erik Geplaatst 24 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2015 Ja leuk, je doet mee Blondie Samen stoppen helpt toch een beetje, bij mij wel tenminste. "Moed om te veranderen wat ik kan veranderen" Moedig van je dit voornemen.Dagpact:BlondieErik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 24 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2015 Heb vandaag nog gerookt, maar morgen ben ik ook van de partij !! erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 24 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2015 Wat leuk! Wordt nog druk op het Dagpact van stoppers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 25 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2015 Viel tegen gisteren. Volledig ontstemd, maar ik zet door. Samen helpt. Dagpact ook, dus... Dagpact: Blondie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 25 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2015 Samen helpt zeker. Ben net wakker en meteen even kijken hoe jij gaat, goed dus. Als ik eerlijk ben had ik er gisteren goed weet van dat ik niet rook. Nu wel doorzetten. Dagpact:Blondie Erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 25 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2015 Vandaag hardgelopen in de duinen. Flink sporten voelt fijn als je net gestopt bent met roken. Nog even opslomen en dan naar bed. Hoe ging het Blondie en Nancy, jou niet gelezen vandaag, doe je morgen mee en hoe ging het vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 26 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2015 Valt me zwaar tegen Erik dat stoppen en vooral gestopt blijven met roken. Toch heel anders, zeg maar lastiger voor mij, dan het stoppen en gestopt blijven met de drank. Maar ik sta nog overeind, dus vandaag doe ik wederom mee. Dagpact: Blondie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 26 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2015 Joehoe... Nancy? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 26 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2015 Die quitnow app die me laat zien dat ik nu op 50 niet gerookte sigaretten zit (=17 euro)en mijlpalen gezondheid zoals gisteren normalisatie ademhaling bereikt en nu op 45% geen fysieke afhankelijkheid meer (nog 3 dagen en 18 uur te gaan voor 100%) Dat soort positieve dingetjes werkt erg stimulerend maar eens dat ik 3 dagen niet drinken veel minder moeite koste. Maar weet van vorige pogingen dat het na dag 3 makkelijker werd. Hoe is jou ervaring daarmee, jij zit ook al op poging numero tig toch Blondie... Op voor weer een dagje de eerste niet opsteken: Dagpact:BlondieErik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 26 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2015 Mijn ervaring met niet roken is dat ik op de een of andere manier dan vervanging zoek. Dan bedoel ik dat de stap om dan weer te gaan drinken kleiner wordt. Vandaar dat ik het ook als lastiger ervaar. Want het niet drinken blijft bij mij op numero uno staan. En dat terwijl ik weet dat wanneer ik weer ga drinken mijn stoppen met roken ook gedoemd is te mislukken. Daarnaast ervaar ik met stoppen met roken niet direct het positieve effect omdat het roken geen effect heeft op mijn functioneren, terwijl wanneer ik zou drinken dat direct gevolg heeft op mijn functioneren. Lastig dus. Inmiddels ook ingeschreven op die quitnow app. Wie weet dat dat mijn denkwijze wat positief kan beïnvloeden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 26 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2015 Hahaha... Ik lees terug en lees mijn gedachtenkronkel. Geen effect als ik niet rook? Ik hou mijzelf geloof ik gigantisch voor de gek. Natuurlijk voel ik ook het positieve effect, al is het dan meestentijds pas na een paar dagen. Meer lucht en minder hoesten en proesten bij het opstaan is er 1 van. *Spreek mijzelf even toe: positief denken dametje* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 26 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2015 De afgelopen maanden ging niet drinken vrij goed en had ik maar een paar keer trek. De angst dat ik vervanging ga zoeken in drank door niet roken is een reëel gevaar en onderken ik ook als zodanig en stel mijn prioriteit ook bij niet drinken. Mag me rot voelen, hoofdpijn hebben gestressed voelen rothumeur hebben maar ik mag niet drinken door het niet roken. Dat is niet roken me niet waard. Was weer gaan roken toen ik met crisisdienst, wijkagent en die vriendin om de tafel zat en zij toegaf suicide te willen plegen. Die avond was een exceptionele emotionele avond en ik wist zeker dat ik zou gaan blowen, roken of drinken of alle drie tegelijk....toen was ik me heel bewust van mijn prioriteit bij niet drinken het belangrijkste te vinden en toen heb ik wel die peuken opgestoken. Daardoor moet ik nu weer door dat stopproces heen maar nog steeds ben ik blij dat het toen een peuk werd en geen glas of fles. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik stoppen met roken niet heel belangrijk vind. Ik wil heel graag stoppen. En in het kader van positief denken dametje/meneertje; ik merk dat ik bijvoorbeeld weer dingen ruik als een bloem of hoe zoet en lekker een aardbei ruikt en smaakt. Gisteren met hardlopen had ik toch al echt meer lucht en niet zoveel hoesten. Niet dat onheilspellende gevoel in je longen als je wakker wordt (dat het vast zit en een beetje pijn doet als je diep ademhaalt en hoest) nu dag 3 merk ik toch al best veel positiefs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 26 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2015 Jaaaa hier ben ik, soms weinig tijd om hier te schrijven.. Jullie gaan Goed zo te lezen! Ik volg jullie, maar heb nog even een aanloop nodig Gisteren en vandaag 5 sig gerookt, normaal minstens 15. Ben dus aan het afbouwen. Morgen meer hierover, lig al in bed namelijk. ..............zzzzzzzzzzzzzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 26 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2015 Succes stoppers :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 26 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2015 Hoi Nancy Stoppen doe je als je het roken zelf zat bent en wanneer dat is weet alleen jij. Succes met afbouwen en aanloop nemen. Met mij ging het goed, aan de ene kant is werken wel fijn want afleiding maar die momenten van pauze zijn zulke gewoonte momenten dat ik nu de pauze maar actief iets anders ben gaan doen want werd gek van mezelf en mijn trek. Merk wel al dat eten zo lekker ruikt en smaakt en ik meer trek heb. Mag best iets meer eten maar wil ook niet te zwaar worden door niet roken. Vaker sporten dus want dat helpt tegen trek geeft gelijk een beloning van niet roken want meer lucht en helpt tegen te zwaar worden. Roken was iets geworden dat totaal niet meer bij mij past. Eet gezond, drink niet, sport veel en ondertussen stak ik een peuk op. Daar wil ik vooral van af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 27 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2015 Goedemorgen, Vandaag dus weer werken en wat jij Erik benoemt,die pauzes, daar zie ik enorm tegenop. Vorige keer daar mis gegaan in combi met een drukke dienst en de irritatiegrens die overschreden werd. Opletten dus vandaag. Nancy, bij mij heeft minderen nooit gewerkt, maar jij bent mij niet dus we zien je hopelijk snel verschijnen op het dagpact. Dagpact: Blondie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 27 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2015 Succes Blondie Heb ooit in een boek gelezen over roken en vaste routines als de pauze dat je het beste die hele routine kan omgooien. Als voorbeeld de sigaret na het eten. Als je weet dat het moment na het eten als je nog even aan tafel zit met bijvoorbeeld een bakje koffie waarbij je altijd op dat moment een sigaret opsteekt, dan is het beter om direct op te staan en te gaan afwassen en koffie bijvoorbeeld niet aan tafel te doen maar anders. Ik weet dat ik het mezelf zwaar maak als ik in mijn pauze naar beneden ga want dan zie ik mijn collega's en clienten die roken in het rookhok beneden. Ik ben binnen gebleven met koffie en gaan kletsen met niet rokende collega. Dan maar even situaties mijden en routines radicaal omgooien....wie weet kan ik over een paar weken wel naar beneden even buiten staan maar nu nog niet. @Nancy; ik ga door met stoppen, doe gezellig mee als je er klaar voor bent.... ik geloof zelf ook niet zo in afbouwen of pleisters of andere nicotine vervangers. Ik wil de bron van mijn verslaving, nicotine uit mijn systeem en zo snel mogelijk mijn lichaam laten wennen aan de situatie van 0 nicotine. Ik zou door minderen afhankelijk blijven aan nicotine en 5 peuken zou te weinig zijn om in mijn behoefte te voorzien maar teveel om helemaal te ontwennen. Maar voelt die tussenstap voor jou goed, vooral doen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 27 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2015 Vandaag weer doorgekomen. Voel me niet zo lekker in mijn vel. Maar ga wel door..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2015 Misschien omdat je niet op het dagpact stond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2015 Succes weer vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 28 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2015 Dagpact; Blondie Erik Nu je het zegt gisteren had ik me niet formeel op het dagpact gezet. Gisteren op het werk was beter dan in de ochtend. Gaat ons lukken weer een dag....uiteindelijk wordt het beter weet ik van eerdere pogingen. Uiteindelijk is de trek bijna weg zoals de trek in drank ook bijna weg is vergeleken met hoe het was de eerste week niet drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 28 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2015 Vandaag had ik een drukke dag eigenlijk zonder pauze, geen tijd om aan roken te denken. Weer een dag voorbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 29 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2015 Inderdaad weer een dag erop zitten. Gisteren wel wat moeilijke momenten gekend vooral toen ik het blijde nieuws kreeg dat werkruimte eindelijk gelukt was. Dacht dat ik vooral bij stress ging roken, maar net als met drank is roken voor mij ook om iets te vieren. Gezellig effe een peuk meedoen... Niet dus. Ook het feit dat ik zoveel meer tijd over hou op de werkdag voelt vreemd aan. Besef nu deste meer wat een zinloze bezigheid het eigenlijk is. Afijn. Vandaag weer drukke wijkroute dus moet lukken vandaag om niet te roken... Dagpact: Blondie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 29 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2015 (bewerkt) Roken als middel voor alles (panacee) Ludwig had een tijd terug daar een goede post over. Mij viel het al rokend al een tijd op dat ik ging roken als ik moe was om mezelf op te peppen maar ook als ik niet kon slapen om te ontspannen. Dit en wel meer tegenstrijdige doelen om te roken. Het is daarom ook een vreemd en gevaarlijk iets dat roken. Moe, willen ontspannen, lekker gegeten, geen mogelijkheid om te eten en honger onderdrukken....we denken van alles te kunnen bereiken met die peuk. Dagpact:Blondie Erik 29 juli 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 29 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2015 Zo, laatste peuk gerookt, pakje is leeg, ik ben gestopt. Ik weiger om nieuwe sigaretten te kopen, zo zonde van mijn geld. Nu ga ik er dus ook voor. Blij dat jullie hier zijn. Het lastige is dat ik nog enkele weken vrij ben, het ritme van mijn werk zou ik nou goed kunnen gebruiken. Maar goed, pakje is leeg, dus er komt geen nieuwe meer in huis. Ben eerder 10 jaar en ook nog eens 8 jaar gestopt geweest. Roken was toen mijn hobby ook niet, dat was drinken. Rookte er max. 5 op een dag, maar meestal 2 of niks. Nu ik gestopt ben met drinken is dat wel anders, zit op 15 per dag. Reden genoeg om te stoppen dus, de ene verslaving inruilen voor een andere was niet de bedoeling. Ik pak mijn leefstijltrainingschriftje van de Jellinek er zo bij en ga op dezelfde manier aan het werk, voor-en nadelen opschrijven, risicosituaties benoemen en alternatieven bedenken. Ik kom hier niet alle dagen, want : vaak te druk, maar doe wel mee!!! Succes allen! erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden