Spring naar bijdragen

ik ben nieuw

yvetteb

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben nieuw hier. ik heb me aangemeld bij de intenetbehandeling van alcohol de baas. Moet nog een paar dagen wachten voordat er contact met me wordt opgenomen. Ben bezig om mijn drankgebruik per dag te noteren. Dit is erg confonterend. Ik wil erg graag stoppen, maar ben bang dat dan niks meer leuk is. Alhoewel elke avond bezopen is ook niet echt leuk. Ik ben niet bekend met forums, dus ik hoop dat ik het goed doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Yvette,
Die eerste stappen zijn moeilijk he, maar dapper dat je het doet. Dat niets meer leuk is dat zal wel mee gaan vallen hoor. Bij Ditjes en datjes wordt dagelijks een draadje geopend waar iedereen zijn ding kwijt kan. Lees mee en als je zin hebt schrijf je mee. Verder zijn er nog vele thema draadjes waarin je kan neuzen. Je zult merken dat je veel dingen gaat herkennen.

Ben zelf vanaf oktober bezig om te minderen, probeer nu te stoppen. Valt nog niet mee maar ik ben op de goede weg. (Dag 5)

Succes

PS je profiel staat open. (vergrootglas rechtsboven, anderen hebben dat niet) Ik heb de moderator gevraagd dit te sluiten. Dat kan je helaas niet zelf. Het is beter dat voor overige lezers alleen je gebruikersnaam zichtbaar is. Je weet maar nooit wie meeleest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie middag Yvette,
Nou je bericht staat er dus dat heb je al goed gedaan hoor, en de rest wijst zich vanzelf. Mocht je er niet uit komen, kun je je vraag ook hier stellen in jouw eigen berichtje dat je hier geplaatst heb, en wij helpen je dan verder. We zitten op de dagdraad. Als je bij ditjes en datjes aanklikt dan zie je de dagdraad van vandaag staan dus donderdag, en als je daar ook weer op klikt en je gaat dan naar de laatste pagina daar zitten wij dus. Dat is onze virtuele huiskamer zeg maar. Daar praten we over van alles. Wees welkom en voel je thuis.:heart:
O ja en heu, je zal eens zien hoe leuk het leven wordt als je niet meer drinkt. je bent nu zo gewend om je vast te houden aan de alcohol maar er is echt zoveel meer. Geloof je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yvette!

Welkom en zet hem op!
Inderdaad elke avond bezopen is ook geen plezier meer.
Succes met de behandeling!

Doe eens iets "geks" drink vandaag niet. Je zult morgen merken dat je trots op jezelf bent en dat gaat groeien....elke dag.

Sterkte!

Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Yvette,

Ik kan gelukkig uit ervaring spreken dat er echt nog zat leuke dingen overblijven wanneer je niet drinkt Yvette! Ja, de eerste paar weken toen ik gestopt was had ik dat gevoel ook. Ik vond alle alcoholvrije drankjes slappe hap en ik verveelde me dood in de avonden...Ook was ik onrustig door de trek in wijn...
Maar nu is dat over. Ik geniet weer op een normale manier van mijn avonden en heb soms dagen dat ik niet eens aan drank denk. Ik heb heel veel niet leuke dingen die ook bij mijn drankgebruik hoorden achter me kunnenlaten. Voor mij geen kater meer, black outs, kast vol lege flessen, boze vriend, zelfmedelijden, schaamte, etc.
Dat gun ik iedereen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Yvette en veel succes, wijsheid, kracht en sterkte!
Het is de verslaving in je (in ons allemaal) die de gedachte veroorzaakt dat er niets meer leuk zal zijn zonder..... En dat is een gedachte die heel erg herkenbaar is, gelet op alle reacties op je voorstel bericht. Een groot deel van de mensen hier zal deze gedachten herkennen, maar ook als pertinent onjuist weten te ontkrachten. Tinne zegt hier ook iets heel moois over hierboven. De dag dat je niet drinkt geeft je een trots, goed, krachtig gevoel. Hieruit gaat iets moois groeien dat ik ook zelf niet had kunnen voorzien toen ik nog in de verslaving zat.

Jim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Yvette,

Goed dat je je aangemeld hebt. Ik vond het ook moeilijk maar lees dagelijks even het forum en het helpt me echt. En heb je zin om mee te schrijven dat doe je dat. Ik ben zelf gestopt sinds 17 januari 2011, ik gebruik Refusal. Dan laat je het wel uit je hoofd om te gebruiken! Ik wens je alle suc6 van de wereld en samen moet het lukken! :present::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...