Spring naar bijdragen

zaterdag 9 december

anjo

Aanbevolen berichten

sally,

Maar 4 valiums? En dan een drankje erover heen?
je zou het moeten weten maar ik zeg het je nog maar eens misschien dat het zwart op wit wat duidelijker voor je is.
Afkicken van drank ik niet prettig maar is in een paar dagen wel lichamelijk gedaan, van heroine duurt het wel langer maar ook is ook wel in een maandje bekeken ( spierpijn duurt vrij lang) pot roken blijft alleen weken in je vet zitten maar een verslaving aan valium daar kan je lichamelijk wel een jaar mee bezig zijn.
En nee, ik ben niets medisch maar wel leergierig en mijn ogen zijn altijd open. En boy wat heb ik veel gezien en geleerd in de kliniek waar ik zat.

Natuurlijk heet ik je welkom maar wees niet te cynisch. Het schoot me verkeerd nadat gisteren iemand vroeg of hij kon snuiven met refusal.
Op zijn vraag nu antwoord, ja op snuiven is nog niets uitgevonden behalve gezond verstand.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ben,

St janskruid voor een depressie. je kunt net zo goed gras gaan grazen. Maar tot die conclusie was je zelf al gekomen.
Ik slik al jaren alcohol met anti depressiva. Dus van niet kunnen gebruiken samen lijkt mij een raadsel.
Wat natuurlijk wel waar is dat je met het gebruik van alcohol wel je kans op een depressie vergroot.
Dus beter niet driinken en slikken.

Marieke 44, het duurt enige tijd voordat anti depressiva gaan werken, je moet het namelijk op bouwen in
je lichaam. Daarom is het ook gevaarlijk om er ineens mee te stoppen.
Mijn raad aan jou om eens verder te zoeken was zeer beslist geen aanval met behulp van medicijnen
sta je sterker. misschien een idee om een verwijzing voor een therapeut te vragen als je er toch bent?

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen,

Ik ga B niet negeren. Ik heb al genoeg genegeerd. Ik negeer dagelijks voor het groter goed van het forum. Zoals je ziet ben ik opstandig. En ik heb het gehad met mensen die maar langs komen en dan af gaan geven op mensen van het forum.
(Zin verwijderd door moderator)
het hoe en waarom heb ik toen gemist. B is niet (naam verwijderd door moderator) maar hoogst waarschijnlijk een lolbroek.
Ik ga maar even afkoelen.

liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by: Sally
Hallo Mensen,

Nu weekend, erg van slag, gisteren avond 4 Valium tabletten genomen met drankje eroverheen, mensen heb nog nooit zo lekker geslapen.....:-))

Sally ik hoop dat dit geen reclame boodschap was!??? Lijkt me niet echt een aanrader! Valium is erg versavend en dat weet jij denk ik ook meer dan genoeg als je al 23 jr in het vak zit!!
Vervelend dat je zo van slag bent...en probeer eens meteen naar bed te gaan als je thuis komt of een lekker kopje relax thee te nemen tv aan en even tot je zelf komen....
Succes!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sally,

Rot voor je, dat je je zo slecht voelde toen je thuis kwam. Maar 4 valium tabletten en alco, lijkt mij niet goed. Maar ik ben geen dokter. Ik zou het niet durven. En ik vind ook, dat je dit hier niet moet schrijven.
Je brengt mensen zo op verkeerde gedachten, als ze slecht slapen.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo vind het ook irritant dat mensen hier even langs komen om hun eigen frustratie te uiten maar kennelijk is dat voor hun,hun manier om zich te laten horen!!!

Heb pas geleerd dat je met dat soort gedrag niks anders kan dan negeren en proberen meewerking te vragen....zeker niet het zelfde terug doen dan wordt iemand alleen maar gestimuleerd in zijn gedrag!!

Voor mij is steeds meer duidelijk dat alcohol een rot spulletje is wat heel veel stuk maakt!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,
anti-depressiva met alcohol vind ik ook geen goede combinatie, om de reden die je noemt, de alcohol zou wel eens de oorzaak van de depressie kunnen zijn. Daarom wordt meestal aan alcoholisten voorgesteld om eerst een aantal weken niet te drinken voor te beginnen met anti-depressiva. Dat traject heb ik ook afgelegd en drink niet.

Sally,
medisch bioloog is niet een beroep maar een studie-richting, ik ben ook geen medicus, maar weet wel het een en ander over de werking van het menselijk lichaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve mensen, met de nadruk op lieve, want dat meen ik echt...
Ik leg hier even de nadruk op want ik wil weer even wat zeggen waarmee ik me misschien niet geliefd maak. En wel het volgende....

Ik zat heerlijk in m'n ateliertje pietepeuterig te schilderen (grassprietjes en een vlindertje) lekker muziekje op de achtergrond en was heerlijk aan het mijmeren ondertussen. Wat heb ik toch een heerlijk beroep.

Die gedachten gingen over het "gedoe" van afgelopen nacht op het forum. Toen ik dat vanochtend las werd ik ook boos. In eerste instantie viel dat nog wel mee, maar gaandeweg de berichtjes werd ik steeds bozer. En ik zat me af te vragen waarom... Ik was er helemaal niet bij, voelde me niet aangevallen maar ik was boos op de aanpak van Bonkel. Vond het geen pas geven zo midden in de nacht ineens zo agressief binnen te vallen in een gemoedelijk avondje en geen gevraagde informatie te verstrekken.
Tja, een schoonheidsprijs verdient deze aanpak mijns inziens allerminst, maar vanmiddag zag ik ineens toch wel iets positiefs in deze "discussie". Ik werd boos om iets wat me helemaal niet aanging, koos partij voor degene die aangevallen werd en was min of meer een beetje van slag. Net als de mensen die vannacht wel bij de discussie aanwezig waren. En nu zat ik me te bedenken dat die hele discussie een prachtig voorbeeld was van wat er in de kliniek regelmatig gebeurde.

Daar kwam het voor dat iemand vol overgave z'n dagboek in de groep voorgelezen had. Helemaal ervan overtuigd dingen goed aangepakt te hebben of doordacht te hebben kwam er ongezouten kritiek op bepaalde dingen. De schrijver/voorlezer voelde zich aangevallen. Ik spreek hier ook namens mezelf want het is mij ook verschillende keren overkomen. Ik ga nu dan ook in de ik-vorm verder...

Wat krijgen we nou, dacht ik dan. Ik zit hier m'n hele ziel en zaligheid bloot te geven en dan durven jullie nog kritiek te hebben ook? Het eerste wat in me opkwam was kwaad worden op degeen die mij aan durfde te vallen. Ik schoot in de verdediging door het slechtste wat ik zo gauw bedenken kon terug te vuren naar de aanvaller. Meteen werd ik gewezen op mijn gedrag waardoor ik me nog meer aangevallen voelde. Ik heb mezelf toen aangeleerd om niet meteen te willen antwoorden maar de kritiek op me in te laten werken. Vaak gebeurde dat ook weer in dagboekvorm.

Hoe pijnlijk vaak ook om zo op je eigen handelswijze te worden gewezen, moest ik meestal na een tijdje heel erg kritisch naar mezelf te hebben gekeken, zonder mezelf te sparen, toegeven dat wat me gezegd was waar was. Dit was leren. Niet door een vriendelijke meneer of mevrouw die me zei dat ik het zus of zo moest doen maar door mensen waar ik in principe niets mee te maken had (het waren eigenlijk vreemden waar ik toevallig enkele maanden samen mee in een groep zat) die me keihard wezen op m'n minder fraaie kanten. Door voor mezelf te erkennen dat ik deze slechte kanten had (en wie heeft ze niet?) en ook toe te geven dat ik ze had aan de andere groepsleden ontstond er wederzijds begrip en respect.

Ik oefende op manieren om anders met mensen om te gaan. Niet meteen in de verdediging te schieten als ik me aangevallen voelde (let wel: voelde) als een verongelijkt kind maar goed te luisteren naar de boodschap achter soms minder fraaie woorden en daar lering uit te trekken.

En dat is precies wat hier vannacht op het forum ook gebeurde. Op een niet fraaie manier werden bepaalde dingen gezegd. Iedereen vloog erop als een bok op een haverkist, maar misschien is het wel heel goed om alles nog eens rustig na te lezen en tussen alle minder fraaie woorden en zinnen door de boodschap te zien en er lering uit proberen te trekken.... Want er zit volgens mij toch heel duidelijk een les in...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is waar Kohtje,
je reageert vaak het felst op datgene wat je het meest eronder probeert te houden in jezelf.
dat toegeven is erg pijnlijk, maar lucht ook erg op.

De boodschap van Bonkel: zoek nou toch hulp buiten het forum als je het niet zelf kunt.
Dat is lastig om toe te geven, weet jij zelf als geen ander, dunkt me.
Het is een goede boodschap.
Wat ik lees is dat het hem of haar ook gelukt is.

Er overheerst hier vaak een warmbadgevoel; daarop inbreken door erg krap door de bocht te confronteren is bedreigend, verstoort het wij~gevoel. Dan krijg je verschillende kampen, wij en zij of erger nog: wij en de ene ander. Een afspiegeling van de echte wereld; eerst de groepsnorm ontdekken, ermee instemmen en dan mag je meespelen.
Ongeacht of je nu echt iets vernieuwends, waars of belangrijks hebt te zeggen.
Hiermee veroordeel ik niets, ik zie alleen een patroon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, en ook Petra, ik ben het ten dele met jullie eens. Bonkel's boodschap was hulp buiten het forum te zoeken, als het alleen hier niet lukt. Oké. Waar ik het nog steeds niet mee eens ben, is dat die boodschap verpakt werd als een regelrechte aanval op één persoon, terwijl deze tegen meerdere personen gericht had kunnen zijn. Bonkel had het naar mijn gevoel meer algemeen moeten houden. Bovendien had hij/zij de boodschap ook kunnen brengen, zoals Petra hem nu verwoordt. Dan was het duidelijker geweest. Er werd echter doelbewust gekozen voor een rechtstreekse, frontale aanval op één persoon, en dat vind ik kwalijk. De brenger van de boodschap mag dan wel met succes hulp van buitenaf gevonden hebben, maar of hij/zij vannacht succesvol was in het de baas zijn van alcohol waag ik te betwijfelen. En in kennelijke staat hier mensen aanvallen, vind ik niet door de beugel kunnen. Dat druist in tegen míjn fatsoensnormen.

En als het Bonkel's bedoeling was iemand via een harde confrontatie te bewegen hulp van buitenaf te zoeken, dan denk ik niet dat hij/zij daar op deze manier in geslaagd is. Hij/zij is er slechts in geslaagd mensen in de verdediging te dringen, en dat is in mijn ervaring niet de gemoedstoestand waarin je in staat bent een knoop door te hakken.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb liever mensen om me heen die me zo af en toe met m,n neus op de feiten drukken dan die maar steeds met me mee babbelen.... Die zou ik uiteindelijk ookniet vertrouwen of serieus nemen.
Nou hou ik wel van mensen die duidelijk en direct zijn dus dat scheelt!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal.

Petra en Kohtje en anderen, het klopt dat mensen vaak fel reageren op iets wat ze raakt.
De boodschap van Bonkel was in eerste instantoe ook aleen maar: waarom zoek je geen hulp buiten het forum als dit alleen niet toereikend is.

En ik ben het met Petra eens; als iemand inbreekt op het 'warmebad gveoel" dan wordt er wel vaker fel gereageerd.

Ik wens iedreeen ook toe dat je leert te zien wat er gebeurde en dat je daar een volgende keer wat aan hebt. En ook; waarom blijft men reageren. Er wordt van meerdere kanten olie op het vuur gegooid.
Dat zijn zaken waar we over na kunnen denken in de hoop dat je een volgende keer sneller dit soort situaties herkend.

De berichten van Bonkel worden naarmate het later in de nacht wordt wel agressiever en kwetsend. Vorige week gebeurde dit ook, ik heb toen als reactie gegeven dat wat Bonkle in eerste instantie zei, wel hout sneed. Maar een boodschap verliest aan kracht als je om je heen gaat slaan.
En onnodig kwetsen is niet helpend.

En dat is jammer want de vraag blijft staan
Wat weerhoudt iemand om hulp buiten dit forum te zoeken als je hier niet voldoende kunt halen om adb te worden. En dat is een prima vraag.
Daar over praten kan mensen inzicht geven, kan je misschien helpen een andere benadering te kiezen of wat ook. En dan is dit forum een mooi instrument.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

En ja dat mensen het misschien persoonlijk nemen is hun eigen trigger...doe daar wat mee. Want WAAROM voel je je aangesproken je kunt het ook laten gaan!! Kijk daar eens naar.

Dit schreef ik vanmiddag al echt je kan van je eigen gedrag leren....als je er voor open staat natuurlijk zonder te veroordelen en te oordelen!!! (ook al is het soms ergggg Moeilijk!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry hoor, maar over vannacht...ik kan niet anders zeggen, dat een dergelijke manier van benaderen niet bij mij aanslaat.
Het is mij gewoon te aggresief. B stelde niet alleen maar om hulp buiten het forum om te zoeken, maar viel ook rechtstreeks aan.
Je mening geven mag best hoor, maar dat hoeft niet op zo'n botte manier.
Daarbij heb ik verschillende keren vragen gesteld, waar ik dus ook rotantwoorden op kreeg. Terwijl mijn bedoeling alleen was om
wat duidelijkheid te krijgen over B zelf en diens gedachtengang. Keb nog steeds niet gevonden waar B zich voorgesteld had.

Nou ja en verder maakt het me niet uit of B hier wel of niet komt. Zolang we elkaar hier maar niet persoonlijk kwetsen, vind
ik niet nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat zoals het gaat.
Wie weet waar het allemaal goed voor was.

Elke heftige reactie komt ergens vandaan en heeft vaak niet eens met dat moment zelf te maken. Het is iets ouds dat op komt. Wat is dat gevoel? Waar komt dat vandaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...