Spring naar bijdragen

Eindeloze discussies in mijn hoofd

Sabine81

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik ben nu een kleine week aan het meelezen en ik zal mijn drinkpatroon maar eens voorstellen:

Weken achtereen alleen op vrijdag t/m zondag en doordrinken totdat ik nog net mijn ogen open kan houden waarop ik naar bed ga, regelmatig mis ik dat punt en vallen mijn ogen op de bank dicht en wordt ik 's ochtends aangekleed in bed wakker.

Momenteel ben ik bezig met weken achtereen iedere avond te drinken en dan gaan er 1-3 flessen wijn/martini in. En ik werk gewoon fulltime dus dat is verre van handig.

Ik heb een hoop excuses om te drinken; ik heb zo hard gewerkt vandaag, het was een lange dag, ik ben moe, ik ben heel blij, ik heb wat te vieren, ik heb niks te doen, and so on. Wanneer ik dus met mezelf weer eens afspreek om doordeweeks niks te drinken, heb ik bijna iedere dag ellenlange discussies in mijn hoofd; wel niet wel niet wel niet wel niet. Dodelijk vermoeiend. Het lukt me dan om het een week niet te doen, maar daarna schiet ik compleet de andere kant uit omdat ik doodmoe van die interne discussies wordt. Met als gevolg dat ik minder goed presteer, laat naar bed ga, slecht eet, een opgeblazen hoofd en buik heb, etc. Ook ga ik alles steeds minder rooskleurig zien waar ik enorm van baal.

Voor nu; wil ik vanavond niet drinken. Echter heb ik nog wel een fles martini staan en als het er staat drink ik het op. Conclusie; ik moet het weg gooien, al heb ik daar op dit moment de guts nog niet voor en wat ik normaal doe als ik over heb op zondag is bij halen..

Misschien dat iemand me hier omver kan lullen..

Groetjes,

Sabine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Sabine,

Nou ik ga dus proberen je om te praten. Als je kijkt naar de voor en nadelen van het drinken dan is eigenlijk alles al gezegd.

Je krijgt zo'n ander leven als je niet drinkt. Niet altijd makkelijker maar wel veel fijner is mijn ervaring.

In het begin is het niet makkelijk maar voor wat hoort wat hé?;)

Als je de kracht hebt, gooi dan die fles alc. weg, dat geeft misschien in het begin een onprettig gevoel maar je zal merken dat je morgen met een heel ander gevoel opstaat. Je hebt geen kater en dat is al heel fijn.

Ik wens je heel veel suc6 in de strijd tegen dat alc. en we doen het hier samen hé?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Bolletje,

Dank voor je snelle reactie! Ik heb al zo vaak drank weg gegooid en ook regelmatig dan dezelfde dag weer nieuw gehaald, die eeuwige discussie in mijn hoofd..

Zonder alcohol is zoveel lekkerder; goed kunnen slapen, lekker uitgerust zijn de volgende dag, dit weet ik allemaal en ken ik meer dan goed. Waarom heb ik dan, ondanks deze kennis en gevoelens, alsnog ellenlange discussies met mezelf?

Ik ben overigens pro-nuchterheid ipv tegen alcohol. Daar waar je je op focust gaat je energie naartoe ;)

Ik ga straks eens in de koelkast kijken of ik wat weg wil gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Sabine

Om gek van te worden he

Zal ik wel, zal ik niet

Helemaal tureluurs werd ik ervan

De fles was zó binnen bereik

en ik haalde werkelijk alles uit de kast om niet te nemen

Las het forum van voor naar achter v.v.

Propte me vol met alles dat ik maar kon eten

(een volle maag vermindert de trek)

E-mailde mijn maatje suf die ik hier gevonden heb

Zocht afleiding, gaf voor de zoveelste keer de planten water

Zij verzopen zowat, als ik het maar niet deed

En de trek zakte af...

Dat was het moment waarop ik dacht: ik kan het

De ommekeer

En het ging beter en beter en beter en beter

Het was niet altijd gemakkelijk

Maar de wil was groter

Nog elke dag pak ik het mooiste cadeau uit dat ik mezelf ooit gaf:

Alcohol geen rol laten spelen

Mijn vrijheid is terug

Dat is zo heerlijk!

Dat gun ik jou ook

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Bo, Gwen en Lavendel,

Bedankt voor jullie reacties!

Tureluurs is inderdaad het juiste woord en het gaat om die vrijheid, dat je precies doet wat je wilt doen. Zo heb ik in april afgerekend met roken, probleemloos gaat dat me godzijdank af. Alsof ik eindelijk begrijp hoe het werkt en dat ik de belachelijkheid ervan in zie.

Ik moet zeggen dat ik me momenteel best goed voel! Ik heb namelijk een nieuw boek waar ik vanmiddag aan begon en in 1 zucht heb uitgelezen: Groot, Groter, JIJ. Fantastisch boek! Dit jaar is namelijk echt een heel goed jaar voor mij, ik ben bezig met bewustwording, begrijpen waarom ik de dingen doe die ik doe en waarom ik denk wat ik denk. En hoe ik dat kan veranderen en dat de wereld is zoals ik 'm creëer.

Alleen werpt de alcohol daar dan toch een schaduw overheen. Ik heb al zoveel veranderingen doorgevoerd met hoe ik mijn leven wil inrichten dit jaar, dus waarom worstel ik hier dan zo mee? Ik probeer nu, n.a.v. dat boek te bedenken wat nu als mijn probleem geen probleem zou zijn. Daar bedenk ik bepaalde gedragingen, gedachtes, etc. bij en doe ze. Wat in houdt dat ik vandaag niet drink en zo direct de "left-over" alcohol weg gooi.

En vandaag hang ik de boekenwurm uit (het weer is er naar) en ben net begonnen in het stoppen met alcohol van Allen Carr. Dus ik ga weer ff verder wurmen en misschien check ik later nog even in.

Fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Jane,

Bedankt!

De flessen zijn leeg, had ook nog restje wijn staan. Wat levert het me op: dat ik nu gewoon lekker verder kan lezen wat ik normaal ook graag wil, alleen als ik aan het drinken ben gaat het lezen natuurlijk niet. En rust; de tv staat lekker uit. Daarnaast zit ik nu van een lekkere groene smoothie te genieten.

Bij het leeggooien van de fles wijn voelde ik niets. Toen ik de fles martini pakte om leeg te gooien dacht ik wel oei, zonde. Ondanks die gedachte heb ik het in 1 vloeiende beweging leeg gegooid.

Verder verheug ik me op morgenochtend; dan ben ik weer scherp en fris en heb ik weer zin in de dag.

Bedankt voor je goeie vragen!! Zet me aan het denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, ontzettend fijn dit forum. Ik weet, dit is voor mij nieuw en dag 1 alleen ik heb nu gewoon geen discussies in mijn hoofd wat ontzettend bevrijdend werkt. Ik kan me namelijk niet heugen wanneer ik voor het laatst nuchter de zondagavond heb doorgebracht. Heel wonderlijk dit, bedankt hoor!

En ik vind dat pareltje erbij aan het kralensnoer een hele leuke, daar ga ik iets mee doen. Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag Sabine, :present:

Van mij ook een hartelijk welkom op ons forum.

Ik kan aardig wat af* maar op dit moment

ga ik niet proberen om jou omver te *.

(PS: je moet opletten met die woordjes want Tactive houdt daar niet van ;))

Ik hoop je hier nog veel te lezen

En niet alleen over ernstige dingen.

Gewoon af en toe ook eens plezier maken.

En dat helpt om de fles martini te laten staan.

Heel veel sterkte en succes gewenst.

Lieve groetjes en dikke knuf van Frodo. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sabine

Jij bent echt goed bezig..

Ff een vraagje...nadat je gestopt bent met roken ben je toen nog meer gaan drinken dan dat je voorheen deed..

Omdat het stoppen met roken makkelijk verging..

Misschien dat de alcohol de nicotine vervangt

Ik herken dat...nadat ik gestopt was met roken ..waren de flessen helemaal niet meer aan te slepen

En na het stoppen met alcohol ben ik vreselijk gaan snaaien

Was ff benieuwd,..heel veel succes in de strijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Peepz,

Bedankt!!

@Frodo (love the movies); ik zal kijken of ik me wens te gedragen :)

Ik maak ook zekerz lol, want het leven is mooi en ik ben tevreden met mezelf ondanks dit obstakel, ik zie het echter als een bump in the road waar ik alleen maar overheen hoef en dan doorrijden ;)

@Huttula: Ik ben meer gaan drinken ja, het is natuurlijk ook zo dat wanneer je rookt, de alcohol er sneller in hakt omdat het beiden uitdroogt. Dus stop met roken en je kunt meer drinken (lijkt bijna op reclame hihi).

Ik snap heel goed wat je bedoelt met het vervangen, dat doe ik namelijk al een paar jaartjes.. het begon ooit met blowen, toen drugs, toen weer blowen, overgestapt op roken en alcohol, gestopt met roken en doorgegaan met alcohol, gestart met roken omdat ik stevig aangeschoten in een discotheek stond met een vriendin die stond te roken et voila; ik had de combi roken-alcohol weer te pakken, in april dit jaar een niet-roker geworden, doorgegaan met alcohol en vandaag een 2e dag zonder alcohol. Het gaat best goed, heb er geen trek in, heb net ook wat kettlebell oefeningen gedaan en ga zo eens wat te eten halen in de supermarkt.

Dan heb ik nog heel wat te lezen in het boek van Allen Carr dus voor vanavond ben ik onder de pannen.

Het duurde trouwens wel ff voordat ik in slaap was gisteren, gelukkig heb ik meditatie muziek wat helpt om mijn hoofd te kalmeren, dat kan ik goed gebruiken nu aangezien ik de boel niet meer verdoof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 2 heb je nuchter afgesloten!

Toppert.

Kettlebeloefeningen moest ik opzoeken,

maar lijken me idd een geweldige oefening.

Vooral tegen zwabberarmen. Hoeveel kilo

zwiep je in de rondte?

Pas wel op dat je niet tè hard over die bump

in the road knalt, dan raak je airborne,

en kom je mij tegen op m'n roze wolkje, haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Gwen,

Ja dat was dag 2 alweer! Het is afhankelijk van de oefening; ik zwiep nu gemiddeld 8 kg in de rondte.

Moest ontzettende lachen om je roze wolkje haha! Fantastisch! :D

Vandaag had ik trouwens een trigger; aan het eind van de middag; het was een hele drukke dag en het ging hartstikke lekker en omdat ik dan zo hard gewerkt heb, heb ik er een drankje verdiend. Nu heeft het me met het stoppen met roken geholpen om die trigger te herkennen, tegen mezelf te zeggen hey, dat is zo'n trigger! (heel kinderachtig maar zorgt ervoor dat ik het herken)

Dus ik heb het genegeerd en bedacht dat het vanzelf over zal gaan, en daarbij een lekkere haring gehaald en een hoop groente en fruit bij de groenteboer voor mijn groene smoothies. Toen was het weer over.

Dus vanavond wordt het weer lekker thee en water :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sabine,

Hoezo kinderachtig?

Het heeft mij 5 maanden dagbehandeling gekost

bij de Jellinek om dat te kunnen herkennen.

En dan zeg ik tegen mezelf :"daar heb je zo'n trigger!"

Om dan precies te doen wat jij gedaan hebt:

schouders ophalen " hij gaat vanzelf over",

en iets doen waar je blij van wordt.

Een groene smoothie maken!

Dag 3, goed gedaan!

Vooral de bleekselder/gember/komkommer-smoothie is goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Gwen,

Het werkt met vele verslavingen eigenlijk hetzelfde dan hè, behalve dan natuurlijk de uitwerking en het wel of niet aanwezig zijn van maatschappelijke acceptatie. Al wordt dat met roken ook steeds minder.

Bedankt voor je bericht, het doet me goed om te horen dat dit een goede manier is om met die triggers om te gaan. Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...