Spring naar bijdragen

Maandag, 11 december


BamBam

Aanbevolen berichten

Rudy,

Erg herkenbaar, ook ik ben een held bij de tandarts. En merk nu ook dat ik me er niet meer zo druk over maak.De alcohol, jaagt volgens mij je gedachtengang op. Ik weet niet of ik het zo goed omschrijf.
Maar zo beleef ik het . Nu ik geen alco meer gebruik, zijn mijn gedachten ook rustiger. En ben ik veel minder paniekerig.

Groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 112
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rvanth, dat is een van de goede redenen om te stoppen met drinken, je gezondheid.
Heel veel mensen ondernemen niets als ze iets mankeren, angst door hun alcohol gebruik.
Angst dat je er op aan gekeken wordt, maar je doet je zelf tekort en kan soms zelfs te laat komen.
Een ieder moest eens weten hoeveel alcoholisten in het ziekenhuis worden opgenomen en echt niet alles is alcohol gerelateerd. Van de verpleging zul je overigens weinig tot niets merken, een ieder wordt gelijkwaardig behandeld. Weinig, daar bedoel ik mee als mensen in een delier komen, maar ook dat is niet altijd alcohol gerelateerd. Er zijn vele oorzaken om in een delier terecht te komen. Hoop dat het verder nu goed met je gaat. Was zomaar een stukje dat mensen niet, niet om hulp vragen als het eigenlijk wel nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Ferry door de drank wordt de emotie nog eens extra uitvergroot.
Was ik blij en dronk erbij, ging mijn stemming over in baldadigheid.
Was ik somber gestemd dan dronk ik me in een depressie.
En wat ik altijd heb gedacht , dat drank vrolijk maakt, is dus niet waar.!!!

GroetRudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, Zoals ik al eerder zei op het verhaal van Anna en Ellie over het onderwerp zijn en het behalen van je doel. Daar heb ik nog even bedenktijd voor nodig. Ik ben nog maar een beginneling en probeer het pad te betreden. Of ik het kan vervolgen met alle hobbels en bobbels is voor mij nog een vraagteken.
Uiteraard klinkt jouw verhaal positief, en ook ik wil niets liever dan belanden op zo'n pad. Het kunnen genieten van het leven,het leven zelf. Maar vooralsnog is dit toch nog enige worsteling en kijk ik uit naar het genot waar jij genieting in vindt. Het stomme is dat ik tijdens vakanties, uitjes enz. geen alcohol gebruik, maar dat de vakanties in de jaren steeds korter werden. Ik uitjes uit de weg ging. Ik wilde altijd dat de ander, mijn man genoot en geen ergenis van mijn alcoholinname als herinnering zou ervaren.
Nadeel is voor mij, dat mijn man enigzins negatief is ingesteld. Dat geldt voor alles wat het leven betreft.
Het continu moeten draaien naar een positieve instelling kost erg veel energie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Stien vanwege een internet verbinding die defect was ben ik in het internet café terecht gekomen.
Ik denk dat er maar twee emoties zijn ....Angst en Liefde.
Drank wakkert de angst nog eens extra aan en velen van ons in ieder geval mijn persoon was bezeten door een verlammende angst waardoor ik een confrontatie met mensen niet aandurfde.
Ik bleef maar ontkennen dat ik angstig was en had daarom veel drank nodig om mij nog enigzins te kunnen ontspannen..de roes.
Ik wilde zo graag in die roes blijven leven en vergat te stoppen met drinken.
Met als gevolg...ik raakte verslaafd.
Mij was vroeger niet verteld hoe om te gaan met angst verdriet, of kwaadheid.

Ik wist mij nadien dan ook geen raad als ik geconfronteerd werd met mensen die mij aardig vonden.
In plaats van datnou leuk te vinden er voor open te staan, verlegen durven zijn in zo'n situatie, ging ik rare kunsten uit halen om aandacht te trekken.
Ik dacht toen nog dat overal iets tegenover moest staan, dus als iemand van mij hield moest ik nog meer van haar houden en ging dan vanalles doen om iemand zijn leven zo aangenaam mogelijk te maken en dat is natuurlijk absurd.
Ik moest mijzelf aanranden de armen om iemand te slaan die verdriet had.
Pas toen ik doordrongen raakte van de woorden, mensen te accepteren zoals ze zijn is mijn leven erg verandert.

Liefde is Kwantitatief....

GroetRudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, dat is ook mijn ervaring. Fijn dat je er weer even bent.

Marieke, ik heb je berichtje gelezen, en heel erg eerlijk gezegd komt het niet echt als een verrassing voor me. Ik ben in de loop der tijd een bepaald patroon bij jou gaan zien. Ik hoop dat je me dat niet kwalijk neemt. Als het langere tijd goed gaat met niet drinken, wordt jij volgens mij steeds prikkelbaarder. Ik merk dat aan je berichtjes. Je ergert je wezenloos aan je buren (wat ik kan begrijpen met die herrie), en je hebt ook altijd van dit soort buren gehad. Je maakt op net iets te luide toon opmerkingen in een winkel (dat vertel je vaak zelf), wat je op dat moment even voldoening geeft. Maar het feit dat je het naderhand hier vertelt geeft mij het gevoel dat je je er zelf van bewust bent, dat het misschien net ietsje té was. Ook de ergernissen over je man en je zoon nemen dan toe. En uiteindelijk ben je volgens mij zo gespannen als een veer, alles krijgt je op de kast, en dan zoek je een uitweg in datgene wat je vertrouwt is: drinken, en daarna nog op stap gaan.
Ik ben ervan overtuigd dat je nu vol goede bedoelingen een nieuwe start maakt, en weer zal het een aantal weken heel goed gaan, en ben je vol trots op jezelf (terecht). Maar ik ben bang dat je opnieuw in dat spanningsveld terecht gaat komen, je opnieuw gaat ergeren aan elke kleinigheid, en daar zit precies jouw probleem. Volgens mij dan, maar nogmaals, ik heb dit vaker bij je zien gebeuren.
Het doorbreken van dat patroon is wat jij nodig hebt, en ik denk niet dat dat je alleen lukt. De oplossing zit niet alleen in aanpassing van het gedrag van je buren en je gezin, ook jij moet leren iets meer ontspannen om te gaan met wat er om je heen gebeurt. Ik zou er nog eens met de huisarts over gaan praten, en misschien toch ook nog maar een keer gesprekken aangaan bij het Bouman, of een andere verslavingszorginstelling. Ik hoop echt dat je hieruit komt meid, je bent al zo vaak zó goed bezig geweest. Je kunt het, maar je hebt wat hulp nodig.

Verder iedereen een fijne avond. Ik kan onmogelijk overal op gaan reageren, ik ben net pas thuis, en bekaf.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rvanth: mij was vroeger niet verteld om te gaan met??? Ik denk dat je bedoeld met "geleerd" om te gaan met. Bij mij was het eender, als ik dacht dat er ergens om gelachen mocht worden kreeg ik ineens een slag om mijn oren. Begreep er helemaal niets van. Je moet het opnieuw leren en het een plaatsje geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken de situatie maar al te goed Marieke.
Als ik mij voorgenomen had te gaan drinken bracht niemand mij meer van die gedachte af.
Zat ik gezellig twee weken achtereen in huis maar dronk één glas drank dan was de beer los.
Ik moest eruit... z.g voor de gezelligheid.
Toch was de eerste slok na een lange periode niet drinken terug nemen net zo moeilijk als er weer mee te stoppen.
Ik vond mijzelf dan een hopeloos geval maar omdat ik toch helemaal alleen in het leven stond deed ik daar niemand kwaad mee en na de eerse slok belande ik onmiddellijk terug in mijn oude drankleven of ik er nooit uit was geweest.

Marieke..deze circel heb ik alleen maar kunnen doorbreken door onvoorwaardelijk met drinken te stoppen, dus geen achterdeurtjes meer open zoals een fles... bewaard op zolder.

Pak zo snel mogelijk de draad weer op.
De tijd dat je niet hebt gedronken is niet weg, niet voor niets geweest.
Veel sterkte toegewenst.

GroetRudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, maak je niet ongerust, ik zit in tactus therapie en volg mijn eigen tempo. Juf is tevreden ik maak vorderingen en mag door naar de tweede ronde. Ze zien het wel zitten met mij! Wat wil je nog meer, de laatste tijd zag geen mens het zitten met mij. Ik ga vooruit, dus......afwachten maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu moet ik wederom met het saaie bericht komen, ik ga te bed. Ben al een uur later als gepland, en het mag echt niet uit de hand lopen. Iedereen een goede nachtrust, morgen een werklustige dag vol energie, en voor de nachtbrakers een goede voortzettintg van het forum. Lees morgen weer terug. Truste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke44,

Maak een plan als je serieus bent...and stick to it !!

En wat betreft je ruzie met je man, probeer eens naar je eigen aandeel in die kwestie te kijken en je als het mogelijk is je excuses aan te bieden voor hetgeen jij gedaan hebt...kunnen bijvoorbeeld kwetsende woorden zijn...hoeft natuurlijk helemaal niet het geval te zijn....samenleven met iemand die een drankprobleem heeft is vrij zwaar en naarmate de ernst van het alcoholprobleem worden onze partners neurotischer en bozer...mijn partner werd op het laatst niet eens boos meer maar onverschillig en dat voelde pas echt afschuwelijk...totaal genegeerd worden...maar zij kon ook niet anders meer...het was haar manier van bescherming geworden..

Wat heb je geprobeerd om het geen ruzie te laten worden ?

In AA zeggen we wel eens dat je het glas al hebt opgepakt lang voordat je het ook werkelijk doet...de terugval is begonnen voor het drinken... Zelf was ik een meester in het veroorzaken van ruzies om dat als excuus te gebruiken om te drinken en gebruiken...ik had het al gepland en zocht alleen nog het excuus...dus keiharde manipulatie....ik zeg niet dat jij dat ook gedaan hebt maar kijk er eens naar of je het misschien herkent...

Ik ben zo goed in het maling nemen van mijzelf (en anderen) en geloof mijn eigen verhaaltjes ook nog...en wat ook belangrijk is , ik moet er goed uitzien voor de buitenwereld....terwijl ik van binnen helamaal kapot ga...

Alleen door het door gaan met drinken en alle ellende vandien kunnen we verliezen...velen van ons zijn al aan de verliezende kant alleen ze "denken" van niet...dat is de realiteit....pijnlijk om te zien....ook op dit forum...

Jouw stukje klonk zo herkenbaar voor mij daarom deze reactie....

Bedankt voor je eerlijkheid Marieke44 en succes....

Als je al een paar keer bent teruggevallen dan werkt die methode niet of je bent er van afgeweken...probeer realistisch te zijn....en vooral eerlijk....en wees niet bang om het eens kompleet anders aan te pakken als je zou willen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien het mag ook geleerd zijn.
De tegenstrijdige berichten van vroeger hebben ook mij ernstig in verwarring gebracht, maar ik ben wel blij dat ik nu ..op mijn leeftijd in de gelegenheid ben de positieve kanten van het leven te mogen beleven wat onlosmakelijk is verbonden met het gemis van vroeger en dat is pijnlijk, maar heeft inmiddels een plaats gekregen.
De wondjes gaan nog weleens open maar ik kan er NU mee omgaan..
GroetRudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vrouw werd het zelfs aangeraden mij te negeren. Haar eigen weg te gaan. Niet mijn verslaving in stand te houden door ruzie te maken. Dat was communiceren en gaf mij weer het gevoel de zielige schuldige te zijn dus een excuus om te drinken. Door me te negeren en me m'n gang maar te laten gaan voelde ik me zo eenzaam dat ik wel naar mezelf moest kijken en luisteren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Zeeman,

ik kan niet voor Rudy spreken maar...
Het valt mij ook op dat je de laatste dagen vaker zegt dat je niet weet of je het vol gaat houden, het niet drinken. En eigenlijk wil je later, wanneer dat ook moge zijn, voor de opne haard zitten met je vrouw met een lekker gals cognac of whisky en een sigaar.
Het lijkt alsof jij jezelf aan het indekken bent om straks weer een keer ongeloofelijk op je plaat te gaan.
Dat snap ik uit de vraag van Rudy en ik kan wel met hem meegaan?
Is dit duidelijker of niet? GRoet BB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

P/S Anna, die nep champagne, hier kinder champagne is een kei goed idee!! Traditie kan toch nog in ere worden gehouden.

Fran: op de vragen wat heb je er voor over en welke inspanning wil je er voor doen. Voor nu heel veel , moet nog een nachtje slapen over alles.

Bambam: tochtstrip al geplaatst?

Truste!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...