Spring naar bijdragen

Vrijdag 27 oktober


Anna

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenavond allemaal,

Oei wat is het druk op het forum. Kan ik er eigenlijk nog wel bij?

Ik wil graag eerst even de twee nieuwe forumleden welkom heten, Francientje en Appelsientje. Past leuk bij elkaar. Francientje, het is waar dat veel verhalen van mensen hier overeenkomsten hebben. Zoals ook de ervaringen bij het stoppen met drinken overeenkomsten hebben. Laat je daardoor vooral niet weerhouden jouw verhaal te vertellen. Ieder verhaal is even belangrijk, en de verwerking daarvan is voor jou belangrijk om alcohol de baas te worden. Je zult hier veel herkenning vinden en geven.
Appelsientje, gefeliciteerd met je eerste dag niet drinken. Komt goed uit, ik drink vandaag ook niet.

Katrina, ik benieuwd naar die geheimzinnige 1 jaar ADB. In ieder geval gefeliciteerd! Een hele prestatie. Ik begreep dat het voor jou vandaag nogal een bewogen dag was. Tja, die dagen komen voor. Gaat het inmiddels weer?

Joann, heb je inmiddels al je lurven en kladden weer gevonden? Grijp ze dan bij elkaar, hou ze stevig vast, en ga er weer voor.

Cato, fijn dat je ons zo laat meedelen in je ervaringen. Je groeit met de dag, fijn!

Ik ben ongetwijfeld een heleboel vergeten in de gauwigheid, maar op zo'n drukke dag voert het te ver overal op te reageren.

Mijn kaarsjes zijn aan, evenals de televisie, en de kinderen zijn allebei ergens naar toe, dus ik heb het rijk alleen. Ga ik stiekem alle Spa opmaken.

Een fijne avond,
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina,

Hart is met een T, dus geen harD maar harT. Jij bent altijd zo op taal, ik dacht, ik zeg het je maar even.

Wat een leuk bericht voor Houten,want ik zie heel duidelijk over wie je het hebt. Houten. Inderdaad, een spil voor het forum geweest heel lang.
Wat goed dat je weet dat het morgen exact een jaar is dat zij is gestart of gestopt, hoe moet je dat zeggen he? (starten met NIET drinken, stoppen met drinken)
Ontzettend sympa van je dat je het memoreert.

Ik lees nog regelmatig mee. Hoewel ik dus bijna een jaar gestopt ben blijft het een struggle. A struggle for live ben ik bang!
Maar goed, we doen er wat aan met zijn allen en daar mogen we trots op zijn. Zowel de oudjes als de nieuwen. Allemaal bezig met dezelfde strijd!
Ik hoop dat het iedereen goed gaat want lotgenoten gun ik het aller aller beste!

veel groetjes en nogmaals Katrien, heel attent van je dat je Houten memoreert; ik wens je het allerbeste en in navolging van jou zal ik morgen ook wat extra aan Houten denken (ik zet 'wat extra' want ik denk al zo vaak aan haar)

Pietje

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ellie,

Jij zegt, diep van binnen, dat je weet waarom je bent gaan drinken. Nou ik denk daar toch iets anders over.
Toen ik in de jaren 60 en 70( Ja zo oud ben ik al) ging stappen, vond ik bier lekker. Later toen ik ouder werd, was het rode wijn. En dat vond ik lekker en niet voor de roes, want die had ik toen nog niet.
Maar door de jaren heen, wordt het een ingesleten gewoonten. En dan kan er gewenning ontstaan. En dat is ook een probleem. Dus misschien leg ik het niet goed uit, maar zeg dat dan. Ik bedoel dus, dat erniet altijd een probleem hoef te zijn om te drinken.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry dat is waar het is ook vaak een gewoonte maar als je naar mijn idee er mee bezig bent om wat aan je probleem te doen dan is het vaak wel dat je weet waarom je dat glas nam B.V ach ik heb zo,n rot dag gehad ik neem gewoon een wijntje of ik heb zo hard gewerkt enz dat bedoelde ik eigenlijk.... Het is soms handig om daar na te kijken !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ferry,

ik heb het gevonden maar ik begrijp het niet, misschien ben ik te blond om het te snappen. Ik heb er serieus naar gekeken maar begrijp niet wat het inhoudt en hoe ik mij aanmeld. Wat houdt het eigenlijk in? Kan iemand mij dit uitleggen.

Francien
Tjee wat is het druk op mijn eerste avond op dit forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francien, je klikt op wie is wie, en dan zie je daar een hoop draadjes staan van mensen die zich aangemeld hebben. Je klikt dan op nieuwe discussie, boven in de balk, en dan kun je een titel aanmaken, en vervolgens jezelf voorstellen.

Succes!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pietjepuk, ik wil je onderonsje met Katrina niet storen, maar ik vind het leuk dat je weer even meedoet. Alles goed met jou? En het lukt nog steeds om ADB te blijven? Bijna een jaar, dat is een hele tijd. Klasse, dat geeft de burger moed.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jee,

ik was helemaal niet van plan om verder te schrijven, maar ik hou ook niet van open einden.
Anna, wat lief dat je naar me informeert. en om op je vragen terug te komen, ja, het lukt nog steeds, maar -sorry- ik heb niet het gevoel dat het makkelijk wordt. Het blijft gewoon een strijd. Maar de voordelen wegen zwaarder dan de nadelen. Daar hou ik me dan maar aan vast. Ik voel me psychisch beter en ik zie er beter uit, maar als het even niet zo lekker loopt denk ik nog steeds aan drank. Maar ik doe het niet, nogmaals, daar wegen de voordelen te zwaar voor.
Een paar weken geleden heb ik Houten, Helder, Til, Fleur en Hermiena weer ontmoet. We blijven erover praten met elkaar. Met Emma, Verien en Piggelmee hebben we ook nog steeds contact. Want, als oud student wil ik zeggen: je blijft elkaar heel heel hard nodig hebben.

Katrina, nog even: 0-1, 1-0, 1-1 of zelfs 2-1: ik vind het allemaal prima! Als het maar goed gaat! dat is voor ons allemaal het belangrijkst! wie er wint? what the hell???????? toch? alweer: succes!!!

Pietje en nu trek ik me weer terug

succes allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag geholpen met verhuizen, stoffig klusje. Kreeg toch zin in bier, niet normaal! Ik zou daarna uit eten maar dat heb ik maar ff niet gedaan. Dan was ik voor de bijl gegaan, zeker weten. Aii, de drankduiveltjes vallen aan! Gelukkig heb ik ze vandaag kunnen weerstaan.
Als ik de verhalen van de gevorderde adb-ers lees blijft dat soms dus ook. Jammer, blijven vechten.
Thee met citroen is ook lekker:)

Welkom nieuwelingen.
Laat je door bovenstaande niet ontmoedigen. Er komen ook leuke dingen voor terug. Wat dan? Nou euhhhhhhh .....
nee grapje, flauw. S'ochtends zonder kater wakker worden, daar heel trots op zijn. En blij van worden.
Ik hoef niet meer zo vaak naar de glasbak, ook een prettig bijkomend voordeel.
Bijna geen ruzie meer thuis, tenminste niet over de drank en dat is echt heel erg fijn.

Lees en schrijf mee. Later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Pietjepuk, ik ben altijd benieuwd naar ervaringen van mensen die al langer ADB zijn. Jammer dat het toch moeilijk blijft. Ik merk zelf inmiddels ook al, dat op moeilijke momenten de gedachte toch weer omhoog komt. Maar ik hou vol! En in ieder geval is die vreselijke lichamelijke behoefte er niet meer.

Houten, je bent wel van voor mijn tijd, maar toch gefeliciteerd met een jaar ADB. Ik hoop ook nog een keer zover te komen.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor ik het vergeet,
morgen op de kop af
een jaar geleden
meldde zich iemand aan.
De naam doet er niet toe.

Ik hoop dat die iemand
af en toe nog meeleest.
Vermoedelijk wel denk ik.

Daarom wil ik van deze
gelegenheid gebruik maken.
Het is iemand waarvan ik hoop
dat het haar heel erg goed gaat,
en die ik eenzelfde toekomst wens.

Deze iemand is een tijd lang
een dragende spil hier geweest.
Iemand met gevoel voor humor.
Iemand die een computergenie is,
waar ik regelmatig dankbaar
gebruik van heb gemaakt.
Iemand die daardoor voor iedereen
bruikbare informatie kon vinden.
Ook iemand die ontroerende eigen
gedachten met ons wilde delen.
Een geweldige verhalenverteller.
Met oog voor behoeften van
de meeste forumleden.

Dit moet ook maar eens gezegd zijn.
Dit meen ik uit de grond van mijn hard.


-----------------------------------

Dit schreef Katrina vandaag
en PP attendeerde me erop

--------------------------

Ik zit zo eens in de week/2 weken nog eens op het forum
ik ben er eigenlijk klaar mee
omdat het woord "alcohol" nauwelijks nog
in mijn vocabulaire voorkomt.

Af en toe is het nog een strijd tegen een
moment van trek
maar ik word steeds beter in het bestrijden
van deze momenten en doorzien wat er dan écht aan
de hand is.

Ik heb prachtige vriendien aan dit forum overgehouden
die ik gelukkig heel vaak spreek
en zo was de beslissing om met de Cactussen in zee te gaan
één van de beste van mijn leven.

Ik had het nooit gered zonder hulp van de vrienden hier
ik mis er nog veel, Bino, om maar een te noemen,
met zijn Engelse maat

Ik wens jullie allemaal het beste echt uit mijn hart

en schenk nog een colaatje in

Houten/Houtje/Koekie

p.s. Katrina, nogmaals bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...