Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi one

5 dagen zonder en 1 misstap

Sauna en relaxen

Jou koppie kent maar in manier om te relaxen...das roken

Ook dat koppie moet eraan wennen dat jij zonder dat peukie kan relaxen

Je zult nog meer van deze dingen tegenkomen dat de vraag naar een peuk groot is

Toch door niet toe te geven en er door heen te gaan..te ervaren word dot rot gevoel minder

En onzekeheid hoort hier ook bij...met peuk lijkt het net allemaal anders

Toch een roker is onzekerder dan een niet roker..tis niet voor niets dat een roker telkens met alles een peuk moet hebben

Ja en ik weet tis niet makkelijk...maar dat had ook niemand gezegd dat stoppen makkelijk was

Wel de moeite waard....en dat van je zoontje in je achterhoofd..een mooie om te onthouden

Succes One...ik kan het..jij kan het ..iedereen kan het

Hoeveel heb je ervoor over :)

Gemeen he

Geplaatst

En het wórdt echt minder Ones, echt waar. 

Wat bij mij nog heel lang is gebleven is de trek op momenten dat ik iets doe wat ik niet vaak doe. 

Ik was die permanente trek al lang kwijt toen ik (ik was toen driekwart jaar gestopt) een dagje zou gaan shoppen met een vriending. 

Het eerste wat ik 'smorgens dacht was 'zaaaalig, eerst een peuk'.... 

In een situatie voor het eerst weer komen waarin je altijd rookte geeft direct weer de rookreflex... 

En dan is het weer even moeilijk. 

Maar verder.... het gaat over Ones, echt. 

(ik rookte meer dan een pakje per dag en ben er nu 2,5 jaar af) ..... 

Geplaatst

Hoi

Huttula en Yvonne, bedankt voor jullie bemoedigende reacties. Het is zondagochtend en nog steeds niet gerookt na dinsdag. Ik merk dat ik mezelf bezig moet houden en zo de dag voorbij moet laten gaan.

Ook zoek ik steeds even niet rokers op omdat dat me makkelijker maakt niet teveel aan roken te denken. Mijn vrouw rookt ook maar gelukkig niet in huis. 

Maakt wel dat ik tabak in huis heb. Maar die ligt 50m verder ook in de snackbar.

Gisteren ben ik op een beraad geweest waar ik met 2 collegae was die ook gestopt zijn met roken en ik heb de hele middag niet naar roken getaald. 

De ene collega is zelfs gestopt op een seminar toen ik 3 weken gestopt was (2 jaar geleden), en zegt dat ik hem heb geïnspireerd destijds. De ene kant voel ik me dan trots en aan de andere kant denk ik; man had toch door gezet !!

Soms weegt de overweging weer te beginnen zwaarder dan de overtuiging om vol te houden. Of ik koos simpelweg de weg van de minste weerstand.

Niets mag nog een reden zijn om weer te gaan roken, maar ik kan er zo een stuk of vijf bedenken !!

Vanmorgen heb ik in ieder geval weer tegen mezelf gezegd, vandaag rook ik niet !!

Fijne dag allemaal en tot later...

Geplaatst

He one...er staan er wel duizend in het grote smoezenboek

En dan.....

Ook na die peuk met een heel goed excuus veranderd er niks... :)

Moest dit even verklappen...

Roken het voegd niks toe

Je gaat goed man...en trots mag je wezen.

Leuk om je te lezen

Succes

Geplaatst

He huttula,

Bijna weer een dag rookvrij voorbij !! En ik moet zeggen weer een middag met weinig zucht !!

Ik voel wel non-stop onrust in mijn lijf (ben haast niet zen uit mijn eigen  :blink: ).

Maar hopelijk zal dat snel overgaan en kan ik mijn status quo weer vinden.

Hoe lang heb jij die onrust gehad van de nicotine?

Iemand vertelde me vanmiddag dat de trek naar rook te vergelijken is met jeuk.

Elke keer dat je een sigaret rookt is het alsof je krabt maar de jeuk komt weer terug.

Krabben voelt even lekker maar hoe fijn zou het zijn om geen jeuk meer te hebben?

Als je doorzet zal de jeuk vanzelf stoppen!!

Die houd ik nu maar even in het vizier !!

Tot laterzzzz

Geplaatst

Weet je Ones...als je een keus maakt om te stoppen

Hoef je maar 1 ding te doen.

Dat is stoppen ..en niet beginnen...hoe en wat je ook doet..waar je ook bent en Wat er gebeurd.

De keus heb je immers bewust gemaakt

Falen geeft een rotgevoel

Winnen maakt sterker

Volhouden hoe moeilijk het is...wetende dat de wereld niet vergaat als je niet toegeeft aan de onrust

Jengelend kind wil maar 1 ding...dat er toegegeven word aan zij tekortkoming..waarna het nog meer gaat eisen

Toen ik stopte...leerde ik pas onrust kennen

Onrust...zo bleek later hoort bij mij

Dezelfde onrust waar ik zograag voor wegliep..weg rookte

Dezelfde onrust die me nou doet beseffen dat roken niks toevoegd

Raar iets onrust...mooie vergelijking ook met jeuk :)

Geplaatst

Gisteren heb ik een erg goede dag gehad en bijna niet getaald naar roken.

Zelfs 's avonds toen ik erachter kwam dat onze kat was weggelopen kon ik het roken makkelijk weerstaan.

Hallalujah zeg, het kan dus toch !!

Vanmorgen stond ik op en had ik geen zwaarmoedig gevoel en had zelfs zin in de dag.

Een goeie 1.5 week met 1 uitglijder, dat is toch best knap.

Ik bedoel dat had ik niet durven hopen toen ik begon met stoppen. :D

Ik had gedacht een weekendje en dan begin ik weer, zelfs vorige week toen ik was gevallen vond ik de kracht om op te staan.

Ik zal de dag niet prijzen voor het nacht wordt, maar op dit moment voel ik me goed en zie ik de strijd weer zitten.

En net zoals je zegt huttula; gewoon de eerste niet nemen.

Vandaag een leuke invulling door te gaan zwemmen met mijn vrouw en zoontje, kwaliteitstijd  ;)

Fijne dag allemaal en tot laterzzz

Ones75

Geplaatst

Mooie invulling van je tijd...kwalitijd

En bedenk als het niet loopt zoals je zou willen..veranderd de situatie niet met een sigaret

Goed bezig Ones...je zoontje kan trots wezen op zijn vader :)

Geplaatst

Inmiddels al weer vier dagen verder.... hoe gaatie Ones? 

Dikke twee weken he? 

Ik zag daarnet dat het bij mij eergisteren 2,5 jaar geleden is dat ik gestopt ben....

pluimpje voor mezelf ;)

Maar wat ik kan ones... kun jij ook hoor. 

Dus lekker volhouden... 

En inderdaad die eerste niet opsteken, dan gaat het vanzelf.. 

Geplaatst

Hey Yvonne en Huttula,

Helaas moet ik opbiechten dat ik gerookt heb! Eerst had ik er 1 opgestoken en na een paar hijsen weggeschoten, later op de dag heb ik er nog 1 aangestoken en half opgerookt.

Ik dacht bij mezelf, waar ben je nou mee bezig man !! Daarbij gaf het me helemaal niet het effect dat ik gedacht had.

De dag ervoor heb ik helemaal geen zucht ervaren, hoogmoed komt voor de val !! 

Ergens had ik het in een onbewaakt moment op een voetstuk gezet. Wat een struggle joh, knap van jullie dat jullie er al zo lang af zijn. Ook gefeliciteerd met je 2.5 jarig jubileum Yvonne.

Ik laat me door deze uitglijder niet uit het veld slaan en pak de handschoen weer op!!

Allemaal succes en kracht in de strijd !!

Ones75

Geplaatst

Tis echt een kwestie van volhouden...en dan komen de jaren ook

Maar eerst uren worden dagen

Mooi dat de peuk niet opleverde dan wat je verwacht had

Waarom nam je die peuk?

Opgeven...nee toch

Succes tjakka..je kan het

Eigenlijk elke peuk die je opsteekt..maakt het verlangen naar de volgende weer groter

Roken..niet roken..roken ...niet roken

Rust ..onrust...rust ..onrust

Je houd contineu alles zelf in stand

Alles voelt..lijkt in begin zinloos...tijd over

Verandering is moeilijk...toch word dit ook gewenning na verloop van tijd

Hoeveel peuken heb je al niet gerookt?

Zijn er al behoorlijk wat of niet..

Beter is van hoe had ik met de situatie

om kunnen gaan om geen peuk te pakken

Niks loopt er anders door...en trek..het is een gevoel

Door deze toe telaten word het minder

Geplaatst

Pffff, zo herkenbaar.. 

Een peuk móeten opsteken even... en niet echt lekker... dan toch weer móeten... 

Bij mij eindigde dat vaak in weer volledig gaan roken. 

Goed dat je dat niet hebt gedaan Ones.. 

Waakzaam, blijf waakzaam... 

• 2 weeks later...
Geplaatst

Hi iedereen,

Ik heb dinsdag de strijd opgegeven  :blush: .

Ik heb er al weer spijt van en ga zaterdag weer stoppen !!

Ik ben zwaar ziek geweest vorige week en maak me zorgen. Ze hebben iets op kweek gezet en ik was bang voor de uitslag.

Nu snap ik zelf ook wel dat roken daar echt niets aan gaat veranderen.

Maar ik zocht even een vorm van rust en een excuus om er 1 op te steken!

Ik zal zaterdag wel even weer reageren.

In ieder geval bedankt voor jullie betrokkenheid.

Ones75

Geplaatst

Ola Spud, strak plan. 

En het rijmde ook nog ;)

Hoe is het je vergaan de afgelopen twee dagen? 

(overigens maar een karige oogst: één stopper in stoptober, ook ones heeft zich niet meer gemeld) 

Volhouden hoor Spud. 

En wat betreft die benzine... gewoon overstappen op een andere brandstof dus  :)

Geplaatst

Mooi, je ziet er dus weer tiptop uit na zo'n dagje als gisteren  :)

Meende dat je op de dagdraad iets had geschreven in de trant van ' dan heb ik de neiging om niet alleen een pakje peuken te halen en te roken maar ook om aan de zuup te gaan en dan morgen met een schone lei beginnen'... de woordkeus was anders , maar ik meen dat jij dat was? 

Kwam me ook heel bekend voor hoor Spud. 

In ieder geval... ik ga er helemaal van uit dat het goed is gegaan.... Topprtje...  :heart:

Geplaatst

Ah, dat gaat best goed dat stoppen met roken. Gefeliciteerd! Zal wel fijn zijn als je straks in het vliegtuig zit en je hebt dan geen behoefte aan een sigaret.

Aan de rest van de stoppers, succes!

Geplaatst (bewerkt)

Dankje Plofke :heart:  je denkt mee. ;)

Ik kwam even zeggen dat gembersnoepjes, de hot variant en gewone gember in alles ook best wel helpend zijn om gestopt te blijven.

Net dat extra spicy en ik vind persoonlijk gember gewoon een rokerig gevoel geven.

Heb ook de nicorette spray en zuigtabletten geprobeerd, maar zijn mijn ding niet zo.

Al werkte de spray in het begin wel effectief, voelt alsof je ineens een hele asbak in je longen geblazen krijgt. Hoesten dat je doet! Later, na echt geen overmatig gebruik, want na dat hoesten zag ik elke keer weer op tegen de volgende keer gebruik. Gingen mijn longen gewoon voor 10 minuten pijn doen. Hoort bij de bijwerkingen, maar komt zo zelden voor dat het niet opgenomen is in de bijwerkingen (of nu inmiddels wel) En ik krijg er de hik van tegenwoordig, een pijnlijke hik.

Bruistabletten zijn ook wel evident, maar wederom niet voor mij. De tabletten zijn te groot voor me, maar ik spuug ze ook niet zomaar uit in de natuur. God weet hoe rot een dier zich gaat voelen als deze dat restant op eet. Daar kreeg ik dan weer halverwege een overdosis van. Wat wederom gepaard ging met pijnlijke hik en pijnlijke longen. Heb met een pillensnijder nog halve geprobeerd dat werkte wel goed!

Maar ik zie er toch maar vanaf. Ik zweer bij de pleisters, de halve dan, want van de hele wordt ik een beetje maf in mijn hoofd. :D  Maar die gebruik ik dus ook niet elke dag. Resultaat kun je boven lezen. ;) Al schijn je bij pleisters weer spierkrampen te krijgen. Maar daar heb ik geen last van.

Nee, gewoon bleekselderij, worteltjes en zoute stengels die kun je ook in het hoekje van je mond laten hangen. En gember en die pleisters. Dat zijn mijn hulpmiddelen.

Heb nog een mondspray in de aanbieding voor iemand die dit testen wil en nog 1 doosje zuigtabletten. Gratis en voor niks, enkel de verzendkosten. En die zijn minder dan dat ze uiteindelijk kosten.

En nee dit heb ik niet uitgetest in de aflopen dagen. Dit stamt uit een project van ruim een jaar. Toen ik na 3 maanden stoppen toch maar eens advies ging vragen bij het gratis nummer wat op elk pakje vermeld staat.

Verder uit vroegere tijden, kan salmiak nog wel eens helpend zijn om je rook moment uit te stellen. Na het eten van dat en je steekt een peuk op, proef je asbak. (jammer dat ik de  prachtige foto van een fotomodellen vriendin van me niet kan laten zien, waarbij ze een asbak leeg likt. Dat was salmiak dus en zo kwam ik op het idee)

Voor de rollers onder ons, kunnen zonnebloempitten en doppinda´s erg helpend zijn voor het iets met je handen willen doen missen.

En voor dat gedeelte afkicken van de bezigheid met je mond. Een tandenstoker in het hoekje van je mond laten hangen, al heeft je omgeving daar blijkbaar moeite mee (vorig jaar zat ik op een verjaardag en had zo´n ding in mijn mondhoek hangen en zat er wat mee te spelen, toen mij gevraagd werd om dat uit mijn mond te halen omdat het voor die persoon zeer gevaarlijk was)

Een zoethoutstokje of een lolly is dan toch wat beter maatschappelijk geaccepteerd. Al zal dat voor veel volwassen mensen weer zeer grensverleggend zijn omdat je je mogelijk als kind gedraagd)

Wanneer ik inmiddels vol zit van al dat zuigen en knagen aan alles, dan bieden knauwen op een rietje of een plastic lolly stokje me uitkomst.

En verders mag je natuurlijk zelf uitzoeken wat het beste bij je past. Zijn maar wat dingen die ik benoem die ik over 3 jaar willen stoppen maar niet kunnen doorpakken geprobeerd heb.

Vandaag de hele dag zonder pleister gedaan. Tot nu. :)

Aanvulling

Er wordt gezegd dat als je stopt dat je 6 kilo bijkomt. Dat had ik op mijn lichaam echt nodig. Toen ik vorig jaar 3 maanden gestopt ben, kreeg ik ineens een buik, leuk dat ik dat vond! Want had er nog nooit 1 gehad! Ook te merken dat ik de kleren die ik zolang bewaard had om in te groeien, dat ik daar ineens uit gegroeid was! :D

En in de winkel ineens totaal de weg kwijt zijn, omdat je je maat gewoon kwijt bent. Enige nadeel aan dat is, is dat ik de weg echt helemaal kwijt ben wat nu nog bij mij past.

Maar dat in mijn lichaam groeien heeft me veel gegeven. Ik durf weer te zwemmen, ik durfde naar de sauna, voelde mezelf gewoon stukke beter.

Daarom wil ik die kilo´s echt niet meer kwijt! Voor mij zijn die extra kilo´s het stukje zijn van jezelf wat je met roken wegsmoorde/onderkende/ onderdrukte.

Ik zie die kilo´s als meer aanwezig zijn op deze rare aarde. (en nu wil ik alles weer goed praten voor mensen die wel een probleem hebben met hun overgewicht, niet doen want kan ik gewoon niet goed zeggen) Ik heb gewoon een snelle stofwisseling dus ik moet veel eten om bij te blijven. Handig dan dat dat stoppen met roken me daarin helpt. Geeft mij motivatie om door te gaan.

bewerkt door Spud

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...