Spring naar bijdragen

Myriam stelt zich voor


Myriam9

Aanbevolen berichten

Goede middag nog net. ben al heel de middag bezig om hier te komen maar is uiteindelijk toch gelukt. Ook ik wens jullie een goed en gezond 2011!

Even voorstellen, ik ben Myriam,

Sommige vinden 1 fles wijn elke avond geen alcohollist. Ik denk dat je niet zo over dat woord moet vallen. Voor mij is 1 fles te veel en dat weet ik al lang. Ben al meer in behandeling geweest daarvoor. Het gaat dan een periode goed. Heb in het verleden 2 jaar helemaal niet gedronken, maar ben toch weer terug gevallen

ik drink al heel lang 1 fles wijn per avond. Soms nog een glaasje extra soms gaat dat net goed meestal niet. Na meerdere partners te hebben gehad heb ik bij mijn partner van nu dat ik nu op mijn plaats ben, dat we het fijn hebben samen. Dat ik rust heb gevonden. Dat ik dit wil behouden tot....... lang dus... Maar mijn drank gebruik maakt het er niet makkelijker op. We zijn tot de conclutie gekomen dat het goed gaat met 1 fles met 1 glas eruit. Maar... Als meneer niet thuis is pak ik lekker nog wat extra.... en dan gebeurd er soms van alles wat ik niet wil en niet weet en dus een kater van een week...

Ik ben nu sinds 18-11 bij een online behandeling. Deze heeft ook een forum maar daar zit alleen ik op. Totdat er wel iemand op mij reageerde tot mijn verbazing en me de link gaf naar dit forum. Dus vandaar dat ik hier nu ben. Heb al wel veel zitten lezen hier. Wat ik hieruit begrijp is dat iedereen droog staat, of zijn er ook die zijn gaan minderen? Ik drink nu 4 glaasjes wijn

Groetjes en

Liefs Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Myriam,
er zit hier van alles hoor, stoppers, minderaars,
stoppers die heel af en toe eentje nemen en minderaars
die het niet kunnen maar wel blijven proberen.
Zoveel soorten mensen dus, net het echte leven he.
En zelfs ook mensen die ook via jouw forum gekomen zijn.
Als je onlinebehandeling goed is, kunnen wij dus een mooie aanvulling voor je zijn.
Het zit m idd niet in de hoeveelheid maar in hoe je ermee omgaat.
Zelf ben ik iemand die niet wil/durft uitproberen of gematigd drinken kan voor mij.
het niet drinken bevalt me prima en dit wil ik niet loslaten, iets drinken voegt dan niets toe
voor mij en de kans is groot dat ik mijn matigheid dan weer in onmatigheid laat veranderen.
Koester je relatie en bespreek samen wat voor jullie werkt, ik neem aan dat je partner je kan steunen
wat je uiteindelijk ook besluit. En uiteindelijk doe je het zelf ook voor jezelf natuurlijk. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Myriam.
Nu maar ff hier reageren, das misschien wat makkelijker voor je.
Er zijn hier minderaars en stoppers. allebei de (soorten) zijn kanjers.
Ik zelf ben een stopper, ik kan niet minderen. als ik één glaasje zou proberen slaan bij mij de stoppen door en zuip ik me het ongans, dus ik moet het doen met het idee stoppen of verzuipen.
Heb jij al duidelijk wat je wilt? Wil je gaan proberen om te minderen of te stoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Myriam,

Allereerst welkom hier:present:

Het gaat er inderdaad niet om hoeveel je drinkt, maar wie er de baas is. Jij of de alcohol. Wanneer je niet zonder 1 glaasje per dag kunt ben je niet de baas en bij 1 fles per dag ook niet...
En wanneer je denkt bij 1 fles per dag de drank de baas te zijn...dan hou je jezelf voor de gek vrees ik;)
Maar goed, je bent op de goede weg en zelfs al met behandeling bezig:present:
Een mooi begin van 2011!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor jullie reactie,
Ik ben sinds 18-11 gaan minderen. Ben van 7 glaasjes naar 4 gegaan. Ik zou willen dat dit zo kan blijven maar weet ook dat dit voor de meeste niet is weg gelegd. Ik ga het toch proberen. Ben toch zonder kater de feestdagen doorgekomen en ook vandaag.

Liefs Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit proberen Myriam is de enigste manier om daar achter te komen maar beloof, zeker aan jezelf dat, wat er ook gebeurd, je hier blijft komen ook al is het fout gegaan.
Niemand hier kan met een vinger naar je wijzen en dat wordt ook niet gedaan.
Maar ikzelf heb hier altijd het gevoel dat ik onder vrienden en lotgenoten zit.
als ik tegen een niet alci zeg ïk heb zo'n trek"zal die denken ja het zal wel maar ik begrijp niet wat je bedoeld.
Als ik dit hier zeg weet iedereen wat voor 'n rotgevoel dat is, en hoe moeilijk het is om daar tegen te vechten, je hoeft het niet helmaal uit te leggen we begrijpen je.
Dus ik hoop je nog heel lang hier te zien en je ook te zien groeien naar een meid die de a.d.b. is.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh nog nooit over na gedacht dat verkleinen maar je hebt gelijk.
Dat ik dit schrijf heeft een andere reden nl. Ik heb nieuwe wijn glazen gekocht kleine dus waar 100ml in kan. Mijn oude wijnglazen daar ging bijna 200 ml in vandaar. Dit heb ik bewust gedaan om inderdaad daar niet mee te sjoemelen.

Liefs Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom hier, we weten maar weinig van je. Zo aan de naam te zien ben je een vrouw, hoe oud ben je en woon je samen met kids? of alleen?....wil je dat vertellen? Succes met het doel wat je wilt bereiken!! stoppen of soms met mate wat drinken..Ik vind het wel leuk om te lezen van je: " het gaat goed met 1 fles maar 1 glas eruit"...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Myriam, zal mezelf hier even een beetje aan je voorstellen want om mij bij "wie-is-wie"te vinden moet je wel erg ver terug in de tijd hahaha!
Ben een alleenstaande vrouw van in de 50 met 2 honden.
Mijn drankprobleem onstond na het overlijden van mn man 5 jaar geleden.
Heb de internetbehandeling gedaan en ca. 8 maanden niks gedronken tot mijn moeder overleed vorig jaar toen ging het weer mis. En nu probeer ik met steun van dit forum via minderen mijn drankgebruik weer terug te brengen tot nul. Vallen en opstaan, bek op t stuur en trappen maar, je zult het allemaal tgenkomen hier en ik hoop dat we je tot steun kunnen zijn.
Heel veel succes en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sara,

bedankt voor je reactie. Erg voor je om in korte tijd beide ouders te moeten verliezen. Het zijn inderdaad de gebeurtenissen die er weer voor kunnen zorgen dat je terug valt in oud gedrag.
Ik begrijp hieruit dat je op dit moment wel iets drinkt. Wat drink je dan en heb je een limiet voor jezelf gesteld? Of vind je dat ik dit je hier niet kan vragen dan zeg je het maar hoor.

Ook jij veel sterkte en hoop dat we elkaar kunnen steunen.

Liefs myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Myriam:present: Welkom op dit forum.

Ja weet je hoe het hier gaat (tenminste dat is mijn ervaring) ? hier wordt je niet veroordeeld of met een vinger nagewezen, iedereen weet hoe moeilijk het is en we kunnen leren van elkaars valkuilen en elkaar weer helpen op te staan als hij of zij een terugval heeft, want dat gebeurt ook...
De mensen die echt gestopt zijn hier beschouw ik persoonlijk als de pilaren van de woorden 'kracht, doorzettingsvermogen en zelfdiscipline'...
Ik heb het zelf ook nog niet helemaal onder de knie:D
Maar ik heb hier al meer bereikt dan ik ooit voor mogelijk had gehouden en het forum is echt de drijvende kracht achter mijn persoonlijke prestatie. Ik ben ook een paar keer teruggevallen maar ik ben veel sneller weer opgestaan en weer terug in het droge ritme.
Als jij eertst gewoon mindert, van grote glazen naar kleine, is dat jouw keuze en jouw stap die je wilt maken. Het gaat erom dat je een begin hebt gemaakt en dat is wat telt!

Ik wens je heel veel succes en kom maar vaak op het forum, hoe meer zielen hoe meer vreugde!

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myriam ik heb geen limiet of definitieve stopdatum. Had ik de eerste keer, met de internetbehandeling wel trouwens. Nu bekijk ik het per dag en er zijn dagen achtereen dat ik niet drink en dan weer dagen dat ik wel wat drink maar niet meer zonder controle er een hele fles ingooi zoals eerder. Ik weet het dan ook beperkt te houden. Maar ik weet uit ervaring dat ik me lichamelijk beter voel wanneer ik geen alcohol gebruik, ook werken de medicijnen die ik gebruik dan beter. Dus......daar wil ik weer heen.
Succes jij en we zien elkaar wel op de dagdraad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Myriam. Grappig hoe je het aanpakt. Ik was radikaler en gooide alle wijn-bier glazen in de glasbak. Ik wilde op het laatst niets meer uitproberen. Maar dat was op het laatst he. Na ik weet niet hoeveel jaren pogingen te stoppen. Maar voor mij bleek toch echt de enige oplossing helemaal te stoppen. Ik schenk het ook niet voor bezoek. Dus had die glazen niet meer nodig :D

Veel succes :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hanneke,

Bedankt voor je reactie, tja ieder heeft zo zijn manier he. Misschien kom ik ook wel tot de conclutie dat ik zal moeten stoppen maar dat ga ik dan nog wel merken.

Ben jij sinds 12-9-2006 alc vrij? en zo ja hoe komt het dan dat je later alsnog op dit forum komt?

Liefs Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...