Spring naar bijdragen

maandag 8 januari


maya

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal.
mijn eerste avond zonder zit erop. Het was wel raar. De hele avond het gevoel dat er nog iets moest gebeuren. Heb geen tv gekeken om het patroon te doorbreken. Heb wat gelezen op mijn eigen kamer en ter inspiratie jullie verhalen gelezen en het boek van Allen Carr. Dat hielp. Heb overigens kort geslapen. Moeilijk inslapen en om 5 uur wakker. Hadden jullie daar ook last van.
Hoe is het met jullie gegaan. Anjo, met jou? Is het moeilijk of (relatief) makkelijk om na een terugval weer niet te drinken.
Voel me wel rustig van binnen, goed besluit om te stoppen. Vooral het doorbreken van iedere avond. Het was me al in geen jaren gelukt ook maar 1 avond te stoppen en dacht ,net als met roken, dat lukt me nooit. goed de eerste stap is gezet. ik verwacht dat vanavond weer een eerste stap wordt.
Allan Carr benadrukt zo mooi dat je niets verliest, voor je dronk miste je het ook niet, het is een hele klus om verslaafd te raken. Het boek stoppen met roken heeft me ook geholpen een paar jaar geleden. Iets voor een aantal van jullie die met het roken worstelen zoals ik gisteren las.
Zo, ik ga nu in de startbloken, drukke dag, veel werkafspraken buiten de deur.
Jullie allemaal een fijne (werk)dag. Vanavond kom ik eens lezen hoe het met jullie is.
Maya

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 79
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Goede morgen allen,

Maja, gisteren je eerste droge dag! Vandaag weer een droge dag, zijn het er al twee!
Volhouden, en ja het slapen duurt voor sommigen nog wel even om weer in een bepaald ritme te komen.

Het ziet er nat uit buiten, hopelijk wordt het vandaag nog droog.
Allemaal een goede (voor de meeste) eerste werkdag en anders gewoon een rustige dag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Maya

Goed zo dat je deze belangrijke stap hebt gezet. Ja, in het begin slaap je moeilijker, je lichaam is gewend aan de alcohol om in te slapen en je wordt ook vaker wakker.

Ik weet niet hoeveel je gewend was te drinken, maar soms is het toch handig de huisarts (wat we allemaal niet durven) in kennis te stellen omdat het toch wel 2 weken duurt (met absoluut géén drank) dat het gif uit je lichaam is. Je kunt dan ook voor de eerste twee weken librium krijgen wat het stoppen wat dragelijker maakt.

Kijk eens op de andere draadjes, bij Tips en Adviezen en zo. Er staat op deze site inmiddels een hele handleiding.

Wil je het volhouden op wilskracht of (met behulp van) medicatie? En ga je ook de internettherapie doen? Ik loop hier nu virtueel 14 maanden rond en de internettherapie was toch wel de factor die de boel heeft doen doorslaan naar de goeie kant.

Succes joh!!!!! En in een zwak moment: meteen schrijven dat je het moeilijk hebt, er is altijd :huh: wel iemand on-line om je te helpen.

Nogmaals succes, dat kan je best twee keer gebruiken, het valt niet mee. Ja de eerste dagen/weken had ik een soort euforie van zie je wel, ik kan zonder, maar soms valt het me nog steeds zwaar (zoals dit weekend), dan kom ik als de s...... hier terug.

Doei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal,

Ik heb maar eens in het woordenboek opgezocht wat er achter ziekte staat. Een heleboel maar dus ook: abnormale gesteldheid of neiging. Nou, in dat geval is het voor mij simpel. Ik had dus een ziekte. Nu is die ziekte over maar ik blijf er wel vatbaar voor. Het gaat me er nu om hoe ik me nu voel. En ik voel me goed, niet ziek. Over kort door de bocht gesproken....

Het is ongeveer net zo als bij mijn vrouw. Die is al vanaf haar 11e jaar diabete. Men spreekt in het nederlands vaak van Suiker'ziekte'. Mijn vrouw heeft een grote hekel aan die benaming. Overal ter wereld noemt men deze aandoening diabetes. Ze zegt: ik heb een aandoening maar ik ben niet ziek. Ik voel me prima, mits ik de regels in acht neem die voor diabeten gelden. Als ze haar insuline spuit leidt ze een normaal bestaan en als ze ziek is komt dat niet doordat ze diabete is maar doordat ze net als iedereen wel eens wat oploopt. Het spuiten van insuline is doodnormaal geworden, verder is ze er nauwelijks mee bezig. Ook bloedsuikercontrole doet ze maar heel af en toe, ze heeft nooit slaaf van haar aandoening willen zijn. Nu zijn de internisten verbaasd over haar goede conditie voor een diabete van haar leeftijd..
Als ik de regels voor niet-drinkende alcoholisten in acht neem, dus niet drink, kan ik ook een normaal leven leiden. Ik ben dan wel alcoholist maar voel me niet ziek. En dat is belangrijk, dat je uiteindelijk niet leeft vanúit het idee dat je een aandoening hebt maar dat je leeft mét je aandoening. Dat het bewust zijn van de aandoening niet steeds als afzetpunt voor je daden fungeert maar dat het met je daden verweven raakt. Niet bij elk drankje dat je ziet denken: dat mag ik niet want anders...... maar het gewoon niet meer zien als iets drinkbaars. Net zoals ik ook geen neiging heb een slok benzine te nemen als ik de auto voltank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen Maya,

Zo, dag 1 zit erop. De kop is eraf. Ik had in het begin ook zeker die onrust en inderdaad het gevoel dat ik nog iets moest. Een "gemis"? Ik denk ook vaak aan dat zinnetje van A. Carr, 'voordat ik dronk miste ik ook niets'. En dat helpt. Het is jezelf weer herprogrammeren.
Ik ben meer voor de Cold Turkey methode en heb het niet zo met medicatie. Ik wil goed voelen wat er met me gebeurd en wil juist ook helemaal geen andere "rommel", maar goed... dat is mijn mening.

Succes vandaag, gaat je vast weer lukken. Tot vanavond!

Groet, Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zag net dat er in de Belgische Aldi's vanaf woensdag vitamine-B-complex verkocht wordt voor 1,59 euro. Misschien is dat in NL ook zo. Dat was het eerste wat ze mij van Tactus aanraadden, en ik neem ze nog altijd, maar ze zijn niet goedkoop, die pillen. Ik ga er maar van uit dat de kwaliteit gecontroleerd zal zijn.

Zomaar een l*llig berichtje tussendoor, maar ik weet dat veel mensen hier op de kleintjes moeten letten, en alle beetjes helpen.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit net nog even een beetje rond te lummelen op dagdraadjes van een paar dagen geleden en daar zie ik dat bij een van m'n berichtjes het woord aardklo*t ook al aangepast is door de moderator. Is dit nou een stukje overijver of zo'n programmaatje dat alles wat maar naar schuttingtaal riekt verwijdert?
Je kunt dus ook niet ongecensureerd aan klo*tschieten doen. En zo zullen er ongetwijfeld nog wel meer woorden zijn. Is dat nou echt nodig??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, als je het fijne ervan wilt weten moet je dat aan iemand uit de Achterhoek of Twente vragen (twee gebieden in het oosten van Nederland). Daar is deze sport populair. Iets met een met hout beklede loden bal die je weg moet gooien, zo ver mogelijk. Dit speelt zich voornamelijk af langs de wat rustiger openbare wegen. Die bal heet Klo*t en de sport dus klo*tschieten. Er zitten vast wel Tukkers of Achterhoekers op dit forum... (o ja, Tukkers vormen de bevolking van Twente).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klootschieten, deden wij vroeger met familie in de bossen, mannen tegen de vrouwen. Het waren altijd de mannen die valsspeelden. Kan me er nog boos om maken. Tuurlijk is maar een spelletje, maar toch.
Voorlopig riekt mijn dag vandaag naar de kl.ten.
Vanochtend nog regen, wachten op het zonnetje. Nu is er het zonnetje maar is het bij mij van binnen donker. Ik vind er niets aan, sta drie weken droog en kan nergens van genieten.
Het leven riekt naar overleven. Telefoontjes beantwoord vannochtend, kan niet echt met de ander meeleven. Het voelt meer alsof de mensen me lastig vallen.
Ook ik draadje wat teruglezen, ben het met dingen niet eens. Moet ik dat kenbaar maken?
Nee, zal wel weer aan die kronkel in m'n kop liggen. Wachten, wachten, wachten, vind een ander daar nou niet wat van. Wat maakt het uit, ik praat niet meer, heeft toch geen zin. Ligt gewoon aan die kronkel in mijn kop. Kan me ook zo kwaad maken, zal wel om niks zijn want waarom wordt een ander dan niet kwaad.
Nou ja, is dit het nou? Is dit mijn vrije dag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoef misschien niet te reageren , Stien, maar ik doe het wel.
Ik herken je stemming en wellicht helpt dat?

Precies zo'n stemming hangt er hier, maar niet na 3 weken zonder alco, ietsje langer.
Probeer toch dingen te blijven doen, jezelf bezig te houden want stilzitten is nog demotiverender dan ongemotiveerd dingen te doen.
En ik kan het weten!
Sterkte en een virtuele knuffel.

Bericht aangepast, vanwege sombere en demotiverende blik.
Geeft beginners weinig moed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte Stien,Petra en Marieke. Ik ga er maar niet teveel op in, anders zakt nu al de moed in mijn schoenen. Ik heb net even een uurtje een tukkie gedaan. Ben moe van de vele gedachten over van alles. Ook over mijn vader maak ik mij zorgen. In urine eerst gruis gevonden, vandaag teveel witte bloedcellen in de urine. Morgen moet hij bloed afgeven en kan smiddags al bellen voor de uitslag. Zet de arts met een reden er zo 'n vaart achter? Vlgs. internet kan het een ontsteking of kwaadaardige tumor zijn. Bah, bij mij gaan er al allemaal erge scenario"s door mijn hoofd. Nou ja afwachten maar weer. Ga zo de kindjes weer halen. Mijn oudste had vanmorgen een lekke band dus die moest ik ook halsover kop even brengen en vooooral niet vlak bij school afzetten! Stel je voor dat men ziet dat je moeder je wegbrengt!!!! Pubers ! :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een hartverwarmend optimistisch draadje, ik kan het niet laten ook even te reageren (jaja, ik ben weer stout).

Ik zit dus op mijn werk, en het fijne is dat de put daar gewoon mee naar toe kan, hij is mobiel denk ik. Ik had net mijn nog steeds zieke collega aan de telefoon, die het ook al helemaal ziet zitten, dus jongens het gaat fantastisch! (Dit is sarcastisch, voor alle duidelijkheid.)
Vannacht erg slecht geslapen, ik loop over van de zenuwen en de piekers. Hopeloos.

Marieke, ik ben blij dat jij wel de positieve kant nog kunt zien. Hou vol meid, hou de positieve gedachten maar vast, want met die negatieve kun je ook geen kant op.

Stien, Petra heeft gelijk. Dat je je nu zo voelt is niet de schuld van het niet drinken, en je lost het ook niet op door dat weer te gaan doen. Ik moet dat mezelf ook nog steeds regelmatig voor ogen houden, maar het is gewoon wel zo.
En meid, maak van je hart geen moordkuil. Als je iets leest waarmee je het niet eens bent, gooi het dan gewoon eruit. Iedereen hier heeft recht op zijn eigen mening. Van opkroppen ga je je alleen maar nog slechter voelen.

Iedereen die zich niet zo blij voelt: sterkte, je bent niet alleen.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...