CPAS Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Mick en BamBam,Veel leerzaam plezier op jullie avondje uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 SW, ik zie dat je ingelogd bent. Hoe is het met je? Schrijf van je af als je daar behoefte aan hebt, probeer de alco te negeren. Je zit toch wel de hele dag in mijn achterhoofd...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Charlie of Sjannie,Moeie benen en je algemeen moe voelen komen inderdaad van de alcohol, maar dit gaat over.Mensen, wat verlang ik terug naar mijn droge maanden van vorig jaar. Me fit voelen, goed slapen, kunnen lachen om dingen waar ik me nu om erger. Maar ik ga weer naar zo'n tijd, en dan wil ik daar blijven. Geen 'sociaal' drinken meer voor mij.Ik lijd aan de ziekte alcoholisme en dat betekent dat alcohol voor mij taboe is. Ik zal het maar beschouwen als een allergie (deed mijn huisarts ook trouwens, die zei: je bent allergisch aan alcohol, dus stop ermee). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Gisteren reageerde ik op Mick en was toen ineens zou moe dat ik niet verder kon schrijven.Ook al ben in niet bang om te sterven ben ik wel bang om te sterven met spijt dat ik niet meer uit het leven gehaald heb. Dat lijkt me van kinds af aan al verschrikkelijk. Gisteren was heerlijk, ik heb heel veel geslapen en nu zijn zij in ieder geval met Pasen fijn samen.Het enige wat ik wil is dat ik een beetje tijd met mijn kleintje kan doorbrengen, Voor de rest heb ik geen behoefte om dochter 1 te zien. Ik heb alles aan haar uitgelegd en veel met haar gesproken.En dan flikt ze me zoiets.Ik ben erg bezig met Rosie's levensplan.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Anjo, je zit in een moeilijke situatie. Probeer hem inderdaad zoveel mogelijk zelf zijn eigen keuzes te laten maken. Hij weet nu toch dat je, als hij dat wil jij voor hem er zal zijn. En wat er allemaal omheen gezemelt wordt moet je maar proberen te laten voor wat het is, ook al is dat moeilijk. Zorg dat je bereikbaar bent meer kun je niet doen.Als alco een rol speelt al is dit in het heden of verleden, ik heb de indruk dat de naam blijft en het maar al te gemakkelijk is om dan met de vinger te wijzen. Ik zelf zou een stapje terug doen.Maar Anjo, ik zit niet in jou situatie maar wens je wel veel wijsheid en sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Hou het allemaal maar op charlie hoor, anders wordt het te verwarrend denk ik!En wat geven jullie allemaal fijne en lieve antwoorden, jammer dat ik na vorig jaar hier niet meer teruggekomen ben....Zit nu aan de koffie, gisteren om deze tijd was ik al toeter.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Anjo, het spijt me voor je dat je door je dochter aan de kant wordt gezet. Dat moet heel pijnlijk zijn, en vooral ook de onjuiste verhalen die over jou verteld worden. Ik vind het knap van je dat je ex zelf zijn beslissing hebt laten nemen. Ik kan me van hem uit ook voorstellen dat hij de hulp van zijn dochter moeilijk af kan wijzen als ze speciaal daarvoor uit Engeland komt. Ik hoop dat je in ieder geval wel mee mag blijven gaan naar het ziekenhuis, want ik denk dat jij de uitleg van de artsen beter begrijpt dan je ex en je dochter, die immers in Engeland woont. Maar als ze dat ook niet willen, kun jij niet meer doen.Ik ben het met Stien eens. Laat hem weten dat hij altijd een beroep op je mag doen, en laat je andere dochter en je zoon ook weten dat ze welkom bij je zijn. Misschien hebben ze er wel behoefte aan even uit de situatie weg te zijn, en het is fijn als ze dan bij jou terecht kunnen. Ik hoop dat je de gelegenheid krijgt om van je kleindochter te genieten. Heel veel sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Charlie, Oma's worden toch niet toeter?Zet vast een flinke kan water koud, leg het strijkgoed klaar, een kookwekker wordt ook geregeld gebruikt. Zorg op voorhand dat er bezigheden zijn. En niet te laat naar bed. Als je vroeg gaat slapen ben je morgenochtend ook vroeg hƩƩl blij! Heb je eigenlijk een hond? Menigeen hier kan zonder struikelen 's avonds laat de bocht weer nemen bij het uitlaten.Nou ja, op een enkeling na dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Ik was net begonnen aan een enorme stapel strijkgoed. Belangstelling Charlie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Ja, ben wel eens met mijn hond aan het zwalken geweest s'avonds..Een van mijn problemen is, dat ik om de week nachtdiensten draai, dus zit s'morgens al flink aan de borrel om lekker te kunnen slapen (smoes..) Beloof mezelf dan in mn vrije week niet te drinken, maar ach, zo af en toe kan dat geen kwaad he....Dus zak ik ook regelmatig in mn vrije week door, blijf nog even zitten als manlief naar bed gaat, om dan als een speer alles te drinken wat er maar voorhanden is....En zo heb ik zoveel smoezen.......maar goed, nu al bijna 24 uur niets op... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 quote: Originally posted by: stienCharlie, Oma's worden toch niet toeter? Zet vast een flinke kan water koud, leg het strijkgoed klaar, een kookwekker wordt ook geregeld gebruikt. Zorg op voorhand dat er bezigheden zijn. En niet te laat naar bed. Als je vroeg gaat slapen ben je morgenochtend ook vroeg hƩƩl blij! Heb je eigenlijk een hond? Menigeen hier kan zonder struikelen 's avonds laat de bocht weer nemen bij het uitlaten. Nou ja, op een enkeling na dan. ...als ik ergens een hekel aan heb..........Maar heb idd vandaag eindelijk weer eens iets in huis gedaan, ook dat laat je versloffen he.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Hallo Anjo,Ben gisteravond, naar de AA geweest en toevallig was daar iemand, die ook door zijn eigen kind aan de kant wordt gezet. Er is over gepraat en men kwam tot de conclusie, dat het kind, waarschijnlijk, het alcoholverleden, niet kan vergeten. Want kinderen van alcoholisten, hebben natuurlijk wel wat meegemaakt.En hebben dan ook weinig vertrouwen in de alcoholist en dat wordt nogal eens vergeten. Je moet het vertrouwen, van iedereen wel weer terug winnen. En Anjo, je hebt toch regelmatig, Jan op bewzoek gehad. Ik wens je veel sterkte en vooral wijsheid.Liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Weet je Ferry, ik zit al een hele tijd over dit berichtje van je na te denken. Je hebt wel gelijk denk ik. De andere kant van de medaille is, dat je van je omgeving ook wel de kans moet krijgen om dat vertrouwen terug te winnen. En als je die kansen niet krijgt, kun je vechten wat je wil maar win je nooit iets. Sommige mensen geven geen kansen.Ik spreek nu niet voor Anjo, want ik weet niet of dit bij haar het geval is. Ik kan me alleen voorstellen hoe frustrerend het moet zijn, als je de kans niet krijgt om vertrouwen te winnen, of het nu terugwinnen is, of het gaat om vertrouwen dat je nooit gehad hebt.Ik heb mijn kinderen ook veel verdriet gedaan door te drinken, en ik heb hun vaak teleurgesteld. En toch hebben zij mij die kans gegeven, vertrouwen ze mij. Daar ben ik hen intens dankbaar voor, zeker als ik besef dat het niet altijd zo hoeft te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 avond iedereen , soms weet ik nog niet zo goed waar ik moet reageren ivm een onderwerp jullie vergeven het me wel .deze morgen op mijn nuchtere maag vertelde mijn partner mij dat er de laatse dagen weer veel schrik is als ik om 16 uur het smsje niet beantwoord , om mijn vraag waarom kwam het eruit dat ik indien ik in spanje ziek thuis was altijd dronk , en al was er niets in huis dan heb ik zelf eens het flesje ontsmettings alcohol willen leeg drinken .mijn eerste reactie was een enorme boosheid die ik niet uitte maar achteraf bekeken zit er wel waarheid in omdat ook mijn gedachten nog wel eens die richting uitgaan Ā“Ā“ziek zijn is gelijk aan iets te drinken willen Ā“Ā“soms stel ik mij de vraag of het vertrouwen ooit zal terug komen ??ik ben nu niet echt het beste voorbeeld van hoe men stopt met drinken wil dus zeggen dat ik sinds 8 augustus 2005 tot nu wel degelijk enkele keren uit de bocht gegaan ben ;-((maar ik houdt mij vast aan mensen met welke ik nu gelijk oploop in maanden dat heeft mij heel veel steun .charlie indien er iemand was die dacht die drank niet te kunnen laten was ik het wel (klinkt bekend :-))maar vandaag heb ik de kracht van maanden en weet dat gewoon dag per dag het mij wel lukt hopelijk jou ook groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Anna, ja met die spanning leef ik ook enigzins.Als ik bedenk hoeveel keer de afgelopen maanden mijn zoon o.a. onverwachts binnenstapte en telkens om zich heen keek. Ik voelde me gewoon gecontroleerd en soms nog. En wie weet hoeveel anderen op mij gelet hebben indertijd waar ikzelf niets van gemerkt heb.Nu die kleine geboren is, denk ik, zouden ze mij het kindje wel toevertrouwen? De tijd zal het leren.Maar als zij dat niet doen, ik zal er uit mijzelf niet om vragen, kan ik dat heel goed begrijpen.Het zal mij wel degelijk pijn doen maar ik heb het mezelf aangedaan.Ik sta nog maar zo kort droog, ben ik wel te vertrouwen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Ik heb kids en man ook zoveel verdriet gedaan, dat is nog het ergste denk ik....want vergeven kan altijd, maar vergeten nooit:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Dag per dag Stien, zoals Blacky ook al zegt. Vandaag ben je nuchter, dus vandaag ben je te vertrouwen. Wat je je misschien niet realiseert is dat het je de afgelopen maanden op is gevallen dat je zoon om zich heen kijkt, alsof hij iets zoekt. Als je echt aan de drank had gezeten was je dat waarschijnlijk niet eens opgevallen.Iets in wat je zegt over dat kindje vasthouden raakt mij, want dan denk ik weer terug aan zondagavond, toen jij hetgeen in de zenuwen over de telefoon gezegd werd verkeerd oppakte. Wat was je de volgende dag opgelucht dat je toch naar het ziekenhuis was gegaan, ernaar gevraagd had, en het allemaal erg mee bleek te vallen. Kijk ervoor uit al bij voorbaat dingen voor die mensen in te vullen. Te veronderstellen dat ze je niet vertrouwen, omdat ze je misschien niet vragen het kindje vast te houden. Want daar kunnen heel andere redenen voor zijn. Dus als je dat kindje vast wil houden, vraag het dan gewoon. Je rekent al op het ergste, dus dan kan het alleen maar meevallen.Als je mijn mening wil: ik heb je hier leren kennen als een heel gevoelige vrouw, die bereid is het vuur uit haar sloffen te lopen voor iemand die een beroep op haar doet (denk ik), die een grandioos gevecht gevoerd heeft en nog voert, en op een uitglijder na toch al meer dan drie maanden niet drinkt. Ik vertrouw je! Je kunt het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Charlie, we hebben allemaal anderen verdriet gedaan. Ik schaam me daar ook heel erg over, en ik heb ook heel veel spijt, maar ik kan het niet meer ongedaan maken. Je hebt gelijk dat ze het misschien altijd nog zullen weten.Maar als je nu stopt met drinken, kun je hun ook een heleboel goede herinneringen meegeven, aan een opgewekte, fitte, heldere, nuchtere Charlie, die heel erg haar best doet. En als er maar genoeg goede, positieve herinneringen over de slechte heen komen, dan worden die slechte herinneringen toch iets minder belangrijk denk ik.Je gaat het vandaag redden. Want echt, ook jij kunt het. En morgen is morgen, een nieuwe dag met nieuwe kansen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Dank je Anna, je doet me de tranen weer laten stromen.Tja, en mijn zelfvertrouwen is nog niet wat het zou moeten wezen hƩ.De grote X-factor = tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Dank je Anna, weet je, soms lukt het me weken om eraf te blijven, maar altijd is die stomme terugval er weer...................waarom kan ik nou niet eens sterk zijn... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Zo, ik kom maar weer even binnen vallen....Tjongejongejonge, wat heb ik jullie gemist Nee, ik voelde me er niet op mijn plek. Ik ging er al heen met hoofdpijn, maar deze werd daar steeds erger. Het was een kleine groep en er werd heeeeeeel stevig gerookt en dan ook allemaal zware shag. De 1 na de ander... Ik 'kon' er niets van zeggen. Buiten dat ik er van overtuigd ben, dat het stuk voor stuk lieve mensen zijn, kon ik niets uit de gesprekken halen. Er werd niets uitgediept, of hoe ik dat ook moet noemen. Ik viel zo wat van mijn stoel van de verveling.Om 9.30 heb ik een goed moment uit gezocht om te melden dat ik weg ging. Pffff, was echt blij om weer buiten te zijn. Lekker in de frisse lucht en op weg naar mijn 'vriendjes' op het forum. Zat ik daar een beetje ongezond te zijn.... buh.Maar goed, ik laat me niet uit het veld slaan en ga ook eens bij een andere groep kijken. Misschien wel bij mijn oude groep. Deze was wat groter en er werd ook een duidelijke richting gegeven aan de avond. De groep waar ik vanavand was, zit hier bij mij om de hoek, dus dat was wel lekker, maar helaas....Ik kom natuurlijk ook eigenlijk alleen maar voor die mooie aaibare blauwe penning en die hebben ze daar echt niet hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Charlie,Het feit alleen al dat je je steeds herpakt is al een bewijs dat je sterk bent. Volhouden, laat jezelf niet vallen, raap je weer op als dat wel gebeurt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Lekker he, Marieke!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Marieke,Niemand had dus ook wasknijpers meegenomen.Maar goed dat jij dat kunt zonder je bladmuziek, en dan nog wel de begeleidende partij.En nog beter dat je dat kon vieren zonder wijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 5 april 2007 Rapport Share Geplaatst 5 april 2007 Soms kaarsrecht,soms op mijn knieƫn,soms kompleet gevloerd........soms met vertrouwen,soms ook zonder...maar alleen van de anderen..want ik vertrouw mezelf!!!Ik weet wie ik ben,ik weet dat ik goed ben zoals ik ben...en ik geloof in mezelf!!!!!!Wat ik ook heb gedaan......wat was dat was.....wat is dat is....Het zij zo............!Niets haalt mij nog uit mezelf...want dat is alles wat ik heb en ben....Lang was ik zoekend.....op zoek naar een antwoord...pas toen ik stopte met zoekenvond ik alle antwoorden...diep verstopt in mezelf!Nog steeds luister ik met verbazingnaar de wijsheid in mezelf......waarvan ik het bestaan niet kende!Ik kan nu genieten......want ik wordt gedragen!Ik wordt gedragen op vleugels van vertrouwen........in mezelf!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden