Spring naar bijdragen

Maandag 15 januari


Anna

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Weer een nieuwe week begonnen. Iedereen die zich voorneemt vandaag niet te drinken: veel succes! Iedereen die een nieuwe mijlpaal bereikt heeft, gefeliciteerd!

Twan, welkom terug. Jij was destijds toen ik op het forum kwam een van mijn grote voorbeelden. Jammer dat het je niet gelukt is weer sociaal te drinken, en succes met je nieuwe start. Het gaat je vast weer lukken.

Maak er een mooie dag van!
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 218
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Môgge Visje,

gefeliciteerd in tweevoud. Maak er een gezellige dag van en je tweeling ook. Hoe oud zijn ze geworden? En lijken ze op elkaar of niet? Ik blijf het een bijzonder iets vinden, tweelingen... hoewel jij er waarschijnlijk anders tegen aan kijkt als moeder van zo'n wondertje zijnde.
Zul je wel je ADB streven voor ogen houden? Des te leuker wordt de dag voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hallo weer allemaal.

Uit het land van de levenden weer. Sjipssssssssss wat ben ik ziek geweest zeg. Niet normaal. Gisterochtend lag ik in bed ik denk komt dit OOIT nog goed, en zie, sinds gisteravond ben ik weer beneden.

En.....surprise surprise ik ben helemaal ADB gebleven !!!! :D

En NDB (ik rook al jaaaaaaaaaaren niet meer) en SDB (snoepen ging ook niet) dus er ligt een meter krant voor me.

Ik heb het gevoel zo van JO MAN, kleren aan, en de wijde wereld in...... we gááááán. Waarom dan toch die kriebel dat dat niet zo gaat?

Ik moet vanavond naar een info avond van Zoon's favoriete voorkeur middelbare school..... dinsdag een andere en woensdag een derde. Ik weet nu al dat donderdag een huildag is..... blèh.

Twan man, wat ben ik blij dat je terug bent, fantastisch dat je het lef hebt gewoon om terug te komen en een (nieuwe) wat nieuwe????? gewoon een doorstart te maken.

Is verder alles goed met je thuis, je werk enzovoorts?

C U

Houtje

******************************

p.s. ik laat Houten en Koekie verwijderen, omdat ik het meest met Houtje schrijf okee jongens?

********************************

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, Twan de Weerman. Staat me nog iets van bij uit m'n prille forumjeugd (??) Niet echt zellf meegemaakt maar Anna nam die taak in het begin even over. Maar die had het al druk genoeg. Kan het dan nu echt winter worden Twan, of is het dat al? Maar niet teveel gladheid op de wegen graag. En succes met je come back..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen bedankt voor jullie warme welkom!

Het heeft me inderdaad wel wat moeite gekost om terug te komen. Het is natuurlijk niet het leukste verhaal om te vertellen, maar alles beter dan weer helemaal terug bij af te komen. Het forum heeft me altijd erg geholpen, dus we gaan er weer voor, om te beginnen bij dag één.

En om dan maar weer helemaal terug te zijn:

Vandaag schijnt vooral in het zuiden de zon, terwijl er in het noorden ook wolkenvelden overtrekken. Het blijft droog. Er waait een matige ZZW-wind, die aan de noordkust krachtig is. Het wordt vanmiddag rond 8 graden. Vanavond dringen er sluierwolken binnen. Vannacht neemt de bewolking verder toe en tegen de ochtend gaat het in het NW licht regenen. De wind blijft stevig doorwaaien. Het koelt af tot rond 5 graden. Morgen overdag volgt op steeds meer plaatsen regen.

Iedereen veel succes vandaag!

Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk zo'n weerman op het forum, nu nog beter weer! Welkom terug Twan.
Bedankt voor de felicitaties.
Koh, mijn tweeling is een jongen en meisje die 8 jaar zijn geworden. Ze lijken niet op elkaar qua uiterlijk. Qua innerlijk hebben ze allebei eeb zacht karakter. Vanmorgen gezongen met z'n zevene op ons bed en toen kadootjes zoeken. Zoon een nieuwe fiets( vanmiddag even oefenen, heeft wat korte beentjes) dochter een playmobil huis. En ja, zakjes chips uitdelen op school Zeer spannend. Koh, voor mij is het ook nog steeds een wonder hoor en heel apart. Niet verwacht, maar heel mooi om mee te maken.
En ja, ik hou mijn ADB in de gaten, wordt even snel koffie en gebak om half 4 en dan naar zwemles met de jongste. Verder geen groot feest, tenminste buiten de opas en omas geen verdere visite.
Wat een werk zeg die opdrachten van de internetbehandeling. Heb ik van alles beantwoord, verkeerd knopje ingedrukt. alles weg! Nou ja, wel goed om overal wat dieper op in te gaan. Ga nu gauw wat doen ik ben helemaal verkleumd. Doei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Twan,

Leuk dat je weer terug bent en niet leuk dat je weer terug bent! Waarmee ik wil zeggen dat het jammer voor je is dat het experiment van sociaal drinken, plat gezegd, op z'n kont ligt. Ik meen me te herinneren dat je naar de boerderij ging voor aangenaam vakantieplezier. En ik heb me wel eens afgevraagd of je een carriere-switch had gemaakt naar het boerse. Maar wel zonder internet.
Fijn dat je weer meeschrijft en ons blij maakt met mooie inzichten en goede weerberichten.

Zoals je ziet doe ik het zonder rugzak tegenwoordig. Die had ik, heb ik kort geleden besloten, niet meer nodig. Ten eerste omdat er een gat in was gekomen door het lange dragen en ten tweede omdat alle ballast die er in zat niet langer een wezenlijke factor voor mij was. Dit icoontje doet me meer recht.
Je begrijpt dat het mij goed gaat. Over een paar weken sta ik een half jaar droog en het niet drinken begint een gewoonte te worden. Daar staat tegenover dat ik nieuwe verslavingen aan het creeren ben. Ik kan en wil niet zonder. Zo begin ik een autoriteit te worden op het gebied van thee drinken, frisdrank en lezen op dit Forum. Door het vele drinken, ik heb tenslotte ruim 40 jaar een glas in m'n hand gehad, wordt m'n nachtrust minstens 4 keer per nacht onderbroken door toiletbezoek. Maar verder hen ik alleen maar voordelen kunnen ontdekken aan de staat, zonder! Ik voel het nu bijn als een nieuwe geboorte en het oude kind, wat ik in snel tempo zie opgroeien, bevalt me wel. Ik moet nu weer oppassen dat ik het niet al te zeer met mezelf ga treffen. Maar je weet wel, elk voordeel hep z'n nadeel!

Nogmaals, goed weer van je te horen en succes met de doorstart!

Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan, we kennen elkaar nog niet, welkom terug. Ik heb mij in november aangemeld voor de tactus therapie, nog twee maal en dan is het afronden geblazen.
Ik vind het heel fijn dat je je ervaringen hier op het forum wilt delen. Het feit dat na 2,5 mnd, sociaal drinken toch niet haalbaar bleek. En dat je hier ook na een poosje gewoon weer terug kunt keren, vele mensen je nog kennen en welkom bent.
18 februari willen we graag een meeting houden, dit staat op het andere draadje. Maar nu ik hoor dat we een weerman onder ons hebben, enig idee wat het weer ons dan zal brengen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Twan,

Goed weer van je te horen. Ook ik heb heel veel aan je gedacht en was al bang dat het niet goed was gegaan. Niet dat ik niet in je geloofde maar het schijnt maar weinige gegunt om dit in een keer doen, je neus stoten schijnt erbij te horen. Dus fijn dat je ons weer gevonden hebt, ik heb je gemist, vent.

Fijn, dat je me het zonnetje stuurt en inderdaad het is hier vandaag een mooie dag.

Ik voel me weer wat tot leven komen. Kreeg vandaag een rotbrief en ben nu zelfs boos, wat een vooruitgang is want ik begon wel erg vlak te worden. Slapen is nog steeds een drama maar de paniek is weg en morgen ga ik gewoon weer werken. Het is een wat vreemde week daar, ik heb net mijn rooster gekregen met een heleboel tussenuren en veranderingen. Dus goed wakker blijven, deze week.

Freek, ik hoop dat je je snel beter voelt want paniekaanvallen zijn echt afschuwelijk. Wees niet te dwars en zoek er hulp voor want ze zuigen energie en levenskracht.

Rufus, ik herken het zo. Ik drink liters thee en merk nu ook echt verschil tussen het ene merk en het andere en dan baal ik als ik het verkeerde merk heb, niet te geloven.
Volgens mij is thee vochtafstotend, al denk ik dat het nooit zo uitdrogend kan zijn als alcohol. Dus volgens mij zijn mijn nieren hier toch wel blij mee maar het is een ellende, lig je net te slapen en dan mag je weer.

Houtje,

Fijn, dat je je weer wat beter voelt. Hmm, open dagen, af-sch-uwe-lijk, volgens mij ben ik volgende week aan de beurt dus ik zal wat moeten bedenken om te doen dan. En ze duren ook zo lang om vrolijk en krachtig en "leuk" te moeten zijn dat ik me helemaal niet meer kon indenken dat het stressvol voor ouders zou kunnen zijn. Gewoon met je gevoel meegaan, denk ik en niet stressen.

Iedereen een prettige dag!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Stien,

Iedere goede weerman (en adb-er) zal je kunnen vertellen dat voorspellingen onnauwkeurig worden als ze zo lang vantevoren worden gedaan. Ik hou me dus voorlopig alleen bezig met voorspellingen van dezelfde dag, en vandaag houden we het droog... :)

Rufus,

Nee, ik ben wel weer teruggekeerd van de boerderij. Het was een hele gezellige week. De eerste drie dagen heb ik niet gedronken, daarna heb ik de rest van de vakantie iedere avond twee glaasjes bij het eten genomen. Eenmaal terug van vakantie heb ik me hier nog een paar dagen aan gehouden, en toen ben ik het in een weekend weer op een ouderwetse manier aan het drinken geslagen, met natuurlijk de bedoeling om op maandag weer helemaal te stoppen. Je begrijpt het al, dat ging dus niet. Mijn enige voornemen met oud op nieuw was dan ook om weer te stoppen. Heeft dus nog vrij lang geduurd eigenlijk...

Ik ga mezelf er niet voor op m'n kop geven, maar heb de helpende gedachten van Tactus er maar weer eens bij gepakt, even bijspijkeren...

Wat goed van je dat je alweer een half jaar bent gestopt. Het klinkt inderdaad alsof je een nieuwe gewoonte hebt gevonden, fijn om te lezen!

Anjo!

Fijn om je weer te lezen, we gaan er weer voor!

Liefs allemaal, :present:
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...