Spring naar bijdragen

zaterdag 27 januari

ferry

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 202
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

VANDAAG GEREGELD ZON, MORGEN REGEN, SNEEUW EN IJZEL

Vandaag zijn er zonnige perioden. Ook schuiven er van tijd tot tijd wolkenvelden over; hieruit kan soms een vlokje motsneeuw vallen. Vanochtend vriest het licht, vanmiddag komt het kwik uit op +3 graden. De noordoostenwind is meest matig, kracht 3 tot 4, langs de kust en boven de Zeeuwse wateren eerst nog nu en dan vrij krachtig, windkracht 5.

Vanavond wordt het helder. Met weinig wind daalt het kwik snel tot onder nul. Het gaat uiteindelijk een graad of 4 vriezen. In de loop van de nacht neemt de bewolking toe vanuit het noorden. In de vroege ochtend bereikt de neerslag, behorende bij een zwakke storing onze regio. Eerst zal de neerslag in de vorm van sneeuw vallen, vrij snel overgaand in regen. Op een bevroren ondergrond geeft dit aanleiding tot IJZEL. Hierdoor kan het op de weg gevaarlijk glad worden, houd u de berichtgeving daarom goed in de gaten! Morgenmiddag draait de wind naar noordwest. Zodoende kan minder koude lucht vanaf de Noordzee ons bereiken. De gladheidsproblemen zullen in de loop van morgenmiddag opgelost zijn.

In de nacht naar zaterdag klaart het weer op, maar er is ook een enkele bui mogelijk. Het koelt dan af tot iets boven het vriespunt. Door opvriezing kan het dan opnieuw verraderlijk glad worden.

Vanaf zaterdag gaan de temperaturen in stijgende lijn. Het wordt ook weer een stukje wisselvalliger. Een heuse westcirculatie blijft vooralsnog uit. Een hogedrukgebied ten westen van Ierland voorkomt dat voorlopig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik pak maar even dit draadje, ze zijn blijkbaar tegelijk ge-opend Ik heb de hele nacht wakker gelegen vreselijk en voelde me fysiek zó beroerd dat ik ben gaan overgeven om half twee.

Ik mag niet vertellen waarom (de privacy van deze persoon gaat vóór) maar in het algemeen kan ik stellen dat de oorzaak ligt bij één iemand die mijn hotmail-adres heeft uitgevogeld (een paar weken werk maar het is gelukt) en volgestort met onaardigheid.

Ik voel me het slachtoffer van een overval, de privacy van de dader gaat vóór alles en ik moet het me "niet aantrekken".

Waarschijnlijk betekent dat ook mijn vertrek hier. Hier kan ik niet mee leven.

Dit is echt vreselijk want zelfs al is deze persoon nu geblokkeerd, kan ze toch meelezen.

Moderator, doe maar wat je wil. Ik ben murw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houtje,

de wereld op z'n kop!!!!!
Ik kan me slechts bij benadering indenken hoe jij je moet voelen de afgelopen 24 uur. Ik kan ook niet zo goed bedenken wat ik zou kunnen zeggen om je hier wat beter over te laten voelen, niets hoogstwaarschijnlijk. De wereld bestaat uit vele goed mensen, helaas zitten er zo her en der wat rotte appels tussen. Hele rotte. En of deze appels nu psychisch ziek zijn in hun hoofd, of dat ze gewoon niet zo aardig zijn, doet niets af van het verdriet en leed wat ze jou aandoet.:(

Misschien ga je hier niet meer schrijven, verander je nog van gedachten. Misschien is het goed hier niet nu een beslissing over te nemen.

Ik wens je heel veel liefs!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Houtje, wat een vervelend verhaal. Ik weet niet of het iemand is uit je prive-leven, of iemand van het forum? Mocht dit laatste het geval zijn, dan hoop ik zeker dat je blijft en je niet weg laat jagen. Die persoon kan immers ook onze berichten lezen. En wie weet welke "gekkken" er allemaal nog meer lezen, die wij nog nooit hier hebben zien meeschrijven op dit forum.

Kom op meid, dit forum kan je juist de steun bieden die je nu nodig hebt.

Groet, Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

ik wens jullie allemaal een zeer goede en leuke dag!! Ik ben net thuis na een lange moeilijke nacht met 2 uurtjes overwerken en ga nu snel slapen!!! Een heel moeilijk sterfgeval gehad en de familie wou dat ik er bleef tot hun pa gestorven was dus ben ik nog maar net thuis! Ik ben dan wel verpleegster en mag het me niet aantrekken maar voel me nu toch even heel emotioneel!!!

Voor mij, slaapwel en voor jullie, tot later!!!!

Veel groetjes van knuffie!!

Sorry als mijn bericht hier nu niet past maar ik heb nog niets nagelezen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje wat een pijnlijke situatie voor je.
Een arm om je schouder is wat ik je heb te bieden.
Blijf er niet alleen mee zitten en vraag wat je nodig hebt.
Laat dit voorval bezinken en geef het de tijd.
Ik leef met je mee.

Mocht je besluiten te stoppen met schrijven op dit forum dan zal ik je erg missen.

En denk eraan Houtje...niets is het waard om te gaan drinken.

Sterkte toegewenst
Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag,

Anjo, gaat het wel goed met je??

Knuf, welterusten en laat je werk weer los alsjeblieft. Betrokkenheid is mooi en goed in geval van je werk maar thuis ben je weer thuis en gewoon jezelf met man en kinderen.

Houtje, niet weggaan alsjeblieft. Juist nu kun je het forum zo nodig hebben. Dat blijkt al uit het feit dat je melding maakt van je situatie. Je weet dat je hier vele vrienden/vriendinnen hebt die je op alle mogelijke manieren willen steunen. Gooi ze niet zomaar weg doordat er iemand kopspijkertjes op je pad blijft strooien. Ook op de velgen kun je fietsen en vooruitkomen.

Hier lekker fris en zonnig weer tot nu toe. Net weer de boodschappen gedaan en de rest van de dag geen verplichtingen. Lekker aanrommelen dus, tot vanavond. Dan heb ik een etentje met de zelfhulpgroep. Elke week doneert iedere aanwezige een euro in de spaarpot met de bedoeling dat we eens in de zoveel tijd wat gaan doen van dat geld. Een klein jaar geleden hebben we met z'n allen zo onder leiding van een gids een stadswandeling gemaakt, hier door de oude binnenstad. We hebben een keer een gezellige boottocht gemaakt en dan nu een etentje. Mijn vrouw mag ook mee want er is genoeg gespaard. Ík ben in de groep zo'n beetje de enige met een partner (triest eigenlijk, voor die anderen dan, niet voor mij uiteraard) en ze is ook een heel enkele keer meegeweest in de tijd dat ik nog met de deeltijdbehandeling bezig was om bij de groepsgenoten ook eens het licht te laten schijnen over de problematiek die partners van (alcohol)verslaafden treft. Dat heeft zoveel indruk gemaakt, die betrokkenheid van een partner bij een verslaving dat ze sindsdien altijd heel welkom is geweest. Maar meestal gaat ze niet meer mee omdat de gesprekken op zo'n avond toch meestal betrekking hebben op de verslaafden en hún problemen en overwinningen.

Nou ja, genoeg wel weer even. Iedereen een goed begin van het weekend gewenst en laat je niet meteen helemaal uit het veld slaan door wat dan ook... oplossingen zijn er altijd wel, soms moeten ze alleen even gezocht en gevonden worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik kan me levendig voorstellen dat je slecht geslapen hebt nadat iemand op zo'n manier inbreuk maakt op je privésfeer. En het is me ook al vaker opgevallen dat niet alle forumleden voor Tactus gelijk zijn, en dat bij problemen de een wordt afgewimpeld met de dooddoener "trek het je maar niet aan", terwijl een ander tot in het overdrevene in bescherming wordt genomen. Het ergste is nog dat bannen van het forum in dit geval niet helpt, omdat die persoon je dus ook in je privémailbox lastig kan vallen. Ik heb ook een keer mijn hotmailadres moeten veranderen, en zelfs al stuur je al je contacten een adreswijziging, dan nog duurt het een hele tijd voor alles weer gewoon goed loopt. Heel vervelend voor je. Sterkte ermee!

Knuffie, ik hoop dat je lekker kunt slapen. Probeer de ervaringen van vannacht een beetje van je af te zetten.

Anjo, doe je computer raar?

Kohtje, veel plezier met je etentje.

Iedereen een fijne dag vandaag! Het is hier mooi weer, en we houden het droog!

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is trouwens iets wat ik niet begrijp. Toen er destijds met de jaarwisseling een misplaatste grap werd uitgehaald met het vermeende overlijden van een forumlid, mocht Ferry dit na ontdekking openlijk op het forum zetten. Hij mocht ook op het forum openbaar maken dat deze persoon hem bestookte met emails en bedreigingen. Kennelijk vond Tactus toen niet dat de privacy van de grappenmaker hiermee in het geding kwam.

Nu er een forumlid is, die kennelijk de moeite neemt om het hotmailadres van een ander forumlid te achterhalen, en deze te bestoken met onaardige mails, mag de belaagde dit dus kennelijk in het belang van de privacy van de dader niet op het forum openbaar maken?

Ik vind deze situatie zeer bedreigend, want wie zegt dat deze persoon niet bezig is nog meer emailadressen te achterhalen, en nog meer mensen lastig wil vallen? In dit geval vind ik openbaarheid ten behoeve van de forumleden belangrijker dan de privacy van die ene persoon, temeer omdat het niet gaat om echte privacy, maar alleen om een forumnaam. IK WIL GRAAG DAT DE NAAM VAN DE DADER OP DIT FORUM OPENBAAR WORDT GEMAAKT!

Moderator, bij deze mijn verzoek tot openbaarmaking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedmorgen allemaal. Dag 33 is begonnen. Het is zwaar bewolkt en het regent van tijd tot tijd en het is 25 graden.

Houtje.

Met die privacy regels zou ik totaal geen moeite hebben. Ik begrijp dat het om een vrouw gaat (dat sluit mij uit) en die vrouw heeft ook geen moeite met jouw privacy. Er is geen enkele reden om haar de hand boven het hoofd te houden. Veel sterkte met deze vreselijke situatie.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna en Ariel,

Helemaal mee eens. Ik zou ook eigenlijk graag willen weten, of deze persoon zich ook heeft opgegeven voor de meeting en op de hoogte is van de plek, datum en tijd. Zo ja, misschien handig om nog snel even wat anders te regelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Ik ben nogal beroerd geweest de afgelopen dagen.
Door het gegeit op het forum afgelopen donderdag heb ik iets gezegd wat blijkbaar erg beledigend is geweest voor een forumlid.
Ik kreeg een mailtje van de Moderator die besloten had om mij per direct voor de komende 3 maanden de toegang tot dit forum te ontzeggen.

Ik heb nog nooit zo een vreselijk trekmoment gehad en wist niet waar ik het zoeken moest, want was het zo vreselijk erg wat ik had gezegd en daar dan zo mee gestraft te moeten worden?

Ja ik heb die avond gedronken, niet veel en goed nagedacht hoe nu verder.

Ik heb de Moderator een mailtje gestuurd en uitgelegd dat we aan het geinen waren en dat het nooit mijn bedoeling is om iemand te beledigen.
Ik wil diegene die zich aangesproken heeft gevoeld mijn oprechte excuses aanbieden.

De Moderator is op mijn mail teruggekomen en heeft ingezien dat het inderdaad wat geinen was, maar me wel gewaarschuwd heeft voor een komende keer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke
Alcohol maakt meer kapot dan je lief is...
Bezint eer ge begint...

Houtje
Verwijder de mail uit je bestand en uit je geheugen. Blijf ajb in de groep, laat dit niet je afhouden om hier steun te zoeken.

En nu over mijzelf.
Gisteravond kwam ik thuis en had mijn vrouw tapas voorbereid. Deden we vaker. Normaal trok ik dan een wijntje open. Mijn vrouw dronk dan amper een glaasje mee en ik dronk de rest op. Soms pakte ik eerst een of twee biertjes voordat we konden beginnen.
Om half 9 waren we dan klaar en meestal was ik dan wat moe. Maar omdat het telaat voor koffie was ging ik dan door met wijn, gezellig filmpje kijken. Toch dronk ik dan op vrijdag eigenlijk teveel.
Het punt is dat ik eigenlijk nauwelijks nog genoot van de wijn.

Gisteravond dus de eerste keer tapas alcoholvrij.
2x maltjes gedronken en daarna aanmaaklimonade met spa rood.
Ik miste het wijntje wel een beetje, maar eigenlijk niet meer dan dat. Ik kan niet zeggen dat de tapas er minder door smaakten!

Vanavond komen vrienden langs. Hij is een echte innemer. Ik heb 6 flesjes malt gekocht en als er vragen komen zeg ik gewoon dat ik me niet fit voel. Dan lieg ik niet eens want er zit een verkoudheid te dringen en vanmorgen voelde ik me wat gammel.

Groetjes
Twijfelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Twijfelaar,
Eerst ff een misverstand uit de weg helpen.
Ik heb die avond toen ik op het forum zat te geinen juist NIET gedronken, maar toen ik de schorsing van de moderator kreeg.
Ik drink niet als ik op het forum klets en overigens is het mijn bedoeling om niet meer te drinken.

Ik was gewoon heel erg ontdaan en tja de valkuil ingedonderd.

Fijn dat je gisteren je wijntje niet zo heel erg hebt gemist en het gaat je vanavond ook vast lukken :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mieke,

Eerlijk gezegd had ik je nog niet eens echt gemist..Dat klinkt onaardig maar is niet zo bedoeld. Ik wil hiermee eigenlijk zeggen dat ik nooit gedacht zou hebben dat je verwijderd zou zijn omdat ik dat van jou helemaal niet verwacht. Je hebt misschien wat verkeerds gezegd maar dan was ik het waarschijnlijk zo met je eens dat het me niet opgevallen is. Of ik heb niet goed meegelezen. En ik zou nu nog niet weten wat de aanleiding tot de stap van de moderator is geweest. Hoef ik ook helemaal niet te weten, als je maar weet dat je wat mij betreft weer welkom terug van even (onopgemerkt) weggeweest bent.
Ben je overigens weer een beetje over je schrik heen of zit je nog erg na te beven? En heb je je drinken weer onder controle? Succes weer. En ik denk er over om eens naar je kunstwerk te gaan kijken. Neem ik nog wel contact met je over op als je dat goed vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Koh,
Jahoor weer over de schrik heen en de drank ook onder contrôle.
Wat kan je snel van je stuk gebracht worden zeg.
Wel een teken dat ik mezelf gewoon goed in de gaten moet houden want erg sterk ben ik nog niet.

Maar kom gerust een keertje naar de Gallery, er worden erg mooie schilderijen en beelden gemaakt.
Vorig jaar mochten we allemaal een schilderij inleveren en daar werden ansichtkaarten van gedrukt, die we daar verkopen. Very nice

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mick, aan die meeting heb ik nog helemaal niet gedacht, maar inderdaad, alleen dat al is een reden waarom we moeten weten om wie het gaat, zodat we een nieuwe tijd en ontmoetingsplaats kunnen afspreken die die persoon nog niet weet. Ik had nog steeds niet besloten of ik kom, maar zat inmiddels wel al over de helft ja, maar voor mij geldt in ieder geval dat als het niet voor iedereen duidelijk is om wie het gaat, ik niet kom. Ik wil niet het risico lopen dat deze persoon meer over mij te weten komt dan op het forum te lezen staat.

@Mieke, ik kan me niet herinneren op donderdagavond iets aanstootgevends van jou gelezen te hebben, dus ik snap de maatregel van de moderator niet. Gelukkig dat die terug is gedraaid, maar jammer dat het jou zover van je stuk heeft gebracht dat je bent gaan drinken. Welkom terug in ieder geval.

@Twijfelaar, fijn dat je de vrijdagavond zo goed bent doorgekomen. Je hebt gelijk, alle soorten eten smaken net zo goed zonder wijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Anna,
Ben ook erg blij dat ik weer terug mocht komen want ik raakte best wel in paniek met de gedachte 3 maanden niet te mogen meeschrijven.
Maar gelukkig opgelost.
@ Mick, je hebt gelijk wat betreft die meeting, Ik twijfelde al eerder om te komen maar nu nog meer.
Is het misschien een idee om het plan uit te stellen naar het voorjaar, zodat we kunnen nadenken hoe we dit kunnen gaan oplossen?
En dan is het ook wat beter weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mieke: ik dacht dat je hervallen was, maar dan is dit uiteindelijk beter nieuws. Het was trouwens dinsdag en niet donderdag dat we samen zaten te geiten. Ik kan wel raden waar het om gaat en ik verwijs nog een keer naar wat Anna eerder op de dag schreef. Twee maten en twee gewichten.

@Anna: verwacht maar niks van je oproep. En nu met het verhaal van Mieke er nog een keer bovenop... Ik vind het onbegrijpelijk. Om het zacht uit te drukken.

@Twijfelaar: goed gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...