Spring naar bijdragen

Maandag, 19 maart 2007


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 150
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Knuffie, doe je rustig aan met werken? Volgens mij is het nog iets te vroeg hoor, dus maak gebruik van die waakhulp en ren niet te hard.

Rosie, ik weet niet of jij altijd in het bedrijfsleven hebt gewerkt. In de zorg- en dienstensector gaan leidinggevenden vaak wel wat socialer met hun werknemers om (hoewel ze vaak weer geen kaas gegeten hebben van personeelsmanagement). Je verdient er alleen veel minder.
Ik heb een aantal maanden geleden ook een erg confronterend gesprek gehad op mijn werk, dat door mijn leidinggevende ook nog eens zonder een greintje tact was aangepakt. Het is bij mij het laatste zetje geweest waardoor ik in de ziektewet terecht ben gekomen. Maar inmiddels zijn ze door de hele toestand toch behoorlijk geschrokken, zijn ze er ook uit dat ze me eigenlijk niet kwijt willen, en nu krijg ik best wel een hoop goodwill en medewerking.
Inmiddels ben ik er ook achter dat een deel van de kritiek die ik kreeg ook wel enigszins terecht was, al had dat te maken met mijn depressiviteit en een aantal andere kronkels die ik helaas heb. Dus van mijn kant doe ik ook mijn best om zo goed mogelijk mee te werken om de situatie op te lossen.

Kate, ik vind dit niet zo'n leuk icoontje. Heeft verder niks met jou te maken hoor.

Anjo, fijn dat je zulke goede voornemens had vanmorgen. Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de internist, en hoe het was bij verslavingszorg.

BamBam, heerlijk dat je je zo goed voelde vanochtend. Ik hoop dat je dat gevoel de hele dag gehouden hebt. Het komt ook goed, daar ben ik van overtuigd.

Corinne, wat heerlijk dat jij zulke gemakkelijke kinderen hebt, die weten wat ze willen en ook nog eens goed kunnen leren. Mijn kinderen weten eigenlijk ook wat ze willen, alleen gaat het hun helaas niet zo gemakkelijk af. Dat doet me wel eens pijn, want ik gun ze succes in wat ze willen maar het lijkt vaak of ze mijn aanleg voor pech geërfd hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosie,

Ik zal wel makkelijk praten hebben, maar door nu al te denken, dat je gaat flippen, roep je het angstige gevoel al zelf op. En blijf je in een visuele cirkel ronddraaien. Is het niet mogelijk om in therapie te gaan?

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Ferry, het gaat redelijk goed met me. Bedankt dat je het vraagt. Ik heb eindelijk het gevoel dat ik ergens naar toe ga, en dat is fijn een fijn gevoel. Al duurt het nog een hele tijd voor ik er ben, dat wordt me ook steeds duidelijker. Dus af en toe moet ik even rust nemen om te accepteren dat ik niet op een sneltrein zit, en dat ik niet alles aankan wat ik zou willen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Met jou gaat ook alles nog steeds goed? En heb jij ook dat gevoel dat je in ontwikkeling bent, of zit je inmiddels in rustiger vaarwater?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die tekst heb ik pas sinds vandaag Stien. Ik las gisteren iets dergelijks in een boek, en het sprak me heel erg aan. Dus ik heb het een beetje aangepast en als ondertekening gebruikt. Misschien moet ik er nog iets aan veranderen, ik ben nog niet helemaal zeker dat het precies uitdrukt wat ik bedoel. Maar dat valt me dan nog wel een keer in als ik het nodig vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rosie,

Heerlijk dat gegeit:D had ik echt nodig want mijn dag was "a real rollercoasterride."

Ja, ik heb mijn aangemeld bij huppeldepupverslavingszorg en kreeg mijn "favouriete" hulpverleenster aan de telefoon. En zoals dat gewonelijk gaat tusen "goede"vrienden was de sfeer gelijk weer onder vriespunt. Maar goed, ik heb me gedragen en ik krijg binnen 2 weken een uitnodiging.

De internist ging wat vlotter. Ik ben dus gewoon echt ziek. En ja het kan lijken alsof ik hert padje gewoon helemaal kwijt ben maar dat komt gewoon door mijn schildklier. Morgen gelijk om medicijnen en hij schrijft een brief aan de ARBO arts, want die had beter moeten weten.

Knuffie, werk niet te hard. Dikke knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik begrijp wel wat voor type bedrijf het was Rosie, mij ex werkte ook voor dat soort bedrijven tot hij eruit gebonjourd werd. Hoewel ik in zijn geval niet kan zeggen dat dat zonder reden was. Maar ik ben vaak genoeg aanwezig geweest bij bedrijfsavonden om de sfeer te kennen. In dat milieu ben ik ook een echte wijnkenner en -liefhebber geworden.:huh:

Anjo, dat je echt ziek bent had ik al maanden in de gaten. Ik heb ook nooit begrepen dat je destijds 'beter' verklaard bent. Dus hou je nu maar aan de richtlijnen van de internist en ziek vooral goed uit.
Jammer dat je zo'n vervelende contactpersoon trof bij verslavingszorg. Ik hoop dat je over twee weken uitgenodigd wordt voor een gesprek met een andere persoon, die een beetje begrip voor je heeft. Dat heb je na alle ellende wel verdiend. En anders mag je toch altijd om een andere hulpverleners vragen?
Bedankt trouwens de je mijn tekst mooi vind, het spreekt mij ook erg aan. Jouw tekst trouwens ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dood willen is niets anders dan niet weten hoe te leven. En dat heb ik al van kindsaf aan. Ben pas gaan drinken op mijn 23, door een mislukte relatie. Ik heb de laatste tijd ook weer veelvuldig suïcidale gedachten, maar die worden opgeheven als ik drink. Dan voel ik mijn verveling niet meer. Puur chemie in het hoofd, na al die jaren is alcohol het antidepressivum geworden. Steeds meer heb ik er niet van nodig, de dosis blijft hetzelfde, alleen de gevolgen als ik niet drink zijn de volgende dag beangstigend iit tot jaren geleden. Flesje witte wijn per avond, lijkt niet veel, maar eigenlijk is dat het wel als je ziet wat de gevolgen zijn, zeker met een peuk of 6 erbij. Gekke is dat de door het drinken opgeroepen behoefte aan nicotine de behoefte aan drank ook groter maakt. Dan denk ik: nog 1 peukie dan, maar dat smaakt me niet zonder wijn, dus dan toch nog maar een bodempje bijschenken. Heeft iemand daar ervaring mee?

Als je dan toch aan drinken bent nu, doe je dan wat water bij de wijn?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Loungchamps,

Tjonge wat een lastige naam. Mijn ervaring, na 8 maanden droog te staan is. Geen water bij de wijn doen. Stoppen met alcohol is de enige manier voor mij. Mijn rem is kapot, één glas is teveel en 10 te weinig. Jaaaaaaaaaaa ren geleden toen ik er ook nog bij rookte, had ik dat ook. Alcohol en nicotine versterken elkaar en vroegen samen om meer. Het gekke is dat ik met stoppen van het roken zo'n 15 jaar geleden totaal geen moeite heb gehad. En dat stoppen met alcohol toch wel andere koek was. Maar ook dat heb ik gered. al 8 maanden. En ik ben trots op mezelf.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve mensen allemaal,

In de eerste plaats wil ik zeggen dat ik jullie 'belevenissen' dagelijks even meelees en dat ik jullie erg betrokken bij elkaar vind. Jullie zijn een genot om te lezen, echt waar.
Verder wil ik even een kleine verklaring geven voor mijn huidige afwezigheid hier. Ik zit momenteel met behoorlijke problemen in m'n huwelijk. Jarenlang zijn veel onderhuidse probleempjes onderhuids gebleven en tot gezwellen verworden. Voor, tijdens en na mijn behandeling hebben we samen veel gesprekken gehad met hulpverleners en de problemen werden zichtbaar voor ons beiden en we konden ze aanpakken. Nu staan we weer op eigen benen en langzamerhand werd duidelijk voor ons alletwee dat er nog steeds problemen niet besproken bleken en dat we nog altijd moeite hebben om onze diepste onrust- en onlustgevoelens met elkaar te bespreken. Donkere wolken stapelden zich zoetjesaan weer op boven onze hoofden en enkele weken geleden begonnen de eerste buien te vallen... Ik werd daar zozeer door in beslag genomen dat ik me met de mensen hier op het forum even niet zo kon bezighouden. Momenteel zitten we ook nog midden in de hoosbuien maar er is weer enig licht aan de horizon. Het heeft even geduurd, maar de eerste hoge woorden zijn er uit en van het een komt nu het ander. Niet altijd even leuk, of liever gezegd, nooit leuk, maar wel verhelderend wat betreft het inzicht in elkaars knooppunten.. Om niet te veel uit te wijden komt het er op neer dat de storm nog niet voorbij is maar dat er verandering van weer (beter) op komst is.

Nou, ik vertel eigenlijk meer dan ik aanvankelijk kwijt wilde, maar ik vind het bij nader inzien ook niet zo moeilijk om jullie dit te vertellen. Ik heb hier vaker behoorlijk persoonlijke dingen verteld, maar dat waren dingen/gebeurtenissen die geweest waren, die ik verwerkt had, nu dan iets waar ik nog midden in zit. Dit is ook een nieuwe stap voor me. Niet alleen me niet meer schamen voor het verleden, maar ook me niet meer schamen voor het heden. Ik volg m'n hart en daar kan ik niets in zien waar ik me voor zou moeten schamen. Wat een ander er ook van vindt.....

Ik hoop over enige tijd weer wat meer mee te kunnen doen met de dagdraadjes hier, maar nu beperk ik me nog even om mezelf en mijn vrouw even alle aandacht te (kunnen) geven..

Tot later allemaal.

Liefs, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag allemaal, ik ben er weer na een leuke werkdag, en een gezellige avond; zo te zien is er op het forum veel te doen geweest, en ik schaam me bijna dat ik het zo leuk heb. na 4 weken niet drinken is alles wel heftiger, maar ook de vreugde.

@kohtje: goed dat je dit met ons durft te delen; ik hoop echt dat jij en je vrouw hier samen doorheen komen, nu zijn er dus hoosbuien, maar ik zag gisteren een regenboog, en dat vind ik een heel mooi beeld, dat er ergens toch zon is ook al zie je het (nog) niet.

@water: ik zie dat je uitgelogd bent van het forum, ik hoop niet uitgelogd van het leven, en dat je nog meeleest, en ziet dat we je willen helpen. log dan ajb weer in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Koh,

Fijn dat je dit met ons deelt, het is inderdaad moeilijk, als je bent gestopt met drinken, verander je. Tijdens de dronkenschap reageerde ik anders dan nu ik nuchter ben. Mijn vrouw heeft dus jaren een andere man gehad. En moet nu weer aan een andere man wennen. En dat geeft schermutselingen, beiden verander je nu. En dat is positief en de puin moet nu voorgoed worden geruimd.

Koh, sterkte, ik ben ervan overtuigd, dat jullie er goed uitkomen.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...