Spring naar bijdragen

Vrijdag 29 Novenber


mark

Aanbevolen berichten

Dag allemaal. Hier regent het ook.

 

Mijn hond kon ook heel goed hardlopen Hots. Ze was een Friese Staby. Je zou je geen raad weten als hij er ineens niet meer was!

Overigens schaar ik jou onder de groep "prettig gestoord". Ik moet ook lachen om je berichten en ik heb een levendige fantasie, dus ik zie het voor me! :D

 

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Agnieta: van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je vader. Je kúnt het. Ik vertrouw er absoluut op. Goed plan om de mensen zelf te laten lopen voor hun drank.

Waarom is de catering toch zo vaak vrouwenwerk? Ik leef met je mee.

 

@ Jane: Tatum staat weer op het dagpact. Bedankt. :rose:

 

@ Jopie: goede ontdekkingsreis toegewenst.

 

Verder heb ik niet zoveel te melden vandaag. Ik ga straks naar de kleinkinderen, iets eerder weg dan gebruikelijk. Daarna uit eten, want het is mijn trouwdag vandaag. Ze hebben daar een goed drinkbare alcoholvrije wijn. Die drink ik alleen daar en dan.

 

Maak er een goede dag van allemaal.

 

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, je lijkt me een schatje, maar met bovenstaande ben ik het niet helemaal eens. Dingen die je in het verleden hebt meegemaakt hebben je heden bepaald. Maar je toekomst begint vandaag, dus wat je  doet en niet het verleden, bepaalt je toekomst.

Klopt Koh. maar je kan in het heden niet bepalen als je het verleden niet mee gemaakt hebt. Maar ik begrijp wel wat je bedoeld hoor. laat ik het dan anders stellen, het verleden en het heden bepalen toekomst. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites


 

 

Ha Koh en Bolletje, ik denk dat ik in de toekomst, het verleden nodig ga hebben om gemotiveerd te blijven wat betreft het niet drinken.


Tot nu toe vond ik na 3 of 4 maanden steeds weer dat mijn leven een saaie boel is en dat 1tje wel kan, en daar ga ik dus steeds de mist mee in.

Dus in het nu niet drinken en in de toekomst mijn motivatie scherp houden door me mijn geschonden gezicht in het verleden te herinneren, zoiets dus.

 

Maar hartelijk dank voor de inzichten!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 
 
Ha Koh en Bolletje, ik denk dat ik in de toekomst, het verleden nodig ga hebben om gemotiveerd te blijven wat betreft het niet drinken.
Tot nu toe vond ik na 3 of 4 maanden steeds weer dat mijn leven een saaie boel is en dat 1tje wel kan, en daar ga ik dus steeds de mist mee in.
Dus in het nu niet drinken en in de toekomst mijn motivatie scherp houden door me mijn geschonden gezicht in het verleden te herinneren, zoiets dus.
 
Maar hartelijk dank voor de inzichten!
 
 

Juist dat is nu precies wat ik probeer te zeggen H.Leers.

De keuzes die je nu maakt voor de toekomst zijn toch een heel eind gebaseerd op de ervaringen van het verleden. Tenminste zo werkt het bij mij wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Bollie,

Oh, lees je reactie nu pas.

Ja, alles goed hoor. :rose:

 

Herinneren jullie gisteren nog dat verhaal dat ik schreef, over die mensen die aanbelde omdat ze bespaartips hadden, en die ik niet binnen had gelaten?

(Met nog een soort schuldgevoel)

 

Lag er vandaag een brief in de bus, van een mede flat bewoonster.

Dat ze benaderd was, door deze 2 mannen voor bespaartips.

Ze moesten al haar gegevens hebben; verzekeringen, e-mail, telefoongebruik., enz.

Ook moest er een formulier ondertekent worden.

Ze gaven een website op, die achteraf alleen geregistreerd stond, maar verder geen inhoud bevatte.

Ze heeft ze nog een soort af kunnen poeieren , maar stuurde elke flat-bewoner wel een brief, met de waarschuwing, niemand binnen te laten, die je niet kende.

Gek he, is mijn argwaan achteraf blijkbaar toch niet voor niets geweest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Jane,

Dat dacht ik dus ook meteen.

Ze zouden een folder in mijn bus doen.

Niet dus!

 

Weet niet of ze aangifte gedaan heeft, maar ik heb wel een reactie terug geschreven.

Soms komt zoiets idd. ook in de buurtkrant, maar ja, dan zullen we daar eerst melding van moeten maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bolletje, op 29 Nov 2013 - 10:32, zei:snapback.png

H. Leers, dingen die je in het verleden hebt mee gemaakt, bepalen jouw toekomst. We hebben allemaal rotdingen meegemaakt met de drank, en das maar goed ook. Daardoor zijn we gemotiveerd om er mee aan de slag te gaan. Probeer het positief te bekijken.

 

 

Bolletje, je lijkt me een schatje, maar met bovenstaande ben ik het niet helemaal eens. Dingen die je in het verleden hebt meegemaakt hebben je heden bepaald. Maar je toekomst begint vandaag, dus wat je  doet en niet het verleden, bepaalt je toekomst.

 

Volgens mij staat er bij beide hetzelfde, alleen neergezet door de taal der persoon, die soms wat anders beschreven word.

Ik zeg heel vaak zand, maar bedoel dan aarde ( potzand bestaat immers niet )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb ooit een `hengelaar` bij mijn brievenbus betrapt

en 112 gebeld. later bij het buurthuis gemeld en zij plaatsten het toen in

de wijkkrant omdat in onze buurt nog veel brievenbussen net onder de

deurklink zaten. ik weet natuurlijk niet of het iets heeft uitgehaald, maar

meer kon ik niet doen. En dan moet je het toch weer loslaten en verder gaan he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas.

Ik ben mijn huis kwijt.

Mijn trouwe viervoeter is vandaag voor het eerst aan seniooren voeding.

Hij maakt dat kenbaar door een lucht te verspreiden waar geen waskneiper tegenop kan.

Af en toe moet ik dan ook vluchten en het regent hier pijpenstelen.

Als ik drijfnat binnen kom kijkt hij mij aan alsof hij zeggen wil:''was het lekker buiten"?

Volledig zichzelf wentelend,zuchtend,en snurkend verder te gaan met wat seniooren voer teweeg gebracht heeft wenteld hij zichzelf in door mij betaalde mand.

Ik ga mijn tentje op zolder zoeken,als jullie morgen niets van mij horen,mijn hond is in bezit van mobiel.

Het enige wat ik nog zeggen wil:'' Tegen hooge beloning af te halen onhandelbaare hond,luchtig in de omgang,maar niet mee samen te leven.

Dank je Hot, ik zit te janken.

van het lachen weliswaar

Ik zal even een stukje plaatsen over het bezinnen of je een hond moet nemen of niet voor je. ( je hebt er al 1 maar misschien voor de volgende )

 

Doe de test voor je een hond in huis neemt!

Ga eens wandelen op straat met één arm zover mogelijk uitgestrekt. Probeer na een aantal passen om je arm nog verder uit te strekken. Zeg met een vriendelijke stem een aantal keren het commando "volg". Schreeuw nu een keer "stop nu eens met trekken", negeer de blikken van voorbijgangers! 

Vergeet de luxe BMW maar en koop gelijk een stationwagen. Koop ook wat koekjes en botjes. Stamp de koekjes fijn op de bekleding van de stoelen en strooi ook wat in de achterbak. Gooi de botjes los in de auto. Ga naar de kapper en vraag of je het vloerafval van de afgelopen week mag meenemen. Strooi dit in grote hoeveelheden in de auto over de bekleding. Maak nu met modder nog een paar mooie afdrukken op de bekleding. Maak nu met een hark nog wat krassen op de buitenkant van de auto. Zo, perfect! 

Maak je klaar om weg te gaan. Probeer zo stilletjes mogelijk weg te sluipen. Loop tot halverwege het tuinpad en kom dan terug. Probeer het vijf minuten later nog eens. Ga maar weer terug. Zet de radio aan en maak kalmerende geluiden. Probeer het nog eens. Ga weer terug en bel je vrienden maar op of ze naar jou toe kunnen komen ipv. jij naar hen! 

Als er visite aanbelt, laat ze dan in eerste instantie schrikken door een hoop kabaal te maken en tegen de deur aan te stampen. Doe vervolgens de deur open en laat ze binnenkomen. Gooi een zak aardappelen tegen ze aan en maak je excuses. Als ze nog binnen durven te komen, laat ze dan op de bank gaan zitten. Gooi gelijk een zak met aardappelen van 30 kg op hun schoot en wrijf meerdere malen met een natte spons in hun gezicht! 

Heb je de tuin net zomerklaar, vraag dan of de buurkinderen in de tuin komen voetballen. 

Oefen eens om op niet meer dan 1/8 van jouw stoel te zitten. Probeer verschillende manieren uit om een kopje koffie op de leuning te laten balanceren. Probeer eens om stilletjes een koekje erbij te eten. Geef het maar op en strooi de rest van de kruimels over de zitting van de stoel! 

Bind twee vorken aan de hondenriem en hang deze aan de deurknop. Probeer meerdere malen om de riem stilletjes te pakken. Wanneer de vorken rinkelen, krab je jezelf hard aan je scheen met de vorken. Herhaal deze procedure meerdere keren! 

Herhaal alles wat je zegt tenminste 5x. Herhaal alles wat je zegt tenminste 5x. Herhaal alles.........! 

Ga eens oefenen om iets heel snel uit de koelkast te halen. Bedenk van te voren wat je precies wilt hebben en waar het staat. Doe de deur open, pak wat je wilt hebben en sluit gelijk de deur weer. Duurt dit langer dan 10 seconden? Helaas, dan ben je de inhoud van de koelkast voor een groot gedeelte kwijt! 

Kun je tegen de rotzooi die een hond maakt? Om dat uit te vinden probeer je het volgende. Begin met het zemen van de ramen. Zijn ze schoon? Prima, maak nu je handen lekker vet en haal deze over de ramen. Herhaal dit minstens twee keer per dag. Maak de rest van je huis schoon. Pak daarna een emmer met modder en strooi deze over de keukenvloer heen. Smeer de rest van de modder aan de zijkant van de keukenkastjes, de koelkast en de muren. Maak ook met de modder voetstappen op de vloerbedekking in de hal en de woonkamer. Zo, hoe vind je dat het eruit ziet?! 

Om eens te ervaren hoe de nacht eruit ziet als je een hond hebt (sommige honden slapen in bed), ga dan om tien uur 's avonds naar bed. Zet de wekker op middernacht en gooi jezelf met geweld op de grond. Leg een zware zak aardappelen op het bed en probeer weer onder de dekens te komen. Zet de wekker op half zes en sla net voordat je wakker wordt jezelf in het gezicht met een natte spons! 

Ga eens op bezoek bij mensen die al een hond hebben en vraag hen hoe het in godsnaam zover heeft kunnen komen dat ze toestaan, dat hun hond zich zo idioot gedraagt. Vraag hoe ze het voor elkaar hebben gekregen dat de pup wat langer wil slapen, hoe ze de pup zindelijk hebben gekregen, hoe ze de hond tafelmanieren geleerd hebben en hoe ze überhaupt de hond manieren hebben geleerd. Geniet er maar van. Het zal de laatste keer zijn dat je antwoord krijgt op al jouw vragen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...