Spring naar bijdragen

Vrijdag 30 Maart

Rudy

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 198
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

BamBam,

Je kunt je stukje ook aanpassen. Dan doe je control+A, vervolgens control+C, dan ga je naar het goeie draadje en maakt een nieuw bericht. In het tekstvak doe je dan control+V. En daar staat je hele tekst.

Ik zit nu nog na te lezen, ik heb uitgeslapen en lekker ontbeten (of beter gebruncht).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog ff over gisteren, m'n AA avond.

Stap 11
Wij trachten door gebed en overdenking ons contact met God, hoe ieder van ons hem ervaart, te verdiepen, en baden Hem enkel ons Zijn wil te doen kennen en om de kracht die te volbrengen.

Verschillende mensen hebben vervolgens iets verteld hoe zij God zien.
Er was iemand die vertelde niet in God te geloven. Hij vertelde dat heel veel mensen denken dat het AAprogramma een religeus programma is. Zo ervaarde hij het niet. Hij vond het een spiritueel programma. En was blij dat hij het spirituele in zijn leven kon inpassen. Hij was wel van mening dat hij zich over moest geven aan iets, een soort Hogere macht. Hij kon het niet alleen en vond het, zeker in het begin, moeilijk om zich over te geven. Hij was gewend alleen oplossingen te zoeken maar dat werkte voor hem niet. Nou ja, ik merk dat ik het moeilijk vind een goede weergaven van het gesprek te geven maar dit is bij mij blijven hangen.
Hij zei ook nog; de mensen die denken dat het AAprogramma een religieus programma is willen niet naar de hel, maar daar zijn 'wij' al geweest. Die vond ik wel mooi.

Ik ben zelf blij dat ik me niet heb laten weerhouden om toch te gaan. ik heb wel wat met God maar ben zoekende daarin. Ik vond het een beetje een eng, sektarisch bijna, idee, dat vele God.
Maar ik kan het ook niet alleen en ik wil niet terug naar mijn leven met drank, nooit niet.

Er was iemand anders die vertelde dat zijn spirituele moment 's avonds was, voordat hij naar bed ging. Hij overdacht dan zijn dag, las soms iets in een boek waarin gedachten voor de dag staan, thougts for today heet het geloof ik.
Ziza schrijft daar wel over, volgens mij, bij Tips en Adviezen.
En de AA bijeenkomsten bezoeken, praten over ons gemeenschappelijk probleem ervaarde hij ook als spiritueel.

Kortom, voor mensen die aanhikken tegen God(hihi) laat je er niet van weerhouden, een ieder kan zijn/haar eigen invulling daar aangeven.

Ik voel me nog steeds wel een beetje 'raar' als ik daar zit. Soms zelfs alsof ik er niet echt ben. Ik kijk dan de groep rond en bedenk me dat het allemaal mensen met een drankprobleem zijn. En ik zit er ook, raar. Tevens denk ik wel es; ach, was ik nou zo erg? De helft is opgenomen geweest in een kliniek, sommigen dronken een fles whiskey per dag! Ik moet dan oppassen dat ik mezelf wel bestaansrecht blijf geven. Het gaat niet om de hoeveelheid die iemand drinkt, het gaat om hoeveel last ik er van heb. En of iemand nou een fles whiskey per dag wegzet of zoals ik een paar biertjes en een fles wijn per dag doet er niet toe. Dat is ook niet weinig en ik heb er jaren mee versjitterd. Volgt iemand me nog? Vast wel.

Nou ja, zo wat van de dingen die besproken worden op zo'n avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ga een stukje fietsen en m'n honden uitlaten. Het is hier inmiddels weer heerlijk weer. Wilde misschien ook nog gaan fitnessen maar dat sla ik nog ff over, voel me nog niet zo goed. Eerst maar even de kop in de wind. Laterssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even snel thuis om spullen te halen: het gaat niet goed met mijn zusje, vannacht in coma geraakt, vanmorgen geopereerd aan de darmafsluiting, een stoma, maar niet duidelijk wat het gaat worden. ik ga even bij mijn zus in huis logeren, om op mijn neef te passen.
@houtje: hij werkt (=23) in het restaurant van een zorgboerderij en begint tegen elke gast met de volgende zin: "ik ben mongool, wilt u iets eten of drinken?" vandaar dat ik geen negatieve gevoelens heb bij het woord "mongool", ik vind "een kind met het down-syndroom" veel afstandelijker klinken. mijn neef en de andere mongolen daar doen niet zo moeilijk over. vandaar.
groeten allemaal, en tot later weer een keer, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bibelle:
Heel veel sterkte...vervelend zeg.

@marieke:
Ja, ik heb 'ze' uitgezwaaid tot aan de hoek, net zoals mijn moeder altijd deed (en dan om de hoek een sigaretje opsteken...:D).

@BamBam:
Duidelijk verhaal. Prachtige opmerking trouwens over die hel.
En ik herken dat wel over je gevoel daar binnen de AA. Had ik toendertijd ook 'last' van, maar ik 'moet' me inderdaad maar bedenken dat het er niet om gaat hoeveel ik drink, maar hoeveel invloed het op mijn leven heeft/had.
Ik denk dat ik donderdag a.s. wel overstag ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Bibelle wat een narigheid je zus zo ziek in coma zelfs, ik wens jou en de family sterkte toe. Prima dat je me corrigeerde, maar wij praten op school dus expliciet niet over "mongolen" omdat de kinderen dat als scheldwoord oppikken (net zoals "homo" "mongool" "idioot" en de rest zal ik je besparen).

Ik stapte op mijn fietsje naar de veelgeroemde C100.000 (Anna komt er ook zoooooooo graag hè) breekt mijn remkabel, ik bijna met mijn snufferd op straat, zal je zien, ben je nuchter, val je nog je (bijna rechtgetrokken) ivoren wachters uit je smoel.

Fiets naar de fietsenmaken dus joegeiiiiii geen boodschappen ik moest naar huis lopen. De C100.000 is met de auto moeilijk bereikbaar (qua parkeren) dus ik ga vanavond wel even met de auto naar een andere supermarkt hier in op het dorp. Ook best. Goeie smoes hè dat ik geen boodschappen kan doen. En vanavond hebben mijn gassies samen een tournooi van de hukkie dus die zijn van 1600 tot 1800 onder de pannen, nou ja, het is buiten, dus spreekwoordelijk, en daarna krijgen ze nog een patatje van me. Ik ben in de schoonmaakmood, de vriezer is al weer proper, nu de friteuze nog (wel een rotwerkje maar goed).

Ik kan ook vanavond even naar de Lidl of de Aldi rijden, maar ja, ik vind alles zo goedkoop daar dat ik altijd nominaal méér kwijt ben dan bij de CEE. Ja jongens dramatiek klasse I A. En dan koop ik geeneens wijn en zo !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezellig draadje vandaag zeg, lekker druk.

@Mick, ja, dropjes zijn ERG lekker. Ik ben alleen bang dat ik er net een paar teveel heb gegeten nadat ik ook al wat slagroomgebak op had op mijn werk i.v.m. een verjaardag. Ik ben ****misselijk. BURK

BamBam, mooi verhaal over de AA gisteravond.

Ik ben er maar heel even, moet nu boodschappen doen want daar heb ik morgen geen tijd voor. Familieverplichtingen en zo. Ik denk niet dat ik het risico loop teveel lekkers te kopen zoals ik me nu voel.:wacko:

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even nog bijlezen.

Gisteren weer het hele dorp stroomuitval gehad en nog een paar plaatsen er om heen.
We hebben gisteravond noodstroom gekregen in het centrum, maar ik kon nog niet internetten en toen had ik pas in de gaten, dat ik verslaafd ben aan het forum. hihihi
Ik miste het echt heel erg.

Zo nu even bijlezen, pfffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, de sukkel is klaar, de terrassen zijn schoon. Met de hogedrukreiniger. En nu nog zand er weer tussen vegen, als ze droog zijn. Inderdaad niet meer te veel aan Tineke vertellen, ik zal het onthouden, dames.
nu even een kopje thee drinken, i.p.v. een pilsje. Wat een omschakeling.

tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bibelle,

Heel vbeel sterkte! Wat kunnen dingen snel veranderen,he? Het ene moment kabbeld het leven gewoon
door en het volgende moment staat het op zijn kop. Dus vanavond staat er nog een kaarsje bij, voor je zus dit maal.
Het worden er veel, voor Mick en Knuffie, voor een vriendin die haar 15 jarige dochter moet gaan missen, voor een baby die met 27 weken is geboren en nu ook voor je zus.
Zorg goed voor jezelf en voor je neef. IK zal aan je denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...