteel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ones75 Geplaatst 11 september 2014 Rapport Share Geplaatst 11 september 2014 Hoe staat het ervoor; Hoi mensen, Vorige week gestopt op vrijdag, maar dinsdag kon ik even de weerstand niet weerstaan toen ik met mijn vrouw een dagje naar de sauna was. Ik gebruik pleisters en die had ik afgedaan in de sauna !! Na 5 uur van een flinke oorlog in mijn hoofd en veel vlucht in lekkernijen was mijn verslaafde brein er over uit. Ik kan nu wel even een peuk roken om dat gejengel even stop te zetten. De oorlog was even op het niveau van een wapenstilstand, maar wat viel dat shaggie tegen. Wat viel ik mezelf tegen !! Geen wapenstilstand maar collaboratie is dit man !! 5 days down the drain. Zo voelde het even en de oorlog laaide weer op. Moet ik hier nog mee doorgaan, ik heb in mijn leven al genoeg overwonnen.. Roken is toch niet zo erg?!! Maar ik wil een voorbeeld zijn voor mijn zoontje als niet roker !! Heen en weer... non stop !! Sauna is normaal een plek om tot rust te komen maar deze dag werd ik teveel geconfronteerd met al mijn storende gedachten. Bah bah wat een hel, om 22 uur vertrokken en toen kwam ik op het heldere idee om mijn pleister te bewaren tot de ochtend, zodat ik me 's ochtends kan douchen en ik ben nu toch al op mijn bek gegaan dus dat ene shaggie kan dan ook geen kwaad meer. Goddank werd ik woensdag gemotiveerd wakker en heb ik die pleister weer op mijn huid geplakt, en ben de strijd met mijn alter ego weer aangegaan. Ik probeer veel afleiding te zoeken en niet te veel te vervallen in zelf verbalisatie. Ik herinner me van het breken met eerdere verslavingen dat ik blij was dat het avond was en de dag bijna om was !! Ik las hier de tip om te denken de komende 10 minuten rook ik niet. Ik denk dat ik die inzet bij hevige trek aanvallen. Hoewel ik pleisters heb begin ik soms ineens te zweten, ook voel ik me op sommige momenten ineens erg onzeker. Terwijl de situatie daar echt niet naar is. Ik moet gewoon doorzetten mensen en hoop dat ik over een tijdje net als sommigen van jullie kan zeggen dat het makkelijker is geworden om niet te roken. Allemaal veel succes !! Ones75 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden