Spring naar bijdragen

Donderdag 30 augustus 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal!
Ik wens jullie allemaal een droge dag vandaag. Hou de moed erin en bekijk het dag voor dag. Moeilijk af en toe, maar op die manier lukt het mij in ieder geval het beste.

Calimero,
Zet hem op vandaag! Morgen je trouwdag dus inderdaad een mooie dag om vandaag te beginnen!

Haddock,
lekker een aantal vrije dagen voor de boeg! Zet hem op!

Sandra,
Bijna vakantie!

Quera,
:)

Blacky,
Gefeliciteerd met 1 jaar alcoholvrij!!!
Mijn diepe bewondering heb je, dat je dit hebt gedaan, terwijl het niet gemakkelijk was!
:present::present::musicnote::):):sun::moon::present::present:

Ik heb heel weinig tijd. Moet dus stoppen, vergeef me.
Jullie zijn me heel dierbaar, dus ik leef met iedereen mee hier. Vanavond hoop ik hier weer te zijn.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen Gem en alle anderen,

Backy van harte gefeliciteerd. En allle anderen die wat te vieren heeft ook gefeliciteerd.
Titel vandaag is rise and shine en dat ben ik ook van plan.
Safi, je heb geexperimenteerd en ervan geleerd dus de boel herpakken en lekker doorgaan. Je bent zeer goed bezig.
Het wordt voor mij twee drukke dagen en daarna laat ik alles los op het werk. Ik kan niet wachten tot het weekend is, tja nog twee dagen volhouden.

Iedereen een fijne en droge dag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen iedereen ,
cal proficiaat met je huwelijks verjaardag :present: dsv
lieve mensen hartelijk dank voor de felicitaties
vorig jaar deze dag was niet zo goed ,na drie maanden niets drinken zat met een kater van jewelste had gedronken bij een van mijn klanten resultaat van die dag 2 liter wijn en anderhalve liter vodka , vroeg in de ochetend stond mijn nederlandse werkgeefster daar om te zeggen dat ze mij genoeg kansen gegeven had dus ik werdt ontslagen , mijn partner stond klaar met de koffers om het af te bollen en MIJ kon het allemaal niet schelen :huh:
een beetje later is een klant -vriendin er aan gekomen zij zei tegen mijn werkgeester dat het de oplossing niet was om mij ganse dagen thuis te laten zitten want dat ik dan nog meer zou gaan zuipen dus mocht ik terug aan het werk 21 uren per week bij die klant
ondertussen kende ik AA en ben ik met hangende pootjes terug gegaan , het enige wat ik geleert heb binnen AA is dat mijn drinken nooit terug zou kunnen worden wat het ooit was
drie weken heb ik sorry met suicide opgingen rond gereden wou iedere keer van de hoge brug rijden ik wou niet naar mijn vroeger leven terug mijn leven van drinken
het is niet een makkelijk jaar geweest het verwerken van mijn ma , mijn huis in spanje verkopen , de verhuis naar belgie en werk zoeken ik gespannen mijn partner gespannen , mijn lievelings katerke dat overlijd maar vandaag 30 augustus ben ik en blij mens dat ik adb gebleven ben en ik heb zoveel in de plaats gekregen gewoon door dat glasje niet meer te nemen onder andere jullie en jullie steun en vriendschap
maar lieve mensen ik blijf alert want dat glasje staat voor mij even dicht bij als voor jullie
vanavond taart en koffie in de groep en mogelijk zal ik een woordje mogen plaatsen ppff schrijven oke praten is iets anders ;-((
maar mogelijk leert een nieuweling iets uit mijn worden zoals mogelijk iemand hier iets leert uit dit bericht
ik dank jullie voor jullie lieve steun , vriendschap raad en geiten de laatse maanden jullie zijn ALLEMAAL samen en toffe bende:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, een geweldige prestatie, jij krijgt van mij De Gouden Roos: :present:
Dank voor al je berichtjes en je eerlijkheid, ik leer iedere dag van je, doe zo voort, maar niet stille he... ;)

@ iedereen: het weer wordt wat minder, maar ook al regent heel de Benelux onder, wij blijven droog!

Hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Blacky,

Gefeliciteerd! 1 jaar zonder alcohol. Geweldig!!!
Gister sprak ik mijn sponsor nog en die zei: "Stoppen met drinken is eigenlijk het gemakkelijkste, het is even doorzetten in die eerste weken/maanden, maar dan begint het echte werk. Alcohol is slechts een symptoom."

Ik kan het met haar uitspraak eens zijn. Makkelijk is het niet, ik zit er tot mn nek in, maar terug wil ik niet meer. Eindelijk heb ik het gevoel dat ik werkelijk aan mezelf werk.


:musicnote::sun::present: Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Blacky, een enerverend jaar geweest voor jou. Maar groots, je hebt het droog weten doorstaan.
Voor mijn gevoel is de tijd om gevlogen. Nu al sta je een jaar ADB! :present::D:present::):present::D:present:
Gefeliciteerd!

Sandra, nu wordt het écht aftellen hé. Lijkt me ook best wel moeilijk, nu veel mensen langzamerhand al terug zijn, maar bedenk, jij hebt het nog tegoed!

Niets hier lijkt op de komende herfst, het zonnestraaltje gaat door mijn huis.
Ik houd het droog vandaag, jullie ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Blacky, van harte! Wat goed dat je dit achter je hebt en ook, dat je je nog zo goed herinnert hoe het een jaar geleden was. Dan kan je vergelijken met hoe en zien hoe goed het nu met je is! Wat een winst! Heel goed van je en heel goed voor je!

Benthe, je schreef gisterenavond:

""Verder hoop ik van harte dat je somberheid weer overgaat. Het is moeilijk om een goede stemming vast te houden en verbazend makkelijk om in een nare stemming te blijven. Keuze of niet, wat denk je? En dit is niet sarcastisch bedoeld. "

Ik weet dat je dat niet sarcastisch bedoeld. Je heb altijd hele goede feedback! Het rare is dat ik het met je eens ben dat het een keuze is, als ik me goed voel. Als ik me zo voel als gisteren en eergisteren dan kan ik gewoon niet vinden waar de aan-uit schakelaar zit.. Ik moet er dan gewoon op vertrouwen dat de dingen beter zullen worden.. En voorwaar: ik ben vandaag een stuk beter opgestaan! Het heeft alleen niet zoveel zin om op dit forum te schrijven als ik me zo voel: ik voel me dan - bovenop die stemming - ook nog een zeurpiet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BLACKY VAN HARTE!!!!!!!!

jeetje wat heb jij een boel werk verzet dit afgelopen jaar en alles doorstaan zonder drank, je hebt met recht je leven weer helemaal opnieuw op de rails gezet.
van mij mag je vandaag de hele dag glimmen van trots!!!! doen he!! en vanavond genieten van de taart!!! Ik ben heel erg trots op je!!

maar dat geld ook voor iedereen met kleine mijlpalen, iedere is er een! Ik ben zelf de tel kwijt geraakt en vanavond is het weer mijn beroemde voorheen zuipdonderagavond dus morgen kan ik er weer een week bijtellen..

en nou moet ik me haasten om niet weer door dit forum te laat op mijn werk te komen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Marion, heel veel sterkte vandaag!

@ Safi, wat een mooi gedicht gisteren zo laat op de avond.
Hij is het waard om vandaag ook geplaatst te worden:

Als gisteren een morgen was--schrijver Chris van Dipten

Als gisteren eens morgen was,
en je alles opnieuw kon beleven.
Dan besefte je morgen pas,
wat gaat er veel fout in het leven.

Want als je niet weet wat je fout hebt gedaan,
dan zul je dezelfde fout weer maken.
Dezelfde lach, dezelfde traan,
dezelfde ogen en haken.

Dus treur niet om fouten die zijn gemaakt,
om kansen gemist bij de vleet.
Ook al ben je door wat gebeurd is diep geraakt,
soms is het niet te vermijden al dat leed.

Want wie geen fouten maakt in het leven,
zal er ook nooit iets uit leren.
Die kan zichzelf geen tweede kans meer geven,
nooit het onheil af doen weren.

Ons verleden, daar waar onze toekomst op wordt gebouwd,
is onherroepelijk geschied en keert niet weder.
Ons verleden, het is ons zo vertrouwd,
ook al was het niet zo mooi, toch koesteren we het teder.

De toekomst, hij is onzeker maar niet ver weg,
want overmorgen is morgen al weer verleden.
Dus luister toch naar wat ik zeg,
leef voortaan toch in het heden.

Wees niet bang voor fouten of voor leed,
voor kansen steeds gemist.
Want een ieder die dat deed,
heeft steeds naast het net gevist.

Als gisteren eens morgen was,
en je alles opnieuw kon beleven.
Dan besefte je morgen pas,
hoe blij je nu bent, met alles dat je is gegeven.


:heart: thnx Safi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geleidelijk meer bewolking, in de loop van de ochtend af en toe regen.

Met name in de zuidelijke helft van het land vanochtend nog zon. Verder van het noordwesten uit meer bewolking, gevolgd door wat lichte regen of motregen. De kans hierop is voor het noorden van het land het grootst. De wind is west tot noordwest en neemt toe tot matig, kracht 3 of 4, langs de kust naar matig of vrij krachtig, 4 tot 5, in het Waddengebied tot krachtig, 6. De temperatuur loopt vanmiddag op naar een graad of 18. Vanavond en komende nacht blijft het bewolkt en kan er af en toe wat motregen vallen. De minimumtemperatuur ligt rond 13 graden, de wind neemt geleidelijk wat af. Aan het eind van de nacht naar matig, boven land kracht 3, langs de westkust kracht 4, en in het noordelijk kustgebied vrij krachtig, kracht 5. Ook vrijdag overdag nog veel bewolking en in de loop van de middag kan er vooral in het noordoosten van het land buiige regen vallen. Het wordt maximaal 18 graden en de west tot noordwestenwind blijft matig, in het noordelijk kustgebied vrij krachtig, kracht 5.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem dag per dag Soothe.
Gisteren dacht ik nog dat ik vandaag toch maar 2 wijntjes ga drinken.
Maar stond vanochtend op met een helder hoofd en wist meteen: Vandaag drink ik niet.

Ik kom ook niet op gang vandaag. Nog genoeg te doen maar ik ga eerst nog even lekker achter de pc hangen.B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky
(voor het geval je mijn berichtje gisteravond niet meer hebt gelezen en anders krijg je het maar dubbel..heb je dubbel en dwars verdiend)

Ik vind het echt een geweldige prestatie dat je 1 jaar droog staan hebt behaald en ik kan me geen beter voorbeeld wensen. Je hebt moeilijke dagen en avonden doorstaan en nachtmerries van je afgeschud met de diepste overtuiging dat alcohol en jij niet meer samen gaan ook al geef je geregeld aan dat je dat pijn doet.
Toch kies jij voor jouw en je nieuwe Ik en daar bewonder ik je enorm voor.
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

een roosje voor elke week dat je het volhield

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xienix

bedankt voor het herprinten van het gedicht...vond het ook jammer gisteren dat het niemand opviel maar ja ik schrijf zoveel en kan niet verwachten dat iedereen overal op reageerd.
Ik vind het zelf een heel toepasselijk gedicht over mijn alcoholverslaving en mijn gevecht ertegen nu en heb hem uitgeprint en ingelijst en hij komt in huis op een mooi plekje te hangen.

Cal
sorry dat ik gisteren alleen mezelf zag en niet doorhad dat je weer was begonnen te drinken...mijn excuses...maar ik ben blij dat je wat had aan je andere musketier Haddock en dat hij je toch laat op de avond nog het gevoel kon geven dat iemand het doorhad wat er zo helemaal alleen thuis bij jouw afspeelde.
Het spijt me echt en begrijp het zo goed dat je op zo'n moment ...man in de nachtdienst weer wat neemt....misschien alle alcohol de deur uit of een kast met een slot erop...de eerste maanden als je wel alcohol voor iemand in huis wilt hebben.
Ik kan het dus echt niet en heb het vele malen geprobeerd maar ik begon altijd weer.

Fijne trouwdag trouwens...gaan jullie nog iets bijzonders doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...