Spring naar bijdragen

Donderdag 30 augustus 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:heart:Charlie:heart:

Je ban is voorbij...welkom terug

Xienix

De bedoeling van het forum is om alleen links te plaatsen en te praten over alcohol gerelateerde zaken.
maar als jij bv ieen link hebt waarvan je weet dat het het goed werkt om de alcohol jank te verdrijven wil de moderator nog wel eens door de vingers zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve forumdeelnemers,

Voor ongeveer een jaar heb ik meegeschreven en meegelezen op dit forum. Ik moet zeggen dat ik best veel over mijzelf heb geleerd in deze periode en daarvoor mijn dank want zonder andere mensen in mijn leven kan ik helemaal niets leren. Als ik berichten lees van andere deelnemers (Blacky gefeliciteerd met 1 jaar...wat een fantastische prestatie...geniet van vandaag!!!) kan ik oprecht blij zijn dat ze vooruit komen in hun ontwikkeling en het ze lukt om gestopt te blijven met drinken en dat er weer richting in hun leven is en dat is mooi en bemoedigend om te zien. Andere deelnemers blijven zwalken en hebben geen oplossing en blijven in hetzelfde circeltje ronddraaien. En ik weet daar alles van...ook ik heb jaren en jarenlang rondgedwaald in mijn eigen hoofd en ellende..iedereen de schuld gevend van mijn problemen..varierend van mijn ouders tot en met de buren en de kleur van het behang..tijdje nuchter en weer fout..tijdje nuchter en weer een terugval..of bijvoorbeeld alleen blowen en niet drinken en snuiven..of bijvoorbeeld alleen drinken na 20:00...ik heb werkelijk alles geprobeerd..
En die manier van leven (als je het leven kunt noemen) deed mij enorm veel pijn. Behalve dat ik steeds weer terugviel in drank-en drugsmisbruik was mijn leven gewoon een regelrechte puinhoop..en ik lag ergens onderop of als ik weer eens een aanval van grootheidswaanzin had dan stond ik boven op de puinhoop te schreeuwen dat ik het het wel wist..En met puinhoop bedoel ik alle verstoorde relaties in mijn leven , met mijn partner , kinderen , ouders , broers , familie , vrienden , kennissen en collega's..
Ik was bang voor andere mensen (geen uitzonderingen) , totaal geen zelfwaarde (die hing af van wat jij van mij vond) en had totaal geen idee hoe ik een leuk en zinvol bestaan kon leiden..ik kopieerde andere stijlen van mensen en tijdelijk was ik weer "iemand"... ik was oneerlijk tegenover jou en deed me altijd anders voor dan ik werkelijk was..of ik probeerde je aandacht te trekken met een of ander zielig verhaal zodat je sympathie voor mij zou hebben...en zodra je te dichtbij kwam dan liep ik snel weg want ik was bang dat je me dan zou afwijzen...nooit nam ik verantwoording voor mijn eigen leven want de verantwoording voor mijn leven lag altijd bij iemand anders..dat was makkelijk want dan hoefde ik niets te doen en als jij het verknalde kon ik jouw de schuld geven van mijn miserabele en depressieve leven...
Als je eerlijk naar mij toe was en mij vertelde waar het op stond dan vertelde ik je dat jij mij niet begreep en het helemaal bij het verkeerde eind had en ik haatte je daarvoor...
Afspraken met mijn partner kwam ik niet na ook niet met betrekking tot onze kinderen , ik heb regelmatig hun leven ook in de waagschaal gezet door mijn gebruik...
Kortom ik was een gebruikende verslaafde die loog , bedroog , misbruikte , manipuleerde en alleen maar met zichzelf bezig was...en met een inlevingsvermogen van een baksteen naar anderen toe...
Echter toen ik nuchter werd de eerste paar keer, loog ik nog steeds , bedroog , misbruikte en maniplueerde andere mensen...en ik vond dat "normaal"... ik bleef hetzelfde doen zonder drugs en alcohol...en ik was nog steeds bang voor anderen en snel op mijn teentjes getrapt...ook zonder alcohol en drugs was ik nog steeds wanhopig gevangen in mijn eigen hoofd met allerlei egoistische en bange gedachten , ik zat vol met kromme overtuigingen en denkbeelden over het leven...en ik was dus ook enorm teleurgesteld in een leven zonder drugs en alcohol...dat viel me zwaar tegen...de reden hiervoor was dat ik niet veranderde en ook weigerde om te veranderen... "Andere mensen moeten mij respecteren om wie ik ben !" schreeuwde ik dan...pas dan kan ik gelukkig worden...schitterend sprookje...en ik kreeg ook alle respect voor hetgeen ik toevoegde aan het leven van anderen...en mijn bijdrage aan het leven met anderen was ; leugens en bedrog , oneerlijkheid en manipulatie ... dus tja... het was niet veel... dus weinig geven is weinig terugkrijgen...
Ik heb de psychiaters bezocht , relatietherapie gedaan , in een kliniek gezeten voor enkele maanden , een andere liefde , een ander huis etc... het heeft me niet nuchter gemaakt en gehouden...integendeel zelfs..het werd iedere keer weer erger...
Na mijn laatste terugval ben ik tot inzicht gekomen dat ik er zelf niets van gemaakt had dit leven...op enkele kortstondige momenten van geluk was het een drama van de jewelste...en ik had ook echt zelf geen idee meer om het op te lossen...en dat maakte mij bereid om een totaal nieuwe weg in te slaan...dat ik toegaf dat mijn manier kompleet gefaald had...en dat was het begin van de bevrijding van alcohol en drugs en het begin van een totaal nieuw leven...

Vandaag ben ik zo dankbaar dat ik niet obsessed hoef te zijn over drank en drugs... ik heb geen "tandhakmomenten" en ik heb ook geen "wekker" nodig... die obsessie (met drinken/niet drinken) was met twee maanden kompleet maar dan ook kompleet verdwenen...en ik ben 17 jaar lang met drugs , alcohol en gokken bezig geweest op een waanzinnige manier en ik moet er ook niet aan denken om zo weer te leven...ik heb die fase gehad en die hoef ik niet meer terug hahahaha...

Vandaag ben ik dankbaar dat ik samenwoon met mijn partner en onze twee kinderen en dat ik deel ben van het gezin en dat ik mijn verantwoordelijkheden kan nemen en leer om vreugde en verdriet samen te delen...hoe moeilijk dat soms nog is...

Vandaag ben ik dankbaar dat er mensen zijn die de moeite hebben genomen om mij te helpen en er ook niet voor schroomden om mij de waarheid te vertellen... en dat er mensen zijn bij wie ik altijd terecht kan...

Vandaag ben ik dankbaar dat AA er is... en dat er een "design for living" bestaat (de 12 stappen) want als ik alleen aangewezen ben op mijn eigen slimme ideeen dan is het snel afgelopen...

Vandaag ben ik dankbaar dat ik iedere dag weer wat kan leren en toepassen...

Vandaag ben ik dankbaar dat ik deel uitmaak van de maatschappij en mijn rol daarin leer te leven en dat het goed is...

Vandaag ben ik dankbaar dat ik wat voor anderen kan betekenen in positieve zin van mij uit... (ik was altijd het "slechte" voorbeeld en daar leerden mensen ook wel van hahahaha)

Vandaag ben ik dankbaar dat ik me na 25 jaar eindelijk comfortabel begin te voelen met wie ik ben...

Ik heb besloten om te stoppen met schrijven op dit forum. Het is genoeg geweest en voor mij tijd om andere dingen in het leven te ontdekken en te leren...

Voor een ieder die het leuk vind om contact met mij te onderhouden en/of vragen heeft over AA en dergelijke kan mij een PB'tje sturen en dan zal ik mijn e-mail-adres geven...

Er is altijd een weg uit de ellende... en je hoeft niet eens ver te zoeken want het is dezelfde weg naar de ellende toe alleen de richting is omgedraaid...

Ik wens iedereen alle liefde en wijsheid toe in zijn of haar leven ....

Tot ziens

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag lieve charlie ,
mijn hart maakte een sprongentje toen ik je juist op het forum zag charlie ik heb je enorm gemist , een mooier geschenk is er voor mij vandaag niet en charlie dit meen ik , zit hier met tranen in mijn ogen van blijheid .
hoop dat met jou alles oke is en uiteraard met je familie ook
charlie voor jou een lieve warme knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza

Ik ben erg blij voor je dat je je leven terug hebt gekregen en dat je zoveel steun ondervind aan de AA
Jammer dat je hebt besloten hier niet meer te schrijven want ik vind je bijdragen altijd zeer bruikbaar en je bent goed in 'de spiegel voorhouden'
Veel succes in je verdere leven en dat je alles positief mag vinden en geven in alles wat op je weg komt.
En niet vergeten niks is erg genoeg om ooit nog eens terug te gaan naar een verslaving waar dan ook maar aan...dit forum uitgezonderd...hahahahaha

Love and Peace en het ga je goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...