Spring naar bijdragen

Oproep tot kalmte


Gast Admin

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

Ook in de beste families komt wel eens ruzie voor. Dit geldt ook voor fora.
Een misverstand is snel geboren, de emoties laaien op en de toon wordt steeds minder positief. Soms zelfs scherp of kwetsend. Hierdoor haken mensen af, dat is een kwalijke zaak.
Dit is natuurlijk niemands bedoeling.
Het forum van Alcoholdebaas is al ruime tijd een veilige plek waar mensen elkaar op positieve wijze ondersteunen.

Dit moet zo blijven. Ook voor de nieuwelingen kan het forum dan een positief effect hebben.
Wij roepen eenieder op zich te conformeren aan de toon van Alcoholdebaas.
Als je je ergert of het er niet mee eens bent, vraag elkaar om uitleg. Je kunt er ook voor kiezen om niet te reageren als je het met de strekking van een uitspraak niet eens bent.

Als je reageert, reageer dan respectvol en steunend.

Samen maken we van dit forum een succes.

Wij vertrouwen op jullie medewerking.

De moderator.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het eerste bericht van dit draadje wel een mooi begin voor een nieuwe draad. Een bericht om uit te printen en op (nee, naast of boven) het beeldscherm te hangen, of als je een goed geheugen hebt het daar in te prenten...en dan bedoel ik dat voor iedereen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He op dat andere draadje kan ik geen bericht meer zetten. Hmmmmm

Ik begrijp de oproep tot kalmte en ondersteuning. Want daar is dit forum voor bedoeld. Waar ik echter mee blijf zitten zijn de dingen die op het eerdere draadje genoemd zijn. Is het dan zo dat we dat dan moeten laten rusten tot de vlgd eruptie.
En dat sommige mensen er geen zin in hebben begrijp ik. Ik heb echter geen zin in mysterieuse berichten, cynisme en onbeantwoorde vragen. Want dat laat een onbevredigend gevoel achter. Ik had op het eerdere draadje nog niet gereageerd. Was ik mee doende dus dan toch maar hier.
Maar goed, ik zal het laten bezinken en kan daarna nog beslissen of ik ergens op terug kom of niet.



JOANNNNN, muts!! Ik dacht toch echt dat je aan de drank ging. MMM, lekker ijs. Blij om te horen dat je het daar bij gehouden hebt. Goed van je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Kohtje,
Haar tot halverwege je rug...........
Zag gisteren een stukje van een film over de schilder Vermeer, gespeeld door Colin Firth in zijn atelier. Moet ik me zoiets voorstellen?
Geweldige beelden en sfeer trouwens. Wilde op tijd naar bed dus niet afgekeken.

Nu even serieus.
Mick, gecondoleerd met je vriendin. Veel sterkte. Laat alle tranen maar lopen die nodig zijn.
Ik huil soms ook nog om iemand die al enkele jaren er niet meer is.
En er toch wel is. Verdriet betekent ook dat het een fijn iemand is geweest en dat is ook ergens mooi.

De consternatie van gisteravond en vandaag snap ik niet zo goed.
Dat het zover kan komen dat mensen openlijk bekvechten, doet me meer aan een schoolplein denken.
Maar komt helaas ook maar al te vaak in de volwassen wereld voor.

Bambam fijn dat je een goed gesprek op je werk hebt gehad.

Katrina ik hoop dat je tranen zijn gedroogd.
Wel blijven schrijven he.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flauwekul Joann! Je hebt gezegd dat je ging. Nachtje over geslapen en nu heb je je, waarschijnlijk, bedacht. Geen probleem. En ook al denkt iemand anders daar anders over, so what. Die iemand(en het maakt niet uit of het iemand is die veel of weinig schrijft) heeft daar bepaalde ideeén over. Mag.
Dat het je raakt, dat zal best.
Zie ook dit als een leermoment voor jezelf. Zoek uit waarom het je raakt, wat ligt eraan ten grondslag. Hoe kun je iets goeds halen uit tegenslag. Probeer daar naar te kijken. Welke gronden heb jij om te blijven, die zijn belangrijk. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je Joann dat je blijft.
Wees ook niet te bang voor een woordenwisseling. Je weet dat er niets is opgelost. Sommige dingen blijven, dat begrijp jij toch ook.
Het kan niet altijd pais en vree zijn, die wereld bestaat niet.
Maar we gaan weer verder adb-en.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,

Ik wilde zeggen: des te meer reden om te blijven.
Maar nee, dat is niet zo, Bambam heeft gelijk: het gaat erom wat jij vanuit jezelf wilt, wat anderen ook zeggen of voor rottigheid uithalen. Niet meer en niet minder.

Dus: gewoon blijven!

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke Katrina, is me helder. Blijft mij wel intrigeren dat berichten zomaar verdwijnen.

Katrina, je schrijft dat je graag het verleden wilt laten rusten en met een schone lei verder wilt gaan. Zo simpel werkt het volgens mij niet. Als het zo gemakkelijk was alles achter ons te laten door die wens uit te spreken, zou de wereld er beter uit zien denk ik. Maar het is geen gekke gedachte, een schone lei.

Er is al veel tegen je gezegd. Ik ben wel benieuwd naar hoe het voor je is. Rudy vroeg je daar ook naar. Ik zou daar wel iets meer over willen horen.
Naar ik gisteren heb begrepen ben je niet ADB. Ik had het me wel eens afgevraagd of en hoe lang jij gestopt was. Ik had je er niet over gehoord( enne nou niet zeggen dat ik niet goed lees want ik heb heel wat terug zitten lezen en ik zie nergens expliciet een bericht van je staan waarin je zegt dat je hebt gedronken)
Ik zou je, en dat hoeft niet vandaag, vaker willen horen vertellen over jouw trekmomenten, wanneer ga jij voor de bijl, wanneer lukt het je wel. Wat steunt je en wat trekt je naar beneden. Misschien schrijf jij er wel over maar ik haal dat er niet zo goed uit.

Je hebt Ziza wel eens gezegd, en jij niet alleen, dat je zijn berichten niet zo levend vond, afstandelijk. Ik heb dat ook wel met jouw berichten. Soms zijn ze cynisch bedoeld, soms niet maar ik mis vaak de clou. Denk nou niet dat ik de boel weer opstart. Ik geef aan waar het voor mij aan schort. Er zijn meer mensen die het niet altijd begrijpen. Misschien wil/kun jij kijken naar de manier waarop je schrijft en hoe je dat doet zodat er minder misverstanden over ontstaan. Zie maar of je er wat mee kunt.

Blijft staan dat we allemaal adb willen worden en willen blijven en daar voor gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem eventjes time out. Na enkele uren afwezigheid was ik net heel erg blij enkele oude forumvrienden opnieuw te ontmoeten hier, en de sfeer van het nu gesloten draadje leek een positieve wending te nemen. Toen ik daar verheugd weer aan deel wilde nemen, bleek dit niet meer mogelijk.

En ik ben bang dat opnieuw mensen afgehaakt zijn, om wie ik geef. Dat vind ik jammer, en het maakt me verdrietig.

Joann, fijn dat het om ijs ging, smul maar lekker. En laat je niet door pb's wegjagen. Meer mensen hebben al dan niet gewenste pb's gekregen naar aanleiding van de voortijdig beëindigde discussie. Ik ben er een voorstander van om openlijk op het forum de vragen te stellen die bij me opkomen, en mijn mening te geven over wat ik gelezen heb. Ik probeer dat met respect te doen, en duidelijkheid. Mocht dat niet gelukt zijn, excuses dan daarvoor. Ik ben ook maar een mens, en niet volmaakt.

Zoals Tactus al zegt: respectvol, daar draait het om. Maar dan wel door iedereen.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,

ik ben in tweeërlei opzicht gerustgesteld.
Ten eerste dat er nog 5 kleine mondjes mochten meegenieten van een liter ijs.
Ten tweede dat je blijft...
Kacheltjes zijn nodig in deze koude donkere dagen en jij bent er een van.

Welkom op dit forum.

Knuf van Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...