Spring naar bijdragen

Zondag 26 november

ferry

Aanbevolen berichten

Goedemorgen beste forummers,

Als ik zo naar buiten kijk, lijkt het me een rustige herfstdag te worden. Een dag waarop wij allen, eens rustig moeten proberen te ontspannen. Het is een hectische week geweest. En daar is dan de zondag, voor rust.

Anna, vooral jij, ik hoop dat je de rust terug hebt gevonden, want JIJ BENT WEL ADB. Lieverd een fijne dag.

Marieke, ook jij bent ADB, dat heb je bewezen, met het overlijden van je zwager. Dus meis kom op en ga er weer voor.

De anderen wil ik niet tekort doen en wens ik ook een rustige herfstdag.

Liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen Ferry en de rest al te zaam,

Ferry je was er ook alweer vroeg bij, vannacht en vanochtend. Slaap jij nog wel eens een hele nacht door?
Ik wens je een fijne zondag waar de rust hopelijk een beetje terugkeert. In het Noorden lijkt het een redelijke mooie dag te worden. Lekker een rondje met het hondje, ff uitwaaien.

Piggelmee, gefeliciteerd met een jaar forumlidmaatschap en naar ik begreep van PP een jaar ADB!
Klasse, wat een prestatie.

Lieve mensen, heb een goeie zondag vandaag.
Schrijf als je het moeilijk hebt, samen staan we sterk.

Alleen vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,
Als ik naar buiten kijk, schijnt het zonnetje, naar ik hoop straalt hij ook over jullie uit.
Anna, ik hoop dat het vandaag een stukje makkelijker wordt voor je, en voor de anderen natuurlijk ook.
Ferrie wat was je er weer vroeg bij.
Het is dan wel zondag, maar ik moet eerst nog mijn huiswerk maken, anders is de juf morgen niet blij.
Wie ook nog huiswerk moet maken succes!! Ik heb het even uitgesteld, zo confronterend met jezelf, maar zal nu wel moeten.
Allemaal een fijne dag en tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anna en Marieke,

Ik hoop dat jullie vandaag de draad weer op kunnen pakken.. Gisteren weer even gesnuffeld aan het "Grote Probleem" maar daar ook allebei weer bewust van dat Probleem door geworden. Het blijft vallen, leren, opstaan en weer doorgaan... Glansrijke carrières zijn misschien wel aanlokkelijk, maar de wegen met vele hobbels en bobbels die misschien niet zo snel tot het uiteindelijke doel leiden zijn meestal wel de meest interessante, alleen al door de aandacht die je er aan besteden moet.

Gisteren, tijdens de verjaardag van m'n moeder, kwam ik een vroegere buurman van ons tegen. Deze buurman lustte in de tijd dat wij naast hem woonden (zo'n dertig jaar geleden) ook wel een biertje en een borreltje. Meer dan goed voor hem was, waardoor zijn huwelijk niet meer je-van-het was. Hij is toen op een goede dag gestopt met drinken.. Hij weet niet van mijn alcoholprobleem, daarvoor heb ik hem te weinig gezien de laatste 15 jaar. Maar we kwamen toch even in gesprek over vroeger, en verslavingen. Dit laatste doordat ik op een gegeven moment even het balkon opging voor een sigaretje.
Ik vroeg hem toen wanneer hij ook al weer gestopt was met drinken. Hij wist het niet meer precies....
Dit antwoord verbaasde me in eerste instantie, maar later dacht ik.. ja, als niet drinken zo normaal voor je geworden is en je dus nooit en te nimmer meer voor jezelf met drank bezig bent, kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment ook zo'n -in de beginfase- belangrijke datum totaal niet meer belangrijk vindt. Ik kan alleen hopen ook ooit zover te komen. Maar als het gebeurt zal het onopgemerkt zo zijn, je kunt niet van te voren inplannen van: dan en dan vergeet ik m'n stopdatum, dat is net zo iets als te zeggen: denk niet aan een roze olifantje...

Even wat anders.. Als je nou toch achter je computertje zit en je hebt even zin in wat lolligs, dan is het misschien wel aardig oms eens te kijken op www.jeugdsentimenten.net. Veel herkenning op een wat luchtiger manier dan hier... Waarmee ik dus niet wil zeggen dat het hier niet uit te houden is, maar dat snappen jullie hopelijk wel. Of niet, nou ja, ik bedoel maar, het is maar een tipje...

Vandaag voel ik me geradbraakt. M'n rug, armen en benen zijn pijnlijk en stijf. Een regelmatig terugkerend ongemak als gevolg van een zenuw- en spieraandoening waar ik al jaren aan lijd, waardoor ik soms die spieren (te gemakkelijk) overbelast heb. Zelfs typen kost me drie keer zoveel tijd als normaal omdat m'n vingers aanvoelen als rookworsten... Ik doe het vandaag maar eens rustig aan. Boek erbij en een DVD-tje startklaar...

Tot later, en een fijne zondag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

De zon schijnt, mooie blauwe lucht.

Marieke jammer van de fles maar goed dat je niet weggegaan bent.

Ben vanaf vandaag paar dagen weg, klussen bij familie. Waarschijnlijk niet online. Dat zal wel een beetje onwennig voelen, niet kunnen inloggen om te horen hoe het met iedereen gaat.
Ik voel me redelijk, vermoeidheid nam wat af maar slaat weer wat harder toe. Familie is op de hoogte van mijn niet drinken dus ik hoef niets uit te leggen. Men zal niet zeggen; ach joh, neem toch een glaasje. Ik verwacht geen problemen wat mijn adb betreft.
Ik wens jullie een fijne week, met veel ondersteunende verhalen op het draadje.
Hou het droog.

BB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Zo lekker uitgeslapen alle draadjes weer bijgelezen, en ik zou willen zeggen:
"meiden, laat je niet uit het veld slaan door een misstap", gewoon doortellen, zoals ik gisteren al scheef, "niets is zo frustrerend als elke keer opnieuw te moeten beginnen."

Vandaag mooi weer en voor het eerst sinds tijden lekker uitgeslapen tot 10.00 uur, wat een ongekende luxe.
Gisteren uit eten geweest met moeders de vrouw en het bij 1,5 liter water kunnen houden. Moeders aan de wijn dus het gaat nog steeds goed.
Gisteren middag effe aan de jonge borrel genipt. Er stond nog een fles verstopt in huis, ik zeg tegen moeders, haal hem maar te voorschijn, ik kan het hebben. Afijn fles stond in de kast, pa toch effe stiekem aan de fles nippen, en wat denk je. nee ik vond het niet echt lekker, hij is bij die ene nip gebleven. Ik werd gelijk liocht in het hoofd, alsof ik nooit eerder gedronken had, en dat terwijl ik drie weken geleden dat spul nog met limonadeglazen tegelijk naar binnen goot.
Echt sinds ik gestopt ben slaap ik beter, ben ik niet meer sacho, m'n lontje is wat langer geworden en m'n tenen korter.

Moeders heeft de tafel gedekt, warme broodjes, dus ik stop ermee, tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, jammer van die fles, maar fijn dat je niet op stap bent gegaan. Ja, je denkt dat je je wat beter voelt als je wat drinkt, vooral als het even niet gaat. Ik had dat gisteravond ook. En ik wéét ook, dat drinken altijd hielp tegen die aanvallen. Maar vraag me niet hoe ik er dan de volgende dag aan toe was.

Als er een ding is waar wij níet beter van worden, is het wel dag glaasje. Houd dat voor ogen. Doe wat ik gisteren zei, ga met de huisarts praten over dat onrustige gevoel. Ik ga het vandaag de hele dag tegen mezelf herhalen, dat ik morgen moet bellen. Want ik weet dat ik morgen weer twijfel, en die telefoon niet op wil pakken.

BamBam, fijne dagen. Stien, succes met je huiswerk. En Kohtje, beterschap.

Vlinder, er zit zeker een patroon in. Die keer op mijn werk had ik trouwens een half glas wijn op. Het werd in mijn handen geduwd, en voor ik nee kon zeggen had ik al een paar slokken genomen. Dat was anders dan nu.
Maar als ik me rot voel, zoals gisteren, dan wil ik drinken. Het is de enige uitweg uit dat gevoel die ik ken. Die slok was niet lekker, maar deed me wel beseffen waar ik mee bezig was. Ik heb het ook bewust gedaan, omdat ik anders die fles wijn open getrokken zou hebben. En ik ben blij dat hij nog dicht is. Ik ga hem binnenkort maar aan iemand cadeau geven, hier laten liggen is denk ik toch niet zo'n goed idee.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag allemaal!

Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest heb een nieuwe kast en tja dan weet je hoe het gaat de hele boel opruimen veranderen enz enz. M,n vader heeft me geholpen en s,avonds kwamen gezellig m,n familie eten wel wijn in huis maar niets gedronken..... Nou was ik ook erg moe en weet ik als ik dan ga drinken en ze weg zijn en ik alleen achter blijf me echt ellendig voel!! Zover ben ik wel in m,n leer proces....

Ik las dat Marieke het niet heeft droog gehouden. Maar meid je bent op tijd gestopt en zag in dat dit toch ook geen zin had wat je deed en dat is ook al weer een hele prestatie! Ik zou wel opnieuw beginnen doe ik ook steeds dan zie je ook je eigen val kuilen en patroon naar zo veel dagen!?

Mensen ik ga er mee stoppen ik moet echt leren heb de 4e dec een examen en zit meer achter de pc dan achter m,n boeken (inderdaad verslavend)

Sterkte allemaal en sorry geen tijd om alles te lezen! Fijne dag!

Ik drink vandaag niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie dat er niemand on line is maar heb even de behoefte om wat van mij af te schrijven.
Kan van deze dag niet zo genieten, wel goed begonnen, tot ik mijn huiswerk voor tactus ben gaan maken. Zeer confronterend, daar was ik al bang voor. Kom tot het besef dat ik steeds eerder op de dag aan alcohol denk en nu dus ook al trek heb. Daar heb ik voorheen nooit zo over nagedacht. Ik denk dat dit mogelijk komt doordat ik op een vrije dag "vroeg"op de dag al het forum zit terug te lezen en dan al met alcohol bezig ben. (niet drinken hoor).
Maar het zit nu dehele dag in m'n hoofd. Hierdoor heb ik het vandaag vooral erg moeilijk. Bij de gedachte alleen al, wordt ik warm van binnen en beginnen mijn handen te trillen. Daar heb ik nog nooit last van gehad. Op een werkdag denk ik er helemaal niet over na, dat komt pas als ik na een dienst thuis kom. Ben gewoon een beetje blij dat het morgen maandag is en ik weer aan het werk kan. Ga vanavond dan ook vroeg te bed en vrolijk om 5.15 uur weer op. Iedereen een goede week!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien,

Je bent niet helemaal alleen hoor. Ik maakte even van de rust gebruik om mijn overvolle pb-box te schonen. Wat jij beschrijft had ik in het begin van de behandeling ook. Als ik werk ben ik niet met alcohol bezig. De moeilijke tijd begon voor mij altijd als ik thuis kwam, dan schonk ik het liefst de wijn al in nog voordat ik mijn jas uit had. Eten koken, en het glas onder handbereik op het aanrecht.
Wel merkte ik dat ik in het weekend, als ik immers thuis was, al veel vroeger trek kreeg, maar ik had jaren geleden al mezelf opgelegd dat ik niet voor 17.00 uur 'mocht', behalve als ik bezoek had en een glaasje meedronk.

Door het invullen van het alcoholschrift, en ook door het lezen op het forum, ben je inderdaad veel meer met alcohol bezig, je wordt er voortdurend aan herinnerd. Ik heb me ook wel eens afgevraagd of dat wel goed was. Maar ik merk ook dat dat voortdurende denken eraan je ook alert maakt. Voor de behandeling dacht ik niet eens over mijn trek na, meestal. Op mijn vaste tijden schonk ik gewoon een glas in, en vaak foetelde ik, en deed dat iets te vroeg.
Ik kan me jouw gevoel wel voorstellen. Misschien is het zinvol er bij stil te blijven staan, waarom je zoveel trek krijgt als je aan alcohol denkt. Is het niet een proces van bewuster ermee bezig zijn? De toename van de trek heeft bovendien denk ik ook te maken met het feit dat je nu al even niet drinkt. De lichamelijke behoefte zal waarschijnlijk inmiddels weg zijn, maar de gewoonte, de behoefte eraan als je in een bepaalde stemming blijft, houdt nog een tijd aan. Je werk fungeert als afleiding daarvoor. Als je niet werkt moet je dus een ander soort afleiding gaan zoeken. Het maakt niet uit wat, sporten, wandelen, douchen, een pot thee zetten. Maar zodra je eraan denkt, moet je proberen iets anders te gaan doen. Of soms, het gewoon over je heen laten komen, en uitzitten, zoals ze in de behandeling ook aangeven. Ikzelf heb daar veel moeite mee, maar ik weet dat het voor sommige mensen werkt.

Zoek je eigen weg om ermee om te gaan Stien. Probeer gewoon vanalles uit, en kijk wat voor jou werkt.

Succes!
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allen,

Hier even een berichtje van mij.

Het kost me nu teveel energie om het forum bij te houden maar ik wil iedereen heel veel succes wensen.
Dat bij iedereen het kwartje mag vallen. En het geen strijd of gevecht meer is maar gewoon, dat je jezelf niet meer wilt bedwelmen. En omdat alcohol geen enkel voordeel biedt.
Dan zou het weleens een stuk gemakkelijker kunnen worden.

Ik laat nog wel eens van me horen.
Tot zover voorlopig iedereen heel erg bedankt voor de warmte die ik hier heb mogen ervaren.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Kate,

Uit je berichtje maak ik op dat je de komende tijd heel veel sterkte nodig hebt. Niet zozeer op het terrein van ADB als wel op het veel grotere gebied van je gezondheid. Nou, die wens ik je hierbij van harte: Heel Veel Sterkte. En ik hoop dat je geluk hebt.
Hopelijk kun je ons tzt laten horen dat het goed met je gaat. Het allerbeste, Kate.

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kate,

Fijn dat je even laat horen hoe het met je gaat. Heel veel sterkte de komende tijd, dat zul je nodig hebben als ik het zo hoor. Vecht voor je gezondheid, met de middelen die je daarvoor hebt. En veel kracht in je weg door de medische molen. Ik hoop dat het meevalt voor je, en ik leef met je mee.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, Je bent zeker goed geschrokken, wakker geschudt. Ik weet dat wachten lang duurt en behoorlijk aan je kan knagen, zeker als je nog in onzekerheid bent wat de toekomst moge brengen. Heel veel sterkte en probeer positief te denken! Hopelijk valt het mee. Dank je voor de tip van het boek.

Anna, Je hebt gelijk ik moet ook mijn eigenweg vinden en dat kost tijd. Na het bericht meteen de stofzuiger ter hand genomen en driftig het huis gezogen. Maar ik moest het even kwijt. Besef nu dat het forum best wel fijn is, de plaats van herkenning, dank je, hoegaat het vandaag met jou?

Kohtje, bedankt voor de link, mijn onrust is verdwenen, een heerlijke site. Gewoon verstand op nul en lekker surfen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi iedereen,

wat een rustige dag, het lijkt wel op nasudderen van gisteren
klopt ook wel voor Marieke en Anna en het heeft ook een functie daarin
klopt ook een beetje voor mij
gisteren zo'n slechte dag met afzakken, ziekzijn, somberheid en onmacht
en toch
heb ik weer de energie gevonden om mezelf niet uit te leveren
aan de leegte, het donkere gat, de diepe put
ergens op weg naar dat vage gebied heb ik een houvast gevonden, een soort zelfopgelegde ommekeer in denken, ik kan het nog niet helemaal benoemen, maar het werkt wel
het heeft te maken met zelfrespect
met grenzen stellen aan negativiteit
aan open staan voor een andere manier van kijken

als ik het beschouw kan het het best vergeleken worden met watanderen ook beschrijven, het anders gaan staan in je leven
niet alleen maar ophouden met drinken,
maar ophouden met leven alsof je drank nodig hebt
ophouden met leven alsof je iets mist

het voelt wel als opluchting dat ik tóch heb uitgezocht of en hoe ik weinig drank wil toelaten
stijf en stram en spastisch niet-drinken even heb verlaten
even proeven
nu kan ik relaxt en overtuigd blijven doorgaan met niet-drinken

Alcohol de Baas in de zin van heersen over weinig is misschien voor velen hier tóch niet de beste oplossing, wel even, als tussenoplossing, als uitglijder, dan is het niet erg
nou, laat ik het maar dichter bij huis houden: het is voor míj geen goede oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je voor jezelf een nieuwe weg aan het ontdekken bent Petra. Ik hoop dat je op deze weg weer verder kunt. Ik heb aan het begin van de behandeling al ontdekt dat krampachtig proberen te heersen over weinig, zoals jij het zo prachtig omschrijft, voor mij niet te doen is.
Hoe nu verder zonder, is ook nog niet duidelijk. Om antwoord op je vraag te geven Stien, de paniek van gisteravond is afgezakt, dus in die zin gaat het beter. Maar dat betekent niet dat er niets meer aan de hand is. Ik ben vandaag aan het bijkomen, letterlijk en figuurlijk. Het is me inmiddels wel duidelijk geworden dat ik nog een lange weg te gaan heb, en hoe die weg zal zijn, en waar ik uit zal komen weet ik niet. Zoals ik al eerder zei (en ik niet alleen) stoppen met drinken is alleen maar een eerste stap. Een belangrijke stap, maar ook niet meer dan dat. Ik ga me maar eens oriënteren op manieren om uit mijn dal te komen. En - zoals Rudy een keer zei - waarschijnlijk is het daarvoor nodig eerst dat mistige dal te gaan verkennen. Misschien dat ik dan ook een keer een ommekeer in denken kan maken.

We zullen zien. Het belangrijkste is, de weg op te gaan, en niet stil te blijven staan. Tenminste voor mij.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ben een paar dagen bijna niet op het forum geweest, dus ik moet nog een hoop nalezen.
Ik had donderdag zo'n rotdag, alles ging fout.
Vorig jaar hebben ze een MRI scan gedaan en ze hebben wat gevonden in mijn hersenen, waarschijnlijk MS, maar daar zijn ze nog niet zeker van, dus moet over een tijdje weer een scan maken.
Ik kreeg donderdag bericht dat ik 5 december geopereerd zou worden aan mijn galblaas, maar dat ik eerst nog bloed moest gaan prikken.
Ik zei, dat ik dat al gedaan had.
Klopte, maar mijn bloed was niet goed, allemaal antistoffen .
Dit in combinatie met mijn andere kwalen, denk ik toch echt dat ik MS heb.
Toen ging mijn auto nog kapot, startte niet meer, toen ik weg wou gaan naar het ziekenhuis.
De auto hebben ze met de met sleeptouw op gehaald, niets meer aan te doen, finit.
Ja en toen heb ik donderdagavond om mijn onrust weg te krijgen 4 biertjes gedronken.
De eerste twee smaakten helemaal niet, toen ik de 5e pakte kon ik gelukkig de schakel omdraaien, heb het biertje weer terug gezet en ben naar bed gegaan. Het lost inderdaad niets op.

Petra, zoals jij het vandaag beschrijft, zo zie ik het ook.

Marieke, toch maar goed dat de taxi niet is gekomen, want nu heb je het bij 6 gehouden.

Anna, ik vind je toch wel een vechtster hoor, knap dat je de fles niet open hebt gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje, volgens mij zit je er een beetje doorheen. 5 december is natuurlijk een rotdag om opgeroepen te worden voor een galblaasoperatie. De gedachte alleen al. Waarschijnlijk slaat de paniek toe. Waarschijnlijk wordt dit laparascopisch gedaan, dan is het geen zware operatie en heeft het overigens niets met ms te maken. Dit staat los van elkaar. Wel betekent dit dat je onder narcose moet en dat heeft zo z'n consequenties als je alcohol afhankelijk bent. Beter kun je dit eerlijk te kenne geven, want de gevolgen kunnen groot zijn na een narcose! Als je eerlijk hierover bent kunnen de artsen en de verpleegkundigen tijdens/na de ok hier op gerichte manier meeomgaan. Ik wens je sterkte, ik weet dat de wachttijd erg lang is voor je gevoel, maar probeer positief in het leven te staan en zeker droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje, ik vergeet te melden dat het normaal is dat de bloedwaardes voor elk onderzoek gecontroleerd worden. Ook voor ok zal dit opnieuw gebeuren. Men kan hier alles van af lezen, is nodig voor callamiteiten tijdens ok. Ik wil je niet ongerust maken, deze operaties verlopen meestal soepel, maar je moet zelf wel een beetje meewerken. Spreek je nog voor 5 december! Voor nu sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...