Spring naar bijdragen

Zaterdag 31 maart


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zonnig, in het zuiden meer bewolking en kans op een bui.

In het noorden en midden is het overwegend zonnig, in het zuiden is er een wisselende hoeveelheid bewolking en valt er mogelijk een bui. De noordoostenwind is matig, kracht 3 a 4 en aan de kust vrij krachtig tot krachtig, 5 tot 6. De middagtemperatuur wordt ongeveer 15 graden. Vannacht is het helder en liggen de minima tussen 6 en 9 graden. Zondagoverdag is het meest zonnig en loopt de temperatuur op tot waarden rond 16 graden. De wind blijft noordoost en is matig en aan de kust (vrij)krachtig.

---

Goedemorgen allemaal,

Inderdaad, een prachtige dag om in de tuin te werken!
Iedereen een fijn weekend.

Liefs,
Twan
:present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen iedereen ,
een met het katertje gaat het precies een beetje beter want hij zeurt weer achter eten , maar straks toch op controle bij de dierenarts .
ik heb denk ik gisteren geluk gehad dat ik belgie nog niet zo goed ken en eerlijk gezegt niet wist waar wijn te gaan kopen want ik denk dat de gremlins anders zouden gewonnen hebben , nu heb allesinds hoofdpijn om u tegen te zeggen precies een kater terwijl ik niet gedronken heb .
ben vanacht in de zetel blijven slapen met de pc aan ppfff , ruzie met mijn partner eigenlijk gewoon stomweg door iemand anders ;-((
nu ja ik laat los want het is goede voeding voor wrok grgrgr
en wrok is niet goed voor mij
ach ja vandaag ben ik x maanden nuchter maar een maand minder als welke ik dacht wat een domper :huh:
nou ja zal maar zorgen dat ik die maand erbij doe :-))
zo adbĀ“kes wens jyllie allemaal een fijne nuchtere zaterdag toe
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Heb nog niet naar buiten gekeken, maar het zal ongetwijfeld mooi weer zijn. Misschien dat ik straks mezelf met rolstoel (oh nee, mag niet spotten :D), plaid en grote zwarte zonnebril (anders herkennen 'ze' me), de tuin in rij.

In ieder geval ben ik blij dat ik niet meer drink, dat is een begin. Het drinken van alcohol was slechts een symptoombestrijding, of was het een symptoom? Hmmm,... :huh:

Zat net te denken hoe het zal smaken:
- brandnetelthee
- honing erdoor
- koud laten worden
- ijsblokjes erin

En dan drinken met een rietje.

Heb geen honing en geen ijsblokjes, das jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen,

IK ben dus wel finaal de boot ingegaan. Vandaag heb ik geen afspraken en het zonnetje schijnt heerlijk door mijn gordijnen. Wat ben ik blij met het internet, ik kon gisteren van alles vinden op een site die dokters hebben gemaakt. Met een beetje geluk heeft hij 50 % kans op overleven.
Maar de operatie is mega.

Het is jammer dat mijn moeder geen vertrouwen in mijn heeft of mij in ieder geval wil steunen.

Vandaag ga ik afscheid nemen van Jan. iK heb nog een half flesje en daar ga ik heel bewust slokje bij slokje van genieten. hij heeft altijd zijn nut gehad. Okay, hij is ook de oorzaak van verdriet maar hij depte ook verdriet. En brak mijn spanning. Zoals jullie weten leef ik alleen en heeft in mijn huis er dus niemand lasr van. Dit gaat veranderen en er is al genoeg ellende in dat huis dus Jan zxal een ander onderkomen moeten vinden. IK ben gisteren om de Antabus gegaan. Mijn lichaam vond dat in January niet prettig, hopelijk deze keer wel.

Ik had gisteren mijn vriendin aan de lijn en die zei; weet je wel hoe vaak je gezegd heb er is iets met
X? En toen begon ik te denken en nu ik ook de symptomen weet vallen de stukjes van de puzzel in elkaar.

Maandag moet ik naar school. dingen regelen, dan ligt er nog een stapel papieren handel te wachten en mijn huis moet spic en span zijn. Als ik me niet vergis dan beginnen ze deze maand aan de restauratie.
Dus alles van waarden moet naar zolder en daar moet dan een slot op.
Na de operatie zal ik waarschijnlijk bij X intrekken. Al was het alleen maar om te zorgen dat het huis schoon is en eten op tafel staat en het aan hem niets ontbreekt. Gewoon wat huiselijkheid.

Dus op 18 maart 2006 ben ik serious begonnen met stoppen, ik durf te stellen dat me dat 49 weken van het jaar is gelukt. Vandaag 31 maart neem ik afscheid. Morgen wqordt dus officeel dag 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo; wat een kanjer ben je. Goed zeg zoals jij je opstelt voor je x en gezin. Zo zie je maar dat je je gevoelens serieus moet nemen zoals jij je ex hebt aangevoeld. Doe wat je hart je ingeeft anders krijg je later misschien spijt en laat je moeder maar voor wat het is aangaande je x. Zal hoogst waarschijnlijk voortvloeien uit een soort van bezorgdheid om jou.

Mick; ik hoop dat het inmiddels wat beter met je gaat. In elk geval heb je prachtig herstellend weer gekregen. Rustig aan en luister naar je lichaam.

Blacky; Gefeliciteerd met je x aantal maanden N. :present:
Fijn dat het met je katertje iets beter gaat. En een hele goede zomer tip die ijsvruchtjes. Ik zag net even een heerlijk glas fris voor me met frozen bosvruchtjes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels een paar uurtjes geslapen en probeer nu alles weer op een rijtje te krijgen.
Mijn vakantie heeft direkt zijn vruchten afgeworpen na thuiskomst. Na het uitpakken werd ik in de gaten gehouden door mijn man en al heel gauw bood hij aan mijn laptop klaar te zetten en zei "open maar een draadje". Het belang van dit forum voor mij is voor hem duidelijk geworden en eens te meer voor mijzelf.
Ik heb gisteren wat trachten te lezen en was behoorlijk in de bonen. Als de forumleden niet geroepen hadden had ik w.s. niet geschreven gisteravond, want wat was die fles oh zo dichtbij!!!!
En nog veel belangrijker ik had nooit meer zo laat op de avond naar het ziekenhuis kunnen gaan.
Nu ik hier stil bij sta voelt dit mega. 'S avonds laat nuchter zijn en na een belletje doen wat je voelt dat goed is. Ik moet er niet aan denken wat er allemaal mis hƔd kunnen gaan door die rot fles.
Vannacht heb ik ook mijn onrust kunnen uiten qua mijn gevoelens. Ik ben Ć©rg gevoelig en voorheen
gaf ik daar dus zelf een invulling aan en dempte dit met alco. Nu bleek er achteraf niet veel aan de hand en was het een uiting van spanning die op mij even gebotvierd werd en dat mij een hƩƩl groot schuldgevoel gaf maar wel misplaatst. Ze waren gisteren dan ook zichtbaar blij dat ik zo snel weer teruggekomen was en ik bƩn blij dat ik in dat even hier heb zitten lezen/schrijven waardoor ik het droog heb gehouden.
Dus dames jullie hebben mij als het ware gered! Bedankt :present: :present: HĆ©le bossen hebben jullie verdiend!

Overigens het is een "meisje". :D
Het gaat goed met beide, het meisje ligt nog wel in de couveuse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, geleficiteerd met jezelf en met de kleine meid die nu je nichtje is.

Blacky, sterkte met je kater, blij dat hij het wat beter doet.

Marieke, succes met je actie tegen die buren en veel plezier met het accordeonspelen met je zus.

Anjo, jij zet Jan definitief buiten de deur morgen. Goed zo, laat 'm nooit meer binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat Klopt Debbie,
Dit is het dagdraadje. Hier kun je alle je eieren kwijt. Het goede en het slechte nieuws of gewoon wat geklets over wat je bezig houdt, een beetje filosoferen in de ruimte enz....
Er wordt ook jargon gebruikt zoals ADB, NDB, Jan...
ADB=alcohol de baas
NDB=nicotine de baas
Jan=alcohol
Gremlins= de vreselijke trekmomenten - die moet je van je afslaan.
Zelf ben ik opnieuw aan het minderen richting droog staan.
Jij staat al een ruim een week droog. Goed zo.
Welkom op de dagdraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Corinne / Debbie,

Ik ben wel verslaafd aan alcohol maar niet aan Jan.

Jan is toch eigenlijk Echt de Vijand van Anjo, die zich vermomt als vriend ik dacht Johnny Walker , whisky dus.

Ik ben van de WW- club (Witte Wijn) om 16-17 uur, heerlijk een glaasje op het aanrecht bij het koken (nu dus hĆØ) maar het is dat ik nu op de klok kijk, na 17 maanden uitjouwen van de Trek met een grote Teeeeeee, gaat het nu toch echt beter.

Maar het is mijn eigen schuld, had ik de afgelopen 30 (???????) nou ja royaal 25 jaar, maar niet zoveel moeten zuipen. Eigen schuld dus. Duidelijk een geval van eigen schuld zou ik zo zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Dat had ik dus verkeerd begrepen. Dan zit ik dus met de RW (rode wijn) als vijand.
Weer wat geleerd.
Ik hoef niet te koken in het weekeinde, toch is het de moeilijkste periode van de week.
Voor 1998 dronk ik niet veel, daarna is het stilaan de spuigaten gaan uitlopen. Toen een vriendin in 2005 mij zei dat ik steeds zo naar alco rook, ben ik even gaan turven. Ai, ai, bijna drie flessen per dag. Minderen dus. Later naar de verslavingszorg in de buurt. Geen echt succes, de medicatie kwam veel te heftig over. Dus maar op eigen beweging droog staan, is gelukt gedurende 3 maanden, toen in de vakantie sociaal drinken. Na de vakantie toch weer RW kopen. Fout, fout, fout. Nu zit ik hier bij de Cactus. Ik wil per se geen medicatie, maar goeie ondersteuning en aanmoediging. En die vind ik o.a. hier op het forum. Een goeie steun in de rug en af en toe een schop onder mijn kont (dat mag toch van de moderator?).
Ik weet hoe fijn het is om niet te drinken, en dan toch doen, ja, ik ben een stommerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ben helemaal daas van het autorijden, anderhalf uur heen, anderhalf uur terug, en daartussen een begrafenis. Niettemin ben ik toch blij dat ik gegaan ben, het was ook een beetje een familiereĆ¼nie. En gelukkig was ik helemaal helder, geen koppijn, wat een zegen zeg.

Anjo, succes met het afscheid van Jan. Go for it girl, en mocht het af en toe moeilijk zijn (en die momenten zullen er beslist komen), kom het hier dan maar van je af praten. Trek je niets aan van kritiek, en doe wat je hart je ingeeft. :heart:

Stien, fijn dat je gisteren niet bent gaan drinken, en naar het ziekenhuis hebt kunnen gaan. Heerlijk hĆØ, om niet te drinken. Je kunt zoveel meer, en daardoor werd ook dat misverstand opgehelderd. Geniet van dat kleintje, waarvoor jij 'oma' mag zijn.

Pfff, het is inmiddels al half zes. Ik ben een hele dag weg, kom thuis en wat denken jullie dat ik het eerste ga doen? Juist, naar het forum. Nou ja, vroeger was ik meteen aan de WW gegaan. Ik ga eens kijken of ik nog de puf kan vinden iets te eten in elkaar te flansen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het feit dat iemand die alcoholist is en drinkt maakt hem/haar niet stom... de persoon heeft alleen geen oplossing voor het probleem... drinken/gebruiken is slechts het topje van de ijsberg van wat er werkelijk aan de hand is...

Ik dronk en gebruikte niet voor de gezelligheid..natuurlijk gebruikte ik gezelligheid als excuus om voor mijzelf te vluchten en van de realiteit te vluchten...het effect van alcohol en drugs is waar mij het om ging en de rest is onzin en smoesjes... als ik nu terugkijk wilde ik nooit 1 drankje of 1 trekje of 1 lijntje... wat is het punt om zo weinig te nemen ? het heeft dan toch geen effect ? ... en als ik begon met het smoesje ik neem er maar 1 of 2 kon ik toch nooit stoppen...

Andere mensen (mijn partner , mijn moeder etcetc..) of situaties de schuld geven van mijn drankgebruik hielden mij gevangen...het betekent dat ik gewoon AFHANKELIJK ben van anderen of ik wel of niet drink...ook kan ik het vergelijken met het feit dat iemand mij pijn doet met allerlei uitspraken of gedrag en dat ik vervolgens mezelf ook nog pijn ga doen met drinken en gebruiken met al de daaruitvloeiende consequenties... dubbelop dus...en dat is geen gezonde reaktie maar zeer zelf-destructief...
Voor mij was drinken en gebruiken mijzelf met een grote hamer op mijn hoofd slaan en me vervolgens afvroeg waar die pijn en ellende toch vandaan kwam...

Het is heerlijk om clean en nuchter te zijn... met al de ups and downs....

Vandaag op het voetbalveld geweest met mijn zoontje , tennispasjes afgehaald , wat financiele zaakjes afgehandeld , en de hele middag met de kids doorgebracht omdat mijn partner iemand op bezoek had bij ons thuis... nu lekker eten en dan naar een meeting...

Ik wens iedereen een fijne avond en tot later....

God loves us all no matter what...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, je slaat de spijker op z'n kop! :)
Ik kan ook nuchter naar mijn gevoelens en naar pijn kijken zonder er nog een schep bovenop te doen met drank, wat me nog meer neerhaalt. En je leert jezelf ook nog eens beter kennen.
Ik ga vanavond niet naar een meeting maar naar een avond met drinkvrienden. Ben er niet bang voor, de vragen en opmerkingen over drank zijn wel komisch eigenlijk. Vooral als ze zeggen dat ze alles in de hand hebben tewijl ze staan te wankelen op hun benen hahaha. (ze worden gelukkig niet allemaal dronken).

Anjo, morgen dag 1 Go for it :present:

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...