Spring naar bijdragen

Hey ik ben Rachel


Rachel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Rachel. Een dertiger met twee kids. Verslaafd aan shag en thuis teveel borrelen. Ik heb zojuist besloten om eindelijk eens te gaan stoppen met roken. Maar ik voel gewoon dat ik dan na twee borrels een probleem krijg. Dus moet ik daar ook iets aan doen. Ik drink namelijk graag, samen met mijn partner. 4 Keer per week sowieso. Voorheen ruim een halve liter wodka. Nu overgestapt op wijn om de sterke drank mij niet in zijn greep te laten krijgen. Ik tikte ze zó puur met ijs naar binnen. Helaas gaat er tegenwoordig na één fles wijn/rosé nog een tweede open... Partner drinkt bier. Ik vind dat niet fijn om te drinken. Nu wil ik het thuis drinken aan banden leggen, voor mezelf. Dus geen alcohol meer in huis halen, voor mezelf. En alleen nog maar als we uit eten gaan of iets anders doen een wijntje drinken. Aangezien wij met de kleine kinderen niet zo vaak weg gaan is dat dus niet onrealistisch. En je mag bijna nergens meer roken dus dat scheelt ook. Ik hoop dat ik het kan. Het wordt wel tijd om helder te zijn in de ochtend voor de kids. En nu is het schoolvakantie. Mijn partner zal het wel ongelukkig gekozen vinden. Stoppen in de gezellige zomer. We blijven lekker thuis dit jaar. Hoe moet dat straks met de BBQ?! Heeft iemand tips om om te gaan met de partner die in dezelfde 'sleur' blijft. Want ik wil zo graag veranderen alleen heeft dat natuurlijk consequenties voor onze indeling van de week en avonden. En is het extra moeilijk met iemand om je heen die lekker door blijft roken. Dit weet ik al uit ervaring. Ik ga iedere keer weer heel zwak 'meedoen'. Ben er wel erg klaar mee hoor. Heb wel een internetbehandeling gevolgd tijdens mijn tweede zwangerschap om niet te gaan drinken. Dat is heel goed gelukt. Geen één borrel genomen. Succes een ieder ook in deze mooie zomer! Groeten van Rachel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rachel,
Welkom op ons forum. Ik hoop dat je er wat aan zal hebben. De eerste stap heb je al genomen, je aangemeld op ons forum.
Als je wilt mee praten, kun je het beste naar ditjes en datjes gaan en dan de pagina van vandaag aanklikken. Dan kom je in onze virtuele huiskamer. Daar zitten we meestal.
Nogmaals welkom en ik hoop je daar gauw te zien.

Liefs Bolletje.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rachel,

Op dit moment herken ik vooral jouw opmerkingen over je relatie; het uit de sleur willen halen van je partner. Dat zal lastig zijn. Samen heb je je patronen...
Maar laat je er niet door weerhouden. Neem er vooral de tijd voor!
Veel suc6 gewenst!!

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rachel, hartelijk welkom ook van mij.
Ik los de bbq's op door alcovrij(arm) bier te drinken, en dat gaat me goed af. Wat het betreft het roken, doe ik af en toe een sigaartje met filter. Kleine dingetjes die snel op zijn.
Recentelijk volledig gestopt, na jammerlijk te hebben gefaald met het minderen. Ook dat gaat me goed af, wonder boven wonder. Ik stond wel op het punt om alles te verliezen wat ik had (heb), dus relatieproblemen zijn me niet vreemd.
Het ga je goed, en spring maar gauw binnen op ons dagdraadje hoor :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Rachel!
Hopelijk voel je je snel thuis hier.
Ben er zelf ook nog niet zo lang, maar het is echt heel fijn om hier te zijn.
Heb er zelf al enorm veel steun aan gehad in korte tijd.
Maar ik zou inderdaad eerst de drank aanpakken en daarna pas het roken.
Afijn, ik zie je op de dagdraad vast wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rachel en welkom op ons ervaringsdeskundig forum.
Voor tips en steun is dit de juiste plek, en ook om te komen als je gewoon
even wat aandacht wilt, voor wat dan ook. Want eigenlijk is alles alcoholgerelateerd
voor mensen met een drankprobleem. Ik zal de belangrijkste tips even neerschrijven.
HALT is de bekendste. Hungry, Angry, Lonely en Tired zijn de bekendste triggers.
Maar we zijn creatief, als we iets te vieren of belonen hebben of ons schuldig voelen dan worden dat
ook triggers. En je kent er uit je eigen ervaring vast wel meer. Bij jou je partner dus. Het is erg moeilijk
als die niet ook meedoet, maar je kunt m ook omdraaien en het als een extra uitdaging zien. Er zijn hier mensen die dat konden en altijd blijkt dat die partner ook minder gaat drinken uiteindelijk, en soms zelfs stopt. Dus laat het je stimuleren i.p.v. onderuit halen. Uiteindelijk ben je zelf degene die bepaalt hoe je met situaties en mensen omgaat en niet de omstandigheden.
Het roken zou ik even naar de achtergrond zetten, als je drinken goed weet te hanteren kun je bijv. na een 1/2 jaar de volgende stap zetten. Zelf ben ik meer gaan snoepen en snacken sinds ik niet meer drink
en zelfs na dat 1/2 jaar lukte het me niet om dat aan te pakken. Ik heb het bijgestaeld naar 1 jaar en
dat zit er nu snel aan te komen, dus ik kan mezelf niet voor de gek blijven houden want de kg's zitten me echt in de weg. Maar ik probeer mild te blijven want als ik me daar schuldig over ga lopen voelen heb ik kans weer in oud kompensatiegedrag te vallen en het niet drinken staat bij mij voorop.
Ik hoop dat je je snel thuis zult voelen in de chaos van de dagdraad, die kan wel eens wat druk of emotioneel zijn, net een echte huiskamer. Heb je iets nodig dan schrijf je gewoon met hoofdletters, dat noemen we schreeuwen, en om aandacht mag dat. Jij bent belangrijk en het gaat om jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rachel,

Wanneer je ook stopt, het tijdstip waarop zal altijd "ongelukkig" voelen. Is het zomer dan denk je inderdaad aan de BBQ en de terrasjes. Maar is het winter dan denk je weer aan je glaasje wijn behaagelijk op de bank met een kaarsje aan....Ik had in ieder geval altijd wel een goede reden om wel te drinken en waarom stoppen nu even geen optie was... Zo werkt het toch vaak?
Goed dat je iets gaat doen nu en je hebt aangemeld:present:

Heel veel succes en hopelijk kom je snel meepraten bij de dagdraad. Daar vindt je steun en hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Rachel!
Herkenbaar wat je schrijft over je partner!!
Ik zit hiet met hetzelfde.
Ook hij drinkt nu alleen en vind dat helemaal niet gezellig en voor mijis het nog te moeilijk om erbij te gaan zitten,dus zitten we hele avonden appart van elkaar.GEzellig he?
Ik heb me vandaag aangemeld,mss kunnen we elkaar een beetje helpen?
Ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken allemaal.
Lieve groeten,Tes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen bedankt voor de reacties! Ik heb er al veel aan gehad en ook al veel over nagedacht. Dat klinkt niet als voldoende en dat is dus ook niet zo. Wij hadden onverwacht een weekje zonder de kinderen. Heerlijk, vakantie!!! Helaas stond dit in het teken van alcohol. Lekker elke dag als beloning voor het klussen of gewoon omdat we een hapje gingen eten, gezellig. Spijt? Nee, niet echt. Ik besef mij des te meer dat het dus nóóóóóit zal ophouden als ík niet verander.
Mijn voornemens zijn dus dik een week vertraagd, maar ben er alwéér klaar mee. Gisteren was de druppel. Ik had al twee dagen niets gedronken. Toch weer gevallen in de val... Na een afgemeten dosis toch maar 'keurig' naar bed gegaan. Ik vraag aan partner nog hoe laat hij opblijft...? Nog 3 kwartier zegt ie... Ik zeg dat ik boos zal worden als hij dat niet doet... Inmiddels stond ik al halverwege de trap... Wordt alvast maar boos zei hij nog... Toen was ik KLAAR. Dus HELP... Ik ben door mijn voorraadje heen en kan nu stoppen met kopen. Heb dat ook al vaak aangegeven aan partner niets voor mij te halen. Ik kom meepraten op jullie dagdraad en zal vast veel steun vinden. Maar wilde dit verhaal nog even kwijt. :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,lekker een weekje zonder kinderen!
Ik herken zoveel in wat je schrijf.
Altijd maar goede voornemens hebben en dan toch weer niet sterk genoeg zijn.
Ik heb dus nu medicijnen waar je absoluut niet bij mag drinken.Stok achter de deur zeg maar.

Ik hoop dat ik het zo een poosje kan redden,ik ga over 2 weken op vakantie en daar wil ik wel gewoon een glas wijn kunnen drinken.Dus maar weer zien hoe ik het dan weer op ga pakken na de vakantie.
Veel succes !!
Lieve groeten Tes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Na ja, daar ben ik weer. Resultaatloos, resultaatarm. Dus iig weer heel veel katers verder en verspeelde dagen. Wel dichter bij het probleem: 2 wijntjes worden er altijd meer.
Partner koopt sinds gisteren weer voor mij. Dat was niet de afspraak, maar hij zegt dat hij (bierdrinker) het voor zichzelf heeft gehaald.
Ik denk dat ik deze keer wat langer blijf hangen, op de dagdraad enzo. Daar heb ik vorige keer alweer van geleerd. Ben wel van de wodka afgebleven, maar drink nu wijn als water...
Ik voel me wel een beetje dom en slap. Wat een zwakte gevoel zeg! Ik wil dus thuis niet meer drinken en alleen buiten de deur een wijntje. Volgende week is het feestweek hier. Kermis enzo. Ik overweeg serieus om aan de jus d'orange te gaan. Heb hele leuke hobbies die ik dag en nacht thuis kan doen. Slaapkamer met tv/dvd en een warme douche. Volle koelkast... En toch hangen met wijn op de bank...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rachel.
je komt steeds dichter bij het punt waarin je inziet dat
sociaal drinken niet mogelijk is. Wodka of wijn als water,
het maakt niet uit, je lichaam blijft om alcohols schreeuwen zolang
jij dat beest blijft voeden. Droogleggen, dat een paar maanden volhouden
en kijken of je dan nog sociaal wilt drinken. Hoezo sociaal? Wat voegt het toe om buiten
de deur 2 glaasjes te drinken. je weet dat je thuis de probleemdrinker bent en door dan
uit te drinken blijf je de behoefte kweken. Natuurlijk moeten we allemaal op zone eigen manier en tijd
erachter komen wat voor onshaalbaar is en wat bij ons past.
Maar ik denk dat je diep van binnen wel weet hoe het is bij jou.
Het gaat meer om de konsekwenties ervan te durven nemen, de knop moet om.
En eigenlijk lees ik hier bijna altijd dat het meevalt. Probber het maar eens, dag per dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rachel; welkom!

Ik kan ook wel een heel verhaal gaan vertellen maar het komt eigenlijk op hetzelfde neer wat Jane4 schrijft en Will en Blondie... heel herkenbaar allemaal. je moet niet alles tegelijk willen, en de lat in het begin niet te hoog leggen. ik ben eerst gestopt met minderen, maar bij mij werkt dat niet, als ik 1 of 2 wijntjes of wat dan ook van alcohol heb gehad is mijn rem kapot... dan weet ik niet meer van ophouden.
Vandaar dat ik vorige week maandag echt heb gekapt met de alcohol en mede dankzij dit forum en alle meelevende reacties, tips, ervaringen en verhalen van zoveel lieve medestrijders ben ik al bijna aan dag 10 alcoholvrij.

Dus, ik zou zeggen: ga ervoor maar doe het voor jezelf! jij moet de belangrijkste reden zijn.

SAMEN STAAN WE STERK!!

Succes, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jan40; jij ook welkom hier!

Dit forum is echt een hele grote steun, ik hoop dat jij dat ook zo ervaart. Het heeft mij de afgelopen 9 dagen helemaal alcoholvrij gehouden en het gaat me verbazend gemakkelijk af, mede dankzij alle medestrijders hier.

Samen staan we sterk!

Succes!

Groetjes, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Rachel,

Lees dat het stoppen niet lukt...Kun je geen ondersteunende hulp inschakelen bij je huisarts? Misschien iets van Antabus of zo...daar hoor ik op het forum hier goede dingen over. Het lijkt me anders heel moeilijk om niets te drinken terwijl je partner dat wel zoveel doet en geen rekening met je lijkt te houden...

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Cyntia en Ekerstertje voor jullie bezorgdheid.

Het is heel ingewikkeld met mijn partner. Ik zag alweer dat ie tabak voor mij had gehaald. De afspraak is dat hij níets meer haalt. Voor de feestweek kwam hij met een tas drank aanzetten. Ik ga het hem morgen nóg een keer duidelijk maken. Dan mail ik hem gewoon en zet het in zijn agenda. Want mondeling lukt het dus niet!

Antabus neem ik in overweging, maar slik al medicijnen voor aandoening. Dus moet echt even overleggen met huisarts. Heb ook gedacht aan valium ofzo. Want ik drink ook vaak als ik heel gestresst ben van kinderen of man. Ben bang voor bijwerkingen en wil auto kunnen rijden. Anders voel ik mij helemaal opgesloten. Heb genoeg binnen gezeten. Nu is het weer nog redelijk en kan er dus nog op uit.

Ik plan de weekenden helemaal vol. Dus moet er vroeg uit enzo.

Als ik eerst maar eens die eerste week volhou.

Oja, het voelt steeds zo als verraad als ik mensen in mijn omgeving 'inmiddels' dingen laat doorschemeren.

Sterkte iedereen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo rachel.
ik lees op je stukje dat je je alcoholprobleem
een beetje op je partner afwentelt en hem ook
misschien wel dubbele boodschappen geeft.
Bij Cyntia schreef je dat je op het feestje
het niet kon verkopen aan je man om niet te drinken????
En hier schrijf je dat hij voor jou koopt ook al wil je dat niet.
Maar wie drinkt het dan toch op? Je beloont dus iets wat hij doet
en zegt in woorden dat je het niet wilt.
Ik begrijp dat het een heel proces is en dat de knop nog niet om is
bij je, maar wees daar dan naar jezelf svp eerlijk over.
Je blijft echt verantwoordelijk voor je eigen drinkgedrag.
En ook al heb je de agenda nu tactisch leeg en ben je de BOB met gelegenheden,
er komen altijd nieuwe gelegenheden.
Met Antabus kun je gewoon rijden heb ik begrepen, maar er zijn ook mensen die daarmee drinken.
Laat je goed voorlichten bij je dokter en wees eerlijk, want het is gevaarlijk als je door Anrabus
heendrinkt en je wilt toch niet nog meer met je gezondheid spelen, neem ik aan.
Ik dronk ook om mijn stress te laten verdwijnen en als ik eerlijk ben heb ik nog steeds stress.
Maar de mensen in mijn omgeving vinden me veel relaxter en volgens puberdochter heb ik zelfs
humor en die zegt dat nie gauw hoor. Ik ga wel gezonder om met mijn stress, sport, sauna en Mindfulness en yoga. Deed ik tijdens het drinken ook wel, maar nu werkt het dus beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rachel

Ik had een nieuwe opleiding en heb nu zelfs al een nieuwe baan.

Heel veel woon-werk tijd verlies.

Ook mijn echtgenoot werkt niet goed mee wat betreft niet kopen van A.

Door alle stress denk ik het even te laten wat betreft stoppen.
Maar ook ik en jij weet dat stoppen moet voor jezelf.

Probeer je te Pb-en

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...