Magic Geplaatst 9 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 Hallo allemaal,Ik ben nieuw op dit forum en weet niet eens of ik me op de juiste manier aanmeld. Ik heb al een aantal weken het forum bekeken en ben blij te zien dat ik niet de enige ben met dit probleem. Met volle overgave heb ik me verdiept in de verhalen van lotgenoten (vooral het verhaal van Will,herkenning) en de dagelijkse gang van zaken, positief of negatief. Iedereen heeft zijn ups en downs en herken veel verhalen van jullie. Ik zal me even voorstellen: Ben een moeder vam 2 geweldige meiden en ben in november 2009 gescheiden na een huwelijk van 20 jaar. T was een goed huwelijk maar de koek was op. Ik hou hel veel van mijn ex maar t was geen relatie meer om er 100% voor te gaan. Ik had alles maar ik weet nu dat alles hebben ook niets is. Ik ben vertrokken met 1 schilderij en mijn hond en ben helemaal opnieuw begonnen. Een eigen bedrijf achtergelaten, alle luxe, het deed me niets. Als het hartje er niet meer voor wil gaan stelt de rest ook niets meer voor. Dus vertrokken met 0, mijn eigen ding weer opgebouwd en nu weer helemaal happy. Superleuke baan, fijn huis, waar ik heel dankbaar voor ben en 2 geweldige kids. Na 1 jaar nu ook onder ogen moeten zien dat een borrel geen borrel meer is maar elke dag de dosering om te funtioneren. Je dagelijkse behoefte. Niet overdag maar in de avond, 1 flesje rose en ach een 2e opentrekken is ook niet erg. Wekelijks de gang naar de glasbak met schaamte was dat wat mij deed beseffen dat t te ver ging. Hopen dat je niemand tegen kwam bij de Ah die je kende. S'avonds om kwart voor 10 nog ff naar de winkel voor n doosje rose. Nee dit wil ik niet meer. Ben naar de huisarts gegaan en ben met behulp van Refusal nu sinds 17 januari 'clean' dwz geen alcohol meer gehad maar denk er elke dag aan. Wil graag met jullie praten over het gebruik van Refusal en de rest van alle beslommeringen die het met zich mee brengt om niet te drinken. Ik ga nu mijn mandje in voordat ik hier een 12 delig verslag achterlaat, vind het genoeg voor de 1e kennismaking. Slaap lekker voor iedereen die dit leest en tot een volgende keer.Liefs Magic XP.S: Is dit niet de juiste manier om mezelf voor te stellen, vertel t me dan en wijs me de weg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 10 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2011 Hallo Magic,Je hebt je precies op de goede plek voorgesteld hoor:)Welkom hier!Het klinkt of je al op de goede weg zit, je eerste moeilijke (?) stopweken zitten er al weer op. Ik vond zelf de eerste 2 à 3 weken pittig, daarna was (en is) het bij vlagen moeilijk. Maar dat zal voor iedereen anders zijn. Mooi om te lezen hoe je je leven bij de hand hebt gepakt en voor jezelf bent gegaan. Daar is moed voor nodig! Hoop dat je net zoveel aan het forum zal hebben als ik. Ik ben dagelijks even op het forum, het houd me bij de les. Misschien tot gauw op de dagdraad, de virtuele huiskamer van dit forum.Heel veel succes:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 10 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2011 Welkom Magic, ik wil je veel succes wensen met jouw voornemens.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2011 Magic, welkom hier,en wat een girlpower straalt er uit jouw verhaal!In goed een jaar van ) tot waar je nu staat en datin een periode waarin je nog dronk ook. Kun je nagaanwat er allemaal nog te oogsten valt in een nuchter leven.Ik heb er alle vertrouwen in dat je het gaat redden, het forumkan je daarbij helpen, een maatje zoeken, Bol kan je over de refusalvertellen, dat is de ervaringsdeskundige op dat gebied en op de dagdraadvan vandaag (bij ditjes en datjes) kun je meeschrijven, steun krijgen en gevenen verder zijn er heel veel leerzame onderwerpen bij tips en thema's, maar dat heb jemisschien al ontdekt allemaal.Succes:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 10 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2011 Welkom magic, wat een stappen heb jij gezet de laatste anderhalf jaar. Knap hoor en goed om te horen dat je zo'n fijne baan en huis hebt, kinderen en een hond. Ik wens je veel succes en je kunt hier veel steun krijgen, iedereen zit in hetzelfde schuitje. Ik ben zelf sinds 4 januari gestopt, ruim een maand nu. Het gaat met ups en downs, maar het gaat wel. Moet wel lachen om het flesJE rose van jou, ik zie het nu overal en doe het zelf ook, glaasje, wijntje, flesje... Hoe herkenbaar, verkleinen zodat het niet zo erg is of lijkt, hoop je gauw te zien op de dagdraad:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walbo Geplaatst 10 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2011 hoi magicje bent volgens mij een sterke vrouw.je bent al veel verder dan ik.kijk nog eens goed naar die 2 geweldige meiden en dan komt het goed.groetjeswalbo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 11 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2011 hallo Magic.Knap wat je al voor elkaar hebt gekregen vanaf 2009. Bij mij heeft het wat langer geduurd maar zit nu ook goed en dat wil ik door drank niet meer kwijt. Is het echt niet waard.Ik wens je heel veel succes met alles wat je doet. je bent al erg goed bezig.Zelf ban ik aan de Antabus (soorgelijk Refusel met dezelfde werking) Nu bijna 4 maand. Schijnt geen bijwerkingen te hebben maar drink er niet op want dan wordt je doodziek!). Alcohol is dus veel slechter dan dat pilletje. Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magic Geplaatst 12 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2011 Dankjewel voor jullie lieve reacties!! Als ik dit lees voel ik dat ik gesteund wordt zonder vervelende vragen,veroordeeld te worden en noem maar op. Dat is vaak wel zo in real life. Hier voel je geen schaamte om erover te praten omdat we lotgenoten zijn. Ik denk dat we in real life ook lotgenoten hebben maar zij komen er niet voor uit. Misschien wel degene die die het snelt oordeelt. Maar daar ga ik me niet druk over maken, heb het al druk genoeg met mezelf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2011 Groot gelijk meid, hier is iedereen gelijk en ik voel me hier altijd veilig hoor.Had ik je nu wel of nog niet bij ditjes en datjes gezien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wakx Geplaatst 17 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2011 Helemaal mee eens: als het roer om moet, dan ook echt goed om. Magic laat er geen gras over groeien en is goed bezig! Haha, ja, zo'n doosje rose later op de avond. Ja, prachtig dramatisch he? En nu hoeft dat gelukkig niet meer. (zal mezelf later nog 's voorstellen) Wakx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magic Geplaatst 21 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2011 Ha Wakz,Ook vrij nieuw hier? Het doosje rose is gelukkig alweer even geleden maar de gedachte aan n glas rose nog steeds niet. We blijven knokken en hoop ooit een gedoseerde drinker te kunnen zijn. Wanneer ik wil en eerder te kunnen stoppen dan helemaal dronken. We zullen zien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magic Geplaatst 21 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2011 Bedoel natuurlijk ha Wakx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden