Spring naar bijdragen

Nieuw


sjef

Aanbevolen berichten

Hallo,
Ik ben nieuw hier op dit forum maar mn probleem is net zo oud als die van jullie.
Alcohol dus; Ik ben Sjef en 52 jaar waarvan 25 jaar verslaafd.
Kheb verschillende trajecten in de hulpverlening gevolgd (laatste 15jaar 2 maal in een kliniek),verschillende soorten medicijnen geslikt,terugvallen gekend (sinds een paar dagen weer droog) maar weer opgestaan en bezig met de dag van vandaag om niet te drinken.
De klap van de laatste terugval ben ik nog niet helemaal te boven maar het gaat per dag wat beter.
Ik wil hier wat rondkijken hoe het in zn werking gaat en evt.reageren.

Sjef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Sjef

het feit alleen al dat je je hier aanmeld zegt al dat je er (weer) iets aan wilt doen!
Heel veel succes, je bent al een paar dagen droog, dus de grootste hobbel heb je al genomen! Nu is het een kwestie van doorgaan!! dag voor dag!

ik wens toe dat we je daarbij kunnen steunen!

heel veel sterkte en succes hier op het forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Sjef,

Welkom op het forum!

Ik wil je snel even laten weten dat je profiel zichtbaar is! Je kunt aan de moderator vragen om het weg te halen, of zelf je profiel wijzigen en een valse naam opgeven, zodat mensen je niet kunnen herkennen. Klik daarvoor bovenaan rechts op profiel.

Groetjes,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sjef,

Welkom hier. Ik ben Anna, en drink ook al heel lang. Ik heb periodes gehad van veel drinken, en periodes van minder drinken. Ik drink nu al zo'n vier à vijf maanden minder, maar het blijft een gevecht en soms heb ik wel eens een terugval en drink ik in een avond/nacht 1 of 1 1/2 fles. Daarom denk ik dat ik beter helemaal kan stoppen, maar het is heel moeilijk.

Ik heb ervaren dat de mensen op het forum je, als je het een keer heel moeilijk hebt, kunnen helpen erdoorheen te komen. Dus blijf gewoon lekker online, en ga ervoor. De eerste stap heb je al gezet! Goed zo.

Veel succes met stoppen, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Goeiemorgen,

Weet het nog als de dag van gisteren, maar nog steeds niet leuk te lezen dat ik bijna 5 jaar geleden nog teruggevallen ben. Doch ik heb goed nieuws, een maand later stopte ik resoluut en deze maand ben ik 53 maanden droog. Ik ga richting 5 jaar.
Weet je, het minderen heb ik nooit gekund, de fles moest juist leeg. Tuurlijk ben ik vaak gestopt op wilskracht en dat lukte, alleen het vervolg niet. Telkenmale schoot ik terug in het genadeloos tempodrinken, daarna doodziek van drank, kater en spijt. Elke maandag weer stoppen, `maar nu echt` hoor ik mezelf nog dapper voornemen.

Het heeft nooit gewerkt, een beetje minderen. Op een dag begon het me te dagen dat ik weleens alcoholist kon zijn. In eerste instantie onzin natuurlijk maar nadat ik meer op mezelf ging letten des te meer werd het me duidelijk. Ik loog en bedroog, tilde en husselde om mn drinkgedrag te verdoezelen of weg te wuiven. In mezelf vergeleek ik me met anderen en kon altijd anderen aanwijzen die volgens mij veel meer dronken dan ik.

Van lieverlee begon ik verder weg te zakken in mn verslaving en dagelijks zocht mn tred zich naar cafees waar ik nog terechtkon, bij anderen was de schuld zo hoog opgelopen dat ik me niet meer dorst te vertonen. Ik kwam terecht in kroegen van laag allooi, werd er vaak als laatste uitgebonjourd. of eerder doch dan met een blauw oog ofzo.

Er zijn geen testen nodig om vast te stellen of iemand alcoholist is. Je weet het zelf d*nders goed wanneer je over schreven gaat en wanneerje ondanks die kennis door blijft tetteren, komt er vanzelf een dag dat je een grens overschrijdt die meteen de slagboom dichtdoet.
Je kunt niet meer terug.
Dat rijpingsproces zoals ik het noem kan jaren duren totdat door intensief negatief misbruik van je lichaam, het minder sterk wordt.Je sloopt je afweermechanisme en dat niet alleen. Alcohol sloopt alles.

Toen het financieel allemaal nog kon, ik werkte in de haven van Rdam en had een best salaris, dronk ik de dure bourbon`s, whiskeys en nog meer van die troep, totdat het een jenevertje werd naast mn biertje en het eind ingezet werd met : om half negen smorgens voor de Aldi. 2 Treeën halve liters goedkoop Duits bier en drie of vier flessen goedkope zure wijn die je maagwand uiteen scheurde.
Zat vaak in de ziektewet met versleten heupen zo later bleek, dus die tijd thuis heeft me helemaal genekt. Later is dat allemaal nog gekker geworden en na veel rug- en heupoperaties slijt ik mn dagen tussen pijnbestrijding en revalidatietherapie met geen zicht op herstel. Ik had me kapot gezopen maar ook stuk gewerkt.

Ik raakte geisoleerd, begon de buitenwereld te haten en zocht zowiezo alles bij een ander en niet bij mezelf. Kwam alleen nog buiten om mn lege flessen, die ik thuis overal op de gekste plaatsen verstopte zo onopvallend mogelijk weg te sluizen naar de glasbak. Ik dacht dat het onopvallend was, doch zeker als ik halflazerus met de flessen over straat ging was het duidelijk. Alcoholist.

Voor iedereen die wil matigen zoals het mooi heet, veel succes. Mij is het nooit gelukt doch ik heb die bijna vijf jaren zonder alcohol wel met hulp doorgebracht. Het was moeilijk maar ik ben dankbaar dat ik kan leven zonder alcohol. Alleen had ik het niet gekund.

Tof om het zo van me af te schrijven, zeker na ik vanmorgen dit berichtje uit 2006 terugvond.
Ook vandaag drink ik niet.
Groet.
Sjef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jeetje Sjef, wat een indrukwekkend verhaal, bedankt voor het delen, voor mij heel goed, want zat net weer te denken wanneer ik me weer eens helemaal van de wereld kon zuipen :$ , maar dat ga ik dus NIET doen, ik ga nu mijn refu innemen, het moet maar eens over zijn met dat gedrink, ik kan het helemaal niet. Liefs Gaby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sjef, zo'n verhaal als van jou kan ik nu heel goed gebruiken. Ik zit in de fase van "dagboek bijhouden". Ik hoef thuis niks te verstoppen want ik woon alleen. De flessen gaan van de een naar de andere glasbak verspreid over de stad.

Net als jij ben ik erachter gekomen dat minderen niet gaat lukken. Je bent heel moedig en sterk dat je ondanks je operaties en pijn niet opnieuw naar de kratjes hebt gegrepen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heej sjef

ik zit vandaag pas op 86 dagen, maar het lijkt wel of je mijn leven beschrijft.
veel herkenning in jouw verhaal maar dat is denk ik voor heel velen van ons zo.
schitterend man, 5 jaar, een echt voorbeeld van hoe het ook kan.

zonder drank is er ook leven dus.
groeten
walbo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjef ik ben een minderaar. Ik ben ook al eerder teruggevallen, maar ik probeer het toch nog op deze manier. Ik vind het zo moeilijk om mijn naasten te zien drinken en zelf met een Spa rood te zitten. Geweldig dat je al zo lang droog staat. Dat geeft de burger moed! :)

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Sjef,

Fijn om te lezen dat je inmiddels bijna vijf jaar droog staat.

Destijds was ik een van degenen die je welkom heette. Vandaag was het een openbaring te lezen dat ik bijna vijf jaar geleden op 1 augustus besefte dat ik beter kon stoppen met drinken, maar tussen die regels ook de enorme twijfel te lezen of ik daartoe wel in staat zou zijn.
Nog geen week later, op 7 augustus, ben ik daadwerkelijk gestopt en hoewel ik er toen nauwelijks in kon geloven drink ik vandaag nog steeds niet.

Het was niet altijd gemakkelijk, soms zelfs erg moeilijk, maar geleidelijk aan werd het steeds gemakkelijker.
Nog steeds ben ik blij dat ik niet meer hoef te drinken, en er is me veel aan gelegen dat zo te houden.
Dus op naar vijf jaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...