Spring naar bijdragen

zondag 1 april


joann

Aanbevolen berichten

Vanwege het mij meegegeven gevoel voor fatsoen moet ik wel even inloggen om Ferry van harte te feliciteren met zijn verjaardag. Ik hoop dat je een fijne dag hebt. Het weer zit in elk geval wel snor. En jij ook wel, denk ik zo... En hoe gaat het met je Ferry-boot? Kan ik binnenkort al weer gaan zwaaien langs de IJssel????

Verder alle anderen ook een fijne (rest van de) zondag. Hier gaat alles redelijk rustig momenteel, we genieten naar omstandigheden ook van een fijne zonnige zondag..

Liefs, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 81
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gisteren kom ik niet op internet komen, balen zeg.

Ferry, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele gelukkige en droge verjaardagen.:present::musicnote::light:

Stien gefeliciteerd met je "kleindochter". Goed dat je niet gedronken hebt.

Ik heb al 2 nachten geslapen als een roos, waarschijnlijk dankzij de speciale kruidenthee.
Ik voel me een ander mens nu ik 2 nachten zo goed geslapen heb, ik heb zelfs energie en was zostraks zelfs een beetje gelukkig, toen ik met de honden langs het water liep en de haren wapperend in de zon.
Wauh, wat is het heerlijk om nuchter te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een mopje
Een vrouw komt bij de dokter en klaagt:
"Dokter, ik heb een verstopte neus."
"Geen probleem""zegt de dokter: "dan gaan we hem toch gewoon samen zoeken."

HA, HA, HA, HA

(mijn dochter is weer op dreef, en jullie mogen meegenieten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van bezoekje aan mijn moeder. De wandeltocht is een autorit geworden van 10min heen en 10min terug, mijn man had er niet zo'n zin in. Mijn moeder erg op dreef in haar praatstoel. Ze heeft sinds ik haar een boek heb gegeven om in te vullen (allemaal vragen over vroeger), de gewoonte opgepakt als ik er ben om gedoseerd shokerende onthullingen te doen over vroeger.
Ik laat het haar niet merken, maar het slaat op me in als een bom. Thuisgekomen, je raad het al. De gremlins staan mij bij de deur al te verwelkomen.
Een goede gewoonte dus om altijd eerst die pc aan te zetten en een stukje te lezen.
's Middags mag daar even chocola bij, is nu inmiddels bijna een tablet, maar het helpt.
Jullie "paar"berichtjes die ik dan lees zijn ongelooflijk belangrijk ineens.
Woorden als: groot kado, gevoel van eigenwaarde, trots enz. worden ineens héél groot.
Hoezo gremlins, ze zijn al weer verdwenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, je bent lekker op dreef zeg, wat een energie vandaag.

SW, genieten van het weer het geeft een wisselwerking hier op het forum. Ik geniet van alle berichtjes hoe klein ook dat het lekker met je gaat.

Tja, flauwe mopjes, wie heeft er nu zin met dit weer om te denken aan z'n psych of dokter?
Maar wat blijft is; lachen is gezond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Stien, toen ik daarnet je stukje las, vroeg ik me ineens af waarom je niet gewoon tegen je moeder zegt dat je dit soort verhalen niet leuk vind? Ze zal op zo'n opmerking misschien heel verbolgen reageren, maar misschien stopt ze ermee als je maar consequent volhoud tegen haar te zeggen dat je haar gedrag niet leuk vind. Ik ben blij dat hier lezen jou helpt tegen de gremlins die je staan op te wachten, maar het zou prettiger zijn als die gremlins daar op een dag helemaal niet meer staan, omdat jij zelf in staat bent je grenzen aan te geven en je moeder daar niet overheen te laten gaan.

Anjo, wat heerlijk dat je zoveel energie hebt om je huis schoon te maken. Ik zou willen dat ik dat ook een keer had. Ik heb een verschrikkelijke hekel aan opruimen en schoonmaken, en ik heb er al tijden de energie niet voor. Ik doe het meest noodzakelijke, maar je mag bij mij nergens in hoekjes kijken, en met name boven niet. Heb je geen zin om bij mij ook een keer tekeer te gaan?

Corinne, de dag is nog niet om, dus het is nog niet te laat om te stoppen met verkeerd lopen! Kieper het door de gootsteen meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik ben ook weer op het honk. Was dus naar een verjaardag. Iedereen zat binnen, de zon pal op de ramen :rose: ik denk goed voor mijn depri kop: heb een klapstoel buitengezet en een glas tomatensap meegenomen en lekker met mijn neus in de zon gezeten, 2 sms-jes verstuurd, ik dacht er zullen wel meer mensen op het idee komen, ik heb nog wat kinderen uit de sloot geplukt, pleisters geplakt, inwendig gemopperd op die ouders die niet meegaan met hun kids naar buiten en toen maar weer naar binnen getrokken en naar huis gegaan. Jammer van de zon wat zijn mensen toch stom. Als je toch vandaag jarig bent góói je toch alles eruit in de zon (uit de wind) maar nee hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, in elk geval heb jij nog een beetje van de zon kunnen genieten. Hoewel je jezelf wel als kinderoppas hebt opgeworpen (kom even niet op een ander woord). Mogelijk dat anderen dus bewust binnen bleven. Ik hoop dat je het wel gezellig hebt gehad.
Ik zat vandaag wat terug te lezen en heb een vraagje (je hoeft overigens niet te antwoorden hoor als je niet wilt). Een paar dagen geleden hadden jullie het over kinderen en schreef je; zeven kinderen tussen de oudste en jongste gingen verder gewoon goed hoor. Heb jij dan negen kinderen??? of sla ik de plank geheel mis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AMSTERDAM -

Sterrenkundigen gaan de hulp van Nederlanders en Belgen inschakelen om een extreem zwak radiosignaal op te vangen van de Europese ruimtesonde Huygens. Huygens staat sinds 14 januari op de Saturnus-maan Titan. Hoewel men dacht dat Huygens na zijn afdaling aan parachutes maar een paar minuten zou overleven zijn er aanwijzingen dat de ruimtesonde nog steeds actief is.

Tienduizenden mobieltjes werken samen als één grote radiospiegel
Astronomen over de hele wereld willen Huygens' radiosignaal dan ook zo snel mogelijk opvangen, omdat elke dag de laatste kan zijn dat de sonde nog energie heeft. Om het zwakke radiosignaal op te vangen roepen sterrenkundigen de hulp van de bevolking in. Met behulp van mobiele telefoons kan er gemeten worden, omdat mobiele telefoons gevoelig zijn voor radiosignalen.

Via straalzenders communiceren ze met telecommunicatiesatellieten. Omdat deze satellieten het signaal weer terugkaatsen naar het aardoppervlak, kunnen grondstations voor satellietcommunicatie maar óók radiosterrenwachten, die vaak nog grotere schotelantennes gebruiken, het opvangen.

Door alle mobiele telefoons te laten samenwerken, kunnen Nederland en België een gigantische radiotelescoop vormen

Als mensen vrijdag tussen 12.30 en 13.00 uur de straat op gaan en hun mobieltje richten naar het oosten, werken die tienduizenden mobieltjes samen als één grote radiospiegel. Het zwakke Huygenssignaal kaatst dan via de ruimte terug naar het oosten van ons land, waar het terecht komt bij de Drentse syntheseradiotelescoop. De verhoogde opbrengst zorgt ervoor dat deze telescopen het Huygens-signaal luid en duidelijk ontvangen. Hopelijk kunnen sterrenkundigen er door deze versterking achter komen wat Huygens de laatste maanden is overkomen.

Ik vind het wel geestig !!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee joh Stien, mallerd,

Ik vond dat ik weer zo zat te klagen en te mekkeren dat ik dacht ik gooi iets mafs tussendoor: dat van die zeven kinderen, lieve schat, ik kan die twéé van mij al amper reguleren. Misschien wil je adoptie-oma worden? Ze zijn lief, maar gewoon kinderen met een depressieve moeder. Met alle wil van de wereld kan ik niet voor ze zijn zoals ik graag zou willen zijn. Nou ja dronken ben ik niet dat scheelt. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Je moest eens weten wat voor ongelovelijke puinzooi het is/was.
Morgen moet ik naar school mijn spullen inleveren dus van het een kwam het ander.
Ik heb gewoon zo veel dingen op de lange baan geschoven dus nu heb ik haast.
Volgende maand begint hier de renovatie en ik verwacht dat ik er dan niet zal zijn.
Plus de administratie moet in orde zijn. Tot mijn schande moet ik toegeven dat mijn belastinggformulieren van 2005 nog niet zijn ingeleverd.,
Het laatste onderzoek is op de tiende dus dan moet ik klaar zijn om de boel de boel te laten.

Stien,

Mijn tante heeft ook sterk de neiging om mij dingen te vertellen die ik helemaal niet wil weten.
Ik had een hele speciale band met mijn grootouders en ik merk dan dat ik bozig wordt
als ze op haar praatstoel zit. Ik zeg dan ook gewoon dat ik niet alles over mijn grootouders hoef te weten.
Dat ik ondanks mijn rijpe leeftijd toch gewoon een kleinkind ben.
Dus ik begrijp wel wat je schrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

----------------------------------------------------------------
ALGEMENE MEEDENKVRAAG AAN ERVAREN OPVOEDERS
----------------------------------------------------------------

Ik dacht: als jullie de SMS-puzzeltjes opgelost hebben heb ik een mee-denk-vraag. Mijn oudste (een Zoon) eet graag hagelslag maar niet een bergje maar een HIMALAYA-bergketen. En dan maar hopen dat ik nog me niet omdraai, affijn, als ik boven ben, gauw gauw gauw naar binnen schuffelen, en ik ben al jaaaaaaaaaaaaren ermee bezig en vanmorgen was ik het zat. Dochter, die twee jaar jonger (tja, een meisje hè) vraagt altijd keurig: is het zo niet teveel mam?
Het gaat me niet om die hagelslag, maar ALLES gaat in die hoeveelheden maar vooral de hagelslag is me een doorn in het oog. Vanochtend (leuk, met Vriendje erbij) weer een knallende ontbijt-ruzie, ik had eitjes, croissantjes, en dan hup, die croissant, wat al luxe is, dik boter en een kilo hagelslag (minstens). Ik zei (nou ja) dat ik het zat was en waarom altijd die bergen en heb gezegd jullie krijgen allebei een eigen pak hagelslag en Zoon krijgt geen nieuwe voordat Dochter de hare leegheeft.

Ik zag Zoon denken en hij zei: Akkoord. Daar klopt dus niets van !!!! Tuurlijk niet, die gaat tussen de midaag uit Dochters pak eten, of stiekum, of zoiets.

Hebben jullie nog crea-bea-ideeën voor dit probleem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, tja dat gebeurt er nou als je van dagen zit terug te lezen. Zo'n geintje heb ik dan niet door, ik was al perplex en zat te dubben zal ik, of zal ik het niet vragen? Maar ik heb me voorgenomen gewoon alles te vragen met het risico om op mijn ....te gaan. Hi,hi,hi...je hebt toch geantwoord!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van die Huygenssateliet is volgens mij net zo'n 1 aprilgrap als die van het Jeugdjournaal zo net over de hondenpoep. Alle hondeneigenaren worden verplicht een poep van hun hond in te sturen met alle gegevens van henzelf. Wordt er een DNA-bank opgezet. Kinderen kunnen dan op speelveldjes hondepoep in zakjes verzamelen en toe sturen aan die DNA-bank. Baasjes kunnen dan zo opgepakt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

Een rare ervaring, een droge verjaardag. Op een gegeven moment kom ik er achter, dat ik de gasten te kort doe. Ze rustig een half uur met een leeg glas laat zitten. Terwijl ik vroeger, maar op en neer liep om te vullen. En bier te halen. Toch een gekke ervaring. Toch maar iets aktiver bedienen, vanavond.
Maar ik ben blij, dat ik nu niet drink.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O jee Anjo,

Dat is niet best meid. Jammer dat ik niet wat dichter bij je woon. Hoewel ik nu al druk bezig ben. Twéé vrienden hebben me hard nodig: één met een achterstallige administratie van meer dan een jaar en één gaat verhuizen en daar kan ik ook vanaf 5 april full-time aan de slag. Moeilijk keuze. Ik doe eerst die administratie, dat is dringender en meer persoonlijk en die andere vriending heeft nog andere hulptroepen. Ik zorg bij haar al voor alle computeraansluitingen, de computers, het aansluiten en aanleg van de ADSL en zo voorts (ja heren er zijn ook dames die een boor en een krimptang kunnen hanteren). Laat een ander dan maar verven. Zonder computer kan een mens toch niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, is geen probleem. Doseer bakjes gebruiken waar je voor één of twee boterhammen de strooibeleg indoet. Ieder z'n eigen bakje en het pak in gesloten kast, op den duur ist niet meer nodig worden ze echt wel wijzer. Als deze methode niet werkt, bij alle speciale gelegenheden in plaats van wat anders een pak strooisel als kado of zo geven. B.v. bij sinterklaasfeest i.p.v. een chocolade letter een pak strooisel, met pasen geen paasei maar pak strooisel enz. Gaat echt wel over hoor, is altijd beter dan al die andere rotsooi dat verkrijgbaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Je bent puber en eurí trek je uit de muur. deorant of geurtjes spuit met de liter. wel zo fijn voor de docente die er boven moet hangen. En een telefoon is een koelkast als het ouder dan een jaar is.
Zo ongeveer?
Welkom in het rijk van de puber.
je hebt tegenwoordig roomboter die goedkoper is dan magerine en de goedkoopste
vlokken zijn het lekkerst zegt mijn zoon.
Als mijn zoon hier is gaat mijn hele voorraad eraan. Het jong heeft honger en 12 uur slaap is niet genoeg.
Kan hij echt niets aan doen.
Persoonlijk vond ik mijn dochter 2 moeilijker te behappen, die vrat rustig een blok kaas op.

Maar leuk is anders, ik ben zo blij dat ik die fase bijna heb gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...