Spring naar bijdragen

Maandag 6 augustus


BamBam

Aanbevolen berichten

Jee Marieke, dat is inderdaad heftig! ik duim heel hard met je mee dat het met je man goed gaat komen... Een accordeonweekend, dat klinkt wel grappig, zal wel flink feest geweest zijn!

Stien, ik ben wat milder dan jij, sorry, maar als je de fles leeggooit in je gootsteen ipv hem leeg te drinken vind ik toch dat je alcohol de baas bent gebleven.. okee, je staat niet meer droog maar hoe makkelijk was het geweest om de fles wel helemaal leeg te drinken, dat heb je toch weerstaan na dat 1e glas!

Hier ga ik nu op zoek naar mijn pantoffels want het is flink afgekoeld en ik heb ijskoude voeten. Geen trek vandaag, heerlijk!! en vanavond hoop ik weer lekker bij te slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 151
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Marieke,
Wat jammer dat je fijne weekend zo'n einde krijgt.
Het is toch erg dat je moet praten als Brugman voor dat er een dokter komt.
En dat het dringend was, bleek wel uit zijn ziekenhuisopname.
Ga er maar van uit dat het een maagzweer is.
Morgen hoor je ws. meer. Hij is in ieder geval in goede handen nu.
Ook al maak je je zorgen, blijf er zo rustig mogelijk onder, dan kun morgen bij hem op visite en dan hebben ze vast meer nieuws voor je.
En als je ergens mee zit dat je wil delen met iemand, je weet we zijn hier.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne, hoe was Rotterdam? Heb nog naar je gezwaaid maar je zag het niet.
Ik kreeg gisteren nog een tik op mijn vingers van de moderator vanwege die puntjes, dus pas maar op wat je aan Kohtje schrijft, hihi.

Marieke wat naar van je man, veel sterkte hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Safi en Benthe,

Bedankt voor jullie reacties..

Misschien iets meer over afgelopen dinsdag, al was het maar als een oefening in eerlijkheid..

(Ik was net terug van twee weken heerlijke, goddelijke vakantie met mijn geliefde. Het jaar daarvoor had ik grotendeels in een kliniek doorgebracht. In mei kwam ik weer thuis. Ik voelde me euforisch, gelukkig, sterk ook: als een man die zijn moeilijkheden had overwonnen en die er weer tegen aankwam. Mijn twee kinderen van 8 en 5 - die mij in de kliniek ook heel veel bezochten - kwamen weer gewoon bij mij (ik ben een zogenaamde co-ouder), en alles leek erop dat alles goed zou komen: voor ALTIJD).

Dinsdag dus. Mijn geliefde en haar dochtertje waren twee dagen weg. Ik was alleen thuis met mijn twee kinderen.. Ik heb in een soort opwelling, of wat dan ook, een halve liter sterke drank gekocht en opgedronken. Daarna ben ik - met hen - in de auto gestapt om te gaan zwemmen. Beoordelingsvermogen, verantwoordelijkheid: alles was als sneeuw voor de zon verdwenen. Aangehouden. Kinderen op het bureau in een aparte kamer kleurplaten inkleuren van politie agenten - mijn dochtertje, de jongste, dacht dat ik vast gevangen gezet zou worden.. Na twee uur het politiebureau uit en met het openbaar vervoer naar huis. Kinderen na het eten in bed gelegd. Mijn ex vrouw was door de politie gebeld.. Die belde me nog 's avonds. Ze zou de volgende ochtend langs komen. Mijn geliefde aan de telefoon: die zei alleen maar GVD en gooide de hoorn erop.

Woensdag: kinderen vroeg opgehaald door hun moeder. Daar stond ik: hun vader, in wie ze ten onrechte zoveel vertrouwen stellen.. Daarna me laten opnemen, op de crisisafdeling van de verslavingszorg. (Dat is het enige lichtpuntje in mijn handelen: ik heb hulp gezocht, MAAR VEEL TE LAAT!!! Mijn kinderen hadden wel dood kunnen zijn!).

Nu met mijn geliefde afgesproken dat we ons huis gaan verkopen. Dat we verder gaan als LAT relatie. "Ik hou zielsveel van je, maar ik kan niet in één huis wonen met iemand die liegt, bij wie ik me onveilig voel" en geef haar eens ongelijk. Mijn kinderen voorlopig (jaren? Wie zal het zeggen) alleen onder toezicht zien. (Ik heb ze gelukkig ook al weer gezien inmiddels).. En door met intensieve therapie: de liefde uit mezelf halen in plaats van uit anderen (werk, partner, kinderen [ik was zelf een kind die alsmaar hield van zijn verslaafde moeder, omdat zij dat niet van zichzelf deed. Dat wil ik mijn kinderen kunnen besparen])..

Nu, alleen thuis. Geliefde is twee dagen weg. Ikzelf aan de refusal, morgen naar mijn therapeut. Net voor mezelf gekookt.. En eigenlijk best lekker..

(Ik weet niet of dit stuk nog past binnen de "Ditjes en Datjes" maar het is in elk geval eerlijk en niet anders dan het is)..

Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@marieke:

Goh joh, wat een domper op de dag. Ik hoop ook voor jullie, dat het mee valt. Wat wel heel lekker is, is dat jij deze keer niet meer drinkt en dat je er voor hem, je zoon en voor jezelf kan zijn.

:present:


@stien:

Shit zeg, dit vind ik nou jammer.
Volgende keer BELLEN!!!

:light: (tja, kon even geen passende vinden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, fijn dat je genoten hebt van het weekend.
En heel verstandig om niet op de zaken vooruit te lopen betreffende het ziek zijn van je man.
Dat is natuurlijk wel schrikken. Ik herinner mijzelf toen het ons gebeurde dat ik het tot in mijn eigen botten kon voelen. Alsof ze aan mij kwamen i.p.v. dat mijn man ziek was.
Je ontwikkelt een zekere zintuig voor je man als je zolang bij elkaar bent en er iets bedreigends aan de hand is.
Ook nu weer beschrijf je duidelijk het niet drinken als een voordeel.
Marieke wees er voor je man hij zal je hard nodig hebben en het is fijn dat je nu écht kunt laten zien dat je er ook écht voor hem bent.
Heel veel sterkte, het zullen moeilijke dagen voor jullie zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Corrine,

Dankjewel voor je woorden.. Ik heb al contact met verslavingszorg -- zie mijn bijdrage boven.. Ben aan de refusal en heb - ook los daarvan - geen trek (wat wel een merkwaardige ervaring is, gezien de chaos die mijn leven nu lijkt..)

The long and winding road..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Die stipjes van me waren een grapje.
Oei.
Ik heb ook rondgekeken, maar ik herkende niemand.
Dat je me niet zag, was natuurlijk omdat ik mijn rugzak niet bij had.
Het was een aangenaam gesprek en ze gaan wat leuks voor me zoeken.
De uitzendbureaus zijn ook weer bezig om mijn cv door te sturen.
De ene gaat naar een opleidingsinstituut, een ander naar de Politie Rijnmond.
We wachten maar weer af.

@RJB,
Ja, dat komt dan hard aan voor je.
Gelukkig heb je geen brokken gemaakt en ben je tijdig van de weg geplukt.
Maar dit is idd geen leuke ervaring voor je kinderen.
Goed dat je nu weer hulp zoekt.
Je bent dus door de kliniek beter verklaard en ontslagen, maar hebben ze je geen nazorg geboden?
Je zat daar natuurlijk in een heel veilige omgeving en dan kom je in de werkelijke wereld terug, daar moet je toch ook weer mee leren omgaan zonder alcohol.
Leer van deze ervaring en doe er je profijt van in de toekomst.
Je relatie met je vriendin, je ex en je kinderen staat op het spel.
Blijf op dit forum, velen voor en na mij en ikzelf hebben hier al veel baat bij gehad. Ik hoop dat wij voor jou hetzelfde kunnen betekenen.
Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB

quote:


(Ik weet niet of dit stuk nog past binnen de "Ditjes en Datjes" maar het is in elk geval eerlijk en niet anders dan het is)..



Daar hoef je je niet ongerust over te maken dat is precies waar het "draadje" zo noemen we het) voor is.
Om je hart te luchten over je drank verleden, je drankgebruik van vandaag of gisteren of je angst om weer de fles te grijpen in de toekomst.
maar ook om je hart te luchten over gewone zaken die je misschien even kwijt wilt omdat ze misschien een trigger voor je zijn om weer te gaan gebruiken.
Maar ook om te zeggen...Het gaat goed met me vandaag.

Het draadje is er zelfs om je schoenmaat door te geven: ik heb ook maat 41 luitjes...dus dat brengt de hoeveelheid vrouwen op het forum met een drank probleem en maatje 41 op een vrij hoog aantal.

Wat een toestand met je kinderen afgelopen dinsdag....

quote:


Ik heb in een soort opwelling, of wat dan ook, een halve liter sterke drank gekocht en opgedronken



wat voor opwelling was dat als ik vragen mag...wat was de trigger van die opwelling?

Ik heb het echt met je te doen en ben blij dat je in ieder geval alle hulptroepen inzet en zelfs hier je oefening in eerlijkheid met jezelf doet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, je vraagt wat voor trigger het was maar ik weet het niet!

(Ik wil zo graag dat risico kennen - en dat zou na een jaar intensieve behandeling ook zo moeten zijn - maar het is mij niet duidelijk! Daarom ben ik ook bang van mezelf. Ik voelde me die dinsdag een echte tijdbom, die explodeert in het gezicht van zijn dierbaren op welk moment dan ook..)

Onderwerp van intensieve gesprekken..

En ook, en vooral: leren genoeg te hebben aan mijzelf!

Dankje en dank jullie allemaal voor jullie reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Corinne,

Ja - voor een deel zal dat de verklaring wel zijn: de veiligheid van de kliniek tegenover de echte werkelijkheid. Maar het gekste is dat ik dit niet voelde aankomen..

Alhoewel: bij nader inzien denk ik wel dat dit er mee te maken heeft: ik ben een pleaser en iemand die veel van zijn eigenwaarde laat afhangen van wat anderen van hem vinden. Ik wil op een onmatige manier lief gevonden worden en voel me snel gekrenkt.. Ik heb (nog) geen eigen accu voor liefde. Dus: als ik omringd wordt door mensen die mij liefhebben en prijzen dan denk ik dat het goed met me gaat.. Zoiets..

Ik wil daar onafhankelijk van worden en mezelf - zoals Benthe schreef - kunnen zien voor wat ik ben: een gewoon mens met zijn aardige en onaardige dingen. En daar dan tevreden mee zijn..

Zoiets..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB,

Dat is iets waar we hier bijna allemaal aan lijden: moeite hebben met zich aan de maat houden, velen onder ons zijn ook perfectionistisch ingesteld , het nemen van te veel hooi op de vork, geen nee kunnen zeggen.

Hoe goed het ons ook gaat, we moeten altijd alert blijven en het rampenplan klaar hebben liggen.
Maar kijk: deze dag is ook weer bijna voorbij. Weer een streepje op de kalender.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, RJB (en alle anderen)
Wat een nare ervaring voor jou en je man, Marieke! Hou je taai!

En RJB: dit verhaal zal zeker een waarschuwende werking hebben voor anderen (zoals ook ik) die denken dat ze na 2,3,4...drankjes nog wel, of zelfs beter kunnen rijden!
Ik zal me in ieder geval dit verhaal blijvn herinneren!
Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB

Stien ,iemand die hier ook schrijft omschreef daqt eens zo mooi wat jij daar zegt over die " accu van eigenliefde"
Het zaadje dat je een alcoholist bent is in je hoofd geplant en bij jouw is dat in je opname vast wel duidelijk geworden.
Nu ga je dat zaadje laten groeien tot een plantje.
het is nu nog een klein teer plantje dat veel liefde nodig heeft van jouw...eigenliefde
dus laat de anderen maar even...maakt even niet uit of ze "pleased" met je zijnwant jij bent je tere plantje aan het "pleasen"
en dit kleine plantje wil je laten groeien tot een mooie sterke plant...boom.
En niets maar dan ook niets...dus ook niet andere mensen hun belangen of wensen kunnen je hier van af brengen.
Je gaat geen enkel risico meer aan om dit tere plantje,dat je nu eindelijk door hulp te zoeken van een zaadje hebt laten ontkiemen, weer te vernietigen.
Ik heb ook zo'n teer plantje in mij.
Want ook ik heb mijzelf niet kunnen liefhebben door een alcoholistische autoritaire vader die mij geen enkel gevoel van eigenwaarde wist te gegeven.
Gelukkig was ik sterk genoeg om overeind te blijven maar het heeft mij wel naar de alcohol als troost middel doen grijpen 32 jaar lang.
Nu ga ik eindelijk voor dat tere plantje zorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
er is hier veel geschreven vandaag ; ook veel zaken die mij pijn doen ondanks het feit dat ik jullie niet ken , maar op een of andere manier bedank ik jullie om weer mijn ogen te openen en mijn pad verder te bewandelen zoals ik bezig ben , want ja het is mijn eigen pad
ik wens jullie allemaal veel sterkte toe
marieke sterkte met je man , laat ons iets weten he
charlie groetjes voor jou en aftellen he
ik deze morgen wezen werken ppff wat is alzheimer toch een vreselijke ziekte ;-((
gedaan met werken naar brussel met de trein waar ik af gesproken had met twee kenissen was leuk , minder leuk was dat ik op zijn zomers gekleed was en het begon te regenen ;-((
dus een goede dag gehad
nogmaals sterkte aan wie het nodig heeft
groetjes aan iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB, ik heb zelf geen ervaringen met de AA, maar via de berichten van sommige forumleden toch weer wel een beetje. Lees het bericht van BamBam van vanmorgen maar. Als ik nou iemand aan zou raden om op de fiets te springen en naar de AA te gaan, ben jij het wel.
Petje af voor je eerlijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blacky, het is vast van niemand de bedoeling geweest om jou pijn te doen, maar kan me voorstellen dat het zo voelt met sommige berichten. Heb je vandaag dus weer bij je Alzheimer-klant gewerkt? Lijkt me erg zwaar.
Ik liep vanmiddag met Max in de zon... en toen ineens in de regen, en natuurlijk ook geen regenjas bij me, terwijl Twan nog zo had gewaarschuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke

quote:


Nog leuk om te vertellen is dat ik op een gegeven moment in de keuken nog een stuk aan het oefenen was op de accordeon en daar stonden 2 aangebroken flessen wijn, naast mijn boek wat ik daar had neergelegd.



hihihi ik zie het helemaal voor me...wat een kanjer ben je
en net wat Blacky en Stien al hebben gezegd
wat heerlijk dat je hem nu nuchter kunt ondersteunen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky

Ik heb vandaag weer me zelf een schouderklopje kunnen geven omdat ik al weet dat ik geen alcohol in huis kan hebben.
Maar het doet me wel pijn dat sommigen met de beste bedoelingen toch weer hele voorspelbare fouten maken.

Wij hebben het hier in het Noorden heel warm, zonnig en droog kunnen houden en nu koelt het gelukkig een beetje af.
Nog geen regen gezien.
Om 5 uur was het op mijn balkonnetje 36 graden.

Ik kan je behangen badkamer niet uit mijn hoofd krijgen...in Schotland is het nl ook heel normaal en daar had ik een hele mooie...dus misschien hier toch ook maar weer.
Het wordt zo sfeervol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, veel sterkte met je man. Ik hoop dat hij in het ziekenhuis snel weer opknapt, al zal hij misschien iets rustiger aan moeten gaan doen. Gelukkig is dit na je weekend gebeurd, en heb je daar toch nog van kunnen genieten. Jij had dit weekend voor jezelf en je zus nodig, en kennelijk heeft het zo moeten zijn dat deze tegenslag, hoe moeilijk en verdrietig ook, daarna kwam. Hou je taai!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...