Spring naar bijdragen

Maandag, 11 december


BamBam

Aanbevolen berichten

Hihhi oke Anna maar deze week maak je gewoon ook vol toch!!!


Precies veel mensen vergeten ook tussen die tijd te leven en plezier te maken...Mijn opa en oma waren ook zo,n voorbeeld,alleen maar hard werken en als hij gepensioneerd zou zijn dan een wereld reis gaan maken. Helaas heeft m,n oma dat nooit mee mogen maken daar zat de goede man. Alleen met z,n pensioen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 112
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi allemaal

Gisteren nog tot 24u30 naar tv gekeken en dan naar bed gegaan met een goed boek! Ik ben rond 2u dan toch in slaap gesukkeld! Vanmorgen om 8u30 opgestaan met de kleintjes, wel wat moe maar dan kan ik vanavond misschien vlugger slapen!!

Aan allen die er een week bijhebben, een dikke proficiat!!
Groetjes van knuffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Op dit forum worden veel (nuttige en soms onzin) tips uitgewisseld om proberen te minderen of te stoppen met drinken wat op zich natuurlijk positief is (behalve als het onzin is)...

Voor sommige onder ons zijn onderstaande vragen misschien wel nuttig om eens over na te denken..

Wat zou je er voor over hebben om volledig te stoppen met drinken ?

Wat voor inspanning zou je ervoor willen verrichten ?

Heb je zelf een plan ontwikkeld om te stoppen met drinken of een methode gevonden die je erbij kan helpen ?

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat zolang ik de eerste 2 vragen niet kon beantwoorden met ALLES ik geen schijn van kans had om te slagen...en mijn eigen methode werkte niet...ben een aantal malen keihard onderuit gegaan..
Natuurlijk heb ik ook dagen dat ik geen zin heb om bepaalde dingen te doen voor mijn herstel maar ik doe ze wel...ik laat mijn herstel niet afhangen van het feit of ik vandaag wel of geen zin heb of om wat ik denk vandaag...ik ben daar zovaak ingetrapt, dat weggetje naar de afgrond kan ik nu duidelijk zien...geen aktie leidt mij terug tot de drank en drugs...

Ik schreef bovenstaande uit oogpunt van een alcoholist !!

@Anna gefeliciteerd met 19 weken !! Harstikke goed van je !!
Het tellen van dagen kan best positief werken dat ben ik met je eens...zeker in het begin....alleen ik zou mijn leven niet willen wijden aan het niet-drinken maar aan het leven zelf en zolang ik een obsessie heb met alcohol of drugs (en het maakt in dat geval niet uit of ik drink of niet drink) blijven dat de belangrijkste gedachten in mijn leven en dat is wat ik vandaag niet meer ervaar....en dat is wel zo bevrijdend...het is gewoon ongelooflijk dat ik er niet aan denk....en dat geeft mij zoveel meer ruimte om andere dingen te doen en te ervaren...dan opgesloten te zitten in hetzelfde denkcirceltje elke dag...
Nogmaals iedereen is vrij om te doen wat hij of zij wil (als er al een keuze bestaat!)....

" De weg naar geluk is de weg zelf" Boeddhistische spreuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeeman, 5 weken Proficiat.

Anna, Ferry en Rufus, het is weer maandag en jullie hebben er weer een week bij ( Rufus??) :D:

Houtje: voor je kleine pasjes:musicnote: Ook dan kom je er.


Ik ga zo met de kegelclub op stap.
Het is wel weer mijn beruchte 9e dag, waar ik altijd de fout in ga, maar vanavond NIET.
Ik zou het makkelijk af kunnen zeggen nu en kunnen gooien op mijn operatie, maar ik doe het niet.
Als ik dit red op mijn beruchte dag, dan heb ik echt een overwinning behaald.
Het voelt nog goed, ik ga ervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Details zijn persoonlijk, Fran. Er zijn verschillende wegen waaruit je kunt kiezen. Het is alleen de kunst die weg duidelijk te willen en ook kunnen zien en hem dan te volgen...

Ik bedoel eigenlijk, die wegen zijn wel gelijk aan elkaar, maar het landschap waardoor ze gaan verschilt. En hoe gek het misschien ook klinkt, ook de richting kan per weg verschillend zijn maar uiteindelijk komen ze bij hetzelfde uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond allen, weer even teruggelezen. Was wel even schrikken van het bericht van Sally. Dat vindt ik wel een nadeel van dit forum, ik loop dan met Sally in mijn hoofd totdat we een bericht hier lezen. Voel me zo machteloos, je weet eigenlijk niets. Voorhetzelfde geldt loopt zo'n noodkreet een keer slecht af. Eng hoor.

Iedereen die weer winst behaald heeft met het adb zijn van harte!
Zeeman, tactus therapie is confronterend, dat bemerk ik ook. Soms denk ik dat ik het daardoor wel eens moeilijker heb, anderzijds leer ik veel over mezelf, gewoon doorgaan toch?
En ook zoals Ziza aangaf krijg ik nu buien van onrust, geirriteerd zijn en ontevredenheid. Ik wordt onredelijk en val uit naar anderen. Hier moet ik nog mijn weg in zoeken, maar is wel schrikken voor mijn omgeving. Soms denk ik dan, zal ik maar, dan vervlak ik, en heeft mijn omgeving minder last van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O jee, Marion, wat verwarrend... een kegel club zonder kegelbaan, en dan in een café? Heet het een kegelclub vanwege vroeger of is het nu in het café weer een kegelclub? Je hebt het toch droog gehouden, hoop ik...

Marieke, .... heb je dit aan voelen komen?
Probeer jezelf weer bij elkaar te rapen meid en kijk dan nog eens goed om je heen...en naar jezelf. Sterkte ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petra, jouw verhaal spreekt mij aan, alleen moet ik hier nog keihard aanwerken, Zorg eerst goed voor jezelf, dan kun je pas voor een ander zorgen. Ik geloof dat ik mezelf aardig weggecijferd hebt de laatste jaren, in mijn prive en mijn arbeidsleven. Dat korsakov verhaal kwam hard aan, maar is helaas soms werkelijkheid.

Ellie en Anna, ook jullie verhaal boeit mij, het behalen van je doel en het onderweg zijn. Ik moet jullie eerlijk bekennen dat jullie mij bedenkstof hebben toegeschoven. Hetgeen mij even tijd kost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, heb gisteren een boek gepropageerd (schrijf ik dit woord goed?) Zou voor jou ook wel eens goed zijn te lezen, moet je echt proberen. Geen grote passen, pasjes, maar wordt dribbelen.
Per dag, eigen tempo volgen.

Marieke, flink doorgehaald, eerlijkheid siert. Kijk naar Mick de aanhouder wint, poging 100!!
Hoezo, doorzettingsvermogen. Blijf lezen en schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey allemaal ik kom even piepen.
Zit momenteel in nederland achter mijn eigen pc.
Zijn er toch in de gauwegeit twintig nieuwe mensen bijgekomen.
Amaai ...das veel.
Hartelijk welkom................

Schrijf erop los mensen, schrijven is ook verwerken.
Het heeft mij geholpen mijn problemen duidelijk te krijgen.

Die problemen bestonden uit het niet kunnen omgaan met kwaadheid, verdriet en vreugde
Het geluk dat op mijn pad kwam liet ik niet toe.
Ware liefde spoelde ik weg met wodka.
Ik hield mij schuil achter mijn negatieve levenshouding.
Ik kon niet met het aplaus omgaan.
Ik kreeg geen contact met mijn medemens, bij nader inzien was het andersom.
Over mijn problemen schrijven heeft veel duidelijk gemaakt.
Ik denk weleens dat al dat schrijven min of meer mijn leven heeft gered.
Echter ...de emotie ontbrak nog aan mijn nieuwe inzichten en die ben ik tegen gekomen door de confrontatie met mijn medemensen aan te gaan.
Het is mij onmogelijk gebleken ...zonder open te staan voor de verhalen van de mensen om mij heen, mijn lotgenoten...inzicht in mijn problematiek te krijgen en daardoor te veranderen.

Het was blijkbaar nodig om eerst de negatieve kant van het leven te leren kennen om vervolgens de positieve kanten te mogen ervaren..

Een en ander is me gelukt door onvoorwaardelijk te stoppen met drinken.


een prettige avond met zijn allen...

Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Mijn antwoord zal je wel niet aanstaan, maar ik zeg het toch maar. Ik krijg bij jou af en toe het gevoel, dat je er niet helemaal achter staat, om niet meer te drinken. Ik kan niet precies uitleggen hoe. Maar dat zegt mijn gevoel. En alleen jij kunt, dit beantwoorden.

Sterkte en wijsheid.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rvanth, welkom terug in Nederland, heb indertijd gelezen dat je mailde vanuit een internet cafe, of zo.
Maar je mailde, ik ben misschien nieuw voor jouw maar voor mij voelt dat dus niet zo. Emoties toelaten, volgens mij het meeste hangijzer bij alle aangeslotenen bij het forum. Het leren beleven ervan. Velen hebben ons er jaren van afgesloten met alle gevolgen van dien. Als mensen nu dus stoppen met drinken komt dit extra heftig naar boven, zo ook bij mij. Ik kan er nog moeilijk mee omgaan, maar hoop via de tactus therapie er een stuk op vooruit te gaan. Leuk dat je er ook weer bij bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had vanmorgen een afspraak met de kaakchirurg in het ziekenhuis.
Een implantaat was verkeerd geplaatst en de ruimte tussen spiertje en lip daardoor te beperkt zodat bij elke beweging van de mond het spiertje inscheurde.
Voordat ik het wist lag ik met 5 injecties in mijn mond in het groen( of was het blauw) verpakt op de operatie tafel omringt door 2 verpleegsters en de chirurg.
Het is allemaal goed gekomen en om tien uur vanmorgen zat ik in de restauratieve voorziening met een zakdoek en veel ijs op mijn lip om een eventuele zwelling vóór te zijn.
De spanning ebde langzaam weg rust kwam ervoor in de plaats..

Zittend in het restaurant en luisterend naar de echo van mijn nog bonzend hart dacht ik hardop dat dit vroeger toen ik nog dronk onmogelijk was geweest.
De angst had mij ervan weerhouden deze confrontatie aan te durven en ik was op de vlucht geslagen regelrecht de kroeg in.
Trouwens voordien zou ik een week lang aan het zuipen zijn geweest onderwijl wilde scenarioos bedenkend waardoor mijn angst en paniek nog eens werden uitvergroot en ik uberhaubt niet meer naar het ziekenhuis had durven gaan.
Ik was zogenaamd wel gegaan maar onherroepelijk in de kroeg terecht gekomen..om vervolgens half bezopen met een rotsmoes thuis terug aan te komen dat de dokter ziek was geworden.

Het zweet brak me bij deze gedachten uit en wederom ben ik bevestigd in mijn gedachten dat ik van mijn leven geen betere keuze heb kunnen maken dan te stoppen met drinken.

Dit wilde ik even delen..

GroetRudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een reaktie op wat Ellie zei over het bereiken van een doel...

Ik moet zeggen dat ik ook graag van het leven geniet. Dat heb ik altijd graag gedaan en dat doe ik nu ook. Maar er is een periode geweest dat ik niet van het leven genoot, niet van het leven kón genieten.
Om extra van het leven te genieten nam ik wel eens een drankje. Klinkt bekend, toch? Om nu een lang verhaal kort te maken, op het laatst móest ik wel (een) drank(je) hebben om nog enigermate de herkenning te hebben van genieten van het leven. Dit was noodzakelijk geworden. Maar echt genieten, onbevangen door het leven dansen was er niet meer bij.

Ik was me er echter nog altijd wel van bewust dat ik wél onbevangen door het leven wilde dansen. Om dat weer te kunnen wist ik dat ik moest stoppen met drinken. Dit schijngenot was me als een molensteen om m'n nek komen te hangen. Daarom heb ik mezelf een opdracht gegeven met een einddoel. Die opdracht was op zoek gaan naar een manier om van de drank af te komen, het einddoel was een leven waarin alcohol geen vat meer op me zou hebben. Dat einddoel is niet het eind van m'n leven (ik wilde zeggen: naar ik hoop, maar ik heb het einddoel bereikt en ik leef nog door dus dat hoef ik niet meer te zeggen) maar een eindpunt in een fase van m'n leven. Na het behalen van m'n gestelde einddoel kan ik nu weer onbevangen door het leven dansen...

Toen ik er tegenaan keek leek de weg naar het behalen van dat (tussen)einddoel doodeng, maar gaandeweg die weg werd ie steeds interessanter en hoopgevender. Hoopgevend wat betreft een vrij leven. En nu ik er op terug kan kijken is het een prachtig leerzaam traject geweest en na het bereiken van het einddoel sta ik absoluut niet met lege handen, integendeel, ik kom handen tekort om alles wat het leven me nu aanreikt aan te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...