Spring naar bijdragen

Zaterdag 7 oktober


Anna

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 92
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

De onrust in me van van de week is nog niet helemaal weg maar is omgeslagen van mopperigheid in meligheid. Dat laatste gaat me overigens beter af want dat is meer geralateerd aan humor, iets waar ik een groot liefhebber en voorstander van ben. Mijn vrouw die dankbaar van mijn terugval in sigarettengebruik gebruik maakt door ook maar weer te gaan bouwen aan een volgende stoppoging(ze rookt dus ook weer) is ook wat aan de melige kant. Ik wijt deze meligheid aan de opluchting die gepaard gaat aan het niet meer krampachtige niet-roken. We liepen daarstraks samen door de stad en hadden een beetje de giebels, als een stel pubers liepen we te grinniken en gekke eigenschappen aan wildvreemde voorbijgangers toe te dichten. Op een gegeven moment liepen we in een van de drukste winkelstraten hier en kwam er een jongeman op me af. Hij hield een foldertje onder m'n neus en zei: Kijkt u eens, meneer. Ik keek en zei: zo, dát is mooi...heb je knap gemaakt. En liep toen door. Mijn vrouw keek nog even om en schoot in de lach omdat die jongen zo beteutert stond te kijken. Gelukkig was ie weg toen we tien minuten later dezelfde straat nog een keer door moesten, op de terugweg.
Even later kwamen we langs een parkeerplaats waar een meneer naast z'n auto stond. Die auto was een Peugeot 307 stationwagon. Nou moet ik even wat uitleggen. Wij hebben zelf een Peugeot 307 CC, dat is een cabriolet. Op de achterklep staat het typenummer 307 CC en het rondje in de nul van 307 is een "verborgen" knop om de kofferklep open te maken. Nu had ik pas gehoord dat dat niet bij elke Peugeot 307 het geval is en ik zei dus tegen m'n vrouw dat ik die meneer even wilde vragen of ik even mocht voelen of hij nou een stijf of een zacht nulletje had. Gelukkig was mijn vrouw zo verstandig om me die vraag niet te laten stellen. Ze trok me mee langs die man heen, maar eenmaal voorbij lagen we weer helemaal in een deuk. Die man zal wel gedacht hebben....
Affijn, door deze meligheid kan ik er wel weer even tegen. En ik doe er niemand kwaad mee, dus ga ik lekker verder op deze weg. Maar wees dus gewaarschuwd...Als je mocht gaan denken, Wat heeft die Koh nou weer, dan is het dat....
Groetjes..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai luitjes,

ik sta droog ondanks vele tranen.

Vanmiddag was het weer bezoektijd van mij bij mijn vriendin die zo psychotisch
oftewel de weg kwijt is.

En verdorie(excuses)omdat ik en een kameraad kwamen kreeg ze 2 uur vrijheid(betekent dat ze 2 uur van de gesloten deuren weg mag).
Ik ben heus daarom blij voor haar.Maar ik kon het zelf zo moeilijk trekken en krijgt dan toch voor 2 uur de verantwoording op je van iemand die de draad kwijt is.

We hebben ergens koffie gedronken etc..Maar ze schold steeds iedereen uit en schreeuwde.

Weet je,ik heb op advies van een betrokken lieverd het bezoek al teruggebracht naar 1
keer per week.Maar wat was het zwaar en ellendig.Maar ik vertik het om haar in de steek
te laten.Nu zit ik weer helaas vol met piekeren.

Ach,maar ik hou zoveel van mijn vriendin.Ik hoop alleen dat ze binnenkort weer
aanspreekbaar is.

Dit wilde ik graag even delen.

Liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Katrina toch,

wat een herkenning zeg meid.
Ik laat me helaas nog steeds verrot schelden en desnoods een agressief tikje van haar.

Maar eerlijk gezegd die kliniek kent mij en ik hen en snap dus echt niet waarom ik nu die verantwoording kreeg.
Ik heb vanmiddag zoveel mensen moeten geruststellen en was dus een hulpverleenster.
Terwijl ik zelf hulp nodig heb.

Maar die zekere afstand die familie van mij adviseerde hou ik nu goed in acht.Want 2 uur kan(merk ik)
je al zo overstuur maken.

Die kameraad werd na 10 minuten al gek van ellende,dus heeft in de auto gewacht.

Maar ik sta droog en hoop dat jullie dat kunnen waarderen in mij.

En laat mij maar huilen,het moet er toch uit.

Veel liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jah,het badeendtje koester ik nog steeds luitjes.
Voor wie het niet weet die kreeg ik per forum van Twan.

Heerlijk hoor zoiets en alle lieve dingen die ik van deze of gene kreeg.Heb ik nu
veel troost aan hoor.

Alle anderen hier;hoe is het met jullie?

Liefs en kus Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Dave toch,tuurlijk snap ik dat ook jij erg zit met je A.....probleem.

Laat nu even het schuldgevoel niet overheersen jongen/man.

Het is in ieder geval voor mij wel duidelijk dat je stevig baalt.

En A.......,is voor de meesten van ons de gemene valkuil.Maar laten
we nu even sterker zijn.Klinkt te makkelijk maar zo is dat niet.Althans niet voor
mij.

Sterkte en liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lola,

In de allereerste plaats wil ik je zeggen dat ik je een reus (reuzin) vind dat je nu nog droog staat. Geweldig, en wat een toewijding naar je vriendin toe. Maar ik wil je ook zeggen dat ik vind dat je heel voorzichtig moet zijn. Je hebt ook en vooral verantwoording naar jezelf af te leggen. Je zegt zelf al dat je zo heel erg kwetsbaar bent, momenteel. Gisteren ging het veel over respect. Ik vind dat je heel respectvol met je vriendin omgaat, maar niet erg respectvol naar jezelf. Dat is geen verwijt, dat is een bijna logische eigenschap van mensen met een verslavingsprobleem. En lieve Lola, dat heb jij ook, wel meerdere problemen zelfs, heb ik begrepen. Ik zou zeggen, zolang ik mezelf nog niet goed in de hand heb is er niemand bij gebaat als ik me verantwoordelijk voel voor een ander en daar zelf aan onderdoor ga. Het klinkt hard, maar ik denk toch dat je in de eerste plaats aan jezelf moet denken. Als je ooit weer "normaal" met je vriendin kunt communiceren zal ze dat toch moeten begrijpen. Anders gaat zij niet respectvol met jou om.
Misschien zie ik het allemaal te simpel, maar ik besef ook wel dat het allerminst simpel is om iemand die zoveel aandacht nodig heeft uit zelfbescherming aan de zorg van anderen over te laten.
Lola, meisje, ik zeg je dit alleen maar omdat ik voor jou bang ben, niet omdat ik je bij je vriendin weg wil hebben. Hopelijk begrijp je dat....

Heel veel sterkte en liefs, Kohtje.

PS probeer het wel droog te houden tijdens het huilen, snap je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lola,

Wil toch even wat kwijt! Ik snap dat je je vriendin niet wilt laten vallen maar denk ook aan je zelf joh...
Heb zelf een zuster die manische depr. is. Op het begin ook psychotisch met veel ellende ,dus snap je precies maar ik heb echt een hele tijd afstand moeten nemen. En dat echt voor me zelf. Egoistische misschien maar soms zit er niks anders op.
(Het schuld gevoel blijft natuurlijk bestaan)je kan er voor haar zijn als het weer wat beter gaat.
Sterkte inieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Kohtje,ik heb deze ellende al meermalen met haar meegemaakt.

Helaas,al ken ik dat zelf niet,valt er simpelweg even niet te communiceren met iemand
die psychotisch is.

Maar dat komt wel weer hoor.Ik hoop dat ze me dan kan vergeven dat ik nu het contact
beperk.Al merk ik wel dat haar broer en ik de enigen zijn die op bezoek komen.
Maar vooral ik.

Ik hoop zo dat ze ergens mijn liefde en betrokkenheid toch meekrijgt.

Maar ik heb net gebeld met haar gesloten afdeling dat ik die verantwoording
nu even niet aankan en wens.Ze begrepen het en hadden spijt.

Kohtje,ik denk ook aan jou.

Liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lola,

Graag gedaan! Jij hebt het nu even nodig.....

Volgende keer ik misschien weer joh!
Ben blij dat het met m,n zus allemaal prima gaat nu. Ze heeft goede medicijnen en die houden haar in balans.
Hoop dat het voor jouw een positief vooruitzicht geeft dat het straks ook beter met je vriendin kan gaan...

Doe rustig aan. Denk lekker even aan je zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Heftig allemaal weer hier. Zou het de herfst zijn?

Lola, gaat het nu weer een beetje? Heel veel sterkte, en top dat je nog droog bent.

Kohtje, kom maar lekker melig doen hoor. Dat vind ik wel leuk. Mijn jongens zijn ook vaak in een melige bui, en dan doe ik lekker mee.

Ik heb toevallig vanmiddag ook nog in een deuk gelegen met mijn zoon in het winkelcentrum, om zijn opmerkingen over andere mensen. Onschuldig, maar leuk. Hij heeft heel veel humor, ik kom soms niet meer bij met hem.

Ik ga het een beetje rustig aan doen vanavond. Heb nog steeds hoofdpijn.

Hou het droog allemaal.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doen jullie maar lekker melig hoor. Ik ga met mijn zoon tv kijken.

Ik weet niet of ik vanavond nog kom kijken. Geen nachtelijke gesprekken in ieder geval, want ik moet morgen vrij vroeg op. Afspraak met een vriendin.

En proberen mijn hoofdpijn weg te slapen straks.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...