Spring naar bijdragen

Vrijdag 13 juli 2007


jojo

Aanbevolen berichten

Safi, heftig verhaal. Ik denk ook dat je mekaar gemakkelijk weer aan de drank praat in een zwak moment, het is en blijft een valkuil. Maar anderzijds als jij echt voor jezelf de keuze hebt gemaakt sta je sterker en kun je de ander een spiegel voor houden. Er zijn stellen waarbij het juist erg goed gaat omdat zij wederzijds weten hoe het is en welke weg er afgelegd is om tot nuchterheid te komen.
Wat bedoel je met soos?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 172
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja dat vind ik dus ook wel heel erg pretiig dat we weten welke weg we afleggen en wat het ons aan energie kost.
Soos=Soziale dienst

Ik was laatst bij een vriendin waarvan de man ook alcoholist is en dat nu pas schuchter toe wil geven. Hij wil twee weken stoppen en dan op vakantie.
Toen ik haar vroeg of zij ook ging stoppen was haar antwoord: Ik heb toch geen probleem.
tja dan lijkt me het heel erg moeilijk voor hem om er van af te blijven als zij wel drinkt.
Maar sommigen schijnen het dus wel te kunnen...drank in huis en er niet aan komen...kan ik absoluut niet dat weet ik van mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag iedereen ,
als ik verkouden ben zoals nu kan ik mijn gedachten er niet bij houden en moet wel bericht per bericht beantwoorden .
met mij gaat het wel wezen werken als een zombie duizelig en snotterig ;-((
bij thuiskomst zetel in gedoken en wakker geworden van de bel , de tv man die nogmaals de tv kwam halen wat gaat het nu weer zijn ;-(((
ik ben iets meer als 10 maanden adb en stel me de laatse tijd regelmatig de vraag wanneer mijn vermoeidheid over gaat dus hier een vraagje waarom neemt men vitamine b , en ik moest van de dokter in spanje ook acido folico nemen maar zou niet weten hoe dit in het abn noemt , maar ik neem niets .
zo en nu tegen mijn zin naar het hospitaal iemand bezoeken
groetjes blacky
ps raar maar als ik verkouden ben heb ik altijd zin in koffie met brandy ;-(((( en het ergste is dat ik geen brandy lust ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blacky,
pas maar op in het ziekenhuis met al die bacillen en jouw verkoudheid erbij!
Grappig dat ze in spanje dinsdag de 13e hebben! Zegt al genoeg wat vrijdag de 13e dan waard is!

Safi,
als jij de beslissing neemt om niet meer te drinken, is je man daar misschien wel stiekem erg blij mee! Neem het voortouw in deze! Bij mij heeft het gewerkt tot nu toe! Je gezondheid is toch het belangrijkste.
Ik snap dat je het eng vind om te schrijven dat je stopt, maar dat is altijd eng. Het klinkt zo defintief en we willen allemaal zo graag blijven drinken, tenminste op een manier zodat we niet in de problemen komen. Helaas kwam ik wel in de problemen en jij ook. Mijn man was wel een alcoholprobleem aan het ontwikkelen maar had er nog niet echt een, getuige het feit dat hij zonder problemen is gestopt!
Bij mij kostte het helaas meer moeite en nu nog vind ik het af en toe moeilijk.
Succes met z'n 2-en!
Ook ik heb trouwens gelezen dat burnout relaties heeft met alcohol. In mijn geval was dat ook werkelijk zo. Ben ik gaan drinken door een dreigende burn-out of kreeg ik die burn-out doordat ik dronk. Ik ben er nog niet uit, maar het heeft bij mij wel met elkaar te maken!

Mick,
een hele fijne vakantie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, acido folico is hetzelfde als foliumzuur in het Nederlands. Zwangere vrouwen wordt aangeraden het te slikken, maar ook alcoholisten hebben meestal een tekort aan foliumzuur doordat alcohol de opname ervan uit het bloed remt. Het zou dus volgens mij geen kwaad kunnen om het te slikken. Hetzelfde geldt voor vitamine B, daar hebben alcoholisten ook een tekort aan, en het is dus verstandig dat extra te slikken. Beide kun je gewoon bij de drogist kopen.

Overigens drink ik nu 11 maanden niet, en ik ben nog steeds doodmoe. Ik vraag me ook al tijden af wanneer dat een keer over gaat. Toen is zo'n 2 à 3 maanden gestopt was met drinken ging het helemaal niet goed met me. Uiteindelijk bleek ik zwaar depressief te zijn. Aanvankelijk dacht ik door het stoppen met drinken, maar als ik nu terug kijk dan besef ik dat ik al jaren depressief was, en alcohol dronk om me iets prettiger te voelen. Op een gegeven moment zit je gewoon in een cirkel, en maakt het niet meer uit wat nu het eerste kwam, de depressiviteit of de alcohol. In ieder geval hield het een het ander in stand.

Gem, ik krijg van mijn psycholoog soms opdracht terug te denken aan een gelegenheid waarin ik me heel positief, of heel sterk, of vol zelfvertrouwen voelde. Inmiddels hebben we besloten het over een andere boeg te gooien, want ik kon me zo'n gelegenheid niet herinneren. Toch moeten die gelegenheden er geweest zijn volgens haar, want anders zou ik het gevoel van géén zelfvertrouwen of níet sterk niet herkennen. Tja, mogelijk. In ieder geval voelde ik me vanmorgen redelijk sterk toen ik die school gebeld had. En een minuut later ook schuldig omdat ik misschien té hard en té boos was geweest. Je zal maar met jezelf in de knoop zitten, nietwaar.

Luitjes, ik ga eten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees net in de krant waar vrijdag de dertiende vandaan komt en aangezien ik het niet wist zijn er misschien meer onder ons die het niet weten dus bij deze:
Goede Vr5ijdag is de reden dat vrijdag in de Christelijke wereld als een slechte dag wordt gezien. jezus werd nl op deze dag gekruisigd. tijdens het Laatste Avondmaal waren er 13 personen aanwezig.
Vrijdag en 13 zzijn niet in alle culturen ongeluksfactoren. In India bevatten tempels vaak 13 boeddha's Hier wordt vrijdag de 13de als de beste dag beschouwd om te gaan trouwen en gaan gasten per 13 aan tafel.
En in italie is vrijdag de 17de een ongelukdag.
Extreme angst voor vrijdag de 13de heet:Paraskevidekatriafobie...wat een mond vol.

Mijn bron: DAG.NL
safi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
Goed! Blij dat ik geen araskevidekatriafobie heb!!:D Je zal het maar hebben!

Anna,
goed van je dat je vanmorgen zo aan de bel getrokken hebt! Zeker omdat je het zo moeilijk vindt!!
Ik herken dat gevoel heel erg, voor jezelf opkomen en dan achteraf denken, was ik niet te boos, te hard enzovoorts! Grote kans dat die ander er helemaal niet mee zit en jou normaal vond reageren. Weten die veel hoeveel moeite het je kostte!!
Ik voel mezelf de laatste tijd ook een erg psychiatrisch geval. Gelukkig ben ik niet depressief, maar de vrolijkheid spat ook niet van me af. Chaos, dat is het juiste woord, al hebben er meer hier last van.
Ik vind het in ieder geval erg knap van je dat je 11 maanden ADB bent, gezien de situatie waarin je zit en met de depressiviteit. Dan blijkt wel dat je erg sterk bent! Ook al voel je dat niet zo, het is wel een feit. Heb je jezelf beloond voor die 11 maanden ADB? Doen hoor! En een nog grotere belong als je het jaar haalt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna
het lijkt me wel een rot en angstig gevoel als je je niet een gelegenheid kan herinneren waar je heel positief of heel sterk of vol zelfvertrouwen was.
kan je niet aan een goede vriendin of vriend of familielid vragen of zij zich zo'n situatie kunnen herinneren want als ik me erg depressief voel zie ik ook alles door een donkere bril en moet ik vaak door mijn partner er aan herinnerd worden dat er ook goede tijden waren.
Die heb ik dan letterlijk verdrongen.
En het helpt mij om te denken dat ik een burn-out heb van mijn jarenlange (15 tot 47) misbruik en aanslag op mijn lichaam.
Dan heb ik nog een beetje het vertrouwen dat het ooit nog over gaat.
En ik weet het ook niet meer eerst dedeptressie of eerst de alcohol...ik denk wel dat ik ging drinken omdat het me minder gespannen maakte...dus misschien toch eerst de depressie al was hij maar licht.
ik had nl altijd ruzie met mijn alcoholistische autoritaire vader sinds ik kon terugpraten en was al zwaar overspannen op mijn 15de.

je hebt inderdaad laten zien dat je het vanochtend toch sterk kon zijn want instanties hebben al gauw iets van :wij hebben gelijk en dan is het hard terug vechten.
Knap van je trouwens 11 maanden..heb ik nog nooit gehaald..max 5 maanden lang geleden in 2001
Liefs safi
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Nog over vit. B uit de Tactus-behandeling:
"Recentelijk onderzoek heeft uitgewezen dat de opname van deze vitamine door het lichaam, ook bij matig alcoholgebruik, al sterk afneemt. Hierdoor kunnen klachten ontstaan, met name vergeetachtigheid. Om dit te voorkomen adviseren wij iedereen die teveel alcohol drinkt om vitamine B1 te gaan gebruiken.
Vitamine B1 heet ook wel Thiamine en is verkrijgbaar bij de apotheek. De aanbevolen dosis is 50 mg. per dag; bij een slechte voedingstoestand kan dit worden verhoogd, uiteraard in overleg met de arts. Als je ongeveer 3 maanden gestopt bent met drinken, dan kun je stoppen met de Thiamine. Thiamine is zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek."

oh ja, dit kon al optreden na 15-20 glazen per week, dus...wat let je beetje extra vitamientjes?

Over vermoeidheid:
Sprak pas iemand die medisch psycholoog is. Zij gaf aan dat het slechtste advies is wat je iemand met burn-out kan geven is om het rustig aan te doen. Landelijke richtlijn is tegenwoordig volgens haar hooguit 1 a 2 weken rust houden en dan duidelijke taken gaan stellen per dag + verplicht dagelijks bewegen. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt een positief effect van bewegen op depressieve klachten.
Ik probeer 5 x pw een half uur te fietsen, wandelen of zwemmen. Voel me daar zeer goed bij. Vreemd genoeg voel ik me in de vakantie vaak na 1 week geheel wegzakken - te veel slaap, te weinig structuur en te weinig beweging vrees ik (ha en in het verleden waarschijnlijk ook iets te veel wijn).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog over drinkende partners:
De mijne drinkt ook redelijk wat - niet problematisch, maar wel over de grens van gezond gebruik. Is lastig bespreekbaar. Eerlijk gezegd ga ik niet bij hem te rade als ik zin in drinken heb. Ik meld me liever hier. Ik heb hem ook wel als excuus gebruikt om zelf ook maar een glaasje te pakken. En pas als hij niks nam, was dat reden om zelf ook niks te nemen. Niet handig. Het voelt inderdaad beter om zelf het besluit te nemen. Ik merk overigens wel dat hij nu minder drinkt - je steekt elkaar toch wel wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...