ielfje Geplaatst 8 april 2011 Rapport Share Geplaatst 8 april 2011 Hallo allemaal,ik ben ielfje.... 41.. alleenstaande moeder van 2 kids, werk 20uur en genoeg * meegemaakt.Ik weet ook niet of ik hier goed zit, maar ik weet dat ik de laatste paar jaar geen gezelligheidsdrinker meer ben ,maar een zware probleemdrinker begin te worden...Overdag gaat t ok, tenminste ging... glaasje rose bij t eten... dan nog een tijdens.... dan koffie en dan weer tot de fles leeg is...Buiten dat.... ik heb nu gewoon op bep feestjes dat ik geen rem meer heb, er gaat een knop om en er is letterlijk een zwart gat... ik maak ruzie met mensen die ik eigenlijk lief heb.... en zo stoot ik ze af.. door die * drank/rose..... ik hoop hier tips te krijgen... waarom drink ik teveel nu?? Kon me vroeger altijd beheersen en als ik al s angeschoten was, was t ook leuk, nu nie meer...Ik maak ruzie en ik ben t zat.. want de mensen waar ik van hou stoot ik af..Gelukkig hebben mijn kids nog nie door hoe of wat, maar toch.. ik wil dit niet meer, en alleen zo lukt niet en dat klinkt ook weer zo zwak in mijn ogen... Maar tis wel de realiteit...Nogmaals, ik weet niet of ik hier goed zit, maar dat hoor ik dan vanzelf..grtzzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 april 2011 Rapport Share Geplaatst 9 april 2011 Welkom hier Ielfje,op de wie is wie draadkrijg je waarschijnlijk meer reacties, maarje bent te vinden dus.De 1e stap is er, hier komen, en nu geregeld je melden,meeschrijven op de dagdraad als je wilt en eens gaan kijken wat jewilt, stoppen (makkelijkst) of minderen, wat erg veel discipline kost.Of een weekje stoppen en daarna besluiten, misschien wil je dan alhelemaal niet meer. Mij bracht het veel rust, ook veel emoties en onverwerkte dingen,maar ook weer trots, kracht en energie. ik gun jou dat ook.Dus, vaak tot ziens, hopelijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 9 april 2011 Rapport Share Geplaatst 9 april 2011 Welkom Ielfje,Je geeft aan dat je al een behoorlijke probleemdrinker aan het worden bent, dan denk ik dat je hier wel goed zit. De meeste van ons kennen het probleem dat de rem eraf is als we eenmaal beginnen.Daarom drinken de meesten van ons ook helemaal niet meer. Het is al een hele goede zet dat je op dit forum bent gekomen en dat je misschien je problemen met ons wilt delen.Hier kun je goede raad en advies krijgen van mensen die met het zelfde probleem worstelen en je daardoor ook vaak goed begrijpen.Het zou leuk zijn als je ook op de dagdraad komt of als je eens meeleest.Hoop je in ieder geval hier ergens wel weer te ontmoeten.En denk erom samen sta je sterker dan alleen.Succes Aicha:present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ielfje Geplaatst 9 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 april 2011 hallo allemaal,fijn dat ik al een paar reacties heb gehad, ik heb me gisteren aangemeld bij "Discussie", omdat ik nog niet goed wist (en weet) hoe dit allemaal werkt..Ik zag dat dit item verplaatst is naar wie is wie.... ook heb ik even gekeken bij de ditjes en datjes....Ik weet nog steeds niet goed hoe alles werkt, maar daar zal ik vanzelf wel achter komen.Ik begrijp dat de meesten van jullie idd helemaal gestopt zijn met drinken....Ik wou dat ik dat kon zeggen.... maar zover ben ik helaas nog niet.Ik hoop idd door middel van dit forum om toch steun te krijgen, want laten we eerlijk zijn, niemand zit op mij te wachten als ik weer s teveel gedronken heb en die bekende knop weer omgaat en ik weer tekeer ga of ruzie maak...Ik vind het een fijn idee dat ik nu niet alleen sta en dat er mensen zoals ik zijn, die elkaar op zo'n manier proberen te helpen....groetjes Ielfje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 9 april 2011 Rapport Share Geplaatst 9 april 2011 Ditjes en datjes is de huiskamer van ons. Hier praten we over koetjes en kalfjes.Maar als iemand met een probleem zit en het moeilijk heeft kan hij of zij dat daar ook meldenen krijgt dan respons van de andere lotgenoten. Dat is erg prettig. Er wordt ook wel lol gemaakt maar je kunt er altijd binnen vallen als je wat kwijt wilt of als je mee wilt kletsen.Groetjes Aicha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 9 april 2011 Rapport Share Geplaatst 9 april 2011 Welkom ielfje, en de eerste stap heb je gezet. Je bent je bewust van het feit dat je een probleem hebt en dat je er iets in wil veranderen. Hoop je op de dagdraad te zien en wens je veel sterkte en succes.Groet van Josje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 10 april 2011 Rapport Share Geplaatst 10 april 2011 Ielje WELKOM Ik wens je veel succes bij je strijd tegen de alcohol...Groetjes Shahire. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 10 april 2011 Rapport Share Geplaatst 10 april 2011 Hallo Ielje, welkom:present:Ben je er al uit wat je wilt met je drinkgedrag? Wil je minderen met drinken of stoppen? Vaak helpt het om een plannetje hieromheen te maken. Hoeveel wil je drinken? Wanneer? Of wanneer ga ik stoppen en hoe ga ik om met trek? Ook kan het helpen om een lijstje te maken over de voor en nadelen van het drinken van alcohol. Dat kan inzicht geven in welke kant je opwil. Zelf ben ik helemaal gestopt met drinken. Mijn rem is kapot en wanneer ik drink, drink ik veel te veel. Ik drink voor de roes en niet meer voor de smaak. Maar daar heb ik eerst een paar keer flink tegen aan moeten knallen. Ik heb dus eerst moeten ondervinden dat minderen voor mij niet werkte. Misschien lukt het jou wel, dat kun je alleen zelf ondervinden. Maar dat het zoals je nu bezig bent niet verder kan daar ben je zelf al achter.Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 11 april 2011 Rapport Share Geplaatst 11 april 2011 Welkom Ielfje,Mij heeft dit forum erg geholpen mijn alcoholverslaving te accepteren. Pech. Drinken op een echt leuke manier zit er daarom niet meer in. Maar zo'n ramp is dat eigenlijk niet. (Zeg ik nu, 2 maand geleden zag ik dat toch anders.)Ik hoop dat jij ook uit gaat vinden wat voorjou het beste is. Door hier te lezen en te schrijven kom je er misschien achter. Ik hoop het voor je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ielfje Geplaatst 14 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2011 Zo, hier was ik weer....Ik kon helaas een paar dagen niet op de computer, vandaar dat ik nu pas kan antwoorden...Ik heb jullie reacties gelezen en dank daarvoor...Eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik het moet aanpakken, vandaar dat ik me ook aangemeld heb op jullie forum. Mijn gedachte was eigenlijk om te gaan minderen, maar als ik het zo goed begrijp en lees, werkt dat toch vaak niet....Dus ik weet het niet, moet ik zelf een datum prikken, zo van nù is dit mijn laatste drankje (dus helemaal stoppen), minderen (wat sowieso al lastig is... ) pfff... ik hoop toch zo wat tips etc van jullie te krijgen, want eerlijk gezegd vind ik dit wel lastig.Op een paar mensen na weet ook niemand dat ik dit probleem heb en hier ook nu ben aangemeld.Dus buiten jullie om moet je het toch ma alleen doen .....Ik hoop weer gauw iets te horen en iedereen alvast een fijne avond...groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 14 april 2011 Rapport Share Geplaatst 14 april 2011 Ielfje Je kan een beetje op zelfonderzoek gaan.Bijvoorbeeld om te minderenNeem je voor elke dag voor hoeveel je wil drinken. 2 of 3 glazen per dag, misschien een keer 4 of 5. Plan ook een of twee dagen zonder in.Gewoon een weekplan maken. Zorg ook dat er een situatie in zit waarin je gewend was veel te drinken.Kijk na een week hoe het gegaan is.Lukte het? Koste het veel moeite? Waar kwam het door dat het niet lukte? Dat soort vragen.Dan kan je nog een week doen.Gaat dat je makkelijk af kan je door blijven gaan.Kost het veel moeite, lukt het niet, dan zou ik echt overwegen te gaan stoppen. Dat kan je elke dag beslissen.Veel water drinken en goed eten. Wat om handen hebben. En laat het maar op je af komen. Achteraf viel het me mee, de eerste week. Daarna wordt het makkelijker. Maar allert blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 14 april 2011 Rapport Share Geplaatst 14 april 2011 Je kan je ook voor de ADB training aanmelden. Dan krijg je nog veel meer zelfinzicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 14 april 2011 Rapport Share Geplaatst 14 april 2011 Hallo Ielfje, je kan er ook voor kiezen eerst een tijd helemaal te stoppen met alcohol, zo doorbreek je toch je vaste gewoontes. Daarna kun je er altijd nog voor kiezen of dit je goed bevalt of dat je toch zo nu en dan weer wat wil drinken. Wat ik tot nu toe hier meegemaakt heb, is dat iedereen een plan maakt, een datum stelt en dan gaat stoppen of minderen. Er zijn er ook die eerst een tijdje meedraaien op het forum en dan pas een datum stellen. Het is natuurlijk heel persoonlijk. Als je naar de site van Tactus gaat, kun je ook tips lezen. Misschien is het een idee om de online behandeling bij Tactus te doen? Je krijgt dan een behandelaar toegewezen en samen met hem of haar ga je in kaart brengen wat risicosituaties zijn en een plan opstellen. Ook heel ondersteunend. Alleen heb je hier volgens mij wel een verwijzing van je huisarts voor nodig. Succes, groet van Josje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ielfje Geplaatst 14 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2011 Hoi Jaap,bedankt voor je antwoord...Ja dat is misschien wel een goed plan, om s te beginnen met een soort van "planning"Eten deed en doe ik nog steeds wel goed, veel water drinken te weinigHeb ook genoeg omhanden, dus daar zal het niet aan liggen...ik ga er morgen gelijk mee aan de slag en idd s kijken hoe alles uitpakt....groetjes Ielfje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ielfje Geplaatst 14 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2011 Hallo Josje,Ja jij ook bedankt voor je antwoord..Het klopt, bij de tactus behandeling heb je een verwijsbrief nodig, had ik al naar gekeken.en misschien eerst helemaal stoppen ja... ik weet t nog niet helemaalMaar waar ik wel uit ben, is dat ik ook een plan voor mezelf moet trekken... hoe of wat dat zie ik nog welHet is in elk geval fijn dat ik er niet alleen voorsta...Fijne avond, groetjes Anita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 april 2011 Rapport Share Geplaatst 14 april 2011 Maak het niet te ingewikkeldanders ben je er de hele dag mee bezig.Als je voelt dat het te zwaar of moeilijk wordt;ik ben van de ene op de andere dag gestopttoen ik hier kwam, voelde me zo ge inspireerden was dat hele drinken zoo ongelofelijk zat,en las hier van per dag beginnen met vandaag neem ik die eerste nietdat ik er totaal geen problemen van heb ondervonden.Niet dat het gemakkelijk was, maar het gaf mij veel meer rustdan alle minderpogingen daarvoor.Wat je aanspreekt, dat past meestal het beste bij je.Succes!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ielfje Geplaatst 14 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2011 Hoi jane4,ik ben er ook de hele dag mee bezig...heb dus paar dagen niet op het forum gekund, maar eerlijk is eerlijk, ben dr de hele dag mee bezig.knap van jullie als ik dat allemaal zo lees... nu ik nog....bedankt igg....grt. ielfje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 april 2011 Rapport Share Geplaatst 15 april 2011 Goeie morgen Ielfje.Als mensen hier komen weten ze vaak niet of ze nu willen minderen of stoppen. Dat is uitproberen. Ikzelf kan niet minderen omdat, wanneer ik al drank ruik, bij mij de stoppen doorslaan. Ik kan het niet houden bij 1-2 glaasjes. Nee ik wil die roes voelen en het liefst zo snel mogelijk.Dat je nu de hele dag bezig bent met de alc. is niet zo gek hoor, je hebt je er zolang aan vast gehouden, dat is niet in een keer uit je gedachten. Je moet afschheid nemen van een (vriend).Kom maar gauw naar ditjes en datjes en praat mee. Dan kom je er misschien achter wat voor jou het prettigst werkt. En wat heel belangrijk is, is dat, wanneer je toch gedronken hebt, je blijft komen.Hier hoef je je niet te schamen hoor, we weten allemaal hoe moeilijk het gevecht tegen de alc. is. Hier weet iedereen hoe het voelt om een fikse kater te hebben, het niet meer weten wat er die dag gebeurd is, ruzie maken, emotioneel worden, of een diep schaamtegevoel hebben. Dus wat er ook gebeurd, probeer trouw te blijven aan jezelf en het forum. Dan ga je het vroeg of laat, zeker redden. Maar gun jezelf de tijd om te wennen aan een alc. arm of vrij leven.Heel veel suc6. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 15 april 2011 Rapport Share Geplaatst 15 april 2011 Hallo Ielfje,Heel herkenbaar hoor dat je veel aan de drank denkt. Dat is de verslaving denk ik die spreekt, zo heb ik dat in ieder geval gezien toendertijd. Toen ik net gestopt was stond ik er mee op en ging ermee naar bed:o Dat is nu wel minder geworden, al ben ik er nog best mee bezig. Het vlamt gewoon af en toe op. B.v. bij een reklame over een drankje dat ik vroeger graag dronk of een situatie waarbij ik vroeger altijd dronk. Mijn ervaring is dus dat dat met drank bezig zijn zeker minder wordt. Het moet eruit slijten denk ik. De drank en het gebruik ervan zit zo ingesleten in je gedrag en gedachtes, dat kan niet zomaar weg zijn wanneer je stopt met drinken.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 april 2011 Rapport Share Geplaatst 15 april 2011 Moet je eens nagaan Ielfjehoeveel uur je er ook mee bezig wasom het drinken te kunnen organiserencamoufleren, uitsellen proberen, minimaliseren;en nu dus om het af te leren:Dje kunt het hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ielfje Geplaatst 16 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 april 2011 Hallo dan maar weer,ik had al ff gekeken op de ditjes en datjes, zoals ik het zie is dat toch allemaal wat oppervlakkiger, maar dat kan ook zijn omdat ik net hier kom kijken... Als je misschien bepaalde personen langer "kent" zal dat waarschijnlijk anders zijn.Ik zei gisteren ook dat ik er veel aan denk, maar dat is gedeeltelijk waar....Als ik de hele dag werk , denk ik absoluut niet aan drank. Het is meer als ik thuiskom, wel gewoon eet en dan denk.... oooo en nu een drankje.. of strax een drankje....Maar als ik vrij ben of een halve dag werk, en helemaal met mooi weer, dan ist zoooo makkelijk om dan al ff een roseetje of zoiets te nemen.Buiten dat, ik weet gewoon dat ik wel een probleem heb, want als ik denk dat ik bijv geen rose meer heb, dan moet er wat gekocht worden en zo wil ik dat gewoon niet meer. Net zoals me te buiten gaan op een feestje en idd nix meer weet wat er is gebeurd... Kan gewoon niet.Wat ik me sowieso heb voorgenomen, is om door de weeks helemaal niet meer te drinken. En daar ga ik maandag mee beginnen... Ik vind het al erg dat ik het zover heb laten komen, want zo was ik paar jaar geleden helemaal niet. Verder heb ik gisteravond nog ff terrasje gepakt met iemand, heb een paar roseetjes gehad, afgewisseld met cola... om 12 uur was ik thuis... tis te erg voor woorden misschien, maar ik vond t al knap van mezelf dat ik én kon afwisselen én niet dronken thuis kwam én ook nog s op tijd.....Ik weet wel dat ik gewoon hierover moet nadenken, en dat is wat ik niet meer wil. Gewoon zoals vroeger x een drankje doen en thats it.Mocht nu blijken dat ik dat niet kan, tja, dan zal ik echt gaan stoppen.toekomst zal het leren, wat voor mij wel of niet werkt....Vind het super fijn dat ik hier mijn verhaal kan doen zonder veroordeeld te worden, want idd de schaamte na weer een ruzie is meeeeega groot en daar heb ik geen zin meer in en wil ik ook niet meer.Iedereen een goed weekend en op naar de alcoholvrije week maandag!!!!!!grtzzz Ielfje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ielfje Geplaatst 16 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 april 2011 dank je fibo.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walbo Geplaatst 16 april 2011 Rapport Share Geplaatst 16 april 2011 hoi Ielfjeis al heel goed dat je het van jezelf weet.en dat je vanaf maandag door de week niet gaat drinken, heeft je lichaam ook nodig hoor.en mocht je toch nog eens flink drinken, moet je bij elk glas drank een glas water nemen voor het vocht.hoofdpijn van het drinken komt omdat je hersenvlies strak trekt door vocht tekort.ik hoor het wel weer hoe het gaat.succeswalbo:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden