Spring naar bijdragen

Zondag 8 april


Twan

Aanbevolen berichten

Tot 10 uur mistbanken met lokaal minder dan 50 meter zicht.

In een groot deel van het land begint de dag met mistbanken en lokaal is het zicht minder dan 50 meter, maar rond 10 uur moet de mist overal zijn opgetrokken en wordt het een zonnige eerste Paasdag. In het noorden van het land zijn er wat wolkenvelden en vanmiddag ontstaan er wat stapelwolken, maar verder overheerst de zon. De middagtemperatuur loopt uiteen van 8 graden op de Wadden tot 16 graden plaatselijk in het zuidoosten van het land. Er staat een zwak tot matige west tot zuidwestenwind, maar vanmiddag neemt de wind in het noorden van het land toe tot vrij krachtig en in het Waddengebied mogelijk krachtig, 5 of 6 bft. Komende nacht is het helder en met een overwegend matige west tot zuidwestenwind koelt het af naar rond 7 graden. Alleen in Limburg kan nog een enkele mistbank ontstaan. Tweede Paasdag begint niet met mist, maar verder is het weer vergelijkbaar met dat van vandaag. In het noorden zijn wat wolkenvelden, elders is het overwegend zonnig. De temperatuur ligt opnieuw rond de 14 graden en in het zuiden staat iets meer en in het noorden van het land iets minder wind dan vandaag.

---

Vrolijk Pasen iedereen!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen,

vrolijk Pasen voor iedereen. Het zonnetje schijnt en als ik me niet vergis liggen er straks eieren in de tuin van de paashaas voor poppedeintje.

Gisteren schreef ik dat ik even wat afstand van het forum wou nemen, ik weet niet hoe het voor jullie is maar sommige hier zijn mij dierbaar geworden en ik merk dat ik in het normale leven
ook aan jullie denk, meeleef zelfs. Leuk maar het is behoorlijk druk in mijn hoofd, dus ik dacht even wat afstand. Dus toen ik mijn koffie had gezet pakte ik zonder na te denken de laptop.
Who was I kidding? Ik zit hier nijna een jaar en wie heeft mijn tranen gedroogd of
laten gieren van de lach? Ik heb jullie gewoon nog nodig.

Iedereen een vrolijk paasweekeinde.



liefs,
anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hart zelf kan niet breken, want het is van nature zacht en open.
De muur eromheen kan breken en dat maakt kwetsbaar.

John Welwood

Wat een juweeltje van een uitspraak....

Deze spreuk komt uit het boekje Liefde in vele facetten van Iteke Weeda...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede middag allemaal en prettige paasdagen toegewenst.
week 2 is nuchter aan mij voorbij gegaan en ben met goede moed aan week 3 begonnen.
ik hoop dat het jullie ook goed gaat in de strijd en ik wil jullie bedanken voor de tips en raad welke ik gekregen heb, sommige tips hebben het inderdaad wat makkelijker gemaakt voor mij.
Houtje, ik vind het een schitterend gedicht, er schuilt een hoop waarheid in.
groetjes Deb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een mooi gedicht van houtje, en spreuk van Ziza...En njo, ik ben hier nog maar zo kort, maar heb ook het gevoel hier op het forum eindelijk thuis te zijn, natuurlijk lotgenoten, maar wie kunnen elkaar beter helpen??
Allemaal hele fijne pasen, tot gauw!!:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne paasdagen iedereen!

Anjo, als je graag wat meer afstand zou willen nemen van het forum moet je dat natuurlijk doen, maar ik zou je wel missen hoor! Hoe gaat het met je?

Marieke, al lekker de bank afgesopt?

Rufus, wat leuk dat je nog even kwam vertellen hoe het met je gaat. Ik vroeg me al af of we er voortaan een FA-duo van moesten maken...
Maar ook jij gaat dus nog steeds goed!

De minder leuke kanten van het leven, ja die komen soms voorbij. Bij mij vanmorgen. 'K heb er even de tijd voor genomen en goed naar gekeken. Soms hoeven dingen alleen maar te zijn. Ze zijn niet altijd op te lossen, sommige dingen zijn zoals ze zijn. Ik hoef ze niet meer aan de kant te schuiven, ze zijn onderdeel van het leven. Geen boosheid, geen schuldgevoelens, wel verdriet.
'k moest nog even aan jou denken Rudy, hoe je open staat om toe te geven aan je kinderen dat je ze pijn hebt gedaan. Dat is heel erg mooi weet je, dat maakt je tot een mooi mens. Dat biedt de kans aan je kinderen om verder met je te kunnen, hoewel je dat nooit kunt afdwingen. Dan is het verder aan hen.

Nu ga ik weer verder met de leuke dingen des levens. Tuinterras, stadsterras en hapje eten! Zonder de noodzaak tot bedwelming, heerlijk toch.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel erg fijne Pasen allemaal!

Voor mij is het tot nog toe een fijne dag. Vanmorgen met vrienden even naar een Paasdienst geweest, niet in mijn woonplaats. Ik ben niet echt religieus, maar de sfeer in deze kleine kapel en kleine gemeenschap is heel fijn, en op een dag als vandaag vind ik het toch een mooi begin. Een moment van stilstaan en overpeinzing.
Thuis lekker gebruncht met de kids, warme broodjes en uiteraard gekookte eieren. En net heb ik de hond uitgelaten. Hij heeft heerlijk gezwommen, ik was even bang dat hij zich te ver door de stroming zou laten meesleuren, maar dat kwam helemaal goed. Hij is een geboren zwemmer. Er staan schappen met lammetjes in de wei onderaan de dijk, zoooooooo vrééééééééééééselijk schattig. Kortom, het is echt voorjaar, en een heerlijke paasdag voor mij, waarop ik weinig meer dan alleen maar kleine, genoeglijke dingetjes hoef te doen. Heerlijk!

Anjo, ik ben blij dat je toch niet helemaal weg gaat. Ik heb ook wel eens dat gevoel dat ik een beetje afstand moet nemen, maar ik kan jullie toch echt nog niet missen. Ik wil jou ook nog niet missen.

Houtje, waarom heb je je gedichtje weggehaald? Dat vind ik jammer.

Ziza, mooie spreuk.

Voor iedereen die vandaag weer een mijlpaal bereikt: gefeliciteerd!

En verder allemaal nog een heel erg fijn vervolg van de dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kijkje binnenin.

Vandaag ben ik geen slaaf meer van de alcohol.
En toch schuilt verslaving nog in zoveel gedaantes in mij, mijn verlangens en zelfs mijn dromen. Toch kan ik zonder dromen niet leven. Zonder dromen is er niets dat mij voortbeweegt.

Ik moet in mijzelf kijken om mezelf te bevrijden.
Als ik dat niet kan en doe, zal ik altijd blijven rennen en zal ik nooit werkelijk vrij zijn.
Gedeelte uit: Dagelijkse weerspiegeling. Boekje van de AA.
Dit was de weerspiegling van deze dag, sluit aan bij hoe ik me voel.

Ach ja, ik werd niet blij wakker vanochtend. Het voelde alsof ik een kater had. Hoofdpijn, moe, lamlendig. Wel een katergevoel, gelukkig geen echte kater.

Kate schreef dat de minder leuke kanten van het leven soms voorbij komen. Soms hoeven dingen alleen maar te zijn. Ze zijn niet altijd op te lossen, sommige dingen zijn zoals ze zijn(Einde citaat).

Dat is waar, ik vind het alleen soms zo moeilijk. Mijn ongeduld zit in de weg, ik wil me niet rot, schuldig en verward voelen. Maar welke kant ik ook opga, nix voor nix. No pain, no gain. Zonder dieptepunten ervaar ik geen hoogtepunten.

Vanochtend met m'n neefje van negen maanden in bad geweest, heerlijk zo'n klein lijfje spetterend en brabbelend in het water. Dan ervaar ik een moment van geluk, ik herken het en voel het. Nu voel ik me rot en alleen en ook dat ervaar ik. Ik weet ook dat het weer over gaat.

Ik drink niet en dat vind ik heerlijk. Katergevoel of niet, rotgevoel of niet, ik ben nuchter en ik blijf vandaag nuchter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, het is Pasen en "iedereen" wenst "iedereen" vrolijk, fijne, gezegende, mooie enz. paasdagen toe.
Ik kreeg net even het gevoel, nu moet ik me dus vrolijk, blij, opgeruimd, sociaal enz. voelen.
Waarom zou ik me anders moeten voelen als anderen? Het is toch mooi weer? Ik heb niets te klagen?
Nou ja, er is altijd wel "iets" te klagen, maar doe dat vooral niet hard op tijdens deze dagen.
Ik heb gewerkt en morgen ga ik weer werken. Loop in de ziektewet, dat maakt niet uit. Anderen die niet in de ziektewet lopen draaien maar één dag, er is dus gewoon niets veranderd aan mijn dienstlijst.
Maar ik klaag niet, ik heb een baan daar moet ik blij mee zijn. De mensen die in het zkh liggen tijdens deze dagen die mogen klagen, jakkes, met dit mooie weer achter glas. De werkende kunnen het gebouw na een aantal uren weer verlaten.
Ja, BB ik tracht naar binnen te kijken en wil er ook wat mee doen. Maar oh wat zit ik toch vreselijk ingewikkeld inelkaar.
Ik blijf het knap vinden dat jij en anderen naar de AA gaan en ik vind het fijn als er over geschreven wordt en misschien komt het met mij ook eens zover dat ik die stap durf te wagen.

Voor vandaag ben ik blij, mijn eerste droge paasdag. En ik hoop voor velen hier met mij en dat we het allemaal zullen redden, dat we kunnen zeggen met de "Pasen stonden wij droog" met blije en voor sommigen moeilijke momenten. Met een zonnetje of bewolking, met een traan of een lach.
Allemaal die eerste laten staan, dan redden wij het tesaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam, Stien,

Het is Pasen vandaag, en dat is een feest waarop de komst van nieuw leven, de lente, gevierd wordt. Dat was in vroeger tijden al zo, en het christelijke geloof sluit daar met het paasfeest eigenlijk naadloos op aan. We worden verondersteld ons op deze dagen blij, vrolijk, opgewekt en feestelijk te voelen. Ik heb dat gevoel ook mogen meemaken vandaag, en daar ben ik dankbaar voor.
Maar je kunt je ook rot voelen op deze dag, stuurloos en somber. En onwillekeurig bekruipt je dan misschien ook nog schuldgevoel, omdat jouw gevoel niet bij deze dag lijkt te horen.

Als ik zeg dat ik dankbaar ben omdat ik me daarstraks een beetje gelukkig voelde, dan bedoel ik dat ook precies zo. Want nog niet zo heel lang geleden voelde ik me iedere dag opnieuw somber, stuurloos, uitzichtloos. Ik was nuchter, oké, en dan? Mijn leven was er niet leuker op geworden, ik zag geen lichtstraaltjes, ik wist dat er iets moest veranderen, maar hoe en wat?
En dan merk ik dat ik in die tijd kennelijk toch vooruitgang heb geboekt, want ik ben iets minder somber, ik kan zelfs af en toe blij zijn, en ik begin langzaam een beetje richting en doel te zien.

Ik weet zeker dat jullie binnenkort dat gevoel ook zullen hebben. De eerste paar keer duurt het misschien nog geen vijf minuten, en zullen jullie amper opmerken dat er een klein verschil is. Maar de momenten zullen groeien, zolang je maar bezig blijft, de wil er is om het anders te doen, en je nuchter blijft. Het hoeft niet persé op deze dag, met Pasen te zijn, al was dat mooi geweest. Iedere dag dat je een lichtpuntje ziet, of even een doel ziet in de verte, is het even Pasen en kun je even genieten van het leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Allemaal een fijne pasen!
Tja vrolijk was ik bepaald niet gisterenavond en vanmorgen....Je bent alleen en je
kinderen zijn er niet. En ineens miste ik gisteren voor het eerst "het gezin".
Al die tijd heb ik geknokt en ben sterk gebleven, maar nu merkte ik dat ik het
geheel, het gezin miste. Nou ja...heb dan ook vandaag bij mn "ex-schoonouders"
wel even een potje gejankt toen ik daar alleen met een bosje bloemen kwam.
Wetende, dat morgen mn ex met vriendin en onze kinderen daar zitten met de
rest van de familie.
Dan zien ze haar voor het eerst, althans mn ex-schoonouders.
Het is en blijft af en toe wel wennen en er zullen nog wel meer moeilijke momenten
komen.
Ik veroordeel ze niet hoor....en gun ze het geluk heus wel, maar ja, je had zelf
gewoon ook liever een een gelukkig gezin gehad.

Ach ja, genoeg om nog weer te leren...

Het briefje van Corinne's dochter trof me dan ook wel.
Heerlijk als je kind met je meeleeft en je zo'n briefje vindt!
Mijn lieve zoontje belde vanmorgen ook nog even op vanuit
België, doet hij altijd even, de schat..
Morgen zijn ze gelukkig weer terug.

En mams gaat vanavond de stad in; gelukkig voel ik me
lichamelijk wel weer beter dan gister.
Mij benieuwen hoe het me de 1e keer in de stad afgaat.

Charlie proficiat met je 3e dag!! Hou vol he!

Iedereen verder een knuffel en een fijne dag!

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, jammer dat je het mooie gedicht hebt weggehaald.

Moesje, knap dat je het volhoudt zonder alcohol.

Debbie op naar de derde week.

Corinne, ik ben echt benieuwd hoe het je vergaat deze eerste dag zonder alcohol en sigaretten.


Met mij gaat het even niet lekker, maar de aanhouder wint.
I

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marion,

Wel het is gelukt met van de alcohol afblijven. Ik heb wel vijf keer een glas moeten weigeren, en aan het eind van de middag was ik bijna overstag, maar heb het toch bij water gehouden. Nadat we terug thuis kwamen, was het even moeilijk, dat is typisch zo'n moment dat ik placht te drinken. En dan vanavond nog een paar keer trek gehad, in reclameblokken nam ik ook altijd een slok. Maar ja, hier in huis is niets meer, dus was ik veilig. De eerste 24 uur zijn een feit.

Met het roken ging het ietsie minder. De hele dag trek (en de hele middag met 5 flinke rokers). Dacht dat ik al wat nog restte aan mijn moeder te hebben gegeven, voelde ik onderweg naar huis nog 4 sigaretten in mijn jaszak. Daar heb ik er 3 al van opgerookt. Die laatste doe ik straks nog even. Dus niet roken wordt een dag later. Maar 4 sigaretten op een dag i.p.v. 25, is bijna niet roken.

Ik ga maar niet te ver in de toekomst kijken. Morgen is natuurlijk ook veilige dag, geen winkels open.

Hoezo gaat het niet lekker met je, heeft dat te maken met die toestanden?
Hou je wel overeind, he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...