Spring naar bijdragen

hoe staat het er voor?

lidia

Aanbevolen berichten

Idd Yvonne,

Ik voel me wat zekerder om vol te houden. Een andere werkplek en wat meer structuur helpen me hier wel bij.

Ik werkte onregelmatige diensten en nu gewoon kantoor tijden, in de zorg.

Ik heb afgesproken met leidinggevende dat ik het wat rustiger aan zou doen. Ik moet leren de batterij op te laden.

Zeker ook als ik de nicotine wil verslaan. Gisteren was ik helemaal op, ik had een hang dag joh !

Kon niet gaan slapen want mijn vrouw was werken en de kleine had energie voor 10 !

Ben maar door de regen met hem naar het winkelcentrum gelopen en daarna het huis niet weer uit geweest.

Maar mijn luiken vielen steeds dicht als ik even op de bank zat.

Na Theo Maassen ben ik naar bed gegaan en wat denk je....

Ik kon de slaap niet vatten :face-icon-small-shocked:  :clock: rond 1 uur moet ik ergens in slaap gevallen zijn.

Vanmorgen mocht ik uitslapen en rond 10 uur kwam ik onder.

Meteen kreeg ik een hele waslijst met klusjes naar mijn hoofd gevuurd.

Ohhhh, ik kreeg meteen zin in een peuk.

Toen mijn vrouw vertrokken was naar haar werk heb ik maar eens flink gebruik gemaakt van die zeurende trek en ben de hele benedenverdieping gaan poetsen.

Mijn zoontje liep constant voor mijn voeten maar die heb ik zijn jas aangetrokken en hij is lekker achterthuis gaan spelen.

In de middag kreeg ik enorm zucht toen ik klaar was en heb toen ook pas mijn champix genomen.

Ben hierna lekker gaan koken en heb echt een super lekkere nasi gemaakt.

Mijn zoontje wilde graag helpen en heb hem leren pellen. Hij heeft de knoflook, ui en prei gepeld :D .

Ook het eten ging een stuk beter nu hij had geholpen !!

Ik heb het weer gehaald, terwijl ik ff dacht klaar te zijn met zucht !!

Morgen lekker weer aan het werk B)

Succes allemaal !!

Wie zijn er nog gestopt?

Of allemaal met Dylan aan de e-smoker soms?!

Japans onderzoek wijst uit dat zo'n ding 10x schadelijker is als tabak !! :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal!

ben er weer...

Normaal ging ik vorig weekend op stop-detox-nicotine weekend...toch wel afgelast zeker... :blush:  :face-icon-small-shocked: .

Maar goed, wil nog steeds van die stinkstokken af, hoop een van de volgende weken op detox te gaan voor een week...is sowieso niet drinken en roken...

Dromen mag he??

Voor iedereen veel succes..

Trouwens, heb zelf gedampt (met echt kwaliteit spul), maar vond het helemaal niet hetzelfde als de 'gewone' sigaret..en ben ook wat bang voor de gevolgen...dus alles container in!

groetjes

Kipje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Stilletjes hier hoor. 

Kipje nog nieuws? Al in detox geweest?? 

Ones nog steeds alles op de rit? 

Leuk dat koken samen met je zoontje. 

En ja, het schijnt dat ze dan ook een stukje makkelijker eten.... 

Die momenten van enorme trek gaan minder worden hoor, maar af en toe.... 

Volhouden dan, want af en toe een peukje... .de meesten zitten dan binnen de kortste keren weer op hun oude niveau... 

Ik hoop tenminste dat je nog steeds niet rookt... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Yvonne e.a.,

Ik ben nog steeds gestopt. Ik moet bekennen dat ik weer volop Champix gebruik.

Ik had een week zonder gedaan maar de trek liep weer langzaam op.

Ik merk dat ik uit balans ben, en niet zo'n beetje ook.

Bezig met een nieuwe baan, hardlopen en ik probeer gezonder te eten.

mijn status quo is zoek. Ik moet dit gedrag een tijd volhouden zodat ik nieuwe snelwegen aanleg onder mijn hersenpan.

Valt niet mee allemaal, ik heb soms sterk de overtuiging dat ik het niet red.

Maar goed ik zet de joker in en gebruik mijn eigen wijze grondslag om nee te zeggen !!

Probeer non-stop bezig te blijven maar dat valt allemaal niet mee.

Succes allemaal en tot gauw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi om te lezen..Ones

Medicatie in zetten om toch te komen waar je komen wilt

Niks mis mee

Toen ik niet meer tegen champix( verkeerd gebruik) kon en moest stoppen met champix kreeg ik andere pillen om toch vol te houden....met succes

Stoppen met roken best een hardnekkige verslaving...

En toch achteraf....het voegd niks toe die peuk

Succes Ones

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yeaaaaaahhhhh!!!!

24 uur zonder nicotine. Weer eens....

Gisteren in een vlaag van verstandsverbijstering, zeg maar, m'n toen enige (aangebroken) pakje sigaretten onder de kraan gehouden.

Onder het mom van: als ik er de deur voor uitmoet is de drempel toch weer een stukje hoger.

Nou ben ik, als verslaafde met trek, in staat om bergen over te gaan om m'n middel te bemachtigen,

maar ik heb gisteren m'n vlaag van verstandsverbijstering eens verstandig bekeken..

Zolang ik m'n waanzinnige (verslaafde) denken met geestelijk gezond denken kan overtreffen

zit ik aan de veilige kant wat betreft het niet roken.

Delen is helen, dus ik deel het hier maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje,

toen ik gisteren op D&D las dat jij toch weer er tegenaan wilde gaan, bedacht ik dat het  mss wel steunend werkt als ik met je mee doe. Want geloof het of niet, je hebt het hier kunnen lezen, hoe blij en overtuigd ik was een ex-roker te zijn geworden, het is er weer ingeslopen. Het is al door meerderen hier gezegd, dat het moeilijker is niet te roken dan niet te drinken en ik vind dat ook.

Niet dat ik niets meer drink, maar als ik me voorneem dat niet te doen, dan is de kous daarmee ook af.

Maar als ik hetzelfde doe met roken, dan staat het maar te bezien of ik niet toch naar een winkel ren. Ook al is dat hier niet makkelijk, klein dorp, duur, dus de meeste boodschappen doe ik elders en om dat alleen voor peuken de winkel binnen te stappen, daar heb ik het wel moeilijk mee. Maar ja, net wat je zegt, geen berg te hoog.

Stand hier:

gisteren de laatste 3 gerookt en vandaag niets.

Ook heb ik mijn hulp beloofd dat als ze woensdag er weer is, ik dan eerlijk kan zeggen dat ik niet gerookt heb.

Wat vind je ervan? Zullen we samen optrekken?

Dat zag ik in het begin eigenlijk de invulling en het nut van deze draad, maar het kwam toch wat anders uit.

Omdat ik een nachtmens ben, zal je me hier niet vroeg vinden, maar ik ga wel elke dag even kijken, en schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Kohtje, hoe staat het er voor?

Hier gaat het net als gisteren, dus naar omstandigheden goed.

Was even bij een buurvrouw, die verbaasd was dat ik weer helemaal aan het  roken was gegaan. Ik wist dat goed te verbergen, want schaamde me er gewoon voor. Dus gaf ik de indruk dat ik af en toe rookte. Dat was eerst ook zo, maar sinds december was het terug bij af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vaar nog, liever gezegd: ik drijf nog.

Kon de verleiding van enkele sigaretten niet weerstaan. Omdat ik nog niet

goed genoeg naar mezelf luister.

Ik werk eraan, dat is stap 1. Ik erken dat ik machteloos sta als ik het in m'n uppie wil klaren.

Schamen doe ik me niet. Maar lichtelijk ontevreden over mezelf ben ik wel. Dat

stuwt me in de richting van hulp. En daar heb ik dan weer ervaringsdeskundigen voor nodig,

mensen die (ooit) gestopt zijn met roken.

Ik zoek mijn herstel in de 12 stappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey kohtje,

Als je bekend bent met de 12 stappen en ervaring hebt met herstel van andere middelen, dan weet je hoogst waarschijnlijk dat vallen er helaas bij kan horen.

Het gaat niet om en of je valt, het gaat erom dat je weer opstaat !!

Zoals ik al eens heb gedeeld vliegen bij mij de kilo's er aan.

Ik ben sinds enkele weken aan het hardlopen. Heb een app geïnstalleerd op mijn smartphone eb het ging echt voorspoedig.

Ik merkte progressie en liep steeds langer en verder.

Gisteren was ik ongeveer op de helft toen ik ineens een pijnscheut in mijn knie voelde.

Ik heb door verkeerd werk slechte knieën en ben erg bang voor blessure.

Ben maar gaan wandelen en heb er even aan gedacht om te gaan roken. Ik wil er veel aan doen in goede conditie te komen, maar te dik worden is weer een ander uiterste.

Sinds ik gestopt ben met harddrugs ben ik zo'n 25kg aangekomen.

Maar goed, ieder pondje gaat door het mondje !!

Ik let op mijn voeding, maar knaag zo af en toe wel wat extra.

Ik ben gefrustreerd terug naar huis gewandeld en heb maar besloten rust te nemen.

Vanmorgen heb ik de fiets gepakt en ben ik een eind gaan fietsen met mijn zoontje achterop.

Op het winkelcentrum mezelf helaas wel laten gaan bij de automatiek.

Nu weer thuis voel ik me daar weer rot door en heb zin vandaag een junkdag te houden qua eten en mezelf vol te proppen met lekkere dingen.

Ik ga zo maar iets gezonds halen en een lekkere maaltijd bereiden.

Hoe dan ook, niet roken heeft voor mij de prioriteit.

There's a war going on inside my head,

and it wont end until i'm dead !!

succes !!

Ones

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Ones, het valt niet mee. Lijkt wel of er een gat is dat je met iets, wat dan ook wilt vullen.

Komt mij bekend voor, dat gevoel.

Ik ben niet aangekomen toen ik 9 mnd. niet gerookt had, terwijl ik daar wel aan leg voor heb. Maar ik was er erg op bedacht niet te (veel) te gaan compenseren en dat is gelukt tot mijn grote verbazing.

Ik hoop dat het nu weer zo gaat, want ik heb het gevoel dat het me deze keer wel gaat lukken, iets in mijn hoofd.

Noemen ze hier een knop die om is.

Vandaag een paar keer aan roken gedacht, maar dan zeg ik hardop, maar lij rookt toch niet???

Het moeilijkste moment is uit bed komen, dat is niet mijn sterkste kant en vaak deed het vooruitzicht op een peuk me de benen over de rand "gooien". Nu beloof ik mezelf eerst lekker thee en dan bedenk ik een ontbijt en beloof mezelf dat ik die dag niets hoef te doen waar ik geen zin in heb. Ja, als gepensioneerde kun je je dat veroorloven. Helpt niet erg om de berg met vooruitgeschoven dingen die wel moeten kleiner te maken.

Morgen boodschappen doen, dus even goed opletten en streng zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje , wie hobbelt er nu mee? Kom op man, je kunt het, dat weet je zelf ook wel.

En anders lees je maar weer eens deze hele draad vanaf het begin ,vind je vanzelf motivatie en heel veel redenen om te stoppen.

Gezondheid en geld voorop, maar je wilt toch ook geen paria meer zijn?? En dat is de roker geworden in deze maatschappij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo verschrikkelijk herkenbaar wat je schrijft Ones. 

Kan me indenken dat je baalde dat je je toch vergrepen hebt een een snack..... maar je hebt niet gerookt.... 

En goed uitkijken met dat hardlopen hoor, voor je het weet heb je blessure aan je knie waardoor je echt niet meer kunt hardlopen. 

Misschien powerwalken? dat belast je lijf veel minder en vreet ook calorieën. Kun je ook langer volhouden dan hardlopen.

Bij echt overgewicht is hardlopen vaak gewoon slecht voor een knie.

Maar voorlopig weer een dikke pluim dat je toch niet gerookt hebt.

Koh en Lidia ook weer bezig met stoppen...

Vallen en opstaan.... wat een onrust geeft dat stoppen in het begin. 

En wat een verleidelijk iets kan een peuk dan worden.

Maar na verloop van tijd komt er voor die onrust juist rust in de plaats. 

Veel meer rust dan toen je nog rookte.

Die rust komt bij de één snel, bij de ander kan dat lang, heel lang duren. 

En tsja... het blijft een kwestie van die eerste peuk niet opsteken hoor. 

Sterkte... en hou vol hoor... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoooooo, hee.. vallen en opstaan. Auxxx!!!.

Maar ja, je faalt pas als je niet meer opstaat, toch?

Ik vraag me al lang niet meer af waarom ik wil stoppen.

Ik vraag me wel af waarom ik steeds maar weer die eerste zo nodig wil.

Nou ja, logisch denkvermogen is nu minimaal. Kom niet verder dan:

"ik wil roken, maar ik doe het niet".

Voor nu werkt het.

1e rookvrije dag was 7 feb.

Dit is dus dag 3...

Lidia, ik hobbel wel met jou mee. Hoewel ik het natuurlijk gewoon zélf moet doen.

Yvonne, lief dat je hier harten onder riemen komt steken. Jij bent toch al jaren van

het roken af?

Ik snak momenteel naar die rust waar je het over hebt. Maar goed, ik weet dat dat

even kan duren.. Inderdaad, die eerste niet nemen.

Zo simpel is het.

Daar kan ik met m'n minimale denkvermogen nog net bij. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ones,

Ja, ik ben bekend met de 12 Stappen.

Helaas ook bekend met het vallen en opstaan verhaal.

Uit eigen ervaring en met eigen ogen en oren meekrijgen van andermans ervaringen.

De een begint aan het stappenwerk zonder ooit terug te vallen, de ander moet zich eerst

bont en blauw vallen voor het z'n vruchten begint af te werken.

Wat roken betreft behoor ik toch echt wel tot die laatste categorie.

Maar ik houd moed.. Niet waar we vandaan komen telt, maar waar we heen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Koh, ik ben bijna drie jaar van het roken af. 

Met inderdaad daaraan voorafgaand jaren van stoppen en weer beginnen, soms na een paar dagen, soms na een paar uur al. 

Ik ben er echt niet direct blij van geworden hoor. 

Pffff,... 

En soms heb ik nog wel eens het idee van  'als ik nou eens lekker een bakje koffie en een peuk zou nemen, dan kan ik eens heerlijk rustig zitten, dan wordt alles rustig, dan komt er balans'..... 

Dat is dus in periodes dat ik het gewoon druk heb of veel stress ervaar. 

Maar ik weet dat ik daarmee alleen nog meer stress genereer: de stress van het móeten... 

Meestal ervaar ik het niet roken als rust tegenwoordig. 

Hoef me niet druk te maken over de vraag of ik nog wel genoeg in huis (of bij me) heb. 

Kan zomaar een uur op ziekenbezoek in een ziekenhuis zonder met een smoes na zo'n 20 minuten even snel naar buiten voor een supersnelle peuk. 

Op familiebezoek een uur rijden verderop: altijd één of twee plaspauzes en dan lopend naar wc snel even... (die plaspauzes zijn er nog steeds, maar nu niet meer om een peuk te kunnen roken)

Ik kan me nog steeds ergeren aan sprekers die rustig een uur staan te oreren terwijl ze mij na een minuut of vijftien al kwijt waren, maar de drang om even naar buiten te rennen voor een paar trekjes is er gelukkig niet meer, ik mag nu ter plekke gewoon wat wegsoezen.... 

Kortom Koh, die ongelooflijke onrust zal verdwijnen... maar geef het zijn tijd. 

Zet door hoor, dan hoef je deze fase later niet nóg een keer door.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt deze keer zonder al te veel moeite te lukken, komt mss ook doordat ik al 4 dagen verkouden ben.

Maar ook voor die tijd ging het goed, dacht maar een paar x p/dag aan roken. Mag ook wel voor iemand die al zo ver was (9mnd) en zo dom om weer opnieuw te beginnen. Gewoon in de val getrapt.

Kohtje

jij hebt toch zo veel ervaring in verslavingen de baas worden, dit kun je vast ook. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...