Spring naar bijdragen

20 September


BugsBunny

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik weet niet precies hoe dagdraad werkt dus ik kladder maar wat.
Woensdag, lekker een vrije middag. Maar toch vroeg opstaan om hoop dingen te doen.

Ik baal en nog eens balen. Ik kan wel wat tips gebruiken.
Vanavond/vannacht heb ik stuk of 6 halve liters bier op. Ik wil meer, maar is op. Jullie denken het is maar goed ook. Maar ik raak er gestresst.

Nu maar eens proberen slapie doen.

Groetjes,

Chantie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha BB,
tja, dat je meer wilt als je eenmaal op weg bent.............
de stoppen die doorslaan
dát is nou zo kenmerkend voor mensen die verslaafd zijn
je wilt niet drinken zolang je niet drinkt
dan weet je, voel je dat je er een probleem mee hebt
dat besef wordt heel snel weggespoeld door de werking van alco

dus

1 oplossing: het eerste glas niet nemen
het klinkt uitermate flauw, maar is helaas de waarheid
dat chemische goedje is verslavend, die cirkel door breek je maar
op 1 manier: niet toegeven, niet nemen, dan dooft het langzaam uit.

wat er gebeurt met je als je drinkt
hoef je eigenlijk niet zoveel aandacht aan te besteden
dat is niet interessant voor iemand die er een probleem mee heeft.

ik heb gisteren mijn eerste dag doorleefd zonder 1 gedachte aan drank
merkte ik vanochtend
ook bijna hier niet gelezen of geschreven, dat helpt
en die ene gedachte van vandaag: ach die gun ik mezelf maar.........

en alle andere ploeteraars en strijders:
sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Chantie.

Kom eerst maar weer een beetje bij. En lees dan het stukje van Petra hierboven nog maar eens een paar keer goed door. Want dat is het. Het eerste glas dat je drinkt is het einde van het gevecht tegen alcohol. Maar dan wel een verloren gevecht en dat wil je toch eigenlijk niet. Dus, hoe moeilijk het ook is, niet toegeven. Drink je voor mijn part ongans aan de koffie, thee, frisdrank, maar laat die biertjes staan. Je bent een strijd aangegaan, die wil je winnen, maar je moet er wel wat voor doen.... Sterkte en probeer straks nog wat van je vrije middag te genieten..
Gr. Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke 44/45,

Beetje laat maar in ieder geval alsnog gefeliciteerd. Enne succes met je huis en ik hoop dat je er ook heel gelukkig wordt met man en kind.

BB,
Ja meid, ik kan t niet vaak genoeg schrijven: 1 IS TEVEEL EN 10 IS TE WEINIG, voor ons soort mensen. Dus niet doen die 1e dan ga je voor gaas, voluit, languit, volgende dag spijt, een kater, schuldgevoel, eigenwaarde onder nulpunt gezakt enz enz. Als je dit wil vooral de 1e blijven drinken, zo niet dat de 1e vervangen door iets anders en dat kan koffie thee of what ever zijn,maar ook tandenpoetsen, tuinieren, sporten, huisschoonmaken [trouwens dat mag je ook bij mij doen als je nog wat wil bijklussen:D]. Je kan t op eigenkracht doen, m.b.v. een psych, medicatie, forum, internetbehandeling. Als je maar volhoudt daar gaat t om. Proces gaat met vallen en opstaan, boosheid, woede, onmacht maar ook met trots, vertrouwen krijgen, groei van eigenwaarde, hoofd rechtop gevoel. Jij bent BB en je kan t.

succes CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jezus Kat,

dat meen je niet, dit is echt erg. IN welke krant heb je dat gelezen? Van dit soort berichten word ik nu helemaal koud van. Heb 2 pubergirls moet er niet aandenken dat ik met hen naar een afkickkliniek zou moeten.

BB en alle jonkies die we op dit moment op t forum hebben, volhouden hoor!! IK WIL NIET HIER LEZEN DAT JULLIE OPGENOMEN MOETEN WORDEN.

CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo forum,

Kinderen van 12 die thuis sterke drank mogen drinken???? Wat hebben die ouders in hun hoofd (of waar zitten hun ogen)? Dit is werkelijk verontrustend.

Desondanks wens ik iedereen hier een mooie dag. Hier schijnt het zonnetje, al is het niet erg warm.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BugsBunny,

Een goede tip: niet drinken begint al met het niet in huis halen van bier, wijn, of wat dan ook. Jammer dat het gebeurd is, en inderdaad gelukkig dat je er maar 6 had. Schrijf het in je schriftje, en ga vandaag weer verder met níet drinken. Succes!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik wist het al zonder dat ik daar een krant of een nieuwsbericht voor nodig had.
Een borrel staat voor gezelligheid, een pilsje is frisdrank.
Weet je hoeveel belasting je betaald op je drankje? En hoe moeilijk het is om de gezelligheid uit te bannen? De amerikanen hebben het geprobeerd. Drank is een hard drug maar gedogen door de samenleving, het is immers gezellig.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is inderdaad geen goed nieuws. Maar de ouders sporen ook niet om kinderen te laten drinken. Hoewel er gedeeldelijk van kinderen stiekem drinken.
En ja, ik ben wakker, maar ik ben geen kind, maar jong volwassenen. Dat leeftijd staat niet bij dit stukje vermeld.
Maar dat maakt ook niet uit want uiteindelijk gelden dat voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ferry.

Goed nieuws. Gefeliciteerd met je opsteker, daar krijg je inderdaad een goede bui van. En een goede bui is ook hier op het forum wel weer eens lekker. Daar frist de boel misschien weer een beetje van op. Ik denk dat de eerste tekenen van de herfst aan het toeslaan zijn, het landschap begint er ietwat troosteloos uit te zien.
Goed bezig zijn en dan ook goed doorgaan, Ferry. Doe je best....

Vr. gr. Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina,

N.a.v. jouw stukje van vanochtend 11.08 uur:

Je zegt dat het geen goed nieuws is en vanaf de woorden "aanleiding voor het spreekuur......." heb je natuurlijk helemaal gelijk. Dat ze dat speciale spreekuur hebben ingesteld is in het hele verhaal natuurlijk weer goed nieuws. Het probleem wordt onderkent en er wordt hulp geboden.
En dat ze alcohol in hetzelfde verdomhoekje moeten zetten als waar ze het roken hebben ingezet ben ik helemaal met je eens.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry,

Goed nieuws!! Ga zo door!!

Verder heb ik net naar eenvandaag gekeken. Daar hadden ze ook over wat katrina daar ergens boven plaatste over De kinderafdeling van het Reinier de Graaf Gasthuis. Het was wel schrikken om te horen dat er jaarlijks ongeveer tussen 500 en 1000 kinderen met alcoholvergiftiging worden opgenomen. Dan hebben ze volgens mij als ik goed heb gehoord over 12-jarige en 13-jarige.
Controles in winkels waar ze alcohol verkopen is gewoon niet streng genoeg, beter gezegd helemaal niet streng. Als controles veel beter zou worden dan zou er waarschijnelijk veel minder kinderen gaan drinken.
Maar ach kinderen kunnen ook via via doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Het is nu echt bewezen, ik kan geen rustige, ontspannen dag vrij hebben. Vanmiddag wilde ik, na mijn gebruikelijke werkzaamheden te hebben gedaan, eens lekker achter een boek kruipen en verder niets doen. Even mijn handen wassen in de keuken, schiet de kraan los, straal water spuit omhoog, het leertje bleek kapot, dus een grote kliederboel. Dag paar uurtjes rust met boek.
Omdat ik in de keuken niet zonder kraan kan de hele handel meegenomen en naar Karwei. Blijkt er een klein plastic ringetje in de kraan te ontbreken. Achteraf verklaart dat waarom die kraan altijd al een beetje lekte. Hij zat dus sowieso al vrij provisorisch vast met alleen maar een extra rubber ringetje (dat inmiddels een beetje versleten was) en dat kraanleertje dus. En dat plastic dingetje is dus niet los te krijgen, want dat zit standaard bij een kraan. Wat zouden de vorige bewoners ermee gedaan hebben?
In ieder geval was ik toen ik dit allemaal uitgevogeld had, nieuwe kraan gekocht en gemonteerd ruim een uur verder, en toen moest ik het waterballet in de keuken nog opruimen. En daarna was het dus tijd om eten te koken. Weg vrije middag. Enfin, nu ga ik het dus dit weekend proberen.

Ferry, leuk hè, zo'n compliment van Tactus. Ik heb er ook een gehad twee weken geleden, en tot mijn verrassing was ik er helemaal gelukkig mee. Ze hebben natuurlijk gelijk, je bént toch ook goed bezig.

Katrina, ik begrijp het hele gedoe op Wie is wie niet helemaal. Ik was even helemaal blij dat Twan terug was, maar het was dus een oud draadje. En ik begrijp dat Marieke geprobeerd heeft jou oude draadje terug te halen? Was misschien inderdaad handiger geweest als ze dat even met jou overlegd had, maar ik denk dat ze het goed bedoelde. Ik zou me daar niet zo druk over maken, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Om terug te komen op het alcoholgebruik bij kinderen. Ik denk ook wel dat sommige kinderen het stiekem doen, maar bij een kind van 12/13 jaar moet je daar als ouder toch iets van merken? En ik weet dat veel kinderen vrienden van 16 vragen bier voor hun te kopen. Dat gebeurt inderdaad, maar ik snap dan die oudere kinderen ook niet dat ze dat doen voor iemand van 12. Om een blikje bier te kopen voor iemand die net nog geen 16 is vind ik dan toch nog een beetje anders. Maar ja, misschien drinken die ouders van die kinderen zelf ook wel veel te veel. Kun je maar weer eens zien waar drankmisbruik allemaal toe kan leiden.

Welnu, ik ben inmiddels behoorlijk moe, en ik heb een beetje hoofdpijn, dus ik kruip nog maar even achter de televisie, of achter mijn boek.

Een fijne avond nog!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Kohtje en alle anderen een zonnig bericht. Ik ben al 15 dagen ADB en ik ben blij. De zon schijnt, nou ja scheen, de trek neemt af, ik denk niet meer ieder moment aan niet/wel drinken, kortom DAT IS FIJN!!!!
Waar ik niet mee wil zeggen dat ik niet in de verleiding kom. afgelopen weekend bijna gezwicht voor een biertje. Ik heb het niet gedaan maar dat vond ik MOEILIJK. Ik dacht; als ik er nou eentje neem en een glaasje wijn bij het eten en daarna stop.....
Gevaarlijk want daar begint het mee. Ik was zo trots op mezelf dat ik het niet had gedaan. Als ik alleen was geweest op dat moment was ik voor de bijl gegaan. Had ik geen bier in huis gehad was ik het gaan halen, zeker weten. Geen bier in huis is nog nooit een belemmmering geweest voor niet drinken. Desnoods de halve stad doorfietsen op zoek naar een cafetaria die wel open is.
Maar ik zei tegen m'n schoonzus, die op bezoek was, dat ik trek had in een biertje. Zij zei meteen nee joh doe nou niet en dat was genoeg. Gek he, het lijkt zo simpel maar eerder kon ik die stap gewoon niet zetten. Ik durf nog steeds niet echt te geloven dat het me deze keer gaat lukken. Ik hou slagen om de arm maar dat mag ook. Stap voor stap, elke dag een nieuwe dag.
Het wordt nog erger.... ik ben afgelopen maandag gestopt met roken. Dinsdagochtend 1 shagje gebietst en daarna niets meer. Het begint enge vormen aan te nemen. Ik voel me goed, ben nog wel moe en heb veel hoofdpijn(altijd al gehad) maar zelfs dat krijgt me er niet onder.
Als ik trek krijg in bier en/of shag ga ik meteen afleiding zoeken. Ik ga afwassen, opruimen, honden uitlaten, gras maaien, dropjes snaaien, maakt niet uit als de afleiding er maar is.
Ik slaap goed, het zweten neemt onderdaad af na een aantal dagen en daar heb ik helemaal geen last meer van.

Ik heb net de draadjes van de afgelopen dagen gelezen. Het raakt me als ik de worsteling lee/zie van anderen. Voel me dan bezwaard om te melden dat ik momenteel ga als een speer. Ik weet echter ook dat een ieder z'n eigen weg daarin moet volgen. Soms zet je een stapje, val je terug maar helpt het eerder gezette stapje je daarna wel verder. Soms is de pijn te erg en moet je even toegeven aan de Gremlins.
Hopelijk putten mensen moed uit de succesverhalen van dat moment. Probeer je eraan op te trekken en praat jezelf niet naar beneden. Hoe vaak ik niet heb gezegd dat ik zou stoppen met drinken, hoe vaak ik dat thuis al niet beloofd heb; en zelfs dan dronk ik toch weer veel, het lijkt een eindeloos verhaal van minstens 20 jaar vallen en opstaan. De schaamte, de walging, het dealen met het verdriet wat ik anderen aandeed, het is niet iets waar ik met genoegen aan terug denk. Ik heb veel bewondering voor de mensen die eerlijk schrijven dat het niet goed met ze gaat. Ik hoop dat ik ook durf te schrijven als het slecht met me gaat. Eerlijk is eerlijk, ik probeer dat moment zolang mogelijk uit te stellen. Ik vind het kicken dat ik de drank, op dit moment, de baas ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo wat is een uur(of 2)snel voorbij als je de draadjes van drie dagen leest, Wie is wie ff checkt en zelf wat schrijft. Maar ja een avond in de kroeg duurde vele uren en daar had ik nooit problemen mee!
Ik wens iedereen een goede avond en morgen weer een goeie dag. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ben straks paar dagen weg dus lees na het weekend pas weer.

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marieke,

Lees net je bericht, heel vervelend allemaal voor je. Kan me levendig voorstellen dat er iets bij je breekt.
Maar ben nu aub verstandig denk met je hoofd en niet met je gevoel, op dit moment. En blijf van de drank af. Hoe moeilijk dat nu ook is. Dan kun je morgen, trots zijn op jezelf. Dat je ondanks het kl**t
gevoel van nu, niet hebt gedronken. En zie je dan ook, dat je een probleem zonder drank aan kunt.

Sterkte en veel wijsheid.

Liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
katrina

Anna,




Sorry dat ik je in


verwarring heb gebracht.


Het ging niet over Marieke hoor,


maar om dat ietwat vage


Snalco-personage.




Tegen Twan: "ik ben verslaafd aan jouw berichten".


Wat ongepast bij een forum over alcoholproblemen.






Jammer dat jouw vrije middag


in het water gevallen is.


Ga je maar lekker ontspannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...